PDA

Bekijk de volledige versie: Vivente Wereld Randonneur

Vivente Wereld Randonneur

pubtourer

Op het gevaar af van het beginpunt van een ander "dat is de beste touring fiets?" draad, ik zou dankbaar zijn voor elke ervaring / adviezen over de vivente Wereld Randonneur. Deze fiets begon het leven als een Gemini in de jaren 1980 en was meer recent badged Mongoose.

Het komt goed spec'd op AUD1, 750, met inbegrip Tubus rekken voor en achter, spatborden, dynamo hub en STI Shifters:

http://www.viventebikes.com//product/cid/6/category/WORLD% 20RANDONNEUR/parent/0/t/product

De hub is niet veel van een uithangbord voor mij als batterij LED's gebruikt zijn zo goed en goedkoop deze dagen, vraag ik me af waarom ze moeite. Is de hub kans op eventuele problemen in termen van kracht en wiel spaken geven?

Niet zeker over de aflopende bovenbuis hetzij - alle gedachten?

De andere keuze is de Surly LHT. Het is hier beschikbaar als een "complete" fiets voor ongeveer AUD1, 500 maar door de tijd die u toevoegt Spatlap, pedalen en rek etc, komt het een beetje meer dat de vivente. Het ziet er zeker meer als een klassieke toerfiets. Helaas heb ik niet in staat geweest om een rit. Ik weet dat het een scherpe volgende.

Een belangrijk verschil is de bar-end shifters STI vs. Ik zou graag bar-ends gebruiken, maar nog nooit eigenaar van een fiets met STI.

Natuurlijk is de Trek 520 is een andere mogelijkheid, maar op AUD2000 voor de fundamentele fiets, denk ik niet dat zij vertegenwoordigt dezelfde waarde en de Vivinte en nors. Heb ook gekeken naar riden en een Fuji, maar vond het spec'd relatief goedkoop in vergelijking met de anderen.

Alle bijdragen welkom!

Bedankt

cyclemanx

Ik heb toerde uitgebreid over de Mongoose aluminium frames versie voor meerdere jaren.
Hoewel het in principe een goede toerfiets. Uiteindelijk heb ik voorzien van rechte staven, twee grotere achterste tanden, langer bereiken achterderailleur, spatborden en Pannier Racks.
Het frame is erg stijf en stuurt veel trillingen en stress om mijn armen en bovenlichaam.
Mijn oude stalen frame hack is veel vriendelijker voor mij fysiek, dus ik innig wil graag een vivente Chromo frame te passen aan de Randonneur.
Zoals je zegt, is de voorkant Dyno hub en verlichting volledig superflous.
Ik heb meerdere malen gemaild vivente suggereren hoe ze kunnen een beter toerfiets, maar ze geloven in hun eigen hype, en doen geen moeite om te antwoorden.

pubtourer

Bedankt voor het antwoord.

Sinds mijn post, mijn toeren stuurman en ik hebben elk gekocht vivente en we zijn allebei erg blij met onze keuze. Ze zijn een echt comfortabel en solide toerfiets.

Net als u ik vroeger tocht op een Al frame - een Rayleigh Extra Aluminium - en vond het erg hard in vergelijking met de CrMo stalen frame.

Hoewel ik nooit zou kunnen rechtvaardigen de kosten van de dynamo hub en lichten voor de kleine hoeveelheid 's nachts rijden, dat ik dat doe, moet ik zeggen dat ze zijn fantastisch - zie, dan is gezien.

De enige mogelijke nadeel van hun standaard spec is de relatief hoge gearing. Ik hou van de lange hoogste versnelling (comfortabel kan pedaal tot 70 kmh), maar bevind me in bodemvistuig iets te snel op de heuvels.

Happy touring

cyclemanx

Bedankt voor het antwoord.

Sinds mijn post, mijn toeren stuurman en ik hebben elk gekocht vivente en we zijn allebei erg blij met onze keuze. Ze zijn een echt comfortabel en solide toerfiets.

Net als u ik vroeger tocht op een Al frame - een Rayleigh Extra Aluminium - en vond het erg hard in vergelijking met de CrMo stalen frame.

Hoewel ik nooit zou kunnen rechtvaardigen de kosten van de dynamo hub en lichten voor de kleine hoeveelheid 's nachts rijden, dat ik dat doe, moet ik zeggen dat ze zijn fantastisch - zie, dan is gezien.

De enige mogelijke nadeel van hun standaard spec is de relatief hoge gearing. Ik hou van de lange hoogste versnelling (comfortabel kan pedaal tot 70 kmh), maar bevind me in bodemvistuig iets te snel op de heuvels.

Happy touring
Zou je het erg prijsstelling een Cromo frame in Australiƫ voor mij?
Hoewel vivente hebben agenten in NZ - ik heb niet gezien geen voorraad in de Auckland, waar ik woon.

pubtourer

Zou je het erg prijsstelling een Cromo frame in Australiƫ voor mij?
Hoewel vivente hebben agenten in NZ - ik heb niet gezien geen voorraad in de regio Auckland, waar ik live.Hi,

Ik heb net het volgende antwoord van de vivente distributeur (noelmcf@geminibicycle.com.au):

Het is mijn bedoeling om een kader te bieden en vork pakket - waarschijnlijk te laat in 2009.

Dat betekent waarschijnlijk dat het komt maar niet met uw adem.

Bulgarian Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Italian Japanese Korean Norwegian Polish Portuguese Spanish Swedish