PDA

View Full Version: Kortsluttes Storbritannien, Am I Crazy?

Kortsluttes Storbritannien, Am I Crazy?

lomuland

Hi everyone.
Jeg planlægger at cykle rundt i Danmark, herunder de fleste af de større øer, som f.eks Orkneyøerne, Shetlandsøerne, Outer Hebrides osv.

Jeg har aldrig gjort tur før, og har formentlig aldrig redet mere end 30 kilometer på en dag! Men jeg er i temmelig god form fra arbejde, selvfølgelig vil det tage et stykke tid for mine muskler til at justere, men det er fint.

Min cykel bliver en liggende, efter at være blevet inspireret af en bog med titlen Off the Rails, om to Aussies, der red 10.000 km rundt om i Asien, fra Moskva til Beijing på recumbents. Jeg hælder til den HP Velo Streetmachine men det er et emne for liggende forum, I guess.

Så jeg har møjsommeligt udarbejdet en rute rundt i Storbritannien på et AA-kort og derefter måles afstanden. Det kommer til ca 11.600 km! Jeg har undgået de blå & grøn (hovedveje) så meget som muligt, men nogle gange de er uundgåelige, hvis man forsøger at ride tæt på kysten.

Ironisk nok (?) Større veje, som er svære at undgå, er for det meste i sparsley befolkede Skotland. Er der nogen der har erfaring med A9 mellem Clashmore & Wick, at A835 Ullapool - Braemor, A87 på Skye, A830 Mallaig - Lochailort, A816 Oban - Lochgilphead, A83 Lochgilphead - Campbeltown, A77 Turnberry - Stanraer, A487 Aberystwyth - Llanarth. Er de cyclable eller for risikabelt?

Eller hvis du har lyst til at tilbyde enhver tips generelt, kan du gå videre!

Også jeg vil blive glad for at dele rejsen del af eller hele den måde, hvis der er nogen skarp! Åh ja til at give dig en idé om tidsramme, vil jeg være nordpå fra London i april.

lykkelig cykling
Nathan

pksapper

Hi Nathan,

Ikke sikker på om det er nogen hjælp, men jeg kender en række mennesker med recumbents her i Cambridge, som jeg tror vil gerne fortælle dig en tur, hvis der hjælper med at gøre et valg. Bange for jeg har ingen idé om, hvad de er, men kunne nemt bede for dig. Også 'Airnimal' baseret her, og jeg husker at have en spiller på en Titanium liggende - meget for deres åbenlyse utilfredshed! Anyway, jeg tror din tur lyder udmærket, og ville være interesseret i at tilslutte op til lidt af det mindste. PK

Bulgarian Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Italian Japanese Korean Norwegian Polish Portuguese Spanish Swedish