View Full Version: Salanson dør af hjertesvigt
Fransk cykelrytter døde af hjertesvigt, læge siger
6. juni 2003DRESDEN, Tyskland (AP) - En lovende fransk cykelrytter fundet død på sit hotelværelse med en
holdkammerat døde af hjertesvigt, lægerne sagde fredag. Fabrice Salanson blev fundet død ved siden af sin
hotelseng på tirsdag. Han var forberedelserne til Tour i Tyskland, der startede samme dag.
Dr. Jan Dressler fra University of Dresden medicinsk institut sagde den 23-årige rytter har
Døden var formentlig forårsaget af hans hjerte udvide og koronarkar ikke at pumpe
nok blod.
`` I henhold til hvad vi har opdaget indtil nu, døde den franske cykling faglige Fabrice Salanson
en naturlig død,''Dressler sagde. Ingen stoffer eller forbudte stoffer blev fundet i kroppen, distrikt
advokat Juergen Schaer sagde fredag. Salanson, der blev professionel i 2000 og blev betragtet som en af hans
landets største cykel talenter, blev fundet ved værelseskammerat Sebastien Chavel.
> Dr. Jan Dressler fra University of Dresden medicinsk institut sagde den 23-årige rytter død
> Formentlig var forårsaget af hans hjerte udvide og koronarkar ikke at pumpe nok
> Blod.
>
Dette giver ingen mening for mig ... han kan køre en cykel på professionelt niveau, men hans hjerte
har ikke nok reserve til at holde ham i live, mens sover???
Jeg køber ikke det.
JW Milwaukee
J999w <j999w@aol.com> skrev:
>> Dr. Jan Dressler fra University of Dresden medicinsk institut sagde den 23-årige rytter død
>> Formentlig var forårsaget af hans hjerte udvide og koronarkar ikke at pumpe nok
>> Blod.
>>
> Det giver ingen mening for mig ... han kan køre en cykel på professionelt niveau, men hans hjerte
> Har ikke nok reserve til at holde ham i live, mens sover???
Heart udvidelsen er normalt et resultat af pulmonal insufficiens. Han kunne have døde anytime. Han
netop valgte at gå stille og roligt i søvne (ikke skrigende som passagererne i hans bil)
> Jeg kan ikke købe det.
Døden er gratis, har altid været. sidste, jeg hørte det er let tilgængelige for alle.
> Jw Milwaukee
"J999w" <j999w@aol.com> skrev i en meddelelse news: 20030606183623.17667.00000081 @ mb-m23.aol.com ...
>> Dr. Jan Dressler fra University of Dresden medicinsk institut
sagde
>> 23-årige rytter død var sandsynligvis forårsaget af hans hjerte
udvide og
>> Koronarkar ikke at pumpe nok blod.
>>
>
> Det giver ingen mening for mig ... han kan køre en cykel på
professionel
> Plan, men hans hjerte ikke har nok reserver til at holde ham i live
imens
> Sove???
>
> Jeg kan ikke købe det.
Du behøver ikke at købe noget. Der er en sandsynlighed for, at denne fyr avanceret til alt for hurtigt. Hans
muskler og lunger voksede hurtigere end hans hjerte system. Kunne have været et genetisk problem, men mere
sandsynligvis prøver bare at få alt for god for hurtigt.
Jeg spekulerer på, hvor længe han havde været kapsejlads på pro-niveau og top amatør.
"J999w" <j999w@aol.com> skrev i en meddelelse news: 20030606183623.17667.00000081 @ mb-m23.aol.com ...
>> Dr. Jan Dressler fra University of Dresden medicinsk institut sagde den 23-årige rytter har
>> Død formentlig var forårsaget af hans hjerte udvide og
den
>> Koronarkar ikke at pumpe nok blod.
>>
>
> Det giver ingen mening for mig ... han kan køre en cykel på
professionel
> Plan, men hans hjerte ikke har nok reserver til at holde ham i live, mens sover???
>
> Jeg kan ikke købe det.
Pludselig hjertedød i elite udholdenhedssportsudøvere er faktisk en velkendt (men heldigvis sjældne)
begivenhed. Har en MEDLINE søgning.
