Brake fade (MTB)
Bekijk de volledige versie: Brake fade (MTB)
Hoi,
Zijn er eenvoudige, goedkope manieren verminderen / beheren rem fade tijdens (voorzichtige) afdalingen?
Elke rijstijl (afgezien van niet remmen) beter dan de andere? Een soort pad dat misschien beter
dan de andere?
Ik heb een Raleigh M50. Lichtmetalen velgen (zwart geanodiseerde velgen met de grond terug naar zilver). Tekpro
remmen. Ik begrijp dit niet de meest geavanceerde fiets in de wereld, maar het is wat ik heb
(eigenlijk, voor de prijs, ik denk dat het vrij goed - maar ik heb geen ervaring met iets liefhebber).
Ik ben niet helemaal scherp (geld, uiterlijk en een vermoeden van iets nieuws / fancy) om schijfremmen te krijgen.
Thanks, Andrew
PS Toen ik laatst fietste off-road, misschien 6 of 7 jaar geleden, ik herinner me niet dit probleem. Dat was op een
vergelijkbare kwaliteit fiets - dus ik vroeg me af of er iets "duidelijk" dat zou kunnen helpen. In beide
Ik ben gevallen in droge, stoffige land (Chili, S-Amerika).
"Andrew Cooke" <andrew@acooke.org> wrote in message
news: aef33705.0212180748.5d8f800 @ posting.google.com ...
> Hi,
>
> Zijn er eenvoudige, goedkope manieren verminderen / beheren rem fade tijdens (voorzichtig)
> Afdalingen? Elke rijstijl (afgezien van niet remmen) beter dan de andere? Een soort pad dat
> Misschien beter dan de andere?
Ja, maar als je pads oud zijn, maar net nieuwe zou kunnen helpen, of misschien gewoon schuren een beetje vreemd
oud rubber. Als dat niet doen, probeer dan de zalm-kleurige Kool-Stops (goede remmen, maar zijn meestal
noisy in V-type remmen).
Als dat niet werkt, overschakelen naar een schijfrem aan de voorzijde.
David
"David" <emrich.doesn'tlikespam@bigfoot.extrastuff.com> wrote in message
news: 6y1M9.723 $ UE3.60420254 @ newssvr13.news.prodigy.com ...
>
> "Andrew Cooke" <andrew@acooke.org> wrote in message
news: aef33705.0212180748.5d8f800 @ posting.google.com ...
>> Hi,
>