|
#1
| |||
| |||
Appelsinjuice beriget med plantesteroler Found at sænke "dårlige" kolesterol hos raske frivillige Sacramento, Californien, februar 20 / PRNewswire / - plantesteroler - anerkendt for deres kolesterol - lavere strøm, når de tilsættes margarine, salatdressing og andre fedtstoffer - er lige så effektive at reducere low-density lipoprotein, eller "dårlige" kolesterol niveauer, når de lægges til appelsinjuice, siger forskere ved UC Davis School of Medicine og Medical Center. De resultater, baseret på en 10 -- ugers undersøgelse af 72 raske frivillige forsøgspersoner med let forhøjet kolesteroltal, er offentliggjort i den 8 marts spørgsmålet om American Heart Association's Journal åreforkalkning, blodpropper og Vascular Biology (tilgængelig online på http://www.atvbaha.org ). "Sænke LDL-kolesterol er en accepteres godt middel til at mindske risikoen for hjertesygdomme, "sagde Sridevi Devaraj, en assisterende professor i patologi og efterforsker i laboratoriet for åreforkalkning og Metabolic Research på UC Davis Medical Center, der førte sterol undersøgelsen. "Styrkende appelsinjuice med plantesteroler er en nem og effektiv måde at fremme en kost's LDL-kampkraft i personer med let forhøjet kolesteroltal. "Halvtreds procent af amerikanerne har mildt forhøjet kolesteroltal, der defineres som en total kolesterol læsning af mere end 200 mg / dL. Optagelse af steroler i appelsinjuice er en vigtig behandlingsmulighed uden stigende mættet fedt, og samtidig giver C-vitamin, flavonoider og andre essentielle næringsstoffer. "The American Heart Association og National Cholesterol Education Program anbefaler en kost, der er lavt indhold af mættet fedt og kolesterol og rig på opløselige fibre og plantesteroler at hjælpe den enkelte med at reducere deres risiko for hjertesygdomme. Steroler er til stede i små mængder i en række fødevarer, herunder frugt, grøntsager, nødder, frø, korn og bælgplanter. Kemisk lighed med kolesterol, steroler menes at sænke LDL-niveauet i kroppen ved at begrænse optagelsen af kolesterol i tarmen. Den UC Davis undersøgelse er den første til at vise Den kolesterolsænkende effekt af plantesteroler i en nonfat drik. For undersøgelsen, at UC Davis forskere indskrevet raske frivillige i alderen 20 til 73 med let forhøjet kolesterol niveauer. De frivillige blev bedt om at spise deres normale kost, men at drikke en kop saft langs med hvad de havde til morgenmad og aftensmad. Halvdelen af gruppen havde sterol-berigede appelsinjuice, mens de andre drak regelmæssige appelsinjuice af den samme producent. Fastende blod test blev taget før og efter undersøgelsen for at afgøre, total kolesterol, total triglycerid, LDL-kolesterol, high-density lipoprotein kolesterol og apolipoprotein B-niveau. "Frivillige der drak sterol-berigede appelsinjuice havde en 7,2-procent fald i total kolesterol, 12,4 - procent fald i LDL-kolesterol, og 7,8-procent nedgang i ikke-high-density lipoprotein niveauer i forhold til baseline og til gruppen der har modtaget den ikke-sterol appelsinjuice gruppe, "sagde hun." Appelsinsaft har bred appel, da det forbruges af enkeltpersoner i alle aldre, fra tidlig barndom til alderdom. Og for personer, der ikke ønsker at tage et lægemiddel for mildt forhøjet kolesterol, kan dette give et sundt og attraktivt alternativ. "Tidligere studier på andre institutioner har evalueret plantesteroler i yoghurt og andre lav-fedt og ikke-fedt fødevarer, med variable resultater. Den UC Davis Undersøgelsen kan unikke i, at det ikke har plads frivillige på en speciel diæt, og kun bedt om, at de drikker det saft med deres normale måltider. "Den fede i de måltider, kan have bidraget til at emulgere steroler, men yderligere forskning vil være nødvendigt at gøre for at bestemme måltidet relevans, "sagde Ishwarlal Jialal, professor i patologi og intern medicin og leder af Laboratoriet for Atherosclerosis and Metabolic Research på UC Davis Medical Center. "Vi vil også gerne undersøge, om steroler kan føje til LDL-reducerende effekt af statin narkotika i højrisiko-individer. Sterol - beriget appelsinjuice potentielt kunne give flere patienter til at opfylde kolesteroltal mål som skitseret af National Cholesterol Education Program. " Denne undersøgelse blev støttet med tilskud fra National Institutes of Health og Minute Maid - Det Coca Cola Company. KILDE UC Davis Health System Web Site: http://www.news.ucdavis.edu -------------------------------------------------- ------------------------ ------ Hvem elsker ya. Tom Jesus var vegetar! http://jesuswasavegetarian.7h.com Mennesket er et Planteæder! http://pages.ivillage.com/ironjustice/manisaherbivore Døde mennesker WALKING http://pages.ivillage.com/ironjustice/deadpeoplewalking |
| Bogmærker |
| Thread Tools | Search this Thread |
| Display Modes | |
| |
Alle tidspunkter er GMT -4. Klokken er nu 08:29.
Oversat til andre sprog tak til VB Enterprise Translator 3.2.2
Powered by: vBulletin Copyright © 2000 - 2009, Jelsoft Enterprises Ltd
Search Engine Friendly URLs ved vBSEO 3.3.0
Copyright © 2001 - 2009 cyclingforums.com
Oversat til andre sprog tak til VB Enterprise Translator 3.2.2
Powered by: vBulletin Copyright © 2000 - 2009, Jelsoft Enterprises Ltd
Search Engine Friendly URLs ved vBSEO 3.3.0
Copyright © 2001 - 2009 cyclingforums.com









Linear Mode


















