PDA

Leksjon i camoflage (sp?)

Se full versjon: Leksjon i camoflage (sp?)

Sider: [1] 2

Richard Bates

Stavemåter hjertelig velkommen.

Driving faren min til flyplassen tidlig lærte jeg (heldigvis å noone regning) at
når en godt opplyst syklist reiser ved 90 grader til meg som jeg approch en rundkjøring, lysene kan
være tilsynelatende usynlig, og den reflekterende Scotchlite bæres av syklisten kan i ett med
svarte og hvite pilene bak ham / henne.

Jeg skal være mer forsiktig i fremtiden, håper jeg.

Kjærlighet og makaroni ost fra Rich x

--
To fisken plutselig svømmer inn i en murvegg. Pokker! For å svare sette bare ordet "Richard" før
@-tegnet

Tony Raven

Richard Bates <mail.sent.here.gets.deleted@cuddle.clara.co.uk> skrev:
> Stavemåter hjertelig velkommen.
>
> Driving faren min til flyplassen tidlig lærte jeg (heldigvis å noone regning) at
> Når en godt opplyst syklist reiser ved 90 grader til meg som jeg approch en rundkjøring, lysene
> Kan være tilsynelatende usynlig, og den reflekterende Scotchlite bæres av syklisten kan gli inn i
> Den svarte og hvite pilene bak ham / henne.
>

Og det går en annen syklist tenker "Jeg ble tent opp som et juletre med lys og
reflekterende klær ", og han likevel gjorde en SMIDSY ;-)

Tony

--
http://www.raven-family.com (http://www.raven-family.com/)

"Jeg vil ikke ha noen ja-folk rundt meg. Jeg vil at alle skal fortelle meg sannheten selv om det koster dem
jobben sin. "

Samuel Goldwyn

Richard Bates

På to 13 mars 2003 13:20:57 -0000, "Tony Raven" <junk@raven-family.com> i
<b4q1h0$21birh$1@ID-178940.news.dfncis.de> skrev:

> Og det går en annen syklist tenker "Jeg ble tent opp som et juletre med lys og
> reflekterende klær ", og han likevel gjorde en SMIDSY ;-)

På en positiv måte, har det gjort meg tenke over hvor synlig jeg * egentlig * er når sykling, i motsetning til
hvor synlige Jeg * tror * jeg er.

Ikke sikker på hva utfallet av denne tankegangen vil bli, men den har allikevel gjort meg tenke.

Kjærlighet og belysning fra Rich x

--
To fisken plutselig svømmer inn i en murvegg. Pokker! For å svare sette bare ordet "Richard" før
@-tegnet

Jim King

Richard Bates skrev:
> På en positiv måte, har det gjort meg tenke over hvor synlig jeg * egentlig * er når sykling, i motsetning
> Hvor synlige Jeg * tror * jeg er.
>

Jeg spurte SWMBO å ta et bilde av meg i bilen frontlykter, med alle mine sett på og satt på
sykkel. Bilder fra foran, bak og på siden. Interessant å se resultatene. Jeg har forandret noen av
reflekterende ting etter det, så jeg har nå rødt synlig fra baksiden, hvite forfra og
gul / oransje fra sidene. Spesielt Jeg har forandret reflekterende bånd på mine håndledd og ankler
fra hvit til gul.

--
Jim King fornavn.etternavn @ infineon.com Infineon Technologies UK Ltd Swindon, UK

Adrian Boliston

"Richard Bates" <mail.sent.here.gets.deleted@cuddle.clara.co.uk> skrev i melding
nyheter: vv237vsneb8gudhdj6gp0ru1u5f1091ckp@4ax.com ...

>
> Driving faren min til flyplassen tidlig lærte jeg (heldigvis å noone regning) at
> Når en godt opplyst syklist reiser ved 90 grader til meg som jeg approch en rundkjøring, lysene
> Kan være tilsynelatende usynlig ...

Jeg har aldri stole på en bil som nærmer seg fra siden, slik syklus lysene er svært retningsbestemt, (med lite
side scatter) Jeg er redd!

