View Full Version: Den smerte ...
Så efter 10 år eller så for ikke at ride, og få fælt uegnede, jeg fik en cykel sidste år, men
en eller anden måde aldrig fik til at bruge det meget, bare erstattet stammen til at hæve håndtaget barer og åh
Glæde - cyklen er så meget pænere at ride ...
Desværre nu føler jeg smerte - bare red cyklen - 3-4 gange længere end normalt, og steepish bakke, var jeg
heldig at stadig stå, efter at jeg fik ud af cykel: P
Alle i navnet for at forsøge at komme i form: P jeg normalt kun gør en gang rundt om blokken, men jeg besluttede
at udforske en af de gyder og loopes omkring de større "blok", ikke en dårlig tur, bortset fra
bakken, men derfra til den flade sin alle ned ad bakke, indtil de sidste 10 meter, som er en anden
hældning - så jeg er nødt til at bære cyklen ad en sti omkring en historie til den flade (den sværeste): p
Darn mine ben vigepligt på mig - forhåbentlig, der vil forsvinde, efterhånden som jeg får installatør og øge mit ben
muskler / styrke.
Mark Derricutt skrev:
> Darn mine ben vigepligt på mig - forhåbentlig, der vil forsvinde, efterhånden som jeg får installatør og øge mit ben
> Muskler / styrke.
Tillykke med at gøre det. Den sværeste, når du starter ridning er konsistens, ridning
regelmæssigt uden at slutte. Ingen grund til at dræbe dig, bare gradvist øge din tid og hastighed.
Når du er over nybegynder's pukkel, vil du blive hooked.
Jeg har set cykle ændre livet for mange tidligere stillesiddende mennesker til det bedre. Du kan
en af dem.
--
terry Morse Palo Alto, CA http://www.terrymorse.com/bike/
On Fri, Jan 31 2003 16:47:32 -0800, skrev Terry Morse:
> Tillykke med at gøre det. Den sværeste, når du starter ridning er konsistens, ridning
> Regelmæssigt uden at slutte. Ingen grund til at dræbe dig, bare gradvist øge din tid og hastighed.
> Når du er over nybegynder's pukkel, vil du blive hooked.
Yup - det værste var, da jeg fik cyklen (GT Aggressor 3) håndtaget stænger var forholdsvis lav,
mere som en racercykel stilling, og med en lidt stor mave, holdt jeg kneeing mig selv i
tarmen, som virkelig sætter mig ned (og theres en masse bakker også her grrr).
Men efter at få stamceller erstattes hæve styret på samme niveau som den plads, ting
er meget bedre ... Jeg er også arbejdsløs i øjeblikket, så jeg har mere tid til at forsøge at tvinge mig selv ind
gør det: P
Mark
On Sat, Feb 01 2003 12:49:30 +1300, "Mark Derricutt" <mark@talios.com> skrev:
> Så efter 10 år eller så for ikke at ride, og få fælt uegnede, jeg fik en cykel sidste år, men
> eller anden måde aldrig fik til at bruge det meget, bare erstattet stammen til at hæve håndtaget barer og åh
> Glæde - cyklen er så meget pænere at ride ...
>
> Desværre nu føler jeg smerte - bare red cyklen - 3-4 gange længere end normalt, og steepish bakke, jeg
> var heldig at der stadig stå, efter at jeg fik ud af cykel: P
>
> Alle i navnet for at forsøge at komme i form: P jeg normalt kun gør en gang rundt om blokken, men jeg besluttede
> for at udforske en af de gyder og loopes omkring de større "blok", ikke en dårlig tur, bortset fra
> bakken, men derfra til den flade sin alle ned ad bakke, indtil de sidste 10 meter, som er en anden
> hældning - så bliver jeg nødt til at bære cyklen ad en sti omkring en historie til den flade (den sværeste): p
>
> Darn mine ben vigepligt på mig - forhåbentlig, der vil forsvinde, efterhånden som jeg får installatør og øge mit ben
> muskler / styrke.
