Hvor meget opsving?
View Full Version: Hvor meget opsving?
Jeg vender 40 år, og jeg oplever den gamle mand syndrom. Det tager længere tid at komme sig efter hårde
indsats, og jeg for nylig overdid min interval træning. Så jeg er på vagt over for overtræning nu og har
Sandsynligvis ikke trænet så hårdt, som jeg kan / bør.
Jeg har ikke gjort en formel interval træning i et stykke tid, men jeg ind i min anaerob rækkevidde på mindst
én gang for alle, men hardcore opsving træning.
Hvad er standarden for at tage en no-BS inddrivelse dag (e)? X antal intervaller i en træning på X
intensitet. Eller er det bedst at bruge min krop som min guide? Benene vil klage, hvis jeg har arbejdet hårdt for dem
i går - skal jeg ignorere dem, hvis min hvile HR synes okay om formiddagen?
--
--
Lynn Wallace http://www.xmission.com/ ~ lawall "Jeg er ikke stolt. Vi har virkelig ikke gjort alt, hvad vi
kunne for at beskytte vores kunder. Vores produkter bare ikke udviklet til sikkerhed. "- Microsoft VP i
ansvar for Windows OS Development, Brian Valentine.
On Mon, Jun 09 2003 11:40:51 -0600, Raptor <me@attbi.com> skrev:
> Jeg vender 40 år, og jeg oplever den gamle mand syndrom. Det tager længere tid at komme sig efter hårde
> indsats, og jeg for nylig overdid min interval træning. Så jeg er på vagt over for overtræning nu og har
> formentlig ikke trænet så hårdt, som jeg kan / bør.
>
> Jeg har ikke gjort en formel interval træning for et stykke tid, men jeg ind i min anaerob rækkevidde på mindst
> én gang for alle, men hardcore opsving træning.
>
> Hvad er standard for at tage en no-BS inddrivelse dag (e)? X antal intervaller i en træning på X
> intensitet. Eller er det bedst at bruge min krop som min guide? Benene vil klage, hvis jeg har arbejdet dem
> hårdt i går - skal jeg ignorere dem, hvis min hvile HR synes okay om formiddagen?
>
> --
let.
begynde at holde en daglig logbog over dine vågne hjerte / puls. tage det hver morgen, når du først vågner
op * før * få outta bed.
hvis din hvile puls er stadig 10 slag eller mere i minuttet end dit gennemsnit, du har brug for at hvile.
bare hvile, indtil dit vågne puls falder tilbage til under 10 slag i gennemsnit. doesnt get any
lettere end det. (Selv om de 10 viste grænse er admitedly en fuzzy grænse værdi for * alle * kikker,
Det er en dejlig generel retningslinje.)
go-go
ps til Lynn - fra din anden tråd "Jeg vidste, jeg var for tung": du skal lære at udarbejde bedre. it's
en færdighed mange folk ignorere og behov for langt bedre på. hvis du kan avg. 23 mph, du har masser
af egnethed til at afslutte lavere kategori løb, skal du blot de færdigheder til at gøre det.
selvom du forøge din fitness, (altid en god ting, som Martha gryderet ville sige!) du stadig har
at lære at slappe af i pakken til at bruge, at en bedre kondition. forsøger at starte klatring bakker i toppen
10 af pakningen og fade tilbage til midten af flokken ved toppen af klatre. skylles, skum,
gentages for hver omgang, og du bliver sikker (og hvile!) i midten af flokken for 75% af
race. det er en hård færdighed til at beskrive og lære "indtil du ser nogen rent faktisk udfører det i løbet af en
race. så det klikker for dig.
huske, hænge ud i den bageste 1 / 2 i en pakke under et løb er meget anstrengende arbejde. det er en stor
måde at affald store mængder af fysisk og følelsesmæssig energi.
In article <3EE4C6A3.4070902 @ attbi.com>, Raptor <me@attbi.com> skrev:
> Jeg vender 40 år, og jeg oplever den gamle mand syndrom. Det tager længere tid at komme sig efter hårde
> Indsats, og jeg for nylig overdid min interval træning. Så jeg er på vagt over for overtræning nu og har
> Formentlig ikke trænet så hårdt, som jeg kan / bør.
