Brake fade (MTB)
Bekijk de volledige versie: Brake fade (MTB)
Hoi,
Zijn er eenvoudige, goedkope manieren verminderen / beheren rem fade tijdens (voorzichtige) afdalingen?
Elke rijstijl (afgezien van niet remmen) beter dan de andere? Een soort pad dat misschien beter
dan de andere?
Ik heb een Raleigh M50. Lichtmetalen velgen (zwart geanodiseerde velgen met de grond terug naar zilver). Tekpro
remmen. Ik begrijp dit niet de meest geavanceerde fiets in de wereld, maar het is wat ik heb
(eigenlijk, voor de prijs, ik denk dat het vrij goed - maar ik heb geen ervaring met iets liefhebber).
Ik ben niet helemaal scherp (geld, uiterlijk en een vermoeden van iets nieuws / fancy) om schijfremmen te krijgen.
Thanks, Andrew
PS Toen ik laatst fietste off-road, misschien 6 of 7 jaar geleden, ik herinner me niet dit probleem. Dat was op een
vergelijkbare kwaliteit fiets - dus ik vroeg me af of er iets "duidelijk" dat zou kunnen helpen. In beide
Ik ben gevallen in droge, stoffige land (Chili, S-Amerika).
"Andrew Cooke" <andrew@acooke.org> wrote in message
news: aef33705.0212180748.5d8f800 @ posting.google.com ...
> Hi,
>
> Zijn er eenvoudige, goedkope manieren verminderen / beheren rem fade tijdens (voorzichtig)
> Afdalingen? Elke rijstijl (afgezien van niet remmen) beter dan de andere? Een soort pad dat
> Misschien beter dan de andere?
Ja, maar als je pads oud zijn, maar net nieuwe zou kunnen helpen, of misschien gewoon schuren een beetje vreemd
oud rubber. Als dat niet doen, probeer dan de zalm-kleurige Kool-Stops (goede remmen, maar zijn meestal
noisy in V-type remmen).
Als dat niet werkt, overschakelen naar een schijfrem aan de voorzijde.
David
"David" <emrich.doesn'tlikespam@bigfoot.extrastuff.com> wrote in message
news: 6y1M9.723 $ UE3.60420254 @ newssvr13.news.prodigy.com ...
>
> "Andrew Cooke" <andrew@acooke.org> wrote in message
news: aef33705.0212180748.5d8f800 @ posting.google.com ...
>> Hi,
>
>> Zijn er eenvoudige, goedkope manieren verminderen / beheren rem fade tijdens (voorzichtig)
>> Afdalingen? Elke rijstijl (afgezien van niet remmen) beter dan de andere? Een soort pad dat
>> Misschien beter dan de andere?
>
> Ja, maar als je pads zijn oud, maar net nieuwe zou kunnen helpen, of misschien gewoon een beetje schuren oneven
> Van oude rubber. Als dat niet doen, probeer dan de
zalmkleurige
> Kool-Stops (goede remmen, maar zijn meestal luidruchtig in V-type remmen).
>
> Als dat niet werkt, schakelt u naar een schijfrem vooraan.
>
> David
>
Zoals anderen voorgesteld, houden de remblokjes schoon door voorzichtig schuren of de indiening ervan. Ik stel voor het schoonmaken van de
remmen oppervlak van de velgen ook. Scotch pads en een beetje water goed werkt. Wanneer u de
banden uit om uw wielen te controleren, kunt u ook zorgvuldig gebruik van sommige Aceton het reinigen van de remmen
oppervlakken. Wees vooral voorzichtig met aceton, omdat het uiterst vluchtig, brandbaar, en kan
Los rubber producten zoals buizen en banden.
David Ornee, Western Springs, IL
news: aef33705.0212190349.43ca4e2 @ posting.google.com ...