>
Jeg har været skubbet komme tilbage på en pushbike (jeg har ikke redet siden han har gjort hjelme
obligatorisk) for at eskortere min unge datter rundt, indtil hendes vej forstand forbedres.
Din beskrivelse er ikke hjælper:)
... tom
"Mark Derricutt" <mark@talios.com> skrev i
news: 5C99F8074A1572B1.D2D8712192236909.3A20A816E50C2E26 @ lp.airnews.net:
> Så efter 10 år eller så for ikke at ride, og få fælt uegnede, jeg fik en cykel sidste år, men
> Eller anden måde aldrig fik til at bruge det meget, bare erstattet stammen til at hæve håndtaget barer og åh
>
> Desværre nu føler jeg smerte - bare red cyklen - 3-4 gange længere end normalt, og steepish bakke, jeg
> Var heldig at der stadig stå, efter at jeg fik ud af cykel: P
>
> Alle i navnet for at forsøge at komme i form: P jeg normalt kun gør en gang rundt om blokken, men jeg
> Besluttede at udforske en af de gyder og loopes omkring de større "blok", ikke en dårlig tur,
> Bortset fra bakken, men derfra til den flade sin alle ned ad bakke, indtil de sidste 10 meter, hvilket er
> Anden hældning - så bliver jeg nødt til at bære cyklen ad en sti omkring en historie til den flade (den sværeste
> Del): p
>
> Muskler / styrke.
>
>
Smerten er et godt tegn i almindelighed. Jo mere du kører jo bedre du føler. Jeg garanterer det.
Du vil måske overveje at varme op i nogle måde. Måske stretching? OTOH knæsmerter eller rygsmerter
bør ikke ignoreres. Normalt justere dit setup er nok til at løse problemet. Konsultere en læge
for vedvarende smerter
. Som du lige har set små justeringer i setup kan gøre en stor forskel i håndteringen
og komfort.
On Sat, Feb 01 2003 17:37:03 +1300, TomV <tomv@ihug.blahblah.co.nz> skrev:
>> Darn mine ben vigepligt på mig - forhåbentlig, der vil forsvinde, efterhånden som jeg får installatør og øge mit ben
>> muskler / styrke.
>
> Jeg har været skubbet komme tilbage på en pushbike (jeg har ikke redet siden han har gjort hjelme
> obligatorisk) for at eskortere min unge datter rundt, indtil hendes vej forstand forbedres.
>
> Din beskrivelse er ikke hjælper:)
Don't worry Tom. Det er ligesom enhver form for fysisk aktivitet ... du får bedre og installatør meget hurtigt. Jeg gik
fra at være i stand til at mageligt i stand til at cykle 50 km på en dag (fuldt lastet med tøj, camping udstyr,
kameraer osv.) til 150 km på en dag inden for omkring en måned.
Samme med svømning. Jeg var arbejdsløs i et par måneder i starten af en af mine flytter til
UK. Jeg besøgte poolen hver dag, og mens jeg stadig er en ikke-naturlig svømmer, var jeg snart banke ned
et par km i en session med kedsomhed er den begrænsende faktor snarere end træthed.
Og alle de øvelse vil du føle dig godt. I'm heading ud for en tur senere i eftermiddag, når
det bliver lidt køligere.
David
I artiklen <dljm3v4pe09lgivk2g505u7u675ift20no@4ax.com> i nyhedsgruppen nz.general på lørdag, 01 februar de 2003
17:37:03 +1300, TomV (tomv@ihug.blahblah.co.nz) sagde ...
> On Sat, 01 Feb 2003 12:49:30 +1300, "Mark Derricutt" <mark@talios.com> skrev:
>
>> Så efter 10 år eller så for ikke at ride, og få fælt uegnede, jeg fik en cykel sidste år, men
>> Eller anden måde aldrig fik til at bruge det meget, bare erstattet stammen til at hæve håndtaget barer og åh
>> Glæde - den cykel er så meget pænere at ride ...