Et problem er, at eliten udholdenhedssportsudøvere har så store ændringer i hjertets morfologi, at den normale
standarder for screening syge mennesker får skruet op. Et EKG mønster, som i dig eller mig, ville modregne
blinkende lygter og alarmer er ofte (men desværre åbenbart ikke altid) benigne i en elite atlet.
"Dr. Jan Dressler fra University of Dresden medicinsk institut sagde den 23-årige rytter død
formentlig var forårsaget af hans hjerte udvide og koronarkar ikke at pumpe nok blod. "
Lyder som om, hvad han beskriver, er hypertrofisk kardiomyopati også kaldet idiopatisk hypertrofisk
subaortic stenose (IHSS). Dette er en tilstand, hvor hjertemusklen bliver tykkere lige under
åbning af aorta ventil. Dette fortykket område indsnævrer effektive areal af aorta ventil og
forårsager en stenose, eller forsnævring, i strømmen af blod. Der er altid et trykfald efter en
striktur i flow. Siden åbningen for koronararterierne er bare forbi aorta ventil denne
kan nedsætte perfusionstryk (differenstrykket over koronararterierne) og
fald koronare blodgennemstrømning. Denne tilstand kan forværres med atletiske træning, fordi at
forårsager flere fortykkelse af hjertemusklen væggen, men det er noget, du er født med ikke
noget, som du får fra træning. Patienterne kan være uden symptomer, indtil de har en pludselig
hjertedød, formentlig fra ventrikulær arytmi. Det eneste, der ikke passer er, at når
mennesker med denne lidelse har pludselig hjertedød det generelt efter en kort episode af
øvelse, ikke i deres søvn ligesom Salanson.
--
Mike Murray
Jeg heller ikke købe det, men er på det medicinske område, og at der ikke sker misbrug eller ulovlig brug af
narkotika, her er min opfattelse .............. Dying i en søvn fra "varme fejl" i en person, der ikke er
over vægt, fysisk i form, og formentlig havde en sovende puls for 40bpm eller mindre er sjældne
medmindre en catestrophic begivenhed skulle finde sted. Det efterlader kun 2 muligheder. Der kunne have været
en elektrolyt ubalance, der forårsagede en arytmi eller han havde en blodprop, der spontant opstod
i en stor kranspulsåren. Senere kan ske for enhver til enhver tid, og det er grunden til, at en
baby aspirin en dag er så kritisk for alle voksne til at tage. Den tidligere er usandsynligt, medmindre hans kost og
væskeindtag var redically ændret form tidligere race forberedelse. Enten scenario kunne sandsynligvis
udelukket på obduktionen. Soemthing er ikke kosher ............................ dekan
synes at gøre med en "katastrofal" taber af blodtrykket. Under arbejdsbyrde blodtrykket
ok, fordi pulsen er oppe. som en corallary når sovende hjertefrekvensen falder til lav som følge
i BP crash og død .....
>> Heart udvidelsen er normalt et resultat af pulmonal insufficiens. Han kunne have døde anytime. Han
>> bare valgte at gå stille og roligt i søvne (ikke skrigende som passagererne i hans bil)
>>
>
>
> Hold telefonen.
>
> Pulmonal insufficiens? Igen, hvis du er i stand til at cykle en cykel på 50 km /, hvordan du _suddenly_
> Have tilstrækkelig ilt til at levere de krav til hjertet. Koronararterie spasmer, måske, men
> Det er ikke, hvad 'MD' rapporteret.
>
> Jeg er enig i, at hans hjerte var sikkert udvidet, men dette i sig selv ikke få det til at holde op med at slå.
> Sikkert, hvis han hjerte var, at »syge«, ville ikke uregelmæssig hjerterytme kan påvises i hans check
> UPS? (ikke Frankrig har de strengeste lægelig kontrol i erhverv?). Hvis det var
> 'Rent kongestiv hjerteinsufficiens «, som hævdede, ... han ikke har nogen symptomer på korte
> Åndedrag, brystsmerter, hævede ankler (tegn på hjertesvigt)??
>
> Hvis det var min familie, ville jeg kigge efter en ny udtalelse.
>
> FWIW.
