PDA

straight gafler

View Full Version: straight gafler

mikbnay

Jeg tænker på buyng en Scott Sportster P6 hybrid for en smule tur / offroad. Det har jo lige legering gafler, som jeg har kun set på Racing cykler. Jeg hørte buede gafler absorbere en del af de bump fra vejen, så er jeg for en hård medfart med lige gafler?

boudreaux

Jeg tænker på buyng en Scott Sportster P6 hybrid for en smule tur / offroad. Det har jo lige legering gafler, som jeg har kun set på Racing cykler. Jeg hørte buede gafler absorbere en del af de bump fra vejen, så er jeg for en hård medfart med lige gafler? Du hørte BS.
Nej ..............

Aztec

Du hørte BS.
Nej ..............
Åh nej, du ikke (slags). Alt andet lige, en buet gaffel vil være mere kompatibel. Det centrale er "alt andet lige", som det aldrig er.

Jeg ville det ikke 'bekymre dig om det.

boudreaux

Alt andet lige, en buet gaffel vil være mere kompatibel.

BS ................

Claes

BS ................
Meget elegant svar, masser af detaljer at motivere din konklusion.

boudreaux

Meget elegant svar, masser af detaljer at motivere din konklusion.
motivere?

Claes

motivere?
Du tager et meget i dit ansigt, disrepecting opfattelse. Så jeg antager at du har meget stærke "bevis" på, at det er denne måde? Jeg ved det ikke, men nogen fortæller mig, at det ikke er, ved at sige, det er BS kommer ikke til at "uddanne" mig. Så husk, hvis du har nogle ideer omkring det, deler dem. Jeg vil gerne det. Jeg er altid op for at lære noget. Nu ved jeg, dette er ikke børnehaven og alt, men hvis du kan undvære et øjeblik, jeg tror, det ville være en god ting.

Tuschinski

Du hørte BS.
Nej ..............

Jeg var altid at vide, at det betyder noget, selv om der kører et tankeeksperiment giver mig en fornemmelse, at det er faktisk ikke sandt. Jeg er sikker på nogle smartere peeps som jeg kan fortælle sandheden, som jeg ikke, at varme med mekaniske fysik.

Den tynde på min argumentation:

Vinkel fra drop (knudepunkt) for at ramme forbliver den samme med kurve eller straigth. Den kraft af et bump går fra jorden lige op til dråber. Da vinklen er den samme, vil jeg tro, at den kraft på rammen og dermed i sidste ende at du ville være den samme.

-Som en bøjet gaffel er tungere det kunne være, at det giver flere rystelser gennem, da det er mere masse, men jeg er ikke en fysiker, så der kan være en fuldstændig latterlig teori. Nå ja, i betragtning af den lille forskel i Vægt er det sandsynligvis insignifcant, hvis det var sandt.

Anyway: Jeg vil sige, dæk-tryk og sadel valg ville være meget mere vigtigt i chok absorbans.

Aztec

Jeg var altid at vide, at det betyder noget, selv om der kører et tankeeksperiment giver mig en fornemmelse, at det er faktisk ikke sandt. Jeg er sikker på nogle smartere peeps som jeg kan fortælle sandheden, som jeg ikke, at varme med mekaniske fysik.

Den tynde på min argumentation:

Vinkel fra drop (knudepunkt) for at ramme forbliver den samme med kurve eller straigth. Den kraft af et bump går fra jorden lige op til dråber. Da vinklen er den samme, vil jeg tro, at den kraft på rammen og dermed i sidste ende at du ville være den samme.

-Som en bøjet gaffel er tungere det kunne være, at det giver flere rystelser gennem, da det er mere masse, men jeg er ikke en fysiker, så der kan være en fuldstændig latterlig teori. Nå ja, i betragtning af den lille forskel i Vægt er det sandsynligvis insignifcant, hvis det var sandt.

Anyway: Jeg vil sige, dæk-tryk og sadel valg ville være meget mere vigtigt i chok absorbans.
Virkelig? Tænk på en langt mere ekstrem kurve til bord kniv, men med den samme samlede rake (dvs., hvis gaflen følges langs hjulets fælg). Synes stadig, at det ikke ligegyldigt? Selvfølgelig er det ikke. Så nu krybe sig ned på, hvad vi virkelig ser på gafler. Er det målelige? Sandsynligvis. Betyder det noget? Pfff, sandsynligvis ikke. Men det er ikke BS

boudreaux

Virkelig? Tænk på en langt mere ekstrem kurve til bord kniv, men med den samme samlede rake (dvs., hvis gaflen følges langs hjulets fælg). Synes stadig, at det ikke ligegyldigt? Selvfølgelig er det ikke. Så nu krybe sig ned på, hvad vi virkelig ser på gafler. Er det målelige? Sandsynligvis. Betyder det noget? Pfff, sandsynligvis ikke. Men det er ikke BS
Og i betragtning af den virkelige verden på, hvordan gafler er virkelig gjort i dagens verden, er det BS. Jeg vil holde udkig efter linket til den virkelige mager fra et velanset framebuilder.

tamman2000

Jeg er en maskiningeniør.