Jay

>>
>> Driving min far til flyplassen tidlig lærte jeg (heldigvis å noone regning) at
>> Når en godt opplyst syklist reiser ved 90 grader til meg som jeg approch en rundkjøring, lysene
>> Kan være tilsynelatende usynlig ...
>
> Jeg har aldri stole på en bil som nærmer seg fra siden, slik syklus lysene er svært retningsbestemt, (med lite
> Side scatter) Jeg er redd!
>
Jeg nesten kjøpte noen lamper fra en av katalogen butikker, indeksen tror jeg. De passer like refleks
i / på til eiker i et hjul og er rødt og Boomerang formet (i mangel av et bedre
beskrivelse). Jeg vet ikke hvor gode de er, og jeg var bekymret for å skade mitt hjul som passer dem
(nybegynner, sorry) men hva er den generelle meninger av denne typen lys?

Jay

Call Me Bob

På to 13 mars 2003 16:17:28 -0000, "Adrian Boliston" <adrian@boliston.co.uk> skrev:

> Jeg har aldri stole på en bil som nærmer seg fra siden, slik syklus lysene er svært retningsbestemt, (med lite
> side scatter) Jeg er redd!

Jeg hadde trodd dekk med reflekterende sideveggene ville være veldig god på vakt mot side-on
usynlighet.

Tenkte at når min nåværende pendling dekkene slites ut (som vil være en god stund ennå) Jeg vil gi
noen Marathon slicks en prøve, kommer de med reflekterende sideveggene. Noe å bidra med SMIDSYs.

Bob
--
Mail-adressen er spam fanget vil svare via e-post fjerne drikke

Elyob

"Jay" <j.arnold@nospam.lboro.ac.uk> skrev i melding news: b4qg5r $ kj $ 1@sun-cc204.lut.ac.uk ...
>>>
>>> Driving min far til flyplassen tidlig lærte jeg (heldigvis å noone regning)
>>> At når en godt opplyst syklist reiser ved 90 grader til meg som jeg approch en rundkjøring, det
>>> Lysene kan være tilsynelatende usynlig ...
>>
>> Jeg har aldri stole på en bil som nærmer seg fra siden, slik syklus lysene er svært retningsbestemt, (med
>> Lille side scatter) Jeg er redd!
>>
> Jeg nesten kjøpte noen lamper fra en av katalogen butikker, indeksen I
tenke.
> De passer like reflektorer i / på til eiker i et hjul og er rødt og Boomerang formet (for
> Ønske om en bedre beskrivelse). Jeg vet ikke hvor gode de er, og jeg var bekymret for å skade meg
> Hjulet passer dem (nybegynner, sorry) men hva er den generelle meninger av denne typen lys?
>

Jeg var interessert i tirefly men bruker en schraeder 'adapter', de er egentlig bygget for Presta
ventiler ...

Har noen sett noe i bruk?

Adrian Boliston

"Ring meg Bob" <GlockLobsterCOFFEE@gmx.net> skrev i melding
nyheter: b4qi38 $ fs9 $ 1@newsg4.svr.pol.co.uk ...

> Jeg ville trodd dekk med reflekterende sideveggene ville være veldig god på vakt mot side-on
> Usynlighet.

Problemet jeg ser er at en bil som nærmer seg fra venstre (f.eks ved en rundkjøring) vil ha det
strålen skinte på bit av veien * foran deg * snarere enn faktisk på deg, så retro
refleksjon vil egentlig ikke fungerer så godt. Dersom bilen bare ser deg når du er rett foran
ville det trolig bli altfor sent uansett.

Elyob

"elyob" <newsprofile@hotmail.com> skrev i melding
nyheter: UO3ca.2561 $ Wx2.22470913 @ news-text.cableinet.net ...
>
> .... bruker en schraeder 'adapter', de er egentlig bygget for Presta ventiler ...
>

Fikk jeg ventilen typer blandet opp igjen?! Jeg har alltid gjøre det ... Jeg mente Presta adapter ...

Tony Raven

Adrian Boliston <adrian@boliston.co.uk> skrev:
>
> Problemet jeg ser er at en bil som nærmer seg fra venstre (f.eks ved en rundkjøring) vil ha det
> Strålen skinte på bit av veien * foran deg * snarere enn faktisk på deg, så retro
> Refleksjon vil egentlig ikke fungerer så godt. Dersom bilen bare ser deg når du er rett foran
> Ville det trolig bli altfor sent uansett.

