Hjul - hvad man skal kigge efter?
View Full Version: Hjul - hvad man skal kigge efter?
Jeg har nogle shimanno R500 Jeg tror på min cykel i dag, og jeg har opgraderet mine dæk til gp4000 for rider på vej, men jeg også ride på nogle cykelstier og nogle er en smule ru
Jeg troede, jeg ville forlade mine gamle dæk på min R500 hjul til disse stier og på Turbo
og købe et andet sæt til brug på vej og hobby løb med min gp4000
Men når jeg så på "bedre" hjul jeg fandt ud af ret hurtigt, jeg har ingen idé om, hvorfor de er bedre eller hvad er mit mål at komme ud af denne anden række.
I dont ønsker at tilbringe dynger! men hvis de kun vil være det samme niveau som min nuværende hjul så jeg plejer bother with my 2 hjul mulighed.
Jeg søgte på Mavic hjul, som de synes så populære, og jeg troede det ville være en god start at få en idé om, hvad jeg var oppe imod.
Jeg kiggede på --
Mavic Cosmic Elite 240 £
Mavic cosmos 158 £
Ksyrium Elite 2 282 £
disse er blot straight fra probikekit
Er du sigter til lette vægt, profil og styrke?
Jeg er kun 65 kg, så en let rytter - cykel er bare en OCR1 Men jeg vil gerne bære disse hjul med mig, hvis jeg opgraderer min cykel til en TCR comp. eller lignende.
tak for enhver hjælp eller idéer
Decent hjul og dæk vil sandsynligvis gøre større forskel end noget andet den måde, din cykel føler og håndtag. Lyder som om du ikke behøver at bekymre dig for meget om ren aerodynamik eller ulrimate stivhed, men bør være på udkig efter noget lys, men slidstærke og med god ride kvalitet (nogle hjul - ligesom min radiale spoked FSA RD-400'erne - er så stive, de fremsender hver eneste lille smule af vibrationer til barer, der er bogstaveligt talt et smerte). Hvis du har fået de penge, vil jeg sige go for Krysiums. Prøv www.cyclingbargains.com til en bedre pris - under £ 260 og deres posttakster er meget billige for (£ 3,95 enhedstakst for UK ordrer).
Jeg har nogle shimanno R500 Jeg tror på min cykel i dag, og jeg har opgraderet mine dæk til gp4000 for rider på vej, men jeg også ride på nogle cykelstier og nogle er en smule ru
Jeg troede, jeg ville forlade mine gamle dæk på min R500 hjul til disse stier og på Turbo
Men når jeg så på "bedre" hjul jeg fandt ud af ret hurtigt, jeg har ingen idé om, hvorfor de er bedre eller hvad er mit mål at komme ud af denne anden række.
I dont ønsker at tilbringe dynger! men hvis de kun vil være det samme niveau som min nuværende hjul så jeg plejer bother with my 2 hjul mulighed.
Jeg søgte på Mavic hjul, som de synes så populære, og jeg troede det ville være en god start at få en idé om, hvad jeg var oppe imod.
Jeg kiggede på --
Mavic Cosmic Elite 240 £
Mavic cosmos 158 £
Ksyrium Elite 2 282 £
Jeg er kun 65 kg, så en let rytter - cykel er bare en OCR1 Men jeg vil gerne bære disse hjul med mig, hvis jeg opgraderer min cykel til en TCR comp. eller lignende.
På 65 kg du er forholdsvis let, så de Ksyriums kunne være en god mulighed. De er rimeligt let og har pæne aero eger. Jeg har kørt på elite i fortiden og fundet de var en meget dejlig hjulet til at ride.
Prøv og få nogle Neuvations. Navnet lyder ikke den bedste, men de er reportidly meget solid, og ekstremt godt prissat. Stor vægt (spec til den pris) aero, og fra hvad jeg har set på en anden listers hjemmeside de har gode lejer også.
Neuvations har Enduro kuglelejer, som anvendes af en stor procentdel af cykelindustrien, plus de er ABEC 5, så de ruller godt. Jeg elsker min specialbygget DT hjul med masser af eger, meget let fælg, bedste kvalitet knudepunkter og alle et hår under 1600G. Kan tilsyneladende ikke let, men fælgen og brystvorter er lettere end Mavic's, og det er her, det har mest betydning.
Er disse Neuvations avalible i England, har jeg gjort nogle Google-søgninger, hvor der ikke meget held, har jeg dog fundet nogle flotte anmeldelser
Rigtig godt spørgsmål! Hvad gør en god hjul? Hvad gør en bedre hjul?
Nogle måleparametre, at jeg tænkte på var: vægt, lateral stivhed, vridningsstivhed, inertimoment, med kvalitet, og aerodynamik. På min hjemmeside, prøvede jeg at måle nogle af de kendetegn, og derefter sætte dem i perspektiv i forhold til hvor vigtige de egentlig er.
En ting, som jeg tynd er vigtigt, men kan ikke helt finde ud af at sætte tal på er holdbarhed ... Forslag?
John Swanson
www.bikephysics.com (http://www.bikephysics.com)
Jeg kiggede på --
Mavic Cosmic Elite 240 £
Mavic cosmos 158 £
Ksyrium Elite 2 282 £
Rigtig godt spørgsmål! Hvad gør en god hjul? Hvad gør en bedre hjul?
Nogle måleparametre, at jeg tænkte på var: vægt, lateral stivhed, vridningsstivhed, inertimoment, med kvalitet, og aerodynamik. På min hjemmeside, prøvede jeg at måle nogle af de kendetegn, og derefter sætte dem i perspektiv i forhold til hvor vigtige de egentlig er.
En ting, som jeg tynd er vigtigt, men kan ikke helt finde ud af at sætte tal på er holdbarhed ... Forslag?
John Swanson
www.bikephysics.com (http://www.bikephysics.com) også skal bære kvalitet, er det ikke kun kvaliteten, men holdbarheden. Holdbarhed synes at være en funktion af rytterens vægt, type ridning og kvaliteten af overfladen. Det offer er vægt / penge for holdbarhed, med det trick er at finde den bedste værdi. Desværre, der indgår i ligningen holdbarheden gør beslutningen betydeligt mere komplekse og forskellige for hver rytter.
Du kan bare oprette tre eller fire ridning stilarter (vægt, type og kvalitet) til at sammenligne.
Automatic Translations (Powered by

):
vBulletin, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by
vBSEO 3.3.0