PDA

Square as bottom-bracket bout koppel?

Bekijk de volledige versie: Square as bottom-bracket bout koppel?

C7ZZGT

Mijn en ik ben al op zoek naar hulp. Go figure.: Confused:
Ik heb een vierkante-type Shimano bottom-trapas en krukken. Ik heb verwijderde de krukken, ingevet de as, (probeerde de krukken niet-ingevette ook) en zet ze terug op slechts een Clunk type geluid afkomstig is van de BB hebben op dezelfde plaats terwijl zwengelen. Toen ik terug naar huis vind ik de bout die de krukken op hebben ofwel losser of de krukken verder verplaatst in op de as. Ik heb gebruik gemaakt van een momentsleutel ingesteld op 28 pond-ft elke keer maar na een 50 minuten rijden vind ik ik heb opnieuw draai de bouten.
Vraag: Wat moet het koppel worden voor deze bouten en ben ik iets duidelijk voor you'all?
Bedankt!

Retro Grouch

Je bent over het recht met het bedrag van het koppel, maar ik vrees dat je een beetje te laat.

Wanneer deze vierkante taper krukken losser, te blijven rijden op het deze de neiging om zich te wentelen op het vierkante gat in de relatief zachte aluminium crankarm en ze zijn voor altijd verpest.

gclark8

Check hier: http://www.shimano.com.au/publish/content/australia/en/cycling/customer_support/service_diagrams/road_bike_service.MainContentPar.0018.Schematic.0001.File.tmp/bb_un25_ev.pdf

Dit kan beter:
http://www.shimano.com.au/publish/content/australia/en/cycling/customer_support/service_diagrams/road_bike_service.MainContentPar.0015.Schematic.0012.File.tmp/FC-4400_4403_SI-1DM0A.pdf

305-435 in.lbs.

C7ZZGT

Bedankt. Ik zal proberen ze een koppel meer tijd - met enkele blauwe loctite op de bouten - aan de hoge kant van het koppel bereik: 36 pond-ft.
Als dat niet werkt, ik denk dat ik enkele nieuwe crankarmen ...?
Nogmaals, bedankt!

ScienceIsCool

Bedankt. Ik zal proberen ze een koppel meer tijd - met enkele blauwe loctite op de bouten - aan de hoge kant van het koppel bereik: 36 pond-ft.
Als dat niet werkt, ik denk dat ik enkele nieuwe crankarmen ...?
Nogmaals, bedankt!
Mogelijk moet u nieuwe crankarmen ... Ik ben het eens moet u proberen opnieuw aangescherpt eerste. Waarom niet? Je hebt niets te verliezen.

De vierkante, taps toelopende trapas as / crankarm is ontworpen als een inmenging passen. Dat wil zeggen, zodra aangescherpt om de goede koppel spec, de aluminium crank arm moet iets vervormen en een knus te maken, past volledig contact met de spindel. Het moet zelfs mogelijk zijn om de arm bout crank op dat punt - hoewel je het verlaten in, in het geval de crank arm komt los. De bout zal houden vallen af!

Het is aangeraden dat je niet vet de as of crankarm voorafgaand aan de installatie, omdat dit zal knoeien met de storing passen. Ook wanneer de crank arm is losgeraakt en is bereden deze manier, de zachte crankarm zal waarschijnlijk vervormen een beetje. Dit zal ook wrak eventuele toekomstige pogingen om opnieuw te scherpen en het maken van een goede storing past. Ik denk dat dit de situatie waarin je je nu.

Probeer opnieuw aangescherpt. Doe draai niet voorbij de aanbevolen specs. Het is mogelijk om genoeg benadrukken crank arm en hebben spleet / mislukken.

John Swanson
www.bikephysics.com (http://www.bikephysics.com)

C7ZZGT

Bedankt! Ik zal het eens proberen - droog.

Automatic Translations (Powered by Powered by Google):
BulgarianCroatianCzechDanishDutchEnglishFinnishFrenchGermanItalianJapaneseKoreanNorwegianPolishPortugueseSpanishSwedish
Translations supported by vBET 3.2.2