>
> Jeg har ikke gjort en formel interval træning for et stykke tid, men jeg ind i min anaerob rækkevidde på mindst
> Én gang for alle, men hardcore opsving træning.
>
> Hvad er standard for at tage en no-BS inddrivelse dag (e)? X antal intervaller i en træning på X
> Intensitet. Eller er det bedst at bruge min krop som min guide? Benene vil klage, hvis jeg har arbejdet dem
> Hårdt i går - skal jeg ignorere dem, hvis min hvile HR synes okay om formiddagen?
Hvorfor er en person, der ikke race (meget) at gøre mere end én dag ud af 7-10 med anaerob
mellemrum? Hurtig vej til at være toppet og overtræning.
For at øge din inddrivelse mellem forlystelser og mellem hård indsats, og for at minimere dine chancer for at
udbrændthed, bruge mere tid på intervaller 5-20 slag / min under din LT. Min træner fik mig til at gøre dette, og min
opsving har fået utrolig bedre. Bedre opsving giver mulighed for mere hårdt arbejde under uddannelsen, men
først du nødt til at få den aerobe system udviklet nok til at hjælpe din opsving.
-WG
"Warren" <warren@usvh.com> skrev i en meddelelse news: 090620031638344413% warren@usvh.com ...
> In article <3EE4C6A3.4070902 @ attbi.com>, Raptor <me@attbi.com> skrev:
>
> Hvorfor er en person, der ikke race (meget) at gøre mere end én dag ud af 7-10 med anaerob
> Mellemrum? Hurtig vej til at være toppet og overtræning.
Hvorfor betyder det noget? Folk, der ikke løb meget er ridning deres cykel for sjov og bør gøre, hvad
føles godt. Hvis det betyder, racing Freds under frokosten, så må det være.
I artiklen <ixbFa.2890$Jw6.2031206@news1.news.adelphia.net>, Kurgan Gringioni
<kgringioni.remove.it.for.mail@hotmail.com> skrev:
> "Warren" <warren@usvh.com> skrev i en meddelelse news: 090620031638344413% warren@usvh.com ...
>> In article <3EE4C6A3.4070902 @ attbi.com>, Raptor <me@attbi.com> skrev:
>>
>> Hvorfor er en person, der ikke race (meget) at gøre mere end én dag ud af 7-10 med anaerob
>> Mellemrum? Hurtig vej til at være toppet og overtræning.
>
>
>
>
> Hvorfor betyder det noget? Folk, der ikke løb meget er ridning deres cykel for sjov og bør gøre
> Uanset føles godt. Hvis det betyder, racing Freds under frokosten, så må det være.
Han sagde, han gjorde anaerobe intervaller regelmæssigt. Det er bagslag for hans erklærede mål,
hvoraf ingen nævnt racing Freds til frokost.
Han sagde, hvad han havde gjort var ikke i orden. Som Dr. Phil ville sige: "Hvordan er det blevet
workin 'for ya? "
-WG træner talk show personligheder
Warren skrev:
> Hvorfor er en person, der ikke race (meget) at gøre mere end én dag ud af 7-10 med anaerob
> Mellemrum? Hurtig vej til at være toppet og overtræning.
>
> Hvis du vil øge din opsving mellem forlystelser og mellem hård indsats, og for at minimere dine chancer for at
> Udbrændthed, bruge mere tid på mellemrum 5-20 slag / min under din LT. Min træner fik mig til at gøre dette, og min
> Opsving har fået utrolig bedre. Bedre opsving giver mulighed for mere hårdt arbejde under uddannelsen
> Men først er du nødt til at få det aerobe system udviklet nok til at hjælpe din opsving.
>
>-WG
Jeg synes at være der allerede. Jeg har gjort en masse af den slags arbejde for, men normalt kan ikke modstå
racing trafik på vej hjem, eller hamre på en stejl sektion. Jeg tilbagebetalt i løbet af forlystelser og andre
motion ganske hurtigt. Desværre er det tilladt fredninger på race jeg gjorde var omkring 20
sekund for kort til mig.
