PDA

Se full versjon: Cannondale CADD 3 bilder

Valerie / Hal Hud

Jeg kjøpte en startpakke sykkel, Cannondale R400 med Sora komponenter. Jeg synes at jeg er riding hele tiden
og jeg vurderer å oppgradere. Mitt spørsmål er det verdt det? Jeg ønsker en carbon gaffel for å jevne
turen. Jeg 6'7 ", £ 215 så en aluminiumsramme er ikke dårlig, men jeg har ingenting å sammenligne den med.
Setter pris på noen tanker ... H

Jon Isaacs

> Jeg kjøpte en startpakke sykkel, Cannondale R400 med Sora komponenter. Jeg synes at jeg er riding hele tiden
> og jeg vurderer å oppgradere. Mitt spørsmål er det verdt det? Jeg ønsker en carbon gaffel for å jevne
> turen.

Den mest effektive måten å glatte turen er å kjøpe litt større dekk og kjøre dem på noe
mindre press.

Jon Isaacs

Jkpoulos7

> Den mest effektive måten å glatte turen er å kjøpe litt større dekk og kjøre dem til noe mindre
> press.
>

Eller kjøpe en stålramme. Aluminum sykler blir straffet. Stål vil glir nedover veien, men bli stiv
nok for skarpe svinger og spurt.

Bruce

Fit saker mer, særlig for komfort. Hvis du passer bedre så du bedre kan absorbere veien
forhold. Når du justerer det passer, og deretter vurdere dekk som passer for din kjørestil. Jeg vil
foreslå 700x25 eller bredere.

Ignorere kommentar om stål kontra aluminium. De store Cannondales er flott for store gutter, bedre
enn nesten noen stålramme unntatt tilpasset dem som lages med oversize rør.

Carbon gaffel? Carbon vil dempe noe av den meget fine vibrasjoner, og det høres annerledes. Dekk
saken mer. Fit teller mest. Hvis du legger mindre vekt på styret så føler du humper
mindre. Når det er sagt, når du ser i disse få carbon gafler, men sørg for at det er en stiv en.
Merk at de fleste gafler er laget for en gjennomsnittlig størrelse, og er bare laget i én versjon med bare
forskjellig lengde steerer rør. Så du trenger en på den stive delen av markedet. For exampe, den
Kestrel med stål steerer rør passer det og kan bli funnet for $ 140.

-Bruce

"Valerie / Hal Hudson" <hudh056@mchsi.com> skrev i melding
nyheter:% vo8a.313614 $ HN5.1361477 @ rwcrnsc51.ops.asp.att.net ...
> Jeg kjøpte en startpakke sykkel, Cannondale R400 med Sora komponenter. Jeg finner
det
> Jeg riding hele tiden og jeg vurderer å oppgradere. Mitt spørsmål er det verdt det? Jeg mangle en
> Carbon gaffel for å hjelpe glatt turen. Jeg 6'7 ", £ 215 så en aluminiumsramme er ikke dårlig, men jeg har
> Ingenting å sammenligne det
til.
> Appreciate noen tanker ... H

Ted Bennett

jkpoulos7@cs.com (Jkpoulos7) skrev:

>> Den mest effektive måten å glatte turen er å kjøpe litt større dekk og kjøre dem på noe
>> Mindre press.
>>
>
> Eller kjøpe en stålramme. Aluminum sykler blir straffet. Stål vil glir nedover veien, men bli stiv
> Nok for skarpe svinger og spurt.

Advarsel til neophytes her:

Ikke hør på noe jkpoulos7 har å si.

Jeg vil gjerne vise hvorfor dette rådet er galt hvis det er nødvendig, men bare en grunnleggende forståelse
av materialer vitenskap vil gjøre det også.

--
Ted Bennett Portland OR

Mark Wolfe

Se på Fit først. Og som andre har sagt, større dekk, forskjellige belastninger, osv. Jeg bare gikk
fra en R600 Cadd3 til en "Steel is Real" restaurert 1990 Schwinn Paramount. Hadde min første tur i dag (30
miles) på Paramount, og jeg liker turen mye bedre. (brukes hjulene utenfor R600). Jeg tror
ramme materiale er mer en preferanse, har begge å sammenligne, jeg tror jeg kommer til å like det
Paramount, føles det jevnere. Men jeg tror det er en ramme materielle ting, og en del ting. DA vs
105 groupo ting også. Har ikke veid den ennå, men side ved side på R600 og Paramount føler
samme vekt klok.

Her er stålet er reell sykkel, komplett med stål gaffel:

http://www.wolfenet.org/gallery/Bikes/IMG_0757

For noen interessant lesning om tilpasning og hva som fungerer og hvorfor, har Kløvendal nettstedet noen gode ting.

http://www.rivendellbicycles.com/

Valerie / Hal Hudson skrev:

> Jeg kjøpte en startpakke sykkel, Cannondale R400 med Sora komponenter. Jeg synes at jeg er riding alle
> Tid og jeg vurderer å oppgradere. Mitt spørsmål er det verdt det? Jeg ønsker en carbon gaffel for å hjelpe
> Glatt turen. Jeg 6'7 ", £ 215 så en aluminiumsramme er ikke dårlig, men jeg har ingenting å sammenligne
> Det til. Setter pris på noen tanker ... H

Bluto

jonisaacs@aol.com (Jon Isaacs) skrev:

(Hal):
>> Jeg kjøpte en startpakke sykkel, Cannondale R400 med Sora komponenter. Jeg synes at jeg er riding alle
>> Tid og jeg vurderer å oppgradere. Mitt spørsmål er det verdt det? Jeg ønsker en carbon gaffel for å hjelpe
>> Glatt turen.
>
> Den mest effektive måten å glatte turen er å kjøpe litt større dekk og kjøre dem på noe
> Mindre press.

