PDA

Skal jeg sælge min 1994 LiteSpeed Ultimate?

View Full Version: Skal jeg sælge min 1994 LiteSpeed Ultimate?

johnbamyb

Jeg rider en LiteSpeed Ultimate, at jeg har gjort komponent opgraderinger med årene, men rammen er fra 1994. Jeg plejede at race Cat 3, men har ikke i flere år, så jeg ikke rigtig følge den nuværende teknologi. Vil en ny ramme, Carbon og titanium, gør en stor forskel i forhold til 1994-teknologi. Jeg lagde mærke til holdene i Tour ikke ride titanium. Synes lige kulfiber er valget - Specialized Tarmac, Scott CR1 ...

Tak

alfeng

Jeg rider en LiteSpeed Ultimate, at jeg har gjort komponent opgraderinger med årene, men rammen er fra 1994. Jeg plejede at race Cat 3, men har ikke i flere år, så jeg ikke rigtig følge den nuværende teknologi. Vil en ny ramme, Carbon og titanium, gør en stor forskel i forhold til 1994-teknologi. Jeg lagde mærke til holdene i Tour ikke ride titanium. Synes lige kulfiber er valget - Specialized Tarmac, Scott CR1 ...

ThanksAn Alpha Q Bootleg gaffel + en Campagnolo 2007 gruppe + dæmme & stænger af dine præferencer, og du skal være god til at gå yderligere 12 år.

Åh, kan du lige så godt tilføje et nyt sæt hjul efter eget valg, også.

Kraftig Pete

Nå, hvad Alfeng foreslår, er helt rigtigt, men hvorfor gider? Holde det, som det er (hvad er de komponenter på din Ultimate alligevel?).

Hvis du virkelig føler trang du kan opgradere til en helt ny cykel, gå til CF med alle midler (CF rammer i dag er meget forskellige i kvalitet og køreegenskaber ... Jeg og de fleste andre vil hellere ride Titanium når som helst, hvis det ikke var for at pesky penge ting).

dhk2

Tak
Nej, en ny ramme, vil ikke gøre nogen stor forskel. En top CF ramme som CR1 vil være en smule lysere end din LiteSpeed, men hvad så? Et pund ramme vægt er ikke noget, en pro eller aspirerende Cat 3 ønsker at give væk, men for de fleste af os ikke-Racers det vil være svært at opdage.

For mig er den primære fordel ved Ti over CF for en all-purpose ride den sejhed af det finish. En CF ramme samler ridser og skrammer temmelig let i mindre dråber eller går ned, mens umalet Ti bare synes at se godt ud, uanset. Flere veteran ryttere her foretrækker Ti for den samlede robusthed og holdbarhed mod de "plastik" cykler.

A 900 g CF wonderbike ville være et fint supplement til din Ti cykel, hvis du har råd til det, men er enig med Pete .... ikke travlt med at slippe af med LiteSpeed.

kopride

Tak
Min ven rider en Toscana af Y2K vintage, og jeg har lige købt en Sienna. Der er stor forskel på stel geometri i disse to cykler, og en vis vægt differentiale, mine er lettere, og er en kompakt geo. Min er hurtigere og synes at være en bedre klatrer. Hans har mere laid back geometri og ville være bedre om et århundrede. Han har alvorlige cykel begær for den nye Sienna, men det er en irrationel lyst.

Carbon er stor for en sæson af væddeløb som de professionelle gør. Men hvis du er en fyr, der holder sin cykel i tolv år, så hvordan kan du slå holdbarhed og kollisionssikkerhed af en ti cykel. For komfort, holdbarhed og den søde føler ti er den ægte vare, og ingen gør det bedre end LiteSpeed.

Ride den nye LiteSpeed modeller og se om du føler nogen forskel. Hvis ikke, skal du opgradere Ultimate med et kompakt kranksæt, hvis du bor i kuperet pletter, da du har et par år mere på dig, og at lavere mormor er stor. Ellers, hvis du føler en forskel, så foråret for den nye cykel. Uanset hvad, så holder en cykel i tolv år eller så, er det svært at tro, at en cykel skylder dig noget mere.

Bulgarian Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Italian Japanese Korean Norwegian Polish Portuguese Spanish Swedish