PDA

Hvorfor bar ende skiftere?

View Full Version: Hvorfor bar ende skiftere?

Sider: [1] 2

BikeyGuy

Jeg har været en vej cykel rytter i 25 + år.
Jeg glæder mig til at komme ind i langdistance tur. Cykeltasker ... osv.
Jeg har aldrig forstået, hvorfor tour cykel ryttere foretrækker bar ende skiftere.
What's the deal?

Tak

kk4df

Jeg tror, det mere en pålidelighed spørgsmål. Tourers tendens til ofte være i fjerntliggende områder, væk fra cykel butikker i de større byer. Baren ende skiftere kan konverteres fra indeks til friktion tilstand hvis det er nødvendigt, og de synes mere fejlfri end brifters. Hvis du aldrig tage din turcykel langt fra hjemmet, og du kører mere i de byer, brifters kan være mere til din smag.

Jeg pendler med barcons på min surly LHT, og havde ingen problemer med justering. Jeg har stadig brifters på mit CF landevejscykel.

BikeyGuy

Tak .... giver mening.
Hav en god tur!

alfeng

Jeg har været en vej cykel rytter i 25 + år.
Jeg glæder mig til at komme ind i langdistance tur. Cykeltasker ... osv.
Jeg har aldrig forstået, hvorfor tour cykel ryttere foretrækker bar ende skiftere.
What's the deal?
Shimano's Bar End Shifters er givetvis mere pålidelig end den 8-speed Shimano STI skiftere, som kunne være fastklemte, hvis du var enten hamfisted eller uheldig (jeg har aldrig haft et problem med den 8-speed Shimano skiftere, men jeg kender en person, der har lånt sin cykel til en person, og den kom tilbage med en fastklemt 8-speed Shimano shifter og jeg har læst om andre der har haft problemer, også) ... ved min reckoniing, den 9-speed Shimano skiftere var mindre tilbøjelige til at blokere, men den stigmatisering af de 8-speed STI skiftere ikke sikkert hænger over hovedet på dem. Pålideligheden af Shimano's 10-speed skiftere er mindst lige så god som ved deres 9-speed skiftere (hvad det kan være !?!).

FWIW. En af grundene Bar End Shifters var / er at foretrække frem for touring skyldes, at rytteren ikke har signifikant at ændre hans / hendes position på cyklen for at flytte vs flytte, når du bruger downtube skiftere - det er, der er minimum af ændringer i siddestilling - især hvis dine hænder er allerede på dråber - til at nå skiftere da du ikke behøver at nå ned til downtube at flytte en bar ende shifter.

En alternativ shifter (der blev set ned på af erfarne ryttere) ville være det skiftere, som fastgøres til stamceller, fordi der var den lille chance for, at du potentielt kunne spidde dig selv på håndtag.

BTW. Den samlede vægt af Shimano's bar ender + bremsehåndtag er temmelig tæt på vægten af et par 9-speed Ultegra STI skiftere, så er der ikke nogen vægtbesparelse at bruge bar ender ... og, Shimano's indekseret bar ende skiftere synes at indføre en betydelig vægt sanktion, når man sammenligner med downtube ELLER vintage (friktion-only) Suntour Barcon skiftere.

Selv om jeg har fundet, at den Shimano STI Shifter balks når downshifting under belastning (dvs. går op ad bakke) til et større tandhjul, kan du nemt "muskel" en downshift med en bar ende shifter.

BTW2. Personligt FWIW, hvis du ikke er opsat på bar ende skiftere så vil jeg anbefale dig at overveje 10-speed Campagnolo skiftere for din turcykel ... Fordi jeg har konstateret, at Campagnolo skiftere kan downshift gnidningsløst, når under belastning ...

OG FORDI den 10-speed Campagnolo skiftere let kan parret med ENTEN 9-speed eller 8-speed Shimano Gearsystem komponenter eller til 10-speed SRAM kædeomskiftere med en 10-speed Shimano / SRAM-kompatibel kassette. Mens den 10-speed Campagnolo skiftere kan naturligvis blive parret med en 10-speed Campagnolo Gearsystem, det største tandhjul deres woosiest kassetten er kun en 29t, så, hvis du ønsker / har brug for en kassette med et bredere udvalg, et Shimano (-kompatibel ) baghjulet er en bedre behandling for touring.

Jeg bruger Campagnolo skiftere med Shimano MTB-og-vej bag kædeomskiftere + hjul, som har Shimano 9-speed & 8-speed kassetter.

Hvis en Campagnolo Shifter syltetøj op, kan det skilles ad og samles og / eller ombygget med nye dele (børn, prøv ikke dette derhjemme!) ...

Angiveligt, kan du adskille og samle en SRAM shifter, men tilsyneladende er der ikke nogen reservedele kort af cannibalizing anden SRAM shifter.

vinyl_theif

: eek: eeerrrkkk. Bar End Shifters! Drop barer er helt sikkert den sidste slags, du gerne vil have på en turcykel .... nødt til at bøje sig ned for at nå dem, hver gang du vil ændre, boede på en racercykel, men touring? Jeg brugte Euro tur-barer på min Tourer jeg bygget i år og passer mig fint, så har det en Rohloff hub, efter ridning 3500 miles på det indtil videre er der ingen regrest nu på det store ud-lægge.