> Bedankt voor de alle suggesties. Mensen hebben genoemd:
>
> - Schuren / cleaning pads
> - Reinigen velgen
> - Vervanging remklauwen
> - Remblokjes vervangen
> - Aan de schijven
>
> Echter, ik ben niet duidelijk hoe de meeste van deze zijn naar mijn probleem op te lossen. De remmen zijn prima
> Normaal - het is alleen wanneer ik op een lange, langzame afdaling dat ze steeds minder en minder responsief.
> Dus ik ben niet zeker hoe cleaning pads of velgen zou veranderen (en met al het stof hier denk ik
> Ik ben schuren pads elke keer ik ze gebruiken). Ook zie ik niet hoe remklauwen buigen gaat beïnvloeden
> Remmen (laat staan hoe het kan alleen een probleem wanneer de velgen zijn heet geworden) - zeker de kracht
> Tussen pad en velg is hetzelfde, of remklauwen flex een partij of een beetje (het enige verschil dat ik
> Kunt zien is dat als ze flex meer, de hendels bewegen meer voor hetzelfde bedrag van kracht, zo u
> Misschien, met zeer Flexy remklauwen, run out of beweging).
>
> Ik ben niet probeert te zijn ondankbaar - Ik wil gewoon dingen door te denken om te voorkomen dat er op een
> Wilde gans achtervolging.
>
> Thanks, Andrew
>
> Andrew@acooke.org (Andrew Cooke) wrote in message
Nieuws: <aef33705.0212180748.5d8f800@posting.google.com> ...
>> Hi,
>
>> Zijn er eenvoudige, goedkope manieren verminderen / beheren rem fade tijdens (voorzichtig)
>> Afdalingen? Elke rijstijl (afgezien van niet remmen) beter dan de andere? Een soort pad dat
>
>> Ik heb een Raleigh M50. Lichtmetalen velgen (zwart geanodiseerde velgen met de grond terug naar zilver). Tekpro
>> Remmen. Ik begrijp dit niet de meest geavanceerde fiets in de wereld, maar het is wat ik heb
>> (Eigenlijk, voor de prijs, ik denk dat het vrij goed - maar ik heb geen ervaring van iets
>> Liefhebber). Ik ben niet helemaal scherp (geld, uiterlijk en een vermoeden van iets nieuws / fancy) te krijgen
>> Schijfremmen.
>
>> Thanks, Andrew
>
>> PS Als ik het laatst fietste off-road, misschien 6 of 7 jaar geleden, ik herinner me niet dit probleem. Dat was
>> Op een vergelijkbare kwaliteit fiets - dus ik vroeg me af of er iets "duidelijk" dat zou
>> Helpen. In beide gevallen ben ik in een droge, stoffige land (Chili, S-Amerika).
Dat is wat ik graag zien; geluid redenering op RBT, niet vaak voordoen. De enige suggesties
die zouden kunnen genezen uw rem fade zijn die het probleem aan te pakken, te weten: uw huidige wrijving
materiaal heeft een coëfficiënt van wrijving die aanvaardbaar is wanneer het koud, maar te laag bij warm. De
voorstellen voort, het veranderen van de remblokken of veranderen van zowel het pad en de remmen oppervlak (dwz
overschakelen op discs) hebben beide de mogelijkheid om het aanpakken van het probleem. Omdat u geen schijven wilt
Dit laat het veranderen van de pads. Zoek naar aanbevelingen van remblokken die ofwel een hogere
wrijvingscoëfficiënt dan uw huidige degenen bij verhoogde temperatuur of die ontworpen zijn met
betere warmteafvoer in het achterhoofd, zodat de pads verblijf koeler. Natuurlijk, dit probleem is het een
schijven werden ingevoerd op te lossen, en ze doen het heel goed, dus als je echt wilt de beste afdaling
rem je nodig hebt om uw technofoob neigingen te overwinnen.
news: aef33705.0212190349.43ca4e2 @ posting.google.com ...
>
> - Reinigen velgen
> - Remblokjes vervangen
> - Aan de schijven
>
> Echter, ik ben niet duidelijk hoe de meeste van deze zijn naar mijn probleem op te lossen. De remmen zijn prima
> Normaal - het is alleen wanneer ik op een lange, langzame afdaling dat ze steeds minder en minder responsief.