Amen, Hal. Bruk de feiteste dekk som ikke gir deg ramme eller bremse klarering problemer.

Steel gafler er mer pålitelig enn carbon gafler; begge kan gjøres nok sterk, men bare én av
disse har potensial til å knipse rent av uten tidligere symptomer på angst.

Andre tiltak som vil gi mye mer merkbare resultater enn en carbon gaffel er en suspensjon
Setepinne, en suspensjon stammen, eller enda cushier / double-layer styret tape.

Mener at ubehag i hender tyder på en tilpasning problem som best kan bøtes på med en
forskjellige styret stammen.

Entry-level Cannondale sykler fortsatt bruke topp kvalitet rammer. Skifte deler som du bærer dem ut er en
lønner tilnærming, fordi en dyrere C'dale ikke nødvendigvis vil ha en bedre ramme. Oppgrader med
komponent levetid i tankene (og kun ved behov) for best mulig kostnadseffektivitet.

Chalo Colina

Peter Cole

"Valerie / Hal Hudson" <hudh056@mchsi.com> skrev i melding
nyheter:% vo8a.313614 $ HN5.1361477 @ rwcrnsc51.ops.asp.att.net ...
> Jeg kjøpte en startpakke sykkel, Cannondale R400 med Sora komponenter. Jeg synes at jeg er riding alle
> Tid og jeg vurderer å oppgradere. Mitt spørsmål er det verdt det?

Oppgradering sykler vanligvis ikke er verdt det, du som regel bedre å få en ny sykkel hvis du gjør
betydelige oppgraderinger siden kjøper komponenter stykkevis er dyrere (høyere markeringer).

> Jeg ønsker en carbon gaffel for å hjelpe glatt turen. Jeg 6'7 ", £ 215 så en aluminiumsramme er
> Ikke dårlig, men jeg har ingenting å sammenligne den med.

Et fett tubed aluminiumsramme, som en Cannondale eller en Klein er vanligvis det beste alternativet for store ryttere,
siden de store rammestørrelser har mindre fra side til side flex. Det er ikke en stor avtale, men merkbare (I'm
6'10 ", 230 og ri på en Cannondale meste, men har stål rammer også). Jeg tror ikke rammen
materialet har noe å gjøre med komfort, gjør jeg mye av lang avstand ridning (gjerne dobbel århundrer)
og ville ikke ri hva jeg ellers.

Jeg er ikke sikker på hva oppgraderingen mål. Hvis det er en trøst ting, er de billige eksperiment ulike
dekk. Jeg har ridd 23 mm, men finner 25 eller 28 for å være like rask og mindre straffe og tilby flere rim
beskyttelse. Det er alltid fint å ha et ekstra sett hjul, så hvis pengene brenner hull i
lommen kan du gå for det, vil de alltid være nyttig selv om du fikk en ny sykkel nedover veien, men
ikke forvent en forvandling i komfort og fart. På din størrelse (og min), jeg vil være litt leery av
trick komponenter som h-barer og gafler som ikke kunne ha den ekstra sikkerhetsmargin. Sora is not bad
gruppe, men det absolutt ikke er den ultimate, og når du har poppet en hel gruppe, er du
halvveis til en ny sykkel. Hvis det du har fått virker OK, og nyere ting blir bare marginalt
lettere, ikke en bemerkelsesverdig forskjell.

Hovedsaken er at du har en ganske fin sykkel for en fyr din størrelse allerede, er du mer eller mindre på
poenget med avtagende avkastning. Du vil merke forskjellen bytter til en bedre sykkel, men de vil
kommer fra en hel masse små endringer, vanskelig, og ikke veldig kostnadseffektivt, å oppgradere til.

John Everett

Den 02. Mar 2003 18:39:38 GMT, jkpoulos7@cs.com (Jkpoulos7) skrev:

>> Den mest effektive måten å glatte turen er å kjøpe litt større dekk og kjøre dem på noe
>> mindre press.
>>
>
> Eller kjøpe en stålramme. Aluminum sykler blir straffet. Stål vil glir nedover veien, men bli stiv
> nok for skarpe svinger og spurt.

Fra Bebop nettsted (Drønon Andon er en kjent metallurgen og konsulent til Bebop):

"Dr. Andon har nylig annonsert at han vil donere $ 10.87 til Sierra Club's" Ban sykler fra
SingleTrack og ikke-Interstate veier "fondet hver gang noen Knucklehead hevder at aluminium er et
"stiv" ramme materiale. Hjelp holde veier og stier trygt for sykler - smack neste fyr
som sier det. "

jeverett3 <at> Earthlink <DOT> netto http://home.earthlink.net/ ~ jeverett3

Bulgarian Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Italian Japanese Korean Norwegian Polish Portuguese Spanish Swedish