|
#1
| |||
| |||
Sinaasappelsap verrijkt met plantensterolen gevonden naar Bad 'lagere' Cholesterol bij gezonde vrijwilligers SACRAMENTO, Californië, 20 februari / PRNewswire / - Plantensterolen - erkend voor hun cholesterol - het stroomverbruik te verlagen wanneer toegevoegd aan margarine, salade dressings en andere vetten - zijn net zo effectief bij het verminderen van low-density lipoprotein, of "slechte" cholesterol niveau, wanneer toegevoegd aan jus d'orange, zeggen onderzoekers van UC Davis School of Medicine en Medical Center. De resultaten, gebaseerd op een 10 -- weken durende studie van 72 gezonde vrijwilligers met een licht verhoogd cholesterolgehalte, worden gepubliceerd in 8 maart de kwestie van het tijdschrift van de American Heart Association's Arteriosclerose, trombose en Vasculaire Biologie (online beschikbaar op http://www.atvbaha.org ). "Het verlagen van LDL-cholesterol is een goed geaccepteerd middel om de kans op hart-en vaatziekten ", zegt Sridevi Devaraj, een assistent professor in de pathologie en onderzoeker in het Laboratorium voor Atherosclerose en Metabole Onderzoek bij UC Davis Medical Center, die ertoe geleid dat de sterolen studie. "Verstevigt sinaasappelsap met plantensterolen is een makkelijke en effectieve manier om het LDL een dieet's boost-gevechten de macht in personen met een licht verhoogd cholesterolgehalte. "Vijftig procent van de Amerikanen hebben mild verhoogd cholesterolgehalte, gedefinieerd als een totaal cholesterol lezing van meer dan 200 mg / dL. De opname van sterolen in sinaasappelsap biedt een belangrijke behandelingsoptie zonder meer verzadigd vet en tegelijkertijd het verstrekken van vitamine C, flavonoïden en andere essentiële voedingsstoffen. "De American Heart Association en de National Cholesterol Education Program raden een dieet dat laag is in verzadigd vet en cholesterol en rijk aan oplosbare vezels en plantensterolen om individuen te helpen verminderen hun risico op hartaandoeningen. Sterolen zijn aanwezig in kleine hoeveelheden in verschillende voedingsmiddelen, zoals fruit, groenten, noten, zaden, granen en peulvruchten. Chemisch vergelijkbaar met cholesterol, zijn sterolen dacht lagere LDL niveaus in het lichaam door het beperken van absorptie van cholesterol in de darm. De UC Davis studie is de eerste om aan te tonen het cholesterolverlagende effect van plantensterolen in een nonfat drank. Voor de studie, de UC Davis onderzoekers ingeschreven gezonde vrijwilligers leeftijd 20 tot 73 met een licht verhoogd cholesterol niveaus. De vrijwilligers werden gevraagd om te eten hun normale dieet, maar om een kopje sap drinken langs met wat ze hadden voor het ontbijt en diner. De helft van de groep had de sterol-verrijkte sinaasappelsap, terwijl de anderen regelmatig sinaasappelsap dronk door dezelfde fabrikant. Vasten bloed proeven werden genomen vóór en na de studie totaal cholesterol te bepalen, totaal triglyceriden, LDL-cholesterol, high-density lipoprotein cholesterol en apolipoproteïne B niveau. "Vrijwilligers die dronken de sterol-verrijkte sinaasappelsap had een 7,2-procent daling van de totale cholesterol, 12,4 - procent daling van LDL-cholesterol, en 7,8-procent afname in niet-high-density lipoprotein levels in vergelijking met de uitgangssituatie en de groep dat de niet-sterolen sinaasappelsap groep kreeg, zei ze. "Fruitsap heeft ruime beroep omdat wordt geconsumeerd door personen van alle leeftijden, vanaf de vroege kinderjaren tot op hoge leeftijd. En voor personen die willen niet een geneesmiddel te nemen voor licht verhoogd cholesterol, kan dit zorgen voor een gezond en aantrekkelijk alternatief. "Vorige studies bij andere instellingen hebben geëvalueerd plantensterolen in yoghurt en andere laag-vet en niet-vette levensmiddelen, met variabele resultaten. De UC Davis onderzoek kan worden uniek omdat het geen vrijwilligers plaats op een speciaal dieet en alleen gevraagd dat ze drinken sap met hun normale maaltijden. "Het vet in de maaltijden kan hebben bijgedragen tot emulgeren de sterolen, maar verder onderzoek zal moeten worden gedaan om de relevantie van de maaltijd te bepalen ", zei Ishwarlal Jialal, hoogleraar pathologie en interne geneeskunde en directeur van het Laboratorium voor Atherosclerose en Metabole Onderzoek bij UC Davis Medical Center. "We hebben ook zou willen onderzoeken of sterolen kan toevoegen aan de LDL-verlagende effect van statine drugs in hoger risico individuen. Sterol - verrijkt sinaasappelsap zou kunnen meer patiënten in staat om cholesterol niveau doelstellingen te voldoen als geschetst door de National Cholesterol Education Program. " Deze studie werd ondersteund met subsidies van National Institutes of Health en Minute Maid - De Coca Cola Company. BRON UC Davis Health System Web Site: http://www.news.ucdavis.edu -------------------------------------------------- ------------------------ ------ Wie houdt van je. Tom Jezus was een Vegetarisch! http://jesuswasavegetarian.7h.com Mens is een herbivoor! http://pages.ivillage.com/ironjustice/manisaherbivore WALKING DEAD PEOPLE http://pages.ivillage.com/ironjustice/deadpeoplewalking |
| Bookmarks |
| Discussietools | Search this Thread |
| Weergavemodus | |
| |
Alle tijden zijn GMT -4. Het is nu 06:59.
Powered by: vBulletin Copyright © 2000 - 2009, Jelsoft Enterprises Ltd
Search Engine Friendly URL's door vBSEO 3.3.0
Copyright © 2001 - 2009 cyclingforums.com
Powered by: vBulletin Copyright © 2000 - 2009, Jelsoft Enterprises Ltd
Search Engine Friendly URL's door vBSEO 3.3.0
Copyright © 2001 - 2009 cyclingforums.com









Linear Mode

