>
> Jw Milwaukee
Jeg er enig med mulighed for IHSS, men jeg tror, vi alle bør træde et skridt tilbage og indse, vi er
læser en avisartikel med lægmand fortolkning. Vi forsøger at læse i dette. Jeg har
arbejdet med europæiske cyklister og havde sygejournaler sendt, og alle de terminologi adskiller
anelse fra amerikanske versioner. Udtrykket "hjertestop" betyder forskellige ting. Oftest er det en
kronisk lidelse, som kan forårsages af mange forskellige årsager (dvs. kardiomyopati, skader fra en
hjerteanfald, langvarig hypertension). Personer i hjertesvigt kan være modtagelige for fatale
arytmier (som var mest sandsynligt denne cyklister dødsårsag). Det er muligt at have en mild
kardiomyopati, som forårsager en alvorlig arrhthmia. Dette arytmier kan forekomme under anstrengelse og på
hvile. Det er også muligt at få kardiomyopati og stadig udføre kraftigt. Mange af jer kan
huske ex USPS / Lotto rytter Stive Vermaut der blev pensioneret tidligere i år efter diagnosen af en
alvorlige forstyrrelser i hjerterytmen (formentlig fra en mild kardiomyopati og / eller skade på hans hjertemusklen fra en
tidligere sygdom). Han var meget velfungerende (jeg tror top 30 i TDF) og har arbejdet med
Stive sag her i th stater, narkotika var ikke et problem. Heldigvis Stive's arytmi var
diagnosticeres tidligt og medicin osv. vil tillade ham at leve et sundt liv dog uden konkurrence
cykling. Af den måde, jeg også thimk bemærkningen om den franske ikke screening af idrætsudøvere er off-base.
Nico mattan havde et meget godartet arytmi under sin screening for et par år tilbage, og han var ikke
tilladelse til at ride igen før (efter et besøg i USA for yderligere test) blev det bevist, at denne
abnormitet var godartet. Hvis der er noget før sæsonen physicals var temmelig strenge.
Endelig har ikke Salanson ride TDF i de sidste par år? Hvis jeg ikke tager fejl, de
udføre en kardiologisk ultralyd på alle forretter. En væsentlig kardiomyopati ville muligvis vist op
om denne test, hvis det blev gjort ordentligt. Men den hypertophy i og atletisk hjertet kan undertiden
maske kardiomyopati. "Mike Murray" <mike.murray@obra.org> wrote in message
news:% YfEa.864519 $ OV.812187 @ rwcrnsc54 ...
> "Dr. Jan Dressler fra University of Dresden medicinsk institut sagde den 23-årige rytter har
> Død var formentlig forårsaget af hans hjerte udvide og
den
> Koronarkar ikke at pumpe nok blod. "
>
> Lyder ligesom, hvad han beskriver, er hypertrofisk kardiomyopati også
ringet
> Idiopatisk hypertrofisk subaortic stenose (IHSS). Dette er en betingelse
hvor
> Hjertemusklen bliver tykkere lige under åbningen af aorta ventil.
Dette
> Fortykket område indsnævrer effektive areal af aorta ventil og forårsager en stenose, eller striktur,
> I strømmen af blod. Der er altid et trykfald efter en forsnævring i flow. Siden åbningen
> For blodprop
arterier
> Er bare forbi aorta ventil dette kan mindske perfusionstryk
(det
> Differenstryk over koronararterierne) og falde koronare blodgennemstrømning. Dette
> Tilstand kan forværres med atletiske træning
fordi
>, Der forårsager mere fortykkelse af hjertemusklen væggen, men det er noget, du er født med
> Ikke noget, som du får fra træning. Patienterne kan være uden symptomer, indtil de har en
> Pludselig hjertedød, formentlig fra ventrikulær arytmi. Det eneste, der ikke passer er
> At når mennesker med denne lidelse har pludselig hjertedød det generelt efter
en
> Kort episode af motion, ikke i deres søvn ligesom Salanson.
>
> --
> Mike Murray
>
Alt dette taler for ihss, eller og forstørret hjerte i forhold til koronar kredsløbskapacitet er virkelig
kun relavent løbet STRESS betingelser.
