PDA

Waarom bar end shifters?

Bekijk de volledige versie: Waarom bar end shifters?

Pagina's: [1] 2

BikeyGuy

Ik heb een racefiets rijder voor 25 + jaar.
Ik ben op zoek om in lange afstand toeren. Fietstassen ... enz.
Ik heb nooit begrepen waarom tour fiets renners voorkeur bar end shifters.
Wat is de deal?

Bedankt

kk4df

Ik denk dat het meer een kwestie betrouwbaarheid. Caravans neiging om vaak in afgelegen gebieden, ver weg van fiets winkels in de grotere steden. De bar end shifters omgezet kan worden uit de index van de wrijving modus als nodig is, en ze lijken meer probleemloos dan brifters. Als u nooit uw toerfiets ver van huis en je rijdt meer in de steden, brifters kan meer naar uw wens.

Ik pendelen met barcons op mijn Surly LHT, en had geen moeite te passen. Ik heb nog steeds brifters op mijn CF racefiets.

BikeyGuy

Bedankt .... zinvol.
Have a good ride!

alfeng

Ik heb een racefiets rijder voor 25 + jaar.
Ik ben op zoek om in lange afstand toeren. Fietstassen ... enz.
Ik heb nooit begrepen waarom tour fiets renners voorkeur bar end shifters.
Wat is de deal?
Bar end shifters Shimano's zijn zeker betrouwbaarder dan de 8-speed Shimano STI shifters die zou kunnen worden geblokkeerd als je een plomp of pech (had ik nooit een probleem met de 8-speed Shimano shifters, maar ik ken een persoon die uitgeleend zijn fiets aan iemand en hij kwam terug met een vastgelopen 8-speed Shimano shifter en ik heb gelezen over anderen hebben problemen gehad, ook) ... door mijn reckoniing, de 9-speed Shimano shifters waren minder kans op vastlopen op, maar het stigma van de 8-speed STI shifters hangt zeker niet over hen. De betrouwbaarheid van 10 Shimano-speed shifters is minstens zo goed is als dat van hun 9-speed shifters (wat dat ook mag worden !?!).

FWIW. Een van de redenen bar end shifters waren / zijn voorkeur voor touring is omdat de renner niet hoeft te veranderen aanzienlijk zijn / haar positie op de fiets te verschuiven tegen verschuiven, wanneer er gebruik framebuis shifters - dat is, is er minimale verandering in de paardrijden positie - vooral als je handen staan al op de druppels - bereik ik het shifters, omdat je niet naar beneden komen om de framebuis naar een bar end shifter shift.

Een alternatief shifter (die werd neergekeken door ervaren ruiters) zou de shifters die gemonteerd aan de stam, want er was de kleine kans dat je jezelf zou kunnen spietsen op de hendels.

BTW. De gecombineerde gewicht van de balk Shimano eindigt + remhendels is vrij dicht bij het gewicht van een paar 9-speed Ultegra STI shifters, dus is er geen gewicht besparing in het gebruik van Bar Ends ... en, Shimano's geïndexeerd bar end shifters lijken een aanzienlijk gewicht boete in te voeren in vergelijking met framebuis of vintage (wrijving-only) Suntour Barcon shifters.

Hoewel ik heb gemerkt dat de Shimano STI shifter balken bij het terugschakelen onder belasting (dat wil zeggen, gaat omhoog) naar een groter tandwiel, kunt u eenvoudig 'een spier' terugschakelen met bar end shifter.

BTW2. Persoonlijk, FWIW, als je niet scherp zijn op shifters BAR END dan zou ik adviseren u overwegen 10-speed Campagnolo shifters voor uw toerfiets ... Omdat ik heb geconstateerd dat shifters Campagnolo soepel kunnen terugschakelen, wanneer onder belasting ...