--
--
Lynn Wallace http://www.xmission.com/ ~ lawall "Jeg er ikke stolt. Vi har virkelig ikke gjort alt, hvad vi
kunne for at beskytte vores kunder. Vores produkter bare ikke udviklet til sikkerhed. "- Microsoft VP i
Warren skrev:
> Han sagde, han gjorde anaerobe intervaller regelmæssigt. Det er bagslag for hans erklærede
> Mål, hvoraf ingen nævnt racing Freds til frokost.
>
> Han sagde, hvad han havde gjort var ikke i orden. Som Dr. Phil ville sige: "Hvordan er det blevet workin '
> For ya? "
>
>-WG træner talk show personligheder
Jeg har ikke sagt, at selv om, bare at jeg havde overdrevet min interval arbejde for nylig. Jeg pakkede alt for mange
ind til kort en tidsramme, en eller to gange. Jeg troede, jeg havde ramt en flot fitness-plateau, der ville
opfylder mine behov, men jeg har tænkt mig at nå op til højere niveau. Jeg har lige brug for at få mere systematisk
om min opsving.
--
--
"Kurgan Gringioni" <kgringioni.remove.it.for.mail@hotmail.com> skrev
>
> Hvorfor betyder det noget? Folk, der ikke løb meget er ridning deres cykel for sjov og bør gøre
> Uanset føles godt. Hvis det betyder, racing Freds under frokosten, så må det være.
Hvad hvis det betyder at være et fedt Master?
"Bart" <bartvhooreb@hotmail.com> wrote in message
news: 52aa9f33.0306092313.3cb6cdd9 @ posting.google.com ...
> "Kurgan Gringioni" <kgringioni.remove.it.for.mail@hotmail.com> skrev
>>
>> Hvorfor betyder det noget? Folk, der ikke løb meget er ridning deres cykel til
sjovt
>> Og bør gøre, hvad føles godt. Hvis det betyder, racing Freds løbet
frokost,
>> Så må det være.
>
> Hvad hvis det betyder at være et fedt Master?
Det er, hvor den vildfarelse, begynder indstillingen i selv bestemt ikke alle Masters Fatties har
en overdreven følelse af deres betydning. Det tager kun et par at gøre indtryk.
"Det gopheur" <gopher@loveboat.com> wrote in message
news: btr9evg1c8tkoe3q04in3c9s18enobk07h@4ax.com ...
> On Mon, 09 Jun 2003 11:40:51 -0600, Raptor <me@attbi.com> skrev:
>
>> Jeg vender 40 år, og jeg oplever den gamle mand syndrom. Det
tager
>> Længere tid at komme sig efter hårde indsats, og jeg for nylig overdid min
interval
>> Uddannelse. Så jeg er på vagt over for overtræning nu og har formentlig ikke
været
>> Uddannelse, så hårdt som jeg kan / bør.
>>
>> Jeg har ikke gjort en formel interval træning for et stykke tid, men jeg får
i min
>> Anaerobe vifte mindst én gang for alle, men hardcore opsving
træning.
>>
>> Hvad er standard for at tage en no-BS inddrivelse dag (e)? X antal
af
>> Mellemrum i en træning på X intensitet. Eller er det bedst at bruge min
kroppen som
>> Min guide? Benene vil klage, hvis jeg har arbejdet hårdt for dem
i går --
>> Skal jeg ignorere dem, hvis min hvile HR synes okay om formiddagen?
>>
>> --
>
> Let.
>
> Begynde at holde en daglig logbog over dine vågne hjerte / puls.
tage
> Det hver morgen når du vågner op * før * få outta bed.
>
> Hvis din hvile puls er stadig 10 slag eller mere i minuttet end dit gennemsnit, skal du
> Resten. bare hvile, indtil dit vågne puls falder tilbage til under 10 slag i gennemsnit.
doesnt
> Bliver lettere end det. (Selv om de 10 viste grænse
admitedly
> En fuzzy grænse værdi for * alle * peeps, det er en pæn almindelig
retningslinje.)
That's it? En "let"? Resting HR op 10 slag derefter hvile? Wow, det er en forfærdelig forsimplede svar
til en af de mest grundlæggende spørgsmål om uddannelse.
