PDA

9 speed tot 10 speed upgrade

Bekijk de volledige versie: 9 speed tot 10 speed upgrade

Tiddy

Een beetje hulp nodig - Ik wil een 9 speed upgrade naar 10 speed Campagnolo Centaur / Veloce - ik heb gehoord dat de 9 versnellingen hefbomen kan werken met alle andere 10 speed bits en stuk - Weet iemand of dit waar is?

: rolleyes:

alfeng

Een beetje hulp nodig - Ik wil een 9 speed upgrade naar 10 speed Campagnolo Centaur / Veloce - ik heb gehoord dat de 9 versnellingen hefbomen kan werken met alle andere 10 speed bits en stuk - Weet iemand of dit waar is?

: rolleyes: Ja, voor het grootste deel ...

Anders dan de index van de shifter's wiel, zijn alleen de cassette (natuurlijk) + de keten & voorderailleur specifieke, en niet zozeer met de voorderailleur.

Je kan zeker gebruik uw huidige 9-speed voorderailleur met een 10-speed aandrijving. Ik gebruik Shimano Ultegra voorderailleurs want het is wat ik had toen ik aangenomen Campagnolo ERGO shifters ... en werkte ze. Sommigen zeggen Shimano voorderailleurs beter werken dan Campagnolo ... zo ja, kan ik alleen maar veronderstellen dat de swingarm iets minder gevoelig voor buiging ...

De SRAM 89r keten is een populair substituut voor de Campagnolo 10-speed ketting.

Er zijn enkele achterwielen waar uw bestaande achterderailleur niet zo werk is te wijten aan conflicten met de katrol binnenste wiel kooi & de spaken! Dus, moet enige voorzichtigheid worden gebruikt wanneer u in eerste instantie testen voor de goedkeuring.

Eastway82

: rolleyes:

Een campag 10spd cassette wordt geperst in dezelfde ruimte als een 9spd, zodat de indexering is anders. Als je probeert en gebruik uw 9spd hefbomen, zal de voorkant werken prima, maar de index terug zal niet correct. En zelfs als zij heeft gedaan, dan zou het nog steeds alleen gebruiken 9 van de 10 tandwielen, dus er zou geen punt zijn. Dus om te gaan 10spd moet u een cassette (die passen bij uw bestaande wielen geen probleem), een geschikte ketting en een rechterhand shifter (apart verkrijgbaar) of de juiste onderdelen om uw bestaande shifter als 10spd (alleen mogelijk op post 2002 herbouwen hefbomen denk ik). Campagnolo zeggen dat er een verschil in geometrie tussen parallellogram 9spd en 10spd achter mechs en dat een 9spd mech niet zal werken in een 10spd systeem (citaat: "absoluut niet - er zijn grote problemen"). Weet niet - niet hebben geprobeerd persoonlijk - zou kunnen werken prima.
Zij zeggen ook dat je de crankstel veranderen of het hebben gewijzigd, maar veel mensen niet de moeite en hebben geen problemen. Uw FD zal prima werken - nogmaals, campag zeggen pre-2001 FDs moeten veranderen, maar ze werken nog steeds zonder.

Dus: minimaal om te upgraden naar 10spd is cassette / ketting / RH ergo. Dan kunt u eventueel nog moet veranderen de achterzijde der. Of u kunt het geld op wielen en banden in plaats en voel echt het verschil .. :-)

alfeng

Een campag 10spd cassette wordt geperst in dezelfde ruimte als een 9spd, zodat de indexering is anders. Als je probeert en gebruik uw 9spd hefbomen, zal de voorkant werken prima, maar de index terug zal niet correct. En zelfs als zij heeft gedaan, dan zou het nog steeds alleen gebruiken 9 van de 10 tandwielen, dus er zou geen punt zijn. Dus om te gaan 10spd moet u een cassette (die passen bij uw bestaande wielen geen probleem), een geschikte ketting en een rechterhand shifter (apart verkrijgbaar) of de juiste onderdelen om uw bestaande shifter als 10spd (alleen mogelijk op post 2002 herbouwen hefbomen denk ik). Campagnolo zeggen dat er een verschil in geometrie tussen parallellogram 9spd en 10spd achter mechs en dat een 9spd mech niet zal werken in een 10spd systeem (citaat: "absoluut niet - er zijn grote problemen"). Weet niet - niet hebben geprobeerd persoonlijk - zou kunnen werken prima.
Zij zeggen ook dat je de crankstel veranderen of het hebben gewijzigd, maar veel mensen niet de moeite en hebben geen problemen. Uw FD zal prima werken - nogmaals, campag zeggen pre-2001 FDs moeten veranderen, maar ze werken nog steeds zonder.