Ik had een paar voorvallen van ernstige fade die werden opgelost met betere pads. Een een van de
afdalingen (> 40mph in een licht stenen weg) had ik een kleine crash toen ik liep van remmen
het naderen van een bocht. Op een 19% graad weg afdaling (zelfde fiets, maar met weg banden), een warmte-gerelateerde
vlakke (een patch gescheiden in mijn voorband) vergezeld van de ernstige vervagen. Ik denk niet dat de nieuwe remblokjes
gaan veel helpen met dat deel.
Ik doe hetzelfde spul in mijn fiets met een front schijf met geen rem vervagen.
David
Andrew Cooke schrijft:
> - Reinigen velgen
> - Remblokjes vervangen
> - Aan de schijven
Uit de beschrijving, deze zijn anders goed functionerende remmen. Brake fade komt van thermische
effecten op de rem pad materiaal. Geen van de metalen delen zijn meetbaar beïnvloed bij deze temperaturen
dus de enige redelijke suggestie in de bovenstaande lijst is "Vervangen pads".
Dat wil zeggen, het probleem ligt in de rem pad materiaal ... en natuurlijk de situatie
oorzaken rem hoge temperaturen. Daarom krijgen een set van Kool-Stop Zalm gekleurde pads. Details op:
http://sheldonbrown.com/harris/brakeshoes.html
Jobst Brandt <jobst.brandt@stanfordalumni.org> Palo Alto CA
In artikel <uHpM9.55682$Ik.1699452@typhoon.sonic.net>, <jobst.brandt@stanfordalumni.org> wrote:
> Andrew Cooke schrijft:
>
>> Bedankt voor de alle suggesties. Mensen hebben genoemd:
>
>> - Schuren / cleaning pads
>> - Reinigen velgen
>> - Vervanging remklauwen
>> - Remblokjes vervangen
>> - Aan de schijven
>
>> Echter, ik ben niet duidelijk hoe de meeste van deze zijn naar mijn probleem op te lossen. De remmen zijn prima
>> Normaal - het is alleen wanneer ik op een lange, langzame afdaling dat ze steeds minder en minder responsief.
>
> Uit de beschrijving, deze zijn anders goed functionerende remmen. Brake fade komt uit
> thermische effecten op de rem pad materiaal. Geen van de metalen delen zijn meetbaar beïnvloed bij deze
> temperaturen dus de enige redelijke suggestie in de bovenstaande lijst is "Vervangen pads".
>
> Dat wil zeggen, het probleem ligt in de rem pad materiaal ... en natuurlijk de situatie
> oorzaken rem hoge temperaturen. Daarom krijgen een set van Kool-Stop Zalm gekleurde pads. Details op:
>
> http://sheldonbrown.com/harris/brakeshoes.html
Heeft iemand enige ervaring met zalm pads met keramische Mavic velgen (tegen het gebruik van de groene
pads)? Zijn ze hard genoeg om te voorkomen dat je gegeten?
"Kinky Cowboy" <kinkySPAMKILLERcowboy_uk@excite.com> wrote:
> De pads. Zoek naar aanbevelingen van remblokken die ofwel een hogere coëfficiënt van wrijving dan
> Uw huidige waarden bij verhoogde temperatuur of die zijn ontworpen met een betere warmteafvoer in
> Geest zodat de pads verblijf koeler. Natuurlijk, dit probleem is het een schijven zijn ingevoerd om
> Oplossen, en ze doen het heel goed, dus als je echt wilt de beste afdaling rem je nodig hebt om
> Overwinnen uw technofoob neigingen.
Ik heb onlangs kreeg ik mijn eerste fiets schijfrem in dienst (Avid Werktuigbouwkunde, voorraad op Van Dessel Buzz
Bomb). Het lijkt te zijn verbeterd remvermogen zodra de pads opwarmen, net als de remmen op mijn
motorfiets. In tegenstelling tot de remmen op mijn motor, de dunne kleine schijf lijkt te vervormen in een nieuwe en
andere manier elke keer dat het wordt warm.
