PDA

View Full Version: Vivente World Randonneur

pubtourer

Med fare for at starte en anden ", som er den bedste touring cykel?" tråd, ville jeg være taknemmelig for enhver erfaring / udtalelser om Vivente World Randonneur. Denne cykel startede livet som en Gemini i 1980'erne og blev for nylig badged Mongoose.

Det kommer vel spec'd på AUD1, 750, herunder Tubus stativer foran og bag, stænklapper, dynamo hub og STI skiftere:

http://www.viventebikes.com//product/cid/6/category/WORLD% 20RANDONNEUR/parent/0/t/product

Navet er ikke meget af en drawcard for mig som kører på batterier lysdioder er så godt og billigt i disse dage, jeg spekulerer på, hvorfor de generet. Er kernen kan give problemer i form af hjul styrke og eger?

Ikke sikker på skrånende overrør enten - nogen tanker?

De øvrige valg er surly LHT. Det kan ses her som en "komplet" cykel til ca AUD1, 500 men ved gang du tilføjer mudder vagter, pedaler og rack osv., kommer det til en lidt mere at Vivente. Det er bestemt ligner mere en klassisk turcykel. Desværre har jeg ikke været i stand til at ride en. Jeg ved, at det er en ivrig efter.

En vigtig forskel er bar-end vs STI skiftere. Jeg ville være glad for at bruge bar-ends, men har aldrig ejet en cykel med STI.

Naturligvis Trek-520 er en anden mulighed, men på AUD2000 for grundlæggende cykel, tror jeg ikke, at det repræsenterer den samme værdi, og Vivinte og gnaven. Har også set på og riden en Fuji, men fandt det forholdsvis billigt spec'd i forhold til de andre.

Alle bidrag velkommen!

Tak

cyclemanx

Jeg har turneret udførligt om Mongoose aluminiumramme version i flere år.
Selv om landets grundlæggende en god turcykel. I sidste ende er monteret lige barer, to større bageste tandhjul, længere rækkevidde bagskifter, skærme og cykeltasker stativer.
Rammen er meget stiv og sender en masse vibrationer og stress til mine arme og overkrop.
Min gamle stål indrammet hack er meget venligere imod mig fysisk, så jeg vil inderligt gerne montere en Vivente chromo ramme til Randonneur.
Som du siger, det forreste Dyno hub og belysning system er helt overflødige.
Jeg har mailet Vivente flere gange, hvilket tyder på, hvordan de kunne gøre en bedre turcykel, men de tror på deres eget hype, og ikke gider at svare.

pubtourer

Tak for svaret.

Siden mit indlæg, min tur-makker og jeg har hver købt Vivente og vi er begge meget glade for vores valg. De er en virkelig komfortabel og solid turcykel.

Ligesom du har jeg brugt til tur på en Al ramme - en Rayleigh Postkort Aluminium - og fandt det meget hårde i sammenligning med CrMo stålramme.

Selv om jeg kunne aldrig retfærdiggøre udgifterne til dynamoen knudepunkt og lys til lille mængde nat ride, at jeg gør, jeg har at sige, at de er fantastisk - se i stedet blevet set.

Den eneste mulige Ulempen ved deres standard spec er den relativt høje gearing. Jeg elsker den høje højeste gear (kan mageligt pedal til 70 kilometer i timen), men befinder mig i bundredskaber lidt for hurtigt på bakkerne.

Happy touring

cyclemanx

Tak for svaret.

Siden mit indlæg, min tur-makker og jeg har hver købt Vivente og vi er begge meget glade for vores valg. De er en virkelig komfortabel og solid turcykel.

Ligesom du har jeg brugt til tur på en Al ramme - en Rayleigh Postkort Aluminium - og fandt det meget hårde i sammenligning med CrMo stålramme.

Selv om jeg kunne aldrig retfærdiggøre udgifterne til dynamoen knudepunkt og lys til lille mængde nat ride, at jeg gør, jeg har at sige, at de er fantastisk - se i stedet blevet set.

Den eneste mulige Ulempen ved deres standard spec er den relativt høje gearing. Jeg elsker den høje højeste gear (kan mageligt pedal til 70 kilometer i timen), men befinder mig i bundredskaber lidt for hurtigt på bakkerne.

Happy touring
Vil du sind prissætte Cromo frame i Australien for mig?
Selv Vivente har agenter i NZ - Jeg har ikke set nogen på lager i Auckland-området, hvor jeg bor.

pubtourer

Vil du sind prissætte Cromo frame i Australien for mig?
Selv Vivente har agenter i NZ - Jeg har ikke set nogen på lager i Auckland-området, hvor jeg live.Hi,

Jeg har netop modtaget følgende svar fra Vivente forhandler (noelmcf@geminibicycle.com.au):

Det er min hensigt at tilbyde en ramme og gaffel pakke - sandsynligvis i slutningen af 2009.

Hvilket sandsynligvis betyder, at det kommer, men ikke holde vejret.

Bulgarian Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Italian Japanese Korean Norwegian Polish Portuguese Spanish Swedish