Dus: minimaal om te upgraden naar 10spd is cassette / ketting / RH ergo. Dan kunt u eventueel nog moet veranderen de achterzijde der. Of u kunt het geld op wielen en banden in plaats en voel echt het verschil .. :-) Hmmmmm. Nou ja, kunt u rechts (op basis van wat "Campagnolo's reps" zeggen), maar ik baseer mijn opmerking op de paring een 10-speed Centaur ERGO shifter met een circa-2000 9-speed / (oude stijl) Chorus achterderailleur en een 12-23 10-speed record cassette ... mix-and-match aan de n-de graad!

De indexering was fine ... ten minste, in mijn geest - de katrol wielen uitgelijnd met de tandwielen van de band met elke verschuiving bij de fiets was in een workstand - maar, zoals gezegd, de binnenste kooi was de (mogelijke) "wrijven" (bij wijze van spreken !) ... de binnenste kooi zou gemakkelijk zijn gewijzigd met behulp van een plat bestand om het overtollige materiaal te verwijderen op de toonaangevende / bovenkant van de kooi ... althans, in mijn geest!

Uw resultaten kunnen verschillen ...

NB. OY! Ik ben momenteel met mijn 10-speed shifters ERGO met Shimano derailleurs achter ... 9-speed drivetrains! Dus, ...

UITERAARD (!?!), ik niet vertrouwen, hetzij Campagnolo of Shimano "vermarkting" afdeling ... of, wie het in hun respectievelijke ondernemingen die klant informatie geeft.

Dus, probeer uw huidige achterderailleur voordat verende voor een nieuwe ... misschien het zal werken ... en, misschien zal het niet.

BTW. Mijn excuses als ik vaag was over de noodzaak van een 10-speed shifter of een vervangend 10-speed indexering tandwiel voor de shifter ...

Eastway82

Hmmmmm. Nou ja, kunt u rechts (op basis van wat "Campagnolo's reps" zeggen), maar ik baseer mijn opmerking op de paring een 10-speed Centaur ERGO shifter met een circa-2000 9-speed / (oude stijl) Chorus achterderailleur en een 12-23 10-speed record cassette ... mix-and-match aan de n-de graad!

De indexering was fine ... ten minste, in mijn geest - de katrol wielen uitgelijnd met de tandwielen van de band met elke verschuiving bij de fiets was in een workstand - maar, zoals gezegd, de binnenste kooi was de (mogelijke) "wrijven" (bij wijze van spreken !) ... de binnenste kooi zou gemakkelijk zijn gewijzigd met behulp van een plat bestand om het overtollige materiaal te verwijderen op de toonaangevende / bovenkant van de kooi ... althans, in mijn geest!

Uw resultaten kunnen verschillen ...

NB. OY! Ik ben momenteel met mijn 10-speed shifters ERGO met Shimano derailleurs achter ... 9-speed drivetrains! Dus, ...

UITERAARD (!?!), ik niet vertrouwen, hetzij Campagnolo of Shimano "vermarkting" afdeling ... of, wie het in hun respectievelijke ondernemingen die klant informatie geeft.

Dus, probeer uw huidige achterderailleur voordat verende voor een nieuwe ... misschien het zal werken ... en, misschien zal het niet.

BTW. Mijn excuses als ik vaag was over de noodzaak van een 10-speed shifter of een vervangend 10-speed indexering tandwiel voor de shifter ...

Ja, ik denk niet dat we niet eens :-)
Als uw 10SP setup werkte met een 9sp achterzijde der dan waarschijnlijk zo zal de originele poster's - hoewel ik denk dat pre-2000-campag 9spd ders had een andere trek verhouding tot later Ones, dus misschien dat een effect op de compatibiliteit is ook. Net als u, zou ik zeggen probeer het en zie voordat verende voor een nieuwe.
Het is uiteraard in de campag's (en Shimano's) de belangen van mensen die ze nodig hebben om alles in een keer veranderen om te vertellen, maar om eerlijk te campag zijn meestal vrij goed om erop te wijzen waar dingen kunnen worden gekregen door (maw het veranderen index tandwielen te mengen en de wedstrijd of upgrade) .