(dvs. det er, hvor steroider fyldt fodboldspiller falder i løbet af i løbet af foråret uddannelse og
katekolaminer blive smidt ud af binyrerne udløse koronar vasokonstriktion,
varmeledning abnormallity eller i tilfælde af IHSS spasmer i hjertet ).... Det er ingen
sammenligning med en cyklist, der sover i en dyb tilstand af hvile. Igen, jeg er ny til cykling og
ved ikke engang, denne Salanson fyr, men den rapport om hans død er meget mærkeligt (igen, i lyset
af det faktum, at ingen stofbrug blev rapporteret )............... dekan
> »De fyre har brug for flere kunder. Din brugte for meget tid på computeren. :-) Hvordan
>
> Fransk cykelrytter døde af hjertesvigt, læge siger
"hjertestop" \u003d "vi har ingen idé"
Alle dør af hjertesvigt. Det er et symptom, ikke en årsag. Noget får hjertet til at slå fejl.
Når de ikke kan finde ud af, hvad det er, de skal bare sætte "hjertesvigt" på certifikatet, fordi de
nødt til at sætte noget.
"David Ryan" <bikerpackman@hotmail.com> skrev i en meddelelse news: 3EE2F0E6.E51FBA71 @ hotmail.com ...
> Herb Dershowitz skrev:
>>
>> Fransk cykelrytter døde af hjertesvigt, læge siger
>
> "Hjertestop" \u003d "vi har ingen idé"
>
> Alle dør af hjertesvigt. Det er et symptom, ikke en årsag. Noget får hjertet til at slå fejl.
> Når de ikke kan finde ud af, hvad det er, de skal bare sætte "hjertesvigt" på certifikatet, fordi
> De er nødt til at sætte noget.
Da jeg var i dorms, en af de dudes lagt en masse af ex-træge i en anden dude's øl.
Dude # 2 blev meget syg og måtte gå til hospitalet. Hospitalet udpumpede hans mave og sætte ham
på en IV natten.
Deres forklaring på hans sygdom? Mave Virus.
Dybest set fordi de ikke vidste hvad det var.
J999w skrev:
>
> Jeg er enig i, at hans hjerte var sikkert udvidet, men dette i sig selv ikke få det til at stoppe
> Slå. Sikkert, hvis han hjerte var, at »syge«, ville slår ikke uregelmæssig hjerterytme kan påvises i
> Hans check ups?
>
Det er, hvad jeg tænkte på tidligere.
Der findes forskellige typer af hjerte udvidelsen. Der er udvidelsen som følge af pulmonal
insufficiens (meget usandsynlig i Salanson's tilfælde), og der er den udvidelse, der er fælles for
udholdenhedssportsudøvere. Jeg er sikker på en patolog kan se forskellen.
"Clovis Lark" <clark@steel.ucs.indiana.edu> wrote in message
news: bbr5ap $ 3cs $ 7@hood.uits.indiana.edu ...
> J999w <j999w@aol.com> wrote:
<snip>
> Heart udvidelsen er normalt et resultat af pulmonal insufficiens. Han kunne have døde anytime. Han
> Bare valgte at gå stille og roligt i søvne (ikke skrigende som passagererne i hans bil)
Pulmonal nok en årsag til udvidet hjerter i unge, fit sportsfolk? Hvor er du det
fra? Hos unge atleter døden fra "hjerte faliure" er sædvanligvis på grund af hypertrofisk kardiomyopati.
D.
>> Jeg kan ikke købe det.
>
> Døden er gratis, har altid været. sidste, jeg hørte det er let tilgængelige for alle.
>
>> Jw Milwaukee
---
Udgående post er certificeret Virus Free. Kontrolleret af AVG anti-virus system (http://www.grisoft.com (http://www.grisoft.com/)).
Version: 6.0.483 / Virus Database: 279 - Release Date: 5/19/2003
Denne erklæring kunne ikke være mere forkert som hjertesvigt henvises til en bestemt enhed og ikke
til netop den situation, hvor hjertet stopper, eller mislykkes.
--
Mike Murray MD
"David Ryan" <bikerpackman@hotmail.com> skrev i en meddelelse news: 3EE2F0E6.E51FBA71 @ hotmail.com ...
> Herb Dershowitz skrev:
>>
>> Fransk cykelrytter døde af hjertesvigt, læge siger
>
> "Hjertestop" \u003d "vi har ingen idé"
>
> Alle dør af hjertesvigt. Det er et symptom, ikke en årsag. Noget får hjertet til at slå fejl.