Til den oprindelige plakat: rådgivning fra Gopheur er correst så vidt som en højere hvilende HR i
Morgenen er et tegn på at tage det roligt. Men der er masser af andre mulige tegn - som HR ikke er i stand til at
klatre op til de forventede niveauer, når de arbejder ud, eller HR alt for højt, eller det skidt, eller gå langsomt.
De vigtigste ting er at
1) Plan nem dage eller hviledage, og gør ikke noget hårdt på dem.
2) Hold en logfil eller anden registrering af din træning, hvile-og kapsejlads. Over tid kan du begynde at se
hvor meget nyttiggørelse du har brug for specifik træning. Et nyttigt værktøj, hvis du bruger en windtrainer er at
lave en rampe test, hvor du gør en serie af tre eller fire perioder på to til fire minutter
stadig lettere og registrere dine HR i slutningen af hver enkelt. Så også hvile et øjeblik på
slutningen af serien og registrere dine HR. Tilføj værdierne op og du får et nummer, du kan bruge
at sammenligne din tilstand af fitness-og træthed fra dag til dag. Rampen kan tjene som en WarmUp, og
intensiteten af de faser bør bevæge sig fra meget let til moderat, at intensiteten af en lang
time trial. Dette er blot en idé.
JT
--
NB: Svar til-adresse er munged
Besøg http://www.jt10000.com (http://www.jt10000.com/)
I artiklen <I3gFa.2972$Jw6.2107769@news1.news.adelphia.net>, Kurgan Gringioni
<kgringioni.remove.it.for.mail@hotmail.com> skrev:
> "Bart" <bartvhooreb@hotmail.com> wrote in message
> News: 52aa9f33.0306092313.3cb6cdd9 @ posting.google.com ...
>> "Kurgan Gringioni" <kgringioni.remove.it.for.mail@hotmail.com> skrev
>>>
>>> Hvorfor betyder det noget? Folk, der ikke løb meget er ridning deres cykel til
> Sjov
>>> Og bør gøre, hvad føles godt. Hvis det betyder, racing Freds løbet
> Frokost,
>>> Sådan er det.
>>
>> Hvad hvis det betyder at være et fedt Master?
>
>
>
> Det er her den vildfarelse, begynder indstillingen i selv bestemt ikke alle de Masters Fatties har
> En overdreven følelse af deres betydning. Det tager kun et par at gøre indtryk.
FWIW, jeg for nylig bemærket, der er mere fedt fyre i Senior 3's end i de 35 + 1,2,3 her
i NorCal.
"... Ikke at der er noget galt med det."
-WG
"John Forrest Tomlinson" <usenetremove@jt10000.com> wrote in message
news: 84314734.0306100144.40f64ad @ posting.google.com ...
> "Den gopheur" <gopher@loveboat.com> wrote in message
> News: btr9evg1c8tkoe3q04in3c9s18enobk07h@4ax.com ...
>> On Mon, Jun 09 2003 11:40:51 -0600, Raptor <me@attbi.com> skrev:
>>
>
> De vigtigste ting er at
>
> 1) Plan nem dage eller hviledage, og gør ikke noget hårdt på dem.
>
> 2) Hold en logfil eller anden registrering af din træning, hvile-og kapsejlads. Over tid kan du begynde at se
> Hvor meget nyttiggørelse du har brug for specifik træning. Et nyttigt værktøj, hvis du bruger en windtrainer er
> Til at lave en rampe test, hvor du gør en serie af tre eller fire perioder på to til fire minutter
> Stadig lettere og registrere dine HR i slutningen af hver enkelt. Så også hvile et øjeblik på
> Slutningen af serien og registrere dine HR. Tilføj værdierne op og du får et nummer, du kan
> Bruger til at sammenligne din tilstand af fitness-og træthed fra dag til dag. Rampen kan tjene som
> WarmUp, og intensiteten af de faser bør bevæge sig fra meget let til moderat, til
> Intensitet i lang tid retssag. Dette er blot en idé.
>
> JT
Jeg siger ride, hvordan du føler når varmes op.
Hvis du føler dig godt ride hårdt, ikke så godt tilbage fra en lidt.
Tag en dag eller to fri, når du har lyst til det.
Aerobic (speedplay) værker.