>>
>> Desværre nu føler jeg smerte - bare red cyklen - 3-4 gange længere end normalt, og steepish bakke, jeg
>> Var heldig at der stadig stå, efter at jeg fik ud af cykel: P
>>
>> Alle i navnet for at forsøge at komme i form: P jeg normalt kun gør en gang rundt om blokken, men jeg
>> Besluttede at udforske en af de gyder og loopes omkring de større "blok", ikke en dårlig tur,
>> Bortset fra bakken, men derfra til den flade sin alle ned ad bakke, indtil de sidste 10 meter, som
>> Er en anden hældning - så bliver jeg nødt til at bære cyklen ad en sti omkring en historie til den flade (den
>> Sværeste): p
>>
>> Darn mine ben vigepligt på mig - forhåbentlig, der vil forsvinde, efterhånden som jeg får installatør og øge mit ben
>> Muskler / styrke.
>>
>
> Jeg har været skubbet komme tilbage på en pushbike (jeg har ikke redet siden han har gjort hjelme
> Obligatorisk) for at eskortere min unge datter rundt, indtil hendes vej forstand forbedres.
>
Du kan forvente en øm bagdel i flere uger, men det vil efterhånden passere. Grit dine tænder og
ride på:)
LeftBaiter skrev i news: MPG.18a6249cc3ab56169899a9 @ news.paradise.net.nz:
> I artiklen <dljm3v4pe09lgivk2g505u7u675ift20no@4ax.com> i nyhedsgruppen nz.general på Sat, 01 Feb
> 2003 17:37:03 +1300, TomV (tomv@ihug.blahblah.co.nz) sagde ...
>> On Sat, Feb 01 2003 12:49:30 +1300, "Mark Derricutt" <mark@talios.com> skrev:
>>
>>> Så efter 10 år eller så for ikke at ride, og få fælt uegnede, jeg fik en cykel sidste år, men
>>> Eller anden måde aldrig fik til at bruge det meget, bare erstattet stammen til at hæve håndtaget barer og
>>> Oh fryd - den cykel er så meget pænere at ride ...
>>>
>>> Desværre nu føler jeg smerte - bare red cyklen - 3-4 gange længere end normalt, og steepish bakke, jeg
>>> Var heldig at der stadig stå, efter at jeg fik ud af cykel: P
>>>
>>> Alle i navnet for at forsøge at komme i form: P jeg normalt kun gør en gang rundt om blokken, men jeg
>>> Besluttet at udforske en af de gyder og loopes omkring de større "blok", ikke en dårlig tur,
>>> Bortset fra bakken, men derfra til den flade sin alle ned ad bakke, indtil de sidste 10 meter, som
>>> Er en anden hældning - så bliver jeg nødt til at bære cyklen ad en sti omkring en historie til den flade (den
>>> Sværeste): p
>>>
>>> Darn mine ben vigepligt på mig - forhåbentlig, der vil forsvinde, efterhånden som jeg får installatør og øge mit ben
>>> Muskler / styrke.
>>>
>>
>> Jeg har været skubbet komme tilbage på en pushbike (jeg har ikke redet siden han har gjort hjelme
>> Obligatorisk) for at eskortere min unge datter rundt, indtil hendes vej forstand forbedres.
>>
>> Din beskrivelse ikke hjælper:)
>
> Du kan forvente en øm bagdel i flere uger, men det vil efterhånden passere. Grit dine tænder og
> Ride på:)
>
Øm bagdel ... grus dine tænder ... hmmm ...
Men ... men ... han holder tænderne i munden (eller så jeg håber!)
8-)
--
-Nicolaas
"Mark Derricutt" <mark@talios.com> wrote in message
news: 6B671D84D8989B91.D7A02469276AB429.E2F3DD1FE1C61F1F @ lp.airnews.net ...