> Når de ikke kan finde ud af, hvad det er, de skal bare sætte "hjertesvigt" på certifikatet, fordi
> De er nødt til at sætte noget.
Min mor var engang diagnosticeret med "hjertesvigt." Af den tid, lægerne næsten dræbte hende med en
digitalis overdosis at sætte hende på hospitalet i to uger, foreslog jeg, at det kan være relateret
til en skjoldbruskkirtel betingelse angiveligt helbredes med en "atomar cocktail" 40 år før. Sikker nok det
var kommet tilbage, og hun havde brug for en anden. Hun kom fra digitalis, hendes hjerte tilbage til
normal og hun lever stadig.
Så, Doc, fortæl mig om det.
Mike Murray skrev:
>
> Denne erklæring kunne ikke være mere forkert som hjertesvigt henvises til en bestemt enhed og ikke
> Til netop den situation, hvor hjertet stopper, eller mislykkes.
> --
> Mike Murray MD
>
> "David Ryan" <bikerpackman@hotmail.com> skrev i en meddelelse news: 3EE2F0E6.E51FBA71 @ hotmail.com ...
>> Herb Dershowitz skrev:
>>>
>>> Fransk cykelrytter døde af hjertesvigt, læge siger
>>
>> "Hjertestop" \u003d "vi har ingen idé"
>>
>> Alle dør af hjertesvigt. Det er et symptom, ikke en årsag. Noget får hjertet til at
>> Mislykkes. Når de ikke kan finde ud af, hvad det er, de skal bare sætte "hjertesvigt" på certifikatet
>> Fordi de er nødt til at sætte noget.
Tyreotoksikose, den patologisk tilstand af høj skjoldbruskkirtlen niveauer, er en usædvanlig årsag til hjerte
fejl. Oftest hjertesvigt er forårsaget af primær hjertesygdomme at mindske pumpning
evne til hjertet. Mindre hyppigt, hjertesvigt er forårsaget af øget efterspørgsel på et hjerte,
har mere normale pumpe funktion. Tyreotoksikose er et eksempel på dette. Andre eksempler er sepsis,
væskeansamlinger og nogle overdosis. Udskille forskellen mellem disse to ting kan
være svært at undvære invasive undersøgelser.
Digitalis var i den seneste tid, standard behandling for hjertesvigt. I de fleste tilfælde har det nu blevet
erstattet af bedre lægemidler. En af grundene til de andre stoffer er bedre, fordi digitalis har en
meget smalt terapeutisk vindue, det toksiske niveau overlapning i det terapeutiske niveau. Digitalis
toksicitet var fælles, og et stort problem med brug af stoffet.
Den nederste linje er, at det lyder som om du mor faktisk havde hjerteinsufficiens, som var forårsaget
ved tyreotoksikose. Sænkning af skjoldbruskkirtlen niveau ved at behandle hende med radioaktivt jod fjernet
årsag til hjertesvigt.
--
Mike Murray
"David Ryan" <bikerpackman@hotmail.com> skrev i en meddelelse news: 3EE4E4FF.F779623A @ hotmail.com ...
> Min mor var engang diagnosticeret med "hjertesvigt." Med den tid, lægerne næsten dræbt hende med
> En digitalis overdosis, der satte hende på hospitalet i to uger, foreslog jeg, at det kunne være
> Relateret til en skjoldbruskkirtel betingelse angiveligt helbredes med en "atomar cocktail" 40 år før. Sikker
> Nok det var kommet tilbage, og hun havde brug for en anden. Hun kom fra digitalis, hendes hjerte
> Tilbage til normal, og hun lever stadig.
>
> So, Doc, fortæl mig om det.
>
> Mike Murray skrev:
>>
>> Denne erklæring kunne ikke være mere forkert som hjertesvigt henvises til
en
>> Særlige enhed og ikke bare den situation, hvor hjertet stopper, eller mislykkes.
>> --
>> Mike Murray MD
>>
>> "David Ryan" <bikerpackman@hotmail.com> skrev i en meddelelse news: 3EE2F0E6.E51FBA71 @ hotmail.com ...