Mark. : D

http://i409.photobucket.com/albums/pp176/yellow7/SD530890.jpg

randochap

Tja, hver til sit, men bar ender og slip barer er langt mit valg for touring. Som det bemærkes, at de er meget pålidelige. Jeg har brugt bar ender i forskellige former for mere end 30 år.

Drop barer give mere håndstillinger - lette presset - og er mere aero for disse dage, når vinden er i den forkerte retning.

Ikke at jeg ikke har brugt lige stænger på en lang tur ... Jeg har nerveskader i mine hænder for at bevise det. Et kompromis kunne være havde i trekking barer, men jeg vil give min: eek: ren barer.

Jeg har to cykler sportslige bar ender. Dette er min favorit (http://www.veloweb.ca/mybikepages/blerioso.html).

Racers ikke bruger bar ender.

vincev

Jeg har bar slutter på denne 1975 Paramount.This var en Schwinn mulighed for 8,95 dollar i 1975

http://i263.photobucket.com/albums/ii125/vincev_2008/paramount3.jpg?t=1246886658

randochap

Nice Paramount. Ser lige min størrelse:) Hvis mine øjne fungerer ordentligt, dem, der ligner Suntour friktion skiftere. Jeg har dem (og de er stadig gode efter 32 år) på min gamle Nishiki Landau, kan ses her (http://www.veloweb.ca/mybikes.html).

vincev

gode øjne, lige på pengene

longfemur

Den eneste virkelige årsag til touring cykler, der bar ende skiftere på deres drop barer er til kontrol, når man kører en lastet cykel, især på nedkørsler. Med bar ende skiftere, behøver du ikke at tage hænderne fra styret meget, og så du har mindre chance for at miste kontrollen med en tung cykel. I kontrol situation, som du vil sandsynligvis blive ride i dråber alligevel, og så bar ender er praktiske til det.

Nu, det var før integreret bremse / skifte håndtag. Disse gør det ovennævnte spørgsmål omstridt, fordi de er endnu bedre for at bevare kontrollen over bar ende håndtag er. På dette punkt, gør turister, der vælger bar ender så mere, fordi de er enklere end integreret håndtag. Men det er dog temmelig pålidelige i dag, og mange turister ride med dem. Jeg tror det kan afhænge af, hvor langt væk fra civilisationen du planlægger at ride.

randochap

Jeg tror det kan afhænge af, hvor langt væk fra civilisationen du planlægger at ride.

Sikker. Men hvem ønsker at beskæftige sig med at genopbygge en shifter midt i en turné? Og dem, der kan genopbygges (Jeg har lige haft min 2006 Campagnolo renoveret Centaurs) har begrænset levetid fjedre og dem, der ikke er affald, når de ikke.

Selv om jeg ville være temmelig sikker på indstillingen på en lang tur med nye eller ombyggede integreret skiftere, ville jeg være tilbageholdende med at gøre det med noget ældre end et par år.

Den anden ting at overveje, ud over generelle pålidelighed - Jeg har aldrig haft nogen bar-ender ikke i 30 + år - barcons er også modstandsdygtige i tilfælde af en ulykke ... og jeg har styrtede ned mange gange på barcon-udstyrede cykler. Den seneste var 3 uger siden. Ikke en skramme på barcons. Det samme kan ikke siges for de tilstødende flymotorer håndtag, der både har lidt omfattende slid ... ikke at nævne min hud. Havde de været STI eller Ergos, frygter jeg, de ville ikke have været funktionelle. Jeg har set det (http://www.randonneurs.bc.ca/galleries/gal_2005/photo-pages/vi2-300-tsunami/photo11.html) ske.

Det er, hvor min cykel w / bar ender komme ind Højre mech til jobbet.

Bevægelsen fra emhætter (hvor vi tilbringer størstedelen af tiden) til shifter er ubetydeligt, og bliver anden Natur. Det eneste problem er at skifte regelmæssigt mellem integrerede og bar-ends. Efter ridning, siger min Blériot (http://www.veloweb.ca/mybikepages/blerioso.html) for et stykke tid, ved begyndelsen af en tur på min Ergopower-udstyrede cykler, jeg uundgåeligt nå frem til den ikke-eksisterende barcon . : o

slowbutnotdead

Jeg kan ikke få det, hvis de er bekymrede for manglende brifters synes at være et problem, hvorfor så ikke få så par downtube skiftere som backup i din cykeltasker, de ikke tager megen plads eller vejer meget. Jeg har turneret med min overdreven chorus brifters i tre år uden nogen problemer, de ture er understøttet, men jeg tvivler på, at den støtte besætningerne har et sæt af overdreven Korets som reservedele. Jeg kan tage min downtube skiftere som backup næste gang.