EN OMDAT de 10-speed Campagnolo shifters kan gemakkelijk worden gekoppeld aan HETZIJ 9-speed of 8-speed Shimano onderdelen aandrijving OR om 10-speed SRAM derailleurs met een 10-speed Shimano / SRAM-compatibele cassette. Terwijl de 10-speed Campagnolo shifters kan uiteraard worden gekoppeld aan een 10-speed Campagnolo aandrijving, de grootste cog op hun woosiest cassette is slechts een 29b, dus, als je wilt / moet een cassette met een breder gamma, een Shimano (-compatibel ) achterwiel is een betere aandacht voor touring.

Ik gebruik Campagnolo shifters met Shimano MTB-en-weg achter derailleurs + wielen die Shimano 9-speed & 8-speed cassettes.

Als een Campagnolo shifter jam-up kan worden gedemonteerd en opnieuw bijeengebracht en / of herbouwd met nieuwe onderdelen (kids, don't try this at home!) ...

Zogezegd, kunt u demonteren en weer in elkaar een SRAM shifter, maar blijkbaar zijn er geen reserveonderdelen korte kannibaliseren van andere SRAM shifter.

vinyl_theif

: eek: eeerrrkkk. Bar end shifters! Drop bars zijn zeker de laatste soort die u zou willen op een toerfiets .... hoeft te bukken om ze te bereiken elke keer dat u wilt wijzigen, fijn op een race fiets, maar touring? Ik gebruikte Euro Touring bars op mijn Tourer ik dit jaar gebouwd en geschikt mij prima, dit heeft een Rohloff hub, na 3500 mijl rijden op het tot nu toe is er geen regrest nu op de grote uit-leggen.

Mark. : D

http://i409.photobucket.com/albums/pp176/yellow7/SD530890.jpg

randochap

Nou, ieder naar zijn eigen bar, maar eindigt en drop bars zijn veruit mijn keuze voor touring. Zoals gezegd, zijn ze zeer betrouwbaar. Ik heb gebruikt bar eindigt in verschillende vormen voor meer dan 30 jaar.

Drop bars staat meer handposities - het verlichten van druk - en zijn meer aero voor die dagen dat de wind in de verkeerde richting.

Niet dat ik niet heb gebruikt rechte staven op een lange reis ... Ik heb de schade aan de zenuwen in mijn handen om het te bewijzen. Een compromis zou kunnen zijn had in trekking bars, maar ik geef mijn: eek: het rechte staven.

Ik heb twee fietsen sportieve bar eindigt. Dit is mijn favoriet (http://www.veloweb.ca/mybikepages/blerioso.html).

Racers gebruik geen bar eindigt.

vincev

Ik heb bar eindigt op deze 1975 Paramount.This was een Schwinn optie voor 8,95 dollar in 1975

http://i263.photobucket.com/albums/ii125/vincev_2008/paramount3.jpg?t\u003d1246886658

randochap

Nice Paramount. Ziet er gewoon mijn maat:) Als mijn ogen goed werken, die lijken op Suntour wrijving shifters. Ik heb die (en zij nog steeds goed zijn na 32 jaar) op mijn oude Nishiki Landau, zichtbaar hier (http://www.veloweb.ca/mybikes.html).

vincev

goede ogen, recht op het geld

longfemur

De enige echte reden voor touring fietsen met bar end shifters op hun drop bars is voor de controle tijdens het rijden een geladen fiets, met name op afdalingen. Met bar end shifters, hoeft u niet om uw handen te nemen uit het stuur veel, en zodat je minder kans hebben om de controle te verliezen van een zware fiets. In controle situatie je waarschijnlijk zal rijden in de druppels toch, en zo bar uiteinden zijn handig voor.

Nu, dat was voordat de geïntegreerde rem / shift hendels. Deze maken het bovenstaande onderwerp irrelevant, omdat ze zelfs beter zijn voor het behoud van controle dan bar eind hefbomen zijn. Op dit punt, toeristen die kiezen Bar Ends doen meer omdat ze eenvoudiger dan geïntegreerde hendels. Maar de laatste behoorlijk betrouwbaar zijn tegenwoordig, en vele toeristen rijden met hen. Ik denk dat het zou afhangen van hoe ver weg van de beschaving u van plan bent om te rijden.

randochap

Ik denk dat het zou afhangen van hoe ver weg van de beschaving u van plan bent om te rijden.