>>> Herb Dershowitz skrev:
>>>>
>>>> Fransk cykelrytter døde af hjertesvigt, læge siger
>>>
>>> "Hjertestop" \u003d "vi har ingen idé"
>>>
>>> Alle dør af hjertesvigt. Det er et symptom, ikke en årsag. Noget får hjertet til at
>>> Mislykkes. Når de ikke kan finde ud af, hvad det er, de skal bare sætte "hjertesvigt" på certifikatet
>>> Fordi de er nødt til at sætte noget.
There you go, få en freakin 'læge til at sige, at vi alle bør tage en aspirin en dag.
Jeg tror, når jeg føler mig lidt syg, at jeg skulle tage nogle hoste medicin, når jeg føler en kløe, benedryl,
når jeg har en dårlig mave, jeg skulle tage nogle pepto, når jeg er trist, jeg skulle tage nogle ProZak.
Eller måske jeg vil lade min krop tager sig af det og behandle sig selv, så jeg ikke bliver afhængige af medicin
for hver eneste lille ting, der dog i vejen med mig. Jeg har ikke taget nogen form for medicin for over 8 år, og jeg føler
bedre end nogensinde,
oh well,
Rope
"realdean" <realdean@hotmail.com> wrote in message
news: f29a30e3.0306062328.6323a321 @ posting.google.com ...
> Jeg heller ikke købe det, men er på det medicinske område, og at der ikke sker misbrug eller ulovlig brug af
> Narkotika, her er min opfattelse .............. Dying i en søvn fra "varme fejl" i en person, der er
> Ikke i vægt, fysisk i form, og formentlig havde en sovende puls for 40bpm eller mindre er
> Sjældne, medmindre en catestrophic begivenhed skulle finde sted. Det efterlader kun 2 muligheder. Der kunne have
> Været en elektrolyt ubalance, der forårsagede en arytmi eller han havde en blodprop, der spontant
> Skete i en stor kranspulsåren. Senere kan ske for enhver til enhver tid, og det er det
> Grunden til, at en baby aspirin en dag er så kritisk for alle voksne til at tage. Den tidligere er usandsynligt
> Medmindre hans kost og væskeindtag var redically ændret form tidligere race forberedelse. Enten
> Scenario kunne sandsynligvis være udelukket på obduktionen. Soemthing er ikke
> Kosher ............................ dekan
I artiklen <f23e9c900c0119f8a4fd8d783141de74@unlimited.ultrafeed.com>, Rope
<cfbill@charterBLAHBLAH.net> skrev:
> There you go, få en freakin 'læge til at sige, at vi alle bør tage en aspirin en dag.
>
> Jeg tror, når jeg føler mig lidt syg, at jeg skulle tage nogle hoste medicin, når jeg føler en kløe,
> Benedryl, når jeg har en dårlig mave, jeg skulle tage nogle pepto, når jeg føler trist jeg skulle tage
> Nogle ProZak.
>
> Eller måske jeg vil lade min krop tager sig af det og behandle sig selv, så jeg ikke bliver afhængige af
> Medicin for hver eneste lille ting, der dog i vejen med mig.
Ja, en lille aspirin til at fortynde blodet, hvad der kunne være gode om det? Vores forfædre har ikke brug for nogen
læger eller forebyggende medicin, og de levede til den modne alder af 57. Sounds good to me.
-WG
Warren <warren@usvh.com> skrev i en meddelelse news: <100620031526190384% warren@usvh.com> ...
> Jeg ved at jeg reagerer på en person med intet kendskab om
farmakologi, men for hvad sit værd at høre det går ........... Aspirin IKKE blodfortyndende! DET DOG
forhindre trombocytaggregation, hvilket er en god ting, især hvis nogen er dumme nok til at
unødvendigt at tage EPO skud. Lav-dosis aspirin (81mg pr dag) behandling interfererer med de organer,
cycloxygenase system, der forårsager vasokonstriktion og trombocytaggregation mens beviserne
tyder på, at tage højere doser kan faktisk negere denne fordel. Under alle omstændigheder, statistisk for
ikke-diabetikere det bedste 2 ting, som alle kan gøre for at leve et langt og sundt liv er (1)
tage en baby asdpirin en dag, og (2) at holde dit kolesteroltal så lavt som muligt. Gør disse 2 Tings
outways fordelene ved at tage vitaminer, antioxdants, kontrollere vægt, motion, stoping
rygning og listen fortsætter.
vBulletin, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by
vBSEO 3.3.0