9 speed til 10 speed opgradere
View Full Version: 9 speed til 10 speed opgradere
A little help needed - Jeg ønsker at opgradere en 9 hastighed til 10 speed Campagnolo Centaur / Veloce - Jeg har hørt, at 9 speed gearvælgere kan arbejde med alle de andre 10 speed bits og brik - gør en kende, hvis dette er sandt?
: rolleyes:
A little help needed - Jeg ønsker at opgradere en 9 hastighed til 10 speed Campagnolo Centaur / Veloce - Jeg har hørt, at 9 speed gearvælgere kan arbejde med alle de andre 10 speed bits og brik - gør en kende, hvis dette er sandt?
: rolleyes: Ja, for det meste ...
Andre end Shifter indeks hjul, kun kassette (selvfølgelig) + kæden & forskifter er specifikke, og ikke så meget med forskifter.
Du kan helt sikkert bruge din aktuelle 9-speed forskifter med en 10-speed Drivetrain. Jeg bruger Shimano Ultegra foran kædeomskiftere, fordi det er, hvad jeg havde, da jeg blev vedtaget Campagnolo ERGO skiftere ... , og de arbejdede. Nogle siger, Shimano foran kædeomskiftere arbejde bedre end Campagnolo ... hvis ja, kan jeg kun formode, at svinge armen er lidt mindre tilbøjelig til at nedbøjning ...
Den SRAM 89R kæden er en populær erstatning for Campagnolo 10-speed kæde.
Der er nogle baghjulene, hvor din eksisterende bagskifter må ikke arbejde, som de er på grund af konflikter med den inderste skive hjulet bur & egerne! Så bør nogle udvises forsigtighed, når du er i første omgang at teste for regnskabsafslutningen.
: rolleyes:
En campag 10spd kassetten er presset ind i det samme rum som en 9spd, så indekseringen er anderledes. Hvis du prøver at bruge din 9spd løftestænger, vil fronten fungerer fint, men igen vil ikke indeksere korrekt. Og selv hvis det gjorde, ville det stadig kun bruge 9 ud af 10 tandhjul, så der vil være nogen mening. Så for at gå 10spd du har brug for en kassette (som passer til dit nuværende hjulene ikke noget problem), en passende kæde og en højre Shifter (købes separat) eller relevante dele, for at genopbygge din eksisterende shifter som 10spd (kun mulig på efter 2002 løftestænger jeg tror). Campagnolo sige, at der er en forskel i parallelogram geometri mellem 9spd og 10spd bageste mechs og at en 9spd mek ikke vil arbejde i et 10spd system (citat: "absolut ikke - der er store problemer"). Ved ikke - har ikke prøvet det personligt - kan fungere fint.
De siger også, du er nødt til at ændre chainset eller har det ændret, men masser af mennesker ikke gider og har ingen problemer. Din FD vil fungere fint - igen, Campag sige før 2001 FDS behov for ændringer, men de vil stadig arbejde uden.
Altså: minimum for at opgradere til 10spd er kassette / kæde / RH ergo. Så kan du stadig brug for at ændre den bageste der. Eller du kunne bruge pengene på hjul og dæk i stedet og føle en reel forskel .. :-)
En campag 10spd kassetten er presset ind i det samme rum som en 9spd, så indekseringen er anderledes. Hvis du prøver at bruge din 9spd løftestænger, vil fronten fungerer fint, men igen vil ikke indeksere korrekt. Og selv hvis det gjorde, ville det stadig kun bruge 9 ud af 10 tandhjul, så der vil være nogen mening. Så for at gå 10spd du har brug for en kassette (som passer til dit nuværende hjulene ikke noget problem), en passende kæde og en højre Shifter (købes separat) eller relevante dele, for at genopbygge din eksisterende shifter som 10spd (kun mulig på efter 2002 løftestænger jeg tror). Campagnolo sige, at der er en forskel i parallelogram geometri mellem 9spd og 10spd bageste mechs og at en 9spd mek ikke vil arbejde i et 10spd system (citat: "absolut ikke - der er store problemer"). Ved ikke - har ikke prøvet det personligt - kan fungere fint.
De siger også, du er nødt til at ændre chainset eller har det ændret, men masser af mennesker ikke gider og har ingen problemer. Din FD vil fungere fint - igen, Campag sige før 2001 FDS behov for ændringer, men de vil stadig arbejde uden.
Altså: minimum for at opgradere til 10spd er kassette / kæde / RH ergo. Så kan du stadig brug for at ændre den bageste der. Eller du kunne bruge pengene på hjul og dæk i stedet og føle en reel forskel .. :-) Hmmmmm. Nå, kan du være ret (baseret på, hvad Campagnolo's "reps" siger), men jeg var basere min kommentar til parring en 10-speed Centaur ERGO shifter med et ca-2000-9-speed / (old style) Chorus bagskifter og en 12-23 10-speed Record kassette ... mix-and-match til n'te grad!
Indekseringen was fine ... mindst, i mit sind - et remhjul hjul på linje med tænder på kassetten med hvert skift, da cyklen var i workstand - men, som nævnt, den inderste bur var den (potentielle) "rub" (så at sige !) ... den indre bur kunne have været let modificeres med en flad fil for at fjerne det overskydende materiale på førende / øverste kant af bur ... i hvert fald i mit sind!
Dine resultater kan variere ...
NB. OY! Jeg er i øjeblikket ved hjælp af min 10-speed ERGO skiftere med Shimano bag kædeomskiftere ... 9-speed drivetrains! Så ...
AABENBART (!?!), Jeg stoler ikke på hverken Campagnolo's eller Shimano's "markedsføring" afdeling ... eller, hvem det er i deres respektive selskaber, som giver kundeoplysninger.