> Yup - det værste var, da jeg fik cyklen (GT Aggressor 3) håndtaget stænger var forholdsvis lav,
> Mere som en racercykel stilling, og med en lidt stor mave, holdt jeg kneeing mig selv i
> Tarmen, som virkelig sætter mig ned (og theres en masse bakker også her grrr).
>
Jeg er også knæ mig i tarmen, når der ikke sidder ordentligt. Jeg har ikke en stor gut, men hvis jeg ikke arch
min nederste del af ryggen Jeg vil ramme min mave med det knæ. Det er på min roadbike, ikke den MTB.
--
Udskift prikker til at besvare
Perre
On Sat, Feb 01 2003 17:37:03 +1300, TomV skrev:
Heh - ja, denne computer programmør har brug for mere motion, og jeg er sikker på det bliver bedre ... :-)
On Sat, Feb 01 2003 05:10:35 +0000, garmonboezia skrev:
> Den smerte er et godt tegn i almindelighed. Jo mere du kører jo bedre du føler. Jeg garanterer det.
Yeh - så de siger ;-) Heres håbet eller theres hoveder rulle :-)
> Du vil måske overveje at varme op i nogle måde. Måske stretching?
Havde gjort en lille smule af stretching, men formentlig ikke nok.
> OTOH knæsmerter eller rygsmerter bør ikke ignoreres. Normalt justere dit setup er nok til at løse
> Problemet. Konsultere en læge for vedvarende
Ingen ryggen eller knæsmerter, selvom jeg er at finde sidst har jeg en virkelig ondt helbrede på min højre fod, som
gør stående virkelig irriterende om morgenen, men jeg tror, thats noget irrelevent - behov for at
se et dok om det engang du.
> Smerte. Som du lige har set små justeringer i setup kan gøre en stor forskel i håndteringen
> Og komfort.
Bestemt, var en af mine venner fortalte mig om en af de store "rundt i bugterne" type cykelture
kommer op, men jeg tror I'l ikke helt parat til det endnu: P
Bare en note. Mussle smerter er god, når du starter ud! Giv ikke op, jeg vej mange tusinde
miles, sled to cykler, har talrige centurys. Bare husk dette, ville Christipher Reaves give
alt, hvad han har at være i stand til at føle den smerte du føler efter at ride et par miles. Tror du, han
ville klage over eller stoppe ridning? Så tænk bare på hvor heldige vi er at være i stand til at arbejde vores krop til
punkt af smerte og udmattelse .. "Mark Derricutt" <mark@talios.com> wrote in message
news: 5C99F8074A1572B1.D2D8712192236909.3A20A816E50C2E26 @ lp.airnews.net ...
> Eller anden måde aldrig fik til at bruge det meget, bare erstattet stammen til at hæve håndtaget barer og åh
>
>
> Alle i navnet for at forsøge at komme i form: P jeg normalt kun gør en gang rundt om blokken, men jeg
> Besluttede at udforske en af de gyder og loopes omkring de større "blok", ikke en dårlig tur,
> Bortset fra bakken, men derfra til den flade sin alle ned ad bakke, indtil de sidste 10 meter, hvilket er
> Anden hældning - så bliver jeg nødt til at bære cyklen ad en sti omkring en historie til den flade (den sværeste
>
> Muskler / styrke.
> muskler / styrke.
Hvis du fortsætter med at ride, vil du blive stærkere og dit hjerte-kar-fitness forbedre.
En dag snart du vil ride langs og kommer til en bakke eller et stop tegn. Du vil sætte
hammer ned, presse hårdt, og du vil blive forbløffet over dig selv, din krop reagerer, og væk du går i en
gal strejf af glæde.