Zeker. Maar die wil om te gaan met de wederopbouw van een shifter in het midden van een tour? En degenen die kunnen worden herbouwd (ik had net mijn 2006 Campagnolo gerenoveerd Centaurs) do treedt slijtage op bronnen, die niet kunnen worden zodra ze afval mislukken.

Hoewel ik vrij zeker van zou worden, waarin op een lange tournee met nieuwe of vernieuwde geïntegreerde shifters, zou ik terughoudend om dat te doen met iets ouder dan een paar jaar.

Het andere ding te overwegen naast algemene betrouwbaarheid - Ik heb nog nooit gehad bar-ends mislukken in 30 + jaar - barcons veerkrachtig zijn ook in het geval van een crash ... en ik heb vele malen crashte op barcon uitgeruste fietsen. De laatste was 3 weken geleden. Niet een kras op de barcons. Hetzelfde kan niet gezegd worden voor de aangrenzende aero hefbomen die zowel geleden uitgebreide slijtage ... niet te vergeten mijn opperhuid. Hadden ze al STI of Ergos, vrees ik dat ze niet zou hebben functioneel gebleven. Ik heb het gezien (http://www.randonneurs.bc.ca/galleries/gal_2005/photo-pages/vi2-300-tsunami/photo11.html) gebeuren.

Dat is waar mijn fietsen w / bar uiteinden komen inch Recht mech voor de baan.

De beweging van hoods (waar we deel van de tijd) om shifter onbeduidend is en wordt een tweede natuur. Het enige probleem is regelmatig schakelen tussen de geïntegreerde en bar-ends. Na het rijden, laten we zeggen, mijn Bleriot (http://www.veloweb.ca/mybikepages/blerioso.html) voor een tijdje aan het begin van een ritje op mijn Ergopower uitgeruste fietsen, ik onvermijdelijk bereiken voor de niet-bestaande barcon . : o

slowbutnotdead

Ik snap het niet, als de zorg van het mislukken van brifters lijkt een probleem te zijn, waarom dan niet doen als paar framebuis shifters als backup in je tas, doen ze niet veel ruimte of wegen veel. Ik heb getourd met mijn campy koor brifters voor drie jaar zonder problemen, de reizen worden ondersteund, maar ik twijfel over bestaan dat de steun bemanningen hebben een set van campy koor als reserveonderdelen. Ik kan brengen mijn framebuis shifters als back-up de volgende keer.

longfemur

Ik zeg niet dat er iets mis met ofwel framebuis of bar end shifters. Net uitleggen van de oorsprong van die keuze. Het enige wat ik niet kan begrijpen is iemand liever rechtop rijden met platte staven of enkele van deze zogenaamde touring bars in plaats van daalt. Ik kan niet rijden aangenaam zelfs voor 25 mijl setup als dat, laat staan een cross-country tour. Als u niet wilt dan bocht in de druppels zo veel als een racer heeft, stel je je gewoon vallen bars hoger. Met de toppen op het zadel niveau moet, is het niet oncomfortabel worden op alle aan die druppels te bereiken. En zoals ik al zei, drop bars zijn niet alleen voor de hand posities, zo goed als dat is. Ze zijn ook voor een goede controle van een beladen fiets, met name op afdalingen.

