View Full Version: Indien til Nepal, kan du anbefale en nybegynder!
Indien til Nepal, kan du anbefale en nybegynder!
Hej, mit navn er Laura og jeg planlægger et sabbatår år, nu da jeg har eksamen fra universitetet.
Jeg er interesseret i cykling fra Indien til Nepal. Under Googled hele dagen jeg har faktisk kun fundet en rute fra New Delhi til Kathmandu.
Er der nogen der har nogle råd eller erfaring, eller endda tanker om en cykel rute på omkring 2-3 uger? I modsætning til de fleste af jer jeg ikke har tur-erfaring, og foretrækker at gøre et medium intensitet tur, uden at give afkald på steder, hvor det er nødvendigt at besøge undervejs.
Jeg forstår, at et lift af denne længde vil kræve en masse forberedelse og træning.
Nogle gode råd du kan give ville være meget værdsat! Tak
Hej,
Ikke sikker på, om du kom videre med planlægning af denne tur, men hvis nogen interesse, jeg ser overskriften ud til Indien snart at cykle fra Manali op til Ladakh og måske bruge lidt tid på cykling gennem Spiti. Vil være på udkig til at alliere sig med andre cyklister på vej til en vis moralsk støtte!
Steve (UK)
Hej,
Ikke sikker på, om du kom videre med planlægning af denne tur, men hvis nogen interesse, jeg ser overskriften ud til Indien snart at cykle fra Manali op til Ladakh og måske bruge lidt tid på cykling gennem Spiti. Vil være på udkig til at alliere sig med andre cyklister på vej til en vis moralsk støtte!
Steve (UK)
Hi Steve,
har ikke gjort meget planlægning endnu, men jeg plejer være derude indtil udgangen af år 2010 - tror du har været og er gået til den tid? ville være godt at møde andre cyklister selv. Held og lykke med din planlægning og har en stor tid i Indien!
Hi Steve,
har ikke gjort meget planlægning endnu, men jeg plejer være derude indtil udgangen af år 2010 - tror du har været og er gået til den tid? ville være godt at møde andre cyklister selv. Held og lykke med din planlægning og har en stor tid i Indien!
Jeg har backpacked at nøjagtig samme rute, så jeg tror jeg måske kunne hjælpe.
Jeg vil starte med at sige, jeg ville ikke cyklus denne rute. Det er en tung backpacking rute og det er dybest set mayhem. Jeg kan ikke huske det sceneri er, at enten interessant.
En ting ruten er kommet i gang, for det selv er det hele Agra, Taj Mahal, Amber Fort, Varanasi ting. Der er nogle gode attraktioner undervejs, og som med alle i Indien, vil du aldrig kede dig.
Faktisk er, jo mere jeg tænker over det, jo mere jeg tænker "Why bother?" Der er en million andre steder jeg hellere køre på cykel lol
Der er sikkert en hel del organiserede ture til rådighed. Jeg ved, at der var en hel del, der blev afholdt i England omkring et årti siden, at ville tage skøre ruter rundt Nepal nogle vanvittige bjerg stigninger, der var gearet til en, der var hardcore i mountain bikes. Der var et par lettere ture også. Den 'underlige' ting var, at de sagde, at de ville have fyrene med kanoner ledsage ryttere ... Rar!
Personligt, hvis jeg var en retfærdig eksamen fra Uni gal, jeg genert væk fra et sted, som du gerne bringe en hyggelig randsom ... : P hvis du skal ende med at give nogle "voksen underholdning 'mod din vilje, jeg hører, at Tijuana betaler sig bedre og har mindre chance for død end New Delhi, Janakpur eller Kathmandu ...
Jeg vil hellere tage en tur gennem Sydamerika, Alperne eller bare tage en vandretur tværs fra Rocky Mountains i Colorado, gennem Moab og ned gennem Grand Canyon i retning af Vegas ... efter et par nætter med udskejelser, hovedet op gennem Death Valley og op gennem Sierras uptowards Kings Canyon og Yosemite ...
Thylo - Jeg ved, Australien har fået en million miles af ødemark - men er der nogen virkelig interessante steder at gå treking / ride?
Thylo - Jeg ved, Australien har fået en million miles af ødemark - men er der nogen virkelig interessante steder at gå treking / ride?
Jeg er ikke ekspert her, fordi jeg kun har lige MTB'd i Victoria, men jeg ved, at der er Tassie Trail, der går længden af Tassie (BBP har gjort det, ser fantastisk - men en MTB spor), som er Mawson Trail, som er næsten 600kms lang og starter i Adelaide.
Det er en god tråd (http://forums.mtbr.com/showthread.php?t\u003d530640) på længere ture i Oz. Kunne være værd at komme i kontakt med Audax, too.
Jeg er ikke ekspert her, fordi jeg kun har lige MTB'd i Victoria, men jeg ved, at der er Tassie Trail, der går længden af Tassie (BBP har gjort det, ser fantastisk - men en MTB spor), som er Mawson Trail, som er næsten 600kms lang og starter i Adelaide.
Det er en god tråd (http://forums.mtbr.com/showthread.php?t\u003d530640) på længere ture i Oz. Kunne være værd at komme i kontakt med Audax, too.
Tak. Jeg vil gemme, at info netop incase jeg nogensinde får chancen for at bruge det ...
vBulletin, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by
vBSEO 3.3.0