Og så vil du blive hooked, og du vil ride, fordi du kan lide at ride i stedet, fordi du
tror du har brug for.
jon Isaacs
Ja, kan du gøre det
On Sun, Feb 02 2003 00:49:35 +1300, "Mark Derricutt" <mark@talios.com> skrev:
> On Sat, 01 Feb 2003 17:37:03 +1300, TomV skrev:
>
>> Din beskrivelse ikke hjælper:)
>
> Heh - ja, denne computer programmør har brug for mere motion, og jeg er sikker på det bliver bedre ... :-)
Det gør, og overraskende hurtigt samt :-)
--
Karen Hayward-King
»Men du fortælle mig over & over & igen min ven Ja, behøver du ikke tror, vi er på tærsklen til
destruktion 'Barry McGuire 1965
Mark Derricutt skrev:
> Jeg er at finde sidst har jeg en virkelig ondt helbrede på min højre fod, som gør stående virkelig
> Irriterende om morgenen ...
Er smerte gå væk et stykke tid efter du har været ude af sengen? Hvis du sidder på gulvet med benene
udstrakte og flex din mund, har du føler smerte i hælen? Hvis svaret er ja, du kan
har plantar fasciitis:
http://familydoctor.org/handouts/140.html
Jeg får dette fra tid til anden, og det kan være meget generende. Jeg kan slippe af med det igennem stretching
for et par dage.
--
TomV skrev:
> Obligatorisk) for at eskortere min unge datter rundt, indtil hendes vej forstand forbedres.
C'mon, skal du ikke lade noget så trivielt som ah * lmet lov komme i vejen for dig. Ingen undskyldninger. Kom tilbage om, at
cykel-og ride, ride, ride! Du vil blive glad for at du gjorde.
--
Mark, som en newbie mig selv, måske mine bemærkninger vil hjælpe.
Har en lægelig helbredsundersøgelse for at sikre, at motion er OK for dig. Hvis det er tilfældet, holde på det, hvile hver
anden dag og udvide turen omkring tyve procent, når du føler, du er op til det. Når du
komme over cirka 5 miles en dag får et par gode cykel shorts til at beskytte din numsen (som briterne og
NZ'rs sige). Hvis du ikke kan lide den ser ud, får en lys par du kan bære dem under din almindelige
pants. Brug af denne strategi, jeg kom fra en gang rundt om blokken til ti miles om dagen i 6 måneder. Nu er min
Problemet er, at turen tager for meget af min tid.
Regards, Ernie
Mark Derricutt skrev:
>
>
>
> Muskler / styrke.
On Sat, Feb 01 2003 12:49:30 +1300, "Mark Derricutt" <mark@talios.com> skrev:
> eller anden måde aldrig fik til at bruge det meget, bare erstattet stammen til at hæve håndtaget barer og åh
Smerten vil gå væk, som du ride mere. Desuden vil din position på cyklen forandring som din kondition
stigninger. Så du kan ende med, at gamle stammer i sidste ende ....
Samme ting for sadler, som din fitness stiger du vil ride længere, og sandsynligvis finde en
forskellige sæde comfortable.
Dens ikke god til at tvinge din krop til et væddeløb stilling på en cykel, indtil din krop er klar til det.
Dont glemmer at strække!
G
On Sat, Feb 01 2003 09:06:51 -0800, skrev Terry Morse:
> Er smerte gå væk et stykke tid efter du har været ude af sengen? Hvis du sidder på gulvet med benene
> Udstrakte og flex din mund, du føler smerte i hælen gøre? Hvis svaret er ja, du
> Kan have plantar fasciitis:
>
> Http://familydoctor.org/handouts/140.html
Thst lyder meget bekendt, efter at være ude af sengen smerterne går væk, kan jeg stadig mærke det
anelse du, som du theres et stort blåt mærke eller noget der.
* går læser webside *
On Sat, Feb 01 2003 13:42:14 +0000, skrev Jon Isaacs:
> En dag snart du vil ride langs og kommer til en bakke eller et stop tegn. Du vil sætte
> Hammer ned, presse hårdt, og du vil blive forbløffet over dig selv, din krop reagerer, og væk du går i en
> Gal strejf af glæde.
Jeg vil være mere overrasket over den dag, jeg kigger ned og kan ikke se min mave: P
Mark
vBulletin, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by
vBSEO 3.3.0