Så prøv din nuværende bagskifter før sprang med et nyt ... måske vil det arbejde ... og måske vil det ikke.
BTW. Jeg undskylder, hvis jeg var vagt om behovet for en 10-speed shifter eller en ny 10-speed indeksering tandhjul for shifter ...
Hmmmmm. Nå, kan du være ret (baseret på, hvad Campagnolo's "reps" siger), men jeg var basere min kommentar til parring en 10-speed Centaur ERGO shifter med et ca-2000-9-speed / (old style) Chorus bagskifter og en 12-23 10-speed Record kassette ... mix-and-match til n'te grad!
Indekseringen was fine ... mindst, i mit sind - et remhjul hjul på linje med tænder på kassetten med hvert skift, da cyklen var i workstand - men, som nævnt, den inderste bur var den (potentielle) "rub" (så at sige !) ... den indre bur kunne have været let modificeres med en flad fil for at fjerne det overskydende materiale på førende / øverste kant af bur ... i hvert fald i mit sind!
Dine resultater kan variere ...
NB. OY! Jeg er i øjeblikket ved hjælp af min 10-speed ERGO skiftere med Shimano bag kædeomskiftere ... 9-speed drivetrains! Så ...
AABENBART (!?!), Jeg stoler ikke på hverken Campagnolo's eller Shimano's "markedsføring" afdeling ... eller, hvem det er i deres respektive selskaber, som giver kundeoplysninger.
Så prøv din nuværende bagskifter før sprang med et nyt ... måske vil det arbejde ... og måske vil det ikke.
BTW. Jeg undskylder, hvis jeg var vagt om behovet for en 10-speed shifter eller en ny 10-speed indeksering tandhjul for shifter ...
Ja, jeg tror ikke, vi er uenige :-)
Hvis din 10sp setup arbejdede med en 9sp bageste der så nok så vil den oprindelige plakat er - selv om jeg tror, før 2000 campag 9spd underværker havde en anden pull forhold til dem senere, så måske der har en effekt på kompatibilitet også. Ligesom dig, så ville jeg sige, prøv det og se, før sprang til en ny.
Det er naturligvis i Campag's (og Shimano's) interesse i at fortælle folk, de har behov for at ændre alting på én gang, selv om at være fair Campag er normalt relativt gode til at påpege, hvor tingene kan jeg rundt (dvs. skiftende indeks tandhjul til at blande og tilpasse eller opgradere) .
: rolleyes: FWIW, den eneste opgradering, som jeg har gjort, var at gå fra Shimano 105 downtube 8 speed til 9 speed STI. Jeg har købt en opgradering kit (skiftere, bagskifter, kassette og kæde), og med det kit fabrikanten anbefalede chainging den iner kæde ring af min kranksæt også. Jeg var flyttet fra lejligheden ridning af byen til den kuperede 'burbs, så jeg søgte at Hange min 42t inderste ring for en 39t alligevel, men jeg kan gætte, at de smallere kæde kan sidde fast mellem ringene. Jeg er tilbøjelig til at tro, at ændringen 9-10 ville være lidt mere nuanceret (hvis jeg lært noget i High School matematik). Jeg er ikke så sikker på med overdreven, fordi alle mine overdreven ting (to cykler) er 10 speed. Bare en udtalelse (ikke at du spurgte, og jeg normalt hader, når folk undvære rådgivning, men ikke besvare spørgsmålet ved hånden), 9 speed overdreven er meget tilgængelig, kassetter, kæder reservedele, så jeg ville ikke bekymre sig om forældelse . Jeg har også bemærket, at selv om overdreven ting er rebuildable, de dele er temmelig pris. Så hvad betyder det egentlig koste at forvandle en 9 speed i en 10 speed kontra bare købe en Centaur 10 10 speed upgrade kit?
Tak til alle for at tage det besvær og tid til at svar på min forespørgsel - grunden til, at jeg kan opgradere er, at jeg har købt nye hjul (Eurus 2006 clinchers) til mit nye 10 speed cykel (Tifosi CK5), men jeg har også en lighter Trek 5.500 (bygget med Campagnolo 9 speed dele; tought at ville støtte hjul swopping osv., hvis alle systemer var 10 speed kompatibel.
Faktisk kan ikke opgradere som Shemals på Trek synes at være lysere eller let som de Eurus men jeg har ikke vejet dem endnu - tak igen for alle svarene.
Tak til alle for at tage det besvær og tid til at svar på min forespørgsel - grunden til, at jeg kan opgradere er, at jeg har købt nye hjul (Eurus 2006 clinchers) til mit nye 10 speed cykel (Tifosi CK5), men jeg har også en lighter Trek 5.500 (bygget med Campagnolo 9 speed dele; tought at ville støtte hjul swopping osv., hvis alle systemer var 10 speed kompatibel.
Faktisk kan ikke opgradere som Shemals på Trek synes at være lysere eller let som de Eurus men jeg har ikke vejet dem endnu - tak igen for alle svarene.
Fair kommentar, at det ville støtte hjul swapping at have både cykler den samme - jeg har en 9spd (plus kones to 9spd) og en 10spd også, og det er lidt af en smerte, hvis jeg ønsker at skifte hjul mellem de to (eller ligesom sidste weekend, hvor jeg havde brug for et ekstra 10spd bag at holde fast i støtte bil til et løb (se: www.duonormand.com og indtaste næste år, hvis du kan komme til Frankrig - see you there!) og var nødt til at ændre kassetter på en af 9spd hjul. Hærdet, at nu ved at købe en bageste FSA RD200 og 10spd campag kassette fra franske Ebay for 46 € partiet!
vBulletin, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by
vBSEO 3.3.0