Spoke Tension: Open Pro
Bekijk de volledige versie: Spoke Tension: Open Pro
Ik realiseer me dat dit is gevraagd voor (ik heb de forums gezocht), maar, ik zal eens vragen als ik nog heb in staat te zijn een antwoord te vinden.
Mavic Open Pro Wheels (uitgaande van een 2.0mm ronde stalen gesproken)
Wat is de juiste spanning (32H - als dat een verschil maakt)?
De Mavic website en ondersteunen van mensen zijn nutteloos in dit verband.
Dankzij wordt vooraf
Scotty
PS. Ik heb er ongeveer 90-100. Ik ben gewoon niet zeker of ik hoger moet ge of, zal ik doden de velg.
90 lijkt een beetje los, maar nogmaals, ik ben behoorlijk zwaar. Ik ben vol :-(
Ik ben vrij zeker dat je kunt gaan tot 110 kgf zonder zorgen. 90 is een beetje los.
Ik realiseer me dat dit is gevraagd voor (ik heb de forums gezocht), maar, ik zal eens vragen als ik nog heb in staat te zijn een antwoord te vinden.
Mavic Open Pro Wheels (uitgaande van een 2.0mm ronde stalen gesproken)
Wat is de juiste spanning (32H - als dat een verschil maakt)?
De Mavic website en ondersteunen van mensen zijn nutteloos in dit verband.
Dankzij wordt vooraf
Scotty
PS. Ik heb er ongeveer 90-100. Ik ben gewoon niet zeker of ik hoger moet ge of, zal ik doden de velg.
90 lijkt een beetje los, maar nogmaals, ik ben behoorlijk zwaar. Ik ben vol :-(
100 kgf voor en rechts achter.
Velgen zijn beoordeeld @ 100 kg ruiter.
Als links achter tepels zijn tot rust te komen, proberen sommige Sapim SILS tepels. Indien voor of rechts achter tepels zijn tot rust te komen, probeer sommige forscher velgen.
FWIW. Vermoeden u een PARK tensiometer ... 23.5 op de schaal met rechte 14g spaken is mijn herinnering (helaas, ik heb een Wheelsmith tensiometer ... die ik niet aanbevelen, ondanks de lof sommige mensen voor hebben!).
Ik weet dat dit een beetje laat, maar ik heb een Ultegra / Open Pro wielset die ik samen mezelf, en ik kreeg de spanning op ca. 120kgf.
Ik ben ca. 95kg. Wielen zijn goed geweest tot nu toe.
ps ik ook gebruikt DTSwiss 14G spaken
FWIW. Vermoeden u een PARK tensiometer ... 23.5 op de schaal met rechte 14g spaken is mijn herinnering (helaas, ik heb een Wheelsmith tensiometer ... die ik niet aanbevelen, ondanks de lof sommige mensen voor hebben!). Dat is zo ongeveer wat ik ging voor. 23 op de drive kant en een beetje minder op de andere.
Bedankt
Scotty
Ik weet dat dit een beetje laat, maar ik heb een Ultegra / Open Pro wielset die ik samen mezelf, en ik kreeg de spanning op ca. 120kgf.
Ik ben ca. 95kg. Wielen zijn goed geweest tot nu toe.
ps ik ook gebruikt DTSwiss 14G spokesDon't betekenen om je te vertellen hoe eieren zuigen maar, zou ik oppassen dat veel van de spanning.
De reden dat ik gevraagd op dit forum is omdat ik geleerd de vaste (dure) manier dat 120 was te strak. Gebarsten buurt van het oog.
Ik heb gevraagd de mechanica op een paar fiets winkels voor hun adviezen (evenals de vraag hier) in de afgelopen dag of twee. Hoewel er verschillen in hun opvattingen, ze allemaal over eens dat Open Pros mag niet hoger zijn dan 110 bij de meeste en ook heb je echt nodig is. Ik ben zwaar en 90 tot 100 is prima voor mij.
Scotty
Geen zorgen, maar ik herinner me dat ik in mijn onderzoek leek te verzamelen dat de consensus de velg limiet is 120kgf. Anyways .. . Ik zou gaan en controleer de wielen uit dit weekend, toch is regen voorspeld.
Automatic Translations (Powered by

):
vBulletin, Copyright ©2000-2010, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by
vBSEO 3.3.0 -
TalkFinance.net