PDA

Undervisning en voksen til at ride

View Full Version: Undervisning en voksen til at ride

JulieMarie

Hej,

Kan nogen hjælpe mig med dette? Min partner, som er 65 år gammel, har aldrig lært at cykle, men jeg (som er en hel del yngre!) Vil gerne være i stand til at gå ud på cyklen rider med ham. Har nogen nogen idéer til, hvordan de skal undervise en moden voksen at køre på cykel? Jeg spekulerede på, om der kan være en voksen udgave af stabilisatorer, eller om at holde ham på ryggen af en tandem kan arbejde. Jeg er ikke helt sikker om tandem ideen om, fordi han er ret tung, og jeg er ret lille og kortere, end han er, og jeg ønsker ikke nogen af os at komme til skade. Eventuelle forslag taknemmeligt modtaget.

Thanks a lot.

J

jhuskey

Hej,

Kan nogen hjælpe mig med dette? Min partner, som er 65 år gammel, har aldrig lært at cykle, men jeg (som er en hel del yngre!) Vil gerne være i stand til at gå ud på cyklen rider med ham. Har nogen nogen idéer til, hvordan de skal undervise en moden voksen at køre på cykel? Jeg spekulerede på, om der kan være en voksen udgave af stabilisatorer, eller om at holde ham på ryggen af en tandem kan arbejde. Jeg er ikke helt sikker om tandem ideen om, fordi han er ret tung, og jeg er ret lille og kortere, end han er, og jeg ønsker ikke nogen af os at komme til skade. Eventuelle forslag taknemmeligt modtaget.

Thanks a lot.

J

Hvorfor går du ikke tjekker en 3 hjul liggende? I det mindste til at begynde med.

xilios

Hvorfor ikke få LBS eller en mekaniker til at gøre dig et par uddannelse hjul baseret på de modeller, der anvendes til børn. De skal blot have længere udvidelser for at kompensere for de større hjul.

Catweazle

JulieMarie, på samme måde for os alle, der anvendes til at lære at ride tilbage i dagene før 'uddannelse hjul var ca. Hvis der skal være nogen gå ved siden af cyklen holder den op med styr og sæde, indtil rytteren er i bevægelse, og rytteren accepterer, at ramme jorden en gang eller tre, mens få hænge af opholder sig oprejst ikke er verdens ende!

For en voksen, de "federe" hjul af en mountainbike og en virksomhed, men græs suface vil mindske den potentielle skade af det.

Uddannelse hjul suck, selv for børn. 90% eller mere af folk, der giver deres børn cykler med uddannelse hjul ender med børn ridning cyklerne, før de er klar til, og slingrende rundt over det hele på dem, fordi de ikke har haft dem korrekt justeret eller lært at ride korrekt på dem.

Sørg hubby er start og stop korrekt:

http://www.sheldonbrown.com/starting.html

og det er halvdelen af slaget. Snart han formår at holde den oprejst, mens pedalerne det er alle gode derfra:)

Eden

Et forslag er at låne en cykel, der er lille nok til at du kan lægge sædet ned lavt nok til, at den person, til at sætte deres fødder fladt på jorden for at starte ud med - de skal ikke engang prøve at cykle på første, du skal blot trykke dem selv sammen med deres fødder, indtil de får komfortable picking deres fødder op for længere og længere perioder. Når det føles behageligt, så begynde at bruge pedalerne. Når det er behageligt, flytte sædet op til en normal højde.

xilios

[Quote = Catweazle]
Uddannelse hjul suck, selv for børn. 90% eller mere af folk, der giver deres børn cykler med uddannelse hjul ender med børn ridning cyklerne, før de er klar til, og slingrende rundt over det hele på dem, fordi de ikke har haft dem korrekt justeret eller lært at ride korrekt på dem.
QUOTE]

Jeg vil være uenig med dette, er der en differance mellem en 5yo og en 65yo, den første plejer master balance så hurtig, er lidt mere vanskeligt at undervise og deres knogler dont pause så hurtig:)

Catweazle

Læring på en mindre cykel ville helt sikkert være en god idé, hvis det er muligt at gøre det. Tilliden ville være meget lettere at bygge på den måde.

Xilios, er du måske ung nok til at tro, at 65 er en eller anden måde "svage ældre"? Selv om folk er forskellige fra den ene til den anden, det er ikke normalt er et punkt, hvor folk normalt er udsat for knoglebrud, hver gang de nyse voldsomt!

På 56, jeg hurtigt se, at »i alderen pension berettigelse nærme, og fuld forventer at blive stadig meget aktive på dette tidspunkt. Sure, blå mærker, buler og så tage lidt længere tid at helbrede, end de gør til en yngre fyr, men en fyr burde ikke være så faldet fra aktivitet af frygt for let knoglebrud:)

xilios

Xilios, er du måske ung nok til at tro, at 65 er en eller anden måde "svage ældre"? Selv om folk er forskellige fra den ene til den anden, det er ikke normalt er et punkt, hvor folk normalt er udsat for knoglebrud, hver gang de nyse voldsomt!

LOL Jeg ville ønske jeg var "ung nok". Måske jeg gik lidt overbord med denne bemærkning om knoglebrud: D

Automatic Translations (Powered by Powered by Google):
BulgarianCroatianCzechDanishDutchEnglishFinnishFrenchGermanItalianJapaneseKoreanNorwegianPolishPortugueseSpanishSwedish
Translations delivered by vB Enterprise Translator 3.2.2