PDA

View Full Version: Square aksel bottom-beslag bolt moment?

Square aksel bottom-beslag bolt moment?

C7ZZGT

Min og jeg er allerede på udkig efter hjælp. Go figure.: Confused:
Jeg har en kvadrat-type Shimano bottom-beslag aksel og krumtappe. Jeg har fjernet krumtappe, smurte den aksel, (forsøgte pedalarme un-smurte også) og derefter sætte dem tilbage på kun at have en clunk type lyd stammer fra BB på samme sted, mens cranking. Når jeg kommer hjem finder jeg bolten holde pedalarme på enten har løsnet eller det håndsving har flyttet længere ind på akslen. Jeg har brugt en momentnøgle sat til £ 28-ft hver gang, men efter en 50 minutters tur Jeg synes, jeg er nødt til at Stram boltene.
Spørgsmål: Hvad skal drejningsmoment for disse bolte og jeg mangler noget indlysende you'all?
Tak!

Retro mukke

Du er ved retten med det beløb for drejningsmoment, men jeg er bange for du er lidt for sent.

Når disse square taper krumtappe løsne op, at fortsætte ride på det har tendens til at vælte sig ud af det firkantede hul i den forholdsvis bløde aluminium crankarm og de er ødelagt for evigt.

gclark8

Check her: http://www.shimano.com.au/publish/content/australia/en/cycling/customer_support/service_diagrams/road_bike_service.MainContentPar.0018.Schematic.0001.File.tmp/bb_un25_ev.pdf

Dette kan være bedre:
http://www.shimano.com.au/publish/content/australia/en/cycling/customer_support/service_diagrams/road_bike_service.MainContentPar.0015.Schematic.0012.File.tmp/FC-4400_4403_SI-1DM0A.pdf

305-435 in.lbs.

C7ZZGT

Tak. Jeg vil prøve at drejningsmoment dem endnu en gang - med nogle blå LOCTITE på bolte - i den høje ende af drejningsmoment range: £ 36-ft.
Hvis det ikke virker, jeg tror jeg har brug for nogle nye krank arme ...?
Igen, tak!

ScienceIsCool

Tak. Jeg vil prøve at drejningsmoment dem endnu en gang - med nogle blå LOCTITE på bolte - i den høje ende af drejningsmoment range: £ 36-ft.
Hvis det ikke virker, jeg tror jeg har brug for nogle nye krank arme ...?
Igen, tak!
Du skal måske ny krank arme ... Jeg er enig, du skal prøve igen stramning først. Hvorfor ikke? Du har intet at tabe.

Pladsen, koniske krankboks aksel / krank arm er designet til at være et indgreb i pasform. Det er, når spændes med korrekt moment spec, i aluminium krank arm skal deformeres lidt og gøre en lun, fuld kontakt passer med spindel. Det bør også være muligt at tegne den krumtap armen bolten på dette punkt - men du bør lade den stå i, i tilfælde af, krumtap armen kommer løs. Bolten vil holde det fra at falde ned!

Det anbefales, at du ikke smøre aksel eller krumtap arm før montering, da dette vil rod med interferens pasform. Også, når krank arm har løsnet sig og er blevet redet på denne måde, den bløde krank arm vil sandsynligvis deformeres en smule. Dette vil også ødelægge alle fremtidige forsøg på igen at stramme og gør en god indblanding pasform. Jeg tror, det er den situation, du er i lige nu.

Prøv igen stramning. Bare ikke stramme forbi den anbefalede specs. Det er muligt at over-understrege håndsving armen og har det knæk / ikke bestået.

John Swanson
www.bikephysics.com (http://www.bikephysics.com)

C7ZZGT

Tak! Jeg vil give det en chance - tør.

Bulgarian Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Italian Japanese Korean Norwegian Polish Portuguese Spanish Swedish