Aan de positieve kant, zijn de remblokjes niet wrijven slechter nu dat de gewelfde voorwiel is gegaan allemaal
wobbly. : (
Chalo Colina
Op 20 dec 2002 04:37:18 GMT, "Alexander GREKHOV" <grekhov@wgukraine.com> wrote:
> U kan nodig zijn om uw rijpositie aanpassen - je gewicht mag niet worden "alle op de voorkant. Neder
> uw stoel, schuift terug. Rise uw stuur indien nodig (de steel / stuur met meer stijgen).
Mijn eerste tien snelheid had drop bars en uitbreiding hefbomen voor de remmen, zodat ik kon remmen van
ofwel het bovendeel of verlaagt. Achterwiel Lancering gebeurd veel gemakkelijker toen mijn handen waren op de
bovenwerk. Ik ben er vrij zeker van het verhogen van de bars zouden niet verbeteren niets hier, en zou kunnen maken
erger.
Kronk
jobst.brandt @ stanfordalumni.org wrote:
> ... Omdat de aluminium velg op velg remmen is de warmte (energie) wastafel, coating met een
> Isolator is een slecht idee, want dat zorgt ervoor dat het pad oververhit raken en de velg slecht afkoelen zodra het
> Opwarmt.
Anoniem trollen en Snipes:
Naast de eigenlijke rem spoor waren een goede thermische verbinding is vereist, de velgen en spaken
worden aluminium en zwart. Zwarte organen uitstralen (en absorberen) warmte beter dan iets anders
"kleur." Daarom de Al koellichamen voor elektrische apparatuur is meestal zwart. De "aero" velg
is het beste omdat het de grootste oppervlakte biedt. Dus moet aero velgen en geanodiseerd zwart en
niet moeten roestvrij staal ogen, omdat deze niet voldoende warmte doorgeven aan de
spaken. Messing of Al tepels moet worden gebruikt (vanwege de goede warmtegeleiding), en de spaken moeten
ook zwart geanodiseerd en zij moeten worden blads met het oog op het vergroten van de oppervlakte.
Dit alles zal helpen zich te ontdoen van de warmte uit het remmen. Ook moet alleen renners rijden op
s nachts of in bewolkte omstandigheden, omdat dit zal inperken van de invloed van de zon laden op het vuur
absorberen oppervlakken.
Dit is volkomen logisch.
Thanks, Pom-Pom
Op vrij van de 20 december 2002 02:12:14 GMT, jobst.brandt @ stanfordalumni.org wrote:
> Paul Southworth <cnhyf-1040014800@usenet.etext.org> schrijft:
>
>>> http://sheldonbrown.com/harris/brakeshoes.html
>
>> Heeft iemand enig ervaring met zalm pads met keramische Mavic velgen (tegen het gebruik van de groene
>> Pads)? Zijn ze hard genoeg om te voorkomen dat je gegeten?
>
> Get keramische specifieke pads. Keramiek is een isolator, oververhit het pad meest voorkomende materialen.
> Omdat de aluminium velg op velg remmen is de warmte (energie) wastafel, coating met een isolator
> een slecht idee, want dat zorgt ervoor dat het pad oververhit raken en de velg slecht afkoelen zodra het opwarmt. In
> haar inspanningen om te voorkomen rand slijtage degradeerd thermische energie dissipatie van de remmen.
>
> Jobst Brandt <jobst.brandt@stanfordalumni.org> Palo Alto CA
FWIW bouwde ik een paar wielen van de 217 Keramiek toen ze voor het eerst kwam ('93? '94?) En sinds
er was niet zoiets als een keramische specifiek pad op het moment gebruikte ik de Scott Mathauser pads die ik
had gezworen door (te?) voor jaren. Als ze iets rustiger dan op de meeste andere velgen ... en zij
duurde en duurde en duurde ..
in alle eerlijkheid al is het pas sinds ik moest overschakelen naar de nieuwere pads die ik heb iets gemerkt
als wat ik zou noemen remmen vervagen
Ik heb verteld dat de kool-stop zalm pads zijn hetzelfde materiaal als de mathausers maar niemand
hier verkoopt ze ...