slowbutnotdead

Ik ben het eens met een druppel bar op een toerfiets, ik moet de extra handposities dat de daling bar biedt.
Maar het lijkt bar uiteinden zijn voorkeur voor touring boven brifters, en de reden hiervoor is dat de verdeling en brifters kan moeilijk zijn te handhaven in deze situatie. I op de otherhand niet hebben een probleem met de brifter in de 4 jaar dat ik bezit ze op drie verschillende fietsen (en ik nog steeds in het bezit zijn van deze fietsen). Dus ik zie niet wat het probleem is met het hebben van brifters op een toerfiets. Als ik dat bang dat ze zouden mislukken zou ik een set van framebuis shifters te houden in mijn tas voor noodgevallen, zou dit mogelijk een eenvoudige correctie en functie til ik een passende reparatie.

spijt veer off point.

cyclemanx

Het lijkt erop dat bar-end shifters zijn traditioneel de weg te gaan, vanwege de eenvoud.
Persoonlijk vind ik het een heel vreemde plek om een hefboom zetten, maar waar anders kan je hem?
Ik heb geen probleem met de STI op druppels op verschillende maand-lange tochten in het Verenigd Koninkrijk, Maleisië, en in Borneo. Ik heb nu gegaan platte baren koe met horens, en Grip-shift, en dat vind ik meer geschikt voor de controle op Nieuw-Zeeland diepe grind terug wegen.
Mijn enige grote storing is een Topeak aluminium bar achter rek, die snel werk gehard en beet op vier plaatsen, zoals knapperige noedels.

bloomer45

: eek: Nou, ik ging uit en kocht een Fuji met sti shiftetrs mij zijn gegaan 500 mijl met haar en de verschuiving is niet altijd goed in de grote ring aan de voorkant. Ik moet de kabel banjo strak te houden. Ook verschuiving in de kleine ring op de achterkant helpt de voorkant omhoog te springen op de grote ring. Ook met sti shifters you cant hebben Abag op het stuur. Ik heb nog wounld handel omdat ik verblijf in mn dus reparatie is geen probleem

geoffs

Ik gebruik Dura-Ace STI 9spd op mijn touring tandem heeft gedaan die meer dan 13.000 km zonder problemen. Ik draag een bar-end hendel in mijn gereedschapstas het geval dat.
U kunt gebruik maken van een H / B tas met STI met rollermajigs waar de kabel komt uit de brifter. Ik heb een ortleib medium dat gedaan heeft verschillende tours

swampy1970

Ik heb een set van Dura Ace 10 speed bar end shifters op de fiets - ze werken geweldig.

longfemur

Riding racefietsen sinds 1970, kunt u zich voorstellen dat ik elke vorm van shifter, met inbegrip van Barends, downtubes, gemonteerd op de stuurpen hebt gehad ... noem maar op. Ook zowel geïntegreerde Shimano en Campy. Ik heb ook heen en weer bewogen tussen de verschillende soorten. Persoonlijk vind ik dat al het andere, met inbegrip van Barend shifters, voelt een beetje vreemd en ongemakkelijk na het gebruik van brifters voor een tijdje. Het is moeilijk om terug te gaan. Ik zou als ik echt moest, maar ik denk niet dat ik zou deze keuze bewust te maken op dit punt. Mijn volledige toerfiets heeft de framebuis shifters het oorspronkelijk kwam met in het midden-80's (Suntour opvoeren hefbomen), en ik eigenlijk liever dat meer dan de bar end shifters.

Naar mijn mening, zoals ik al eerder heb gezegd, bar end shifters we zijn altijd een meer complexe setup vanwege de extra kabels afkomstig uit het stuur. Dus waren we het niet over eenvoud, zoals die van framebuis shifters. Het enige echte voordeel was dat van de in staat is om over te stappen zonder uw handen van het stuur ... wat handig is soms tijdens het rijden een volledig geladen toerfiets. Maar de moderne brifters zorg van die eis.

Adrian @ Stufish

Voor iedereen met ABRS dat uiteindelijk naar boven (bijv. Volgens Ligfietsen Seat Steering) dat ze de bijen knieën.
Wijsvinger en duim voor de versnellingen, 3 vingers links voor de remmen!

Bulgarian Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Italian Japanese Korean Norwegian Polish Portuguese Spanish Swedish