PDA

View Full Version: Opgradering Deraileurs, Skiftegreb & Cassettes

Opgradering Deraileurs, Skiftegreb & Cassettes

MVP

Jeg er helt ny på vej biking, im gerne vide, hvor svært / let det er at opgradere kassette, skiftere og deraileurs? Kan jeg opgradere hver af disse compoenents enkeltvis eller skal jeg til at matche dem alle, og køber dem sammen?

PeterF

Jeg er helt ny på vej biking, im gerne vide, hvor svært / let det er at opgradere kassette, skiftere og deraileurs? Kan jeg opgradere hver af disse compoenents enkeltvis eller skal jeg til at matche dem alle, og køber dem sammen? Det afhænger af, hvad du har. Hvis du bor hos det samme selskab, udskifte er nemt nok, bare sørg for at det er 9 speed til 9 speed eller 10 til 10. De øverste tre grupper for overdreven (Record, Chorus, Centaur) og Shimano (Dura Ace, Ultegra og 105) er funtionally det samme. og udskiftelige. Jeg har en cykel, der er en combo Record, Chorus og Centaur.

MVP

Det afhænger af, hvad du har. Hvis du bor hos det samme selskab, udskifte er nemt nok, bare sørg for at det er 9 speed til 9 speed eller 10 til 10. De øverste tre grupper for overdreven (Record, Chorus, Centaur) og Shimano (Dura Ace, Ultegra og 105) er funtionally det samme.
Okay, godt jeg har Shimano Sora 8 sp casssette & bag afspore, Sora skiftere & Sora foran afspore med 3 sp håndsving.

Kan jeg opgradere visse individuelle komponenter? Dvs. hvis jeg ønsker at forbedre kvaliteten af flytte, eller få flere gear, hvad længden vil jeg nødt til at gå igennem for at erstatte komponenter?

PeterF

Okay, godt jeg har Shimano Sora 8 sp casssette & bag afspore, Sora skiftere & Sora foran afspore med 3 sp håndsving.

Kan jeg opgradere visse individuelle komponenter? Dvs. hvis jeg ønsker at forbedre kvaliteten af flytte, eller få flere gear, hvad længden vil jeg nødt til at gå igennem for at erstatte komponenter?
Alle tre på en gang (kassette, skiftere og bageste der), hvis du ønsker at gå med 9 eller 10 speed. Det crank bør være ok, selv om den 9 og 10 hastigheder bruge en smallere kæde. Jeg havde en ældre 8 speed oprettet og købte en 9-speed upgrade kit. Det var en god handel, og lige nu er der stadig masser af Shimano 9 speed derude til rabatpriser.

Retro mukke

Det var en god handel, og lige nu er der stadig masser af Shimano 9 speed derude til rabatpriser.
Faktisk, det er sådan en interessant punkt. Med Dura Ace, Ultegra og 105 nu på 10-hastighed, hvor meget længere er det øverste niveau brifters vil være let tilgængelige? Jeg har for nylig købt et par Ultegra 9-speed brifters bare for at beholde som reservedele.

capwater

Hold telefonen .... Først skal du svare på et par af pre-screening spørgsmål. 1) hvad frame prøver du at opgradere og 2) hvorfor vil du opgradere? Det ,02 er, at en opgradering store grupper normalt ikke giver mening, fordi en ny cykel ofte vil være billigere, og også den ramme kan ikke være i AME klasse som de opgraderinger. Enhver opgradering til DA er spild af penge alligevel. Som andre har nævnt, opholder sig i samme drønede kategori tillader stykkevis opgradering. Den bedste valuta for pengene er hjul, fordi du kan flytte dem mellem rammer meget let. Husk en $ 1000 bilstereo i en '74 Pinto betyder, at du stadig kører en '74 Pinto.

MVP

Alle tre på en gang (kassette, skiftere og bageste der), hvis du ønsker at gå med 9 eller 10 speed. Det crank bør være ok, selv om den 9 og 10 hastigheder bruge en smallere kæde. Jeg havde en ældre 8 speed oprettet og købte en 9-speed upgrade kit. Det var en god handel, og lige nu er der stadig masser af Shimano 9 speed derude til rabatpriser.
Hvilke dele har du fået som en del af de 9-speed upgrade kit? Hvad kit fik du? Hvor meget?

Jeg tror, jeg kan gå denne vej ...

MVP

Hold telefonen .... Først skal du svare på et par af pre-screening spørgsmål. 1) hvad frame prøver du at opgradere og 2) hvorfor vil du opgradere?
Jeg opgraderer en gigantisk 06 'OCR3 ramme. Jeg er ikke sikker, hvis jeg ønsker at opgradere endnu, fordi jeg har nogle problemer med at flytte på min større chainring, kæden holder der kommer ud, men jeg hørte dette kan fastgøres med en god melodi op alligevel. Men jeg har bemærket nogle mennesker siger, at SORA kvalitet er 'crap', så jeg tænker måske jeg skal opgradere, jeg først for nylig købt den cykel, er det stadig under garanti, men jeg ønsker blot at undersøge, om jeg kunne købe de dele billige på eBay eller noget, og opgradere fordi jeg er klar over, at de er dyre at købe helt nyt.

Bulgarian Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Italian Japanese Korean Norwegian Polish Portuguese Spanish Swedish