PDA

Disc hub lacing - optimal mønster?

View Full Version: Disc hub lacing - optimal mønster?

mfhor

Hi y'all:

Jeg har lige åbnet kasserne på de første par Shimano ISO disc mount knudepunkter, at jeg nogensinde har til formål at opbygge (alle tidligere erfaringer var baseret på OEM-versioner af disse, eller Centrelock, eller andre producenter), og jeg bemærker de har en lidt lacing diagram over det øverste højre hjørne af brugsanvisningen give snøring mønster.

2 spørgsmål:

Er det værd at bruge en OCR eller lignende for at udligne fadet på forhjulet? Jeg agter at bruge en på bagsiden.

Diagrammet viser uden eger FØRENDE på forsiden, så de tager af bremsekraften windup. Ok, jeg forstår det. Det viser også, og her er det springende punkt, at DRIVE (til højre) side skal bruge uden afsluttende eger, men bremsesystemet side (venstre) skal bruge INSIDE bagud, fører til en snøring mønster jeg opgav år siden, dvs ikke-spejl billede.

Nogen tanker, eller bør jeg kigge på FAQ?

M "forvirret" H

daveornee

Hi y'all:

Jeg har lige åbnet kasserne på de første par Shimano ISO disc mount knudepunkter, at jeg nogensinde har til formål at opbygge (alle tidligere erfaringer var baseret på OEM-versioner af disse, eller Centrelock, eller andre producenter), og jeg bemærker de har en lidt lacing diagram over det øverste højre hjørne af brugsanvisningen give snøring mønster.

2 spørgsmål:

Er det værd at bruge en OCR eller lignende for at udligne fadet på forhjulet? Jeg agter at bruge en på bagsiden.

Diagrammet viser uden eger FØRENDE på forsiden, så de tager af bremsekraften windup. Ok, jeg forstår det. Det viser også, og her er det springende punkt, at DRIVE (til højre) side skal bruge uden afsluttende eger, men bremsesystemet side (venstre) skal bruge INSIDE bagud, fører til en snøring mønster jeg opgav år siden, dvs ikke-spejl billede.

Nogen tanker, eller bør jeg kigge på FAQ?

M "forvirret" H

Ja, om anvendelse af OCR til front disc hjul. Er du planlægger at bruge Velocity Synergy? (Jeg har lige afsluttet et hjul ved hjælp Velocity Synergi og Sapim eger .... og det gik bedre sammen end et hjul, jeg nogensinde har bygget ... ud af over 650 hjul hidtil.)
Ja, skal du følge de talte mønster diagrammer til optimale resultater. Dog tror jeg ikke bruger spejlbillede mønster ville skade stabilility og pålideligheden af hjulet eller nogen af dets komponenter. Det ville være interesiting at bede ingeniøren bag det mønster, hvad han eller hun forsøger at opnå.

Juba

Af en eller anden grund er det svært at finde detaljerede oplysninger om netop, hvilken vej bøjer skal vende på en disk hjul.

Konventionelle (ikke-disc) hjul bygning siger bøjer skal vende indad på den efterfølgende eger for et baghjul. Begrundelsen er, når frem drejningsmoment er anvendt hub, den efterfølgende eger overfører navet drejningsmoment på fælgen, som vil lidt rette den efterfølgende talte, hvor den krydser den førende talte, og rent faktisk vil trække eger mod midten af hjulet.

Ikke gøre en forskel, hvilken vej den bøjer står over for på et ikke-disk forhjul, da der ikke er drejningsmoment overføres fra navet på fælgen.

Denne teori ændringer for disc hubs dog, da bremsekræfter anvende et større beløb for drejningsmoment derefter pedaling kræfter gør (det tager måde mindre tid til at aftage et hjul, så gør det for at fremskynde det). Du vil egerne til at trække mod midten af hjulet, når du anvender den største mængde stress, så for lacing pladehjul, hvilket eger skal bøjes indad.

Vende bøje mønster fra venstre til højre side af et hjul vil faktisk ændre fad af fælgen lidt, når kraft anvendes. I dit eksempel er skivebremser, når der anvendes, den førende egerne på disken siden (som bøjer sig ud) vil trække egerne væk fra midten af randen (til rytterens venstre). Den ikke-disk side (der er knæk i) vil trække eger mod midten af randen (også til rytterens venstre), hvilket kan resultere i fælgen er trukket en smule til venstre, når bremserne aktiveres. Vil rand blive trukket til venstre meget langt? Nej, det ville næppe være mærkbar, men hvorfor indføre negative elementer til din tallerken, når der ikke er nogen mærkbar gevinst i effektivitet?

En anden lille argument for at køre den førende egerne bøjer indad, er i tilfælde af, at kæden er derailled indad for langt og falder mellem kassetten og eger. Kæden fungerer som en mini-Buzzsaw på eger, og jeg tænker, hvis kæden vil så gennem nogle af de eger i mit baghjul, ville jeg snarere det så igennem egerne, der er ansvarlige for acceleration, snarere end savning gennem eger, der er ansvarlige for at stoppe min cykel. Ja, det er usandsynligt for nogen, der har evnerne til at oprette en bagskifter korrekt, men kædeomskiftere har været kendt for at bøje under et udslette ...

Skål,
Juba

mfhor

Ja, om anvendelse af OCR til front disc hjul. Er du planlægger at bruge Velocity Synergy? (Jeg har lige afsluttet et hjul ved hjælp Velocity Synergi og Sapim eger .... og det gik bedre sammen end et hjul, jeg nogensinde har bygget ... ud af over 650 hjul hidtil.)
Ja, skal du følge de talte mønster diagrammer til optimale resultater. Dog tror jeg ikke bruger spejlbillede mønster ville skade stabilility og pålideligheden af hjulet eller nogen af dets komponenter. Det ville være interesiting at bede ingeniøren bag det mønster, hvad han eller hun forsøger at opnå.

Ta for dit svar. Jeg har tænkt mig at bruge Ritchey Pro OCR Disc (venner med de lokale Aussie rep) og DT Competition. Funny, i Oz, Velocity lider af den krumme tæer, vi har om noget man ikke er importeret - dvs, ikke godt nok. : (Jeg ville have en disk specifik rand, og har ikke noget imod Velocity generelt har haft gode erfaringer med deres Razor og har genoplivet en hel del billige hjul med deres budget fælge mid-tour (Great Victorian Bike Ride, osv.) for overvægtige eller over-magtfulde kunder.

Ah Shimano. Den uudgrundelige visdom af Orienten. Jeg vil sluge min stolthed og gøre det som de siger, tror jeg.

M "let svajede" H

Automatic Translations (Powered by Powered by Google):
BulgarianCroatianCzechDanishDutchEnglishFinnishFrenchGermanItalianJapaneseKoreanNorwegianPolishPortugueseSpanishSwedish
Integration with Google translations by vB Enterprise Translator 3.2.2