Anoniem trollen en Snipes:
>> ... Omdat de aluminium velg op velg remmen is de warmte (energie) wastafel, coating met een
>> Isolator is een slecht idee, want dat zorgt ervoor dat het pad oververhit raken en de velg slecht eenmaal cool
>> It opwarmt.
> Naast de eigenlijke rem spoor waren een goede thermische verbinding is vereist, de velgen en spaken
> Worden aluminium en zwart. Zwarte organen uitstralen (en absorberen) warmte beter dan iets anders
> "Kleur." Daarom de Al koellichamen voor elektrische apparatuur is meestal zwart.
Zoals het oude gezegde gaat, "een beetje kennis kan gevaarlijk zijn" en is hier van toepassing omdat bij de
temperaturen van fiets remmen, alle organen zijn "zwarte lichamen", ongeacht kleur, thermische straling
zich in de lange golf infrarood lengtes.
De Pommeren schreef:
> Naast de eigenlijke rem spoor waren een goede thermische verbinding is vereist, de velgen en spaken
> Worden aluminium en zwart. Zwarte organen uitstralen (en absorberen) warmte beter dan iets anders
> "Kleur." Daarom de Al koellichamen voor elektrische apparatuur is meestal zwart.
Merk op dat iets dat eruit ziet zwart van het oog kan niet een goede infraroodzender. Geanodiseerd
aluminium is een uitstekende infrarood zender, maar zwart chroom is verschrikkelijk.
--
Terry Morse Palo Alto, CA http://www.terrymorse.com/bike/
Jon Isaacs schrijft:
>> Uit de beschrijving, deze zijn anders goed functionerende remmen. Brake fade komt uit
>> Thermische effecten op de rem pad materiaal.
>> Geen van de metalen delen zijn meetbaar beïnvloed bij deze temperaturen dus de enige redelijke
>> Suggestie in de bovenstaande lijst is "Vervangen pads".
> Ernstige vraag:
> Ik vraag me af hoeveel van de kenmerken van de velg van invloed op de temperatuur van het pad, zou een velg
> Met een grotere oppervlakte of een betere warmteoverdracht te helpen in een situatie als deze??
In een paar wrijving, wordt warmte gegenereerd door vervorming van het zachtere materiaal (degene die draagt en
vervormt) en in de fiets velgremmen, dat is bijna volledig de rem pad. Rim slijtage van harde
deeltje verontreiniging (weg grit) van de interface, het spul dat ervoor zorgt dat RIM slijtage is de
uitzondering. Daarom, omdat het pad is een uitstekende thermische isolatie, remmen warmte kan ontsnappen
wanneer uitgezonden vanaf het pad oppervlak aan de velg voor de dissipatie in de atmosfeer. Uit dit
moet duidelijk zijn dat een isolerende velg zal veroorzaken conventionele pads te smelten en slijtage snel
terwijl de productie van arme retardatie.
Alles wat resulteert in een snellere afkoeling velg wordt de voorkeur in dit opzicht, hoewel sommige methoden
onpraktisch zijn voor fietsen.
> Niet ernstig sectie:
> Anyone denken zwart geanodiseerd hier?? (<g>)
> Natuurlijk kan men altijd tuig tot de remmen spuiten met water uit een Camel Back, dat zou
> Koelt ze maar kunnen andere problemen veroorzaken met de wrijvingscoëfficiënt ... <g>
Dit is onderdeel van de bovenstaande vraag en, ja, anodiseren is een keramische, en ja het isoleert. Maar
lange tijd de lezers van deze nieuwsgroep hebben gehoord deze discussie vaak. Watergekoelde remmen werken, maar
de wrijving oppervlak moet droog blijven. Zoals ik al zei, "sommige methoden zijn niet praktisch voor fietsen."