PeterF

: rolleyes: FWIW, de enige upgrade die ik heb gedaan was gaande van Shimano 105 framebuis 8 speed tot 9 speed STI. Ik kocht een upgrade kit (shifters, derailleur, cassette en ketting) en met de kit de fabrikant aanbevolen chainging de iner keten ring van mijn crankstel ook. Ik had verplaatst van de vlakke rijden van de stad naar het heuvelachtige 'Burbs, dus ik was op zoek naar mijn innerlijke 42T ring hange voor een 39t hoe dan ook, maar ik ben gissen dat de smallere ketting zou kunnen komen te zitten tussen de ringen. Ik ben geneigd te denken dat de verandering 9-10 zou een beetje meer subtiele (als ik iets geleerd in High School wiskunde). Ik ben niet zo zeker met Campy omdat al mijn campy stuff (twee fietsen) is 10 speed. Gewoon een advies (niet dat je vroeg, en ik over het algemeen haat het als mensen afzien van advies, maar geen antwoord op de vraag bij de hand), 9 speed is zeer campy beschikbaar, cassettes, kettingen vervangende onderdelen, zodat ik niet zou moeten bezighouden met veroudering . Ook heb ik gemerkt dat, hoewel Campy spul rebuildable is, de onderdelen zijn redelijk prijs. Dus wat doet het eigenlijk kost om een 9 speed te zetten in een 10 speed versus alleen het kopen van een Centaur 10 10 speed upgrade kit?

Tiddy

Dank aan iedereen voor het nemen van de moeite en tijd om te antwoorden op mijn vraag - de reden waarom ik kan upgraden is dat ik nieuwe wielen gekocht (Eurus 2006 racebanden) voor mijn nieuwe 10 speed fiets (Tifosi CK5), maar ik heb ook een aansteker Trek 5500 (gebouwd met Campagnolo 9 speed onderdelen, zelfs wat persoonlijke meningen die zou wiel swopping etc steun als alle systemen waren 10 speed compatibel.

Eigenlijk kan geen upgrade uitvoeren als de Shemals op de Trek lijken te zijn lichter of zo licht als de Eurus, maar ik heb ze nog niet gewogen - nogmaals bedankt voor alle antwoorden.

Eastway82

Dank aan iedereen voor het nemen van de moeite en tijd om te antwoorden op mijn vraag - de reden waarom ik kan upgraden is dat ik nieuwe wielen gekocht (Eurus 2006 racebanden) voor mijn nieuwe 10 speed fiets (Tifosi CK5), maar ik heb ook een aansteker Trek 5500 (gebouwd met Campagnolo 9 speed onderdelen, zelfs wat persoonlijke meningen die zou wiel swopping etc steun als alle systemen waren 10 speed compatibel.

Eigenlijk kan geen upgrade uitvoeren als de Shemals op de Trek lijken te zijn lichter of zo licht als de Eurus, maar ik heb ze nog niet gewogen - nogmaals bedankt voor alle antwoorden.

Fair opmerking dat het wiel te wisselen zou de steun voor beide motoren hetzelfde - ik heb een 9spd hebben (plus vrouw twee 9spd) en een 10spd ook, en het is een beetje pijn als ik op de wielen tussen de twee swap (of zoals afgelopen weekend toen ik had behoefte aan een reserve 10spd achter te blijven bij de ondersteuning auto voor een wedstrijd (zie: www.duonormand.com en voer volgend jaar, indien je kunt krijgen naar Frankrijk - zie je daar!) en moest cassettes te veranderen op een de 9spd wielen. uitgehard dat nu door het kopen van een achterlicht FSA RD200 en 10spd campag cassette uit het Frans Ebay voor 46 euro de partij!

Automatic Translations (Powered by Powered by Google):
BulgarianCroatianCzechDanishDutchEnglishFinnishFrenchGermanItalianJapaneseKoreanNorwegianPolishPortugueseSpanishSwedish
Integration with Google translations by vB Enterprise Translator 3.2.2