longfemur

Jeg siger ikke, at der er noget galt med enten downtube eller bar ende skiftere. Lige at forklare årsagerne til dette valg. Det eneste, jeg kan ikke forstå, er en person foretrækker opretstående rider med flade stænger eller nogle af disse såkaldte touring stænger i stedet for dråber. Jeg kan ikke ride behagelig selv for 25 miles opsætning som den, endsige en cross-country tour. Hvis du ikke vil bøje sig over i dråber så meget som en racer gør, bare sæt dit drop barer højere. Med toppe på sadlen niveau, bør det ikke være ubehageligt overhovedet at nå disse dråber. Og som jeg sagde, drop barer er ikke kun for håndstillinger, så god som det er. De er også for god kontrol af en lastet cykel, især på nedkørsler.

slowbutnotdead

Jeg er enig med en dråbe bar på en turcykel, jeg har brug for den ekstra håndstillinger, at nedgangen bar giver.
Men det synes bar ender er at foretrække frem for tur over brifters, og grunden til dette er, at brifters kan opdeling og er vanskelige at opretholde i denne situation. I på otherhand har ikke haft et problem med brifter i de 4 år jeg har ejet dem i tre forskellige cykler (og jeg er stadig selv alle disse cykler). Så jeg kan ikke se hvad problemet er med at have brifters på en turcykel. Hvis jeg var så bange for, at de ikke ville jeg ville holde et sæt downtube skiftere i min taske for at tilkalde hjælp, vil det muliggøre en let fix og funktion til jeg får en passende reparation.

ked af at veer off point.

cyclemanx

Det lader til, at bar-end skiftere er traditionelt den vej at gå, på grund af enkelhed.
Personligt mener jeg, det er et meget mærkeligt sted at sætte en løftestang, men hvor kan du ellers sige det?
Jeg har haft noget problem med STI på dråber på flere måneder lange ture i England, Malaysia, og på tværs af Borneo. Jeg har nu gået til flade stænger med ko horn, og Grip-shift, som jeg finder mere egnede til kontrol på New Zealands dybe grus tilbage veje.
Min eneste store fejl har været en Topeak aluminium bar bageste rack, der hurtigt arbejde hærdede og knipsede i fire steder, ligesom sprøde nudler.

bloomer45

: eek: Jamen jeg gik ud og købte en Fuji med sti shiftetrs Jeg har gået 500 miles med den og flytte er ikke altid godt ind i den store ring på forsiden. Jeg er nødt til at holde kablet banjo stram. Også flytte ind i den lille ring på den bageste hjælper forreste til at springe op på den store ring. Også med STI skiftere you cant har abag på håndtaget bar. Jeg har stadig wounld handel, fordi jeg ophold i mn så reparation er ikke et problem

geoffs

Jeg bruger Dura-ace 9spd STI på min tur-tandem, der har gjort over 13.000 km uden problemer. Jeg bærer en bar-ende løftestang i mit værktøj taske just in case.
Du kan bruge en H / B taske med STI ved hjælp rollermajigs hvor kablet kommer ud af brifter. Jeg har en ortleib medium, der har gjort flere ture

swampy1970

Jeg har et sæt Dura Ace 10 speed bar ende skiftere på cyklen - de arbejder godt.

longfemur

Ridning racercykler siden 1970, kan du forestille dig, at jeg har haft alle slags Shifter, herunder Barends, downtubes, monteret på cykelstyret stem ... you name it. Også både integrerede Shimano og overdreven. Jeg har også flyttet frem og tilbage mellem forskellige typer. Personligt finder jeg, at alt andet, herunder Barend skiftere, føles lidt mærkeligt, og upraktisk efter brug brifters for et stykke tid. Det er svært at gå tilbage. Jeg kunne, hvis jeg virkelig havde til, men jeg tror ikke jeg ville bevidst at træffe dette valg på dette punkt. Min fulde turcykel har downtube skiftere det oprindeligt kom med i midten af 80'erne (Suntour løb løbsk håndtag), og jeg faktisk foretrækker at over baren ende skiftere.

Efter min mening, som jeg før har sagt, Bar End Shifters vi er altid et mere komplekst setup på grund af de ekstra kabler, der kommer ud af styret. Så vi var ikke tale om enkelthed, ligesom i downtube skiftere. Den eneste reelle fordel var, at for at blive i stand til at flytte uden at tage hænderne fra styret ... hvilket er nyttigt til tider, når man kører en fuldt lastet turcykel. Men moderne brifters tage sig af dette krav.

Adrian @ Stufish

For alle med abrs at ende opad (eks. Under Seat Steering Recumbents) they're bierne knæ.
Pegefinger og tommelfinger for de redskaber, 3 fingre tilbage til bremser!

Automatic Translations (Powered by Powered by Google):
BulgarianCroatianCzechDanishDutchEnglishFinnishFrenchGermanItalianJapaneseKoreanNorwegianPolishPortugueseSpanishSwedish
Translated to other languages thanks to vB Enterprise Translator 3.2.2