Det er utvivlsomt rigtigt, at alt andet lige en curverd gaffel er mere kompatibel.

Ultimatly vi taler om, er afgørelsen af den deformation, som reaktion på en given belastning. Et stræde gaffel tager alt dette i compresión en curverd gaffel kan bøje, at placere den ene side (front vs tilbage, ikke til venstre mod højre) i spænding, og den anden i kompression (hvis du holder ryggen er i spænding og fronten er i komprimering).

Uden at skrive en bog om stråle teori her, om alt hvad jeg kan sige er, at bøjning er meget lettere end at komprimere.

Der er også en analog til S bøje ophold giver en blødere ride. svinget intoduces en placering til rammen for at komprimere og mindske forskydning overføres fra vejen til sædet.

boudreaux

Et stræde gaffel tager alt dette i compresión, ............
That's BS også.

Tuschinski

Jeg er en maskiningeniør.

Det er utvivlsomt rigtigt, at alt andet lige en curverd gaffel er mere kompatibel.

Ultimatly vi taler om, er afgørelsen af den deformation, som reaktion på en given belastning. Et stræde gaffel tager alt dette i compresión en curverd gaffel kan bøje, at placere den ene side (front vs tilbage, ikke til venstre mod højre) i spænding, og den anden i kompression (hvis du holder ryggen er i spænding og fronten er i komprimering).

Uden at skrive en bog om stråle teori her, om alt hvad jeg kan sige er, at bøjning er meget lettere end at komprimere.

Der er også en analog til S bøje ophold giver en blødere ride. svinget intoduces en placering til rammen for at komprimere og mindske forskydning overføres fra vejen til sædet.

Uhm nej, det er faktisk forkert. Jeg er ikke ingeniør, men det er klart, at den påførte kraft, går straigth fra jorden til dråber. Så den kraft, når gaflen i en vinkel og gaffel vil simpelthen bøje.

tamman2000

That's BS også. Okay, jeg ikke nævne det forbehold, men her er det ...

en lige gaffel tager alle af byrden i kompression, medmindre der er Buckling. Buckling er en ustabil proces (forårsaget når en belastning er nået for, hvor der findes et utal af løsninger til ligninger gælder formen af medlem), som du aldrig ville bygge ind i en gaffel, fordi det let kunne medføre, at hjulet til at dreje spontainiously (til venstre side bøjninger en måde, højre side den anden).

Var det din indsigelse, eller vil du bare ikke kan lide den konklusion, jeg nåede frem til i mit tidligere indlæg?

tamman2000

Uhm nej, det er faktisk forkert. Jeg er ikke ingeniør, men det er klart, at den påførte kraft, går straigth fra jorden til dråber. Så den kraft, når gaflen i en vinkel og gaffel vil simpelthen bøje. Det er steady state situationen, men det, vi virkelig ser på, er dynamisk situation, hvor en belastning pludselig (huller, bump ...), og den retning er ikke nesisarrily lige op.

Du har ret skønt, jeg gjorde oversimplfy problemet, ville der være nogle bøjning. Men den foretrukne bøjning sti intrduced af kurven skal stadig give en mere complient tur, alt andet lige (som de aldrig ville være).

tak ...

beels99

Jeg tænker på buyng en Scott Sportster P6 hybrid for en smule tur / offroad. Det har jo lige legering gafler, som jeg har kun set på Racing cykler. Jeg hørte buede gafler absorbere en del af de bump fra vejen, så er jeg for en hård medfart med lige gafler?

Tja, enten måde, som du kan se her, hvis det gør en forskel eller ej, er forskellen minimal .... fokusere dine tanker på andre ting såsom en dejlig komfortabel sadel ...

meehs

Tja, enten måde, som du kan se her, hvis det gør en forskel eller ej, er forskellen minimal .... fokusere dine tanker på andre ting såsom en dejlig komfortabel sadel ...

Exactly. Det kan være rigtigt, at en buet gaffel kniv kan flex en smule lettere på grund af kurven i bladet, men en lige kniv vil flex med konsekvenser også. Vil du se forskellen på styret? Ikke sandsynligt!

Ligesom en anden plakat allerede sagt, dine dæk vil gøre en mærkbar indvirkning på kvaliteten af din tur. Få nogle gode, ikke opfylder kravene, dæk og ikke engang bekymre sig om opførelse af din gaffel.

Automatic Translations (Powered by Powered by Google):
BulgarianCroatianCzechDanishDutchEnglishFinnishFrenchGermanItalianJapaneseKoreanNorwegianPolishPortugueseSpanishSwedish
Thanks to vBET 3.3.1 enjoy automatic translations