Per Löwdin schrijft:
> De velgen zijn natuurlijk ook een belangrijke factor. Keramische velgen fade minder en gaan langer mee.
Brake fade is cased door thermische verzachting van rem pad materiaal. Velgen veranderen niet fysiek
kenmerken aanzienlijk lager gloeiend rood temperaturen. Keramische velgen verhogen oppervlak
temperatuur van de pad aanzienlijk, daardoor sneller vervagen en slijtage.
Van wat doe je de conclusie trekken dat keramische velgen voorkomen rem vervagen?
jobst.brandt @ stanfordalumni.org wrote
> Zoals het oude gezegde gaat, "een beetje kennis kan gevaarlijk zijn" en is hier van toepassing omdat bij de
> Temperaturen van fiets remmen, alle organen zijn "zwarte lichamen", ongeacht kleur, thermische
> Straling op de lange golf infrarood lengtes.
Zelfs op de lange infrarode golflengten, sommige onderdelen zijn fiets zwarter dan anderen. Emissiviteit van
geanodiseerd aluminium is 0.82-0.86. Highy gepolijst aluminium, echter, heeft een uitstraling van ongeveer 0,05,
ongeveer 17 keer erger dan geanodiseerd. Uitstraling Zelfs zeer geoxideerde aluminium is slechts ongeveer 0,25.
--
Jobst Brandt schreef:
> Terry Morse schreef:
>> Zelfs op de lange infrarode golflengten, sommige onderdelen zijn fiets zwarter dan anderen. Emissiviteit van
>> Geanodiseerd aluminium is 0.82-0.86. Zeer gepolijst aluminium, echter, heeft een emissiviteit van ongeveer
>> 0.05, ongeveer 17 keer erger dan geanodiseerd. Uitstraling Zelfs zeer geoxideerde aluminium is slechts
>> Ongeveer 0,25.
>
> Dat is niet de manier waarop ik herinner het meten van uitgestraalde energie van een gepolijst en mat aluminium plaat
Hier zijn een aantal referentie uitstraling marges voor sommige materialen:
http://www.electro-optical.com/bb_rad/emissivity/matlemisivty.htm
> Zelfs als zwart geanodiseerd waren een betere zender, zie ik niet dat, voor mechanische duurzaamheid redenen,
> Worden geanodiseerd aluminium.
Als duurzaamheid is een probleem, een zeer dunne geanodiseerde coating is genoeg om de uitstraling van aluminium te verhogen
dan 0,8. De kleur maakt niet uit. Ik betwijfel dunne anodisatie heeft veel invloed op de duurzaamheid, omdat
scheuren in de dunne oppervlakte zijn te klein om voortplanten. Als anodisatie is niet mogelijk, een dunne gel coat
kunnen produceren 0,7 of hoger. Maar gelcoats zijn niet zo duurzaam als anodiseren.
Terug naar toen ik aan het doen was lucht-en ruimtevaart warmte-overdracht het werk, werden gemeten emissivities altijd lager dan
de gepubliceerde cijfers van maar liefst 10%. Dit verpest de koeling modellen, totdat we begonnen met
de meer conservatieve cijfers.
---
Terry Morse "<tmorse@spamcop.net> wrote in message
news: 1d7ea2f8.0212221856.120d4768 @ posting.google.com ...
> Terry Morse schreef:
>
> Oeps. Zorg dat "duidelijk jas", niet "gel coat". Ik moet gedacht hebben van het zeilen toen ik schreef
> Dat. Duidelijke jassen voor fietsen, gelcoats voor boten.
> --
Ik wist niet dat er veel geld bestond op een plek meer. Abike EN een boot!! Ik ben agast voor iedereen
dat is het waar-met-al hebben beide hobby's. Ik ben ook maar een grapje en zeer jaloers.
Mike
vBulletin, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by
vBSEO 3.3.0