Dashii
"Dashi Toshii" <Toshii@Jpn.com> wrote in message
news: mJpFa.110444 $ DV.125179 @ rwcrnsc52.ops.asp.att.net ...
>
> Aerobic (speedplay) værker.
Uenige.
Jeg spøgte omkring i besiddelse af en kæreste hovedet under dynen, når jeg prutter og hun sagde, hun ville dumpe
mig på stedet, hvis jeg gjorde.
"Kurgan Gringioni" <kgringioni.remove.it.for.mail@hotmail.com> wrote in message
news: uQpFa.3137 $ Jw6.2264237 @ news1.news.adelphia.net ...
>
> "Dashi Toshii" <Toshii@Jpn.com> wrote in message
> News: mJpFa.110444 $ DV.125179 @ rwcrnsc52.ops.asp.att.net ...
>>
>> Aerobic (speedplay) værker.
>
>
>
>
> Uenig.
>
>
> Jeg spøgte omkring i besiddelse af en kæreste hovedet under dynen, når jeg
prutter
> Og hun sagde, hun ville dumpe mig på stedet, hvis jeg gjorde.
Nej, nej! Du tænker Fartlick (forspil) ikke Aerobic (speedplay).
Dashii
læs dette først før tænkning
http://www.greglemond.com/site/gregstips.shtml
fra greg i San Mateo Californien
In article <20030611214209.12195.00000698 @ mb-m04.aol.com>, neptunium <neptunium@aol.com> skrev:
> Læs dette først før tænkning
>
> Http://www.greglemond.com/site/gregstips.shtml
>
> Fra greg i San Mateo Californien
Jeg tvivler Greg LeMond aggrees med en masse af, hvad der da der er fejl og urigtige oplysninger
stort set alle afsnit.
For eksempel ...
"1. Største indsats (sprinter): Denne indsats varer 10 til 25 sekunder.
- Det svarer til en 200 meter sprint.
- Det kræver 100 procent af din maksimale puls. "
Din HR vil ikke få til 100% på kun 25 sekunder.
"2. Submaximum indsats (ren anaerob interval): Denne indsats varer 25 sekunder til to minutter.
- Det svarer til en en-kilometer tidskørsel på banen.
- Din krop er i drift på næsten 100 procent af din maksimale puls.
- Det anses for rent anaerobe interval. "
Mange kilo ryttere ikke vil ramme deres MHR, og det er veldokumenteret, at 20-40% af energien udnyttes
under et kilo er aerobe, ikke 0% som anført. Det er endnu mere aerobe for en 2-minutters interval.
"4. Gennemsnitlig intensitet (anaerob tærskel): Denne øvelse varer fra fire til 30 minutter.
- Det svarer til en fem til 20 kilometer individuel tidskørsel.
- Din puls er mellem 90 og 100 procent af sin maksimale.
- I denne øvelse kroppen bruger aerobe oxidation (ilt, der via blodet), fordi
det er ikke i en anaerob tilstand. "
Jeg tvivler på, at alle kan gå til 100% af MHR, når de er "ikke i en anaerob tilstand." Selv 90% af MHR
og fuldstændig aerob ville være meget usædvanligt.
"5. Lysintensitet (intens aerob): Denne øvelse varer i 30 minutter eller mere.
- Denne øvelse er svarer til en 25 mile tidskørsel op til en lang afstand, men intens indsats.
- Din puls er på 80 til 90 procent af sin maksimale i løbet af denne øvelse.
- Din krop er i en udelukkende aerob tilstand.
- Din krop vil først brænde glykogen det har gemt. Efter at du vil køre off fedtsyrer
syrer. Dette er den bonks (komplet konsumption).
Du behøver ikke brænde glykogen og SÅ fedtsyrer i denne intensitet. Du brænde dem begge samtidigt.
Hvis du løber tør for glykogen vil du brænde fedtsyrer, men også protein (fra muskelvæv). Og
"bonks" er ikke fuldstændig udmattelse.
Det lyder som om det var alt oversat fra et andet sprog, som en person, som var en "personlig træner"
på et lokalt fitnesscenter.
-WG
Automatic Translations (Powered by

):
vBulletin, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by
vBSEO 3.3.0