Bruk hjelm lys - trenger ikke å være så kraftig. Se på sjåfør. Han vil se deg. Han fremdeles
kan ikke registrere deg.

Tony

--

"Jeg vil ikke ha noen ja-folk rundt meg. Jeg vil at alle skal fortelle meg sannheten selv om det koster dem
jobben sin. "

Samuel Goldwyn

Richard Bates

På to 13 mars 2003 18:25:36 -0000, "Adrian Boliston" <adrian@boliston.co.uk> i
<b4qies$233fkl$1@ID-111900.news.dfncis.de> skrev:

> Problemet jeg ser er at en bil som nærmer seg fra venstre (f.eks ved en rundkjøring) vil ha det
> strålen skinte på bit av veien * foran deg * snarere enn faktisk på deg, så retro
> refleksjon vil egentlig ikke fungerer så godt. Dersom bilen bare ser deg når du er rett foran
> ville det trolig bli altfor sent uansett.

Fra avstand, tror jeg at sidevegg refleks ville være en god idé, da bilen lys har en
større spredning. Generelt tror jeg at svarte og hvite pilene er på torso høyde enn
leg / dekk høyde, så det kan vise seg verdifulle.

Men som jeg sa, det har gjort tenke på både min kjøring og sykling!

Rich x

--
@-tegnet

Dave

"Richard Bates" <mail.sent.here.gets.deleted@cuddle.clara.co.uk> skrev i melding
nyheter: vv237vsneb8gudhdj6gp0ru1u5f1091ckp@4ax.com ...
>
> Kan være tilsynelatende usynlig, og den reflekterende Scotchlite bæres av syklisten kan gli inn i
>
> Jeg skal være mer forsiktig i fremtiden, håper jeg.
>
> Kjærlighet og makaroni ost fra Rich x
>
> --
> To fisken plutselig svømmer inn i en murvegg. Pokker! For å svare sette bare ordet "Richard" før
> @-Tegnet

Men sikkert i en bil du er bilfører, så ikke se syklister uansett ... (som de gjør
tror de er på min blodige veien, eller fortau, blodig lycra louts, alltid i veien på
latterlig sakte, ikke har betalt noen vei * skatt * etcetc .....) cheers, Dave gang sjåfør,
gang syklist, fotgjenger engang ... alltid har rett ;-)

Danny Colyer

Jay skrev:
> Jeg nesten kjøpte noen lamper fra en av katalogen butikker, indeksen tror jeg. De passer like
> Reflektorer i / på til eiker i et hjul og er rødt og Boomerang formet (i mangel av et bedre
> Beskrivelse). Jeg vet ikke hvor gode de er, og jeg var bekymret for å skade mitt hjul montering
> Dem (nybegynner, sorry) men hva er den generelle meninger av denne typen lys?

Personlig tror jeg de er en god idé, men husk at de er ulovlig. Belysningen regs
stat som, med visse unntak "Ingen person skal bruke .... en lampe, reflektor eller merking som er
stand til å bli flyttet av svingbare, avlede eller på annen måte mens kjøretøyet er i bevegelse. "

Den angitte unntakene omfatter pedal reflektorer og hjulet reflektorer, men ikke snakket lys.
Men regs er for tiden under vurdering, og sjansene er at slike lamper snart vil bli
gjort lovlig.

For mange år siden jeg prøvde et sett med oransje lys som passet til min eiker. De ble laget for å komme på
automatisk når hjulet er i bevegelse. De var store da de arbeidet, dessverre de fløy
off hver gang jeg treffer en kul på mer enn ca 10mph
:-(

--
Danny Colyer (fjern sikkerhet å svare) (http://www.juggler.net/danny) Recumbent syklus side:
http://www.speedy5.freeserve.co.uk/recumbents/ "Den som ikke tør fornærmer ikke kan være ærlig. --
Thomas Paine

Simon Mason

nyheter: d9o37vc48c62t1rg4o5i9svp0etmf172l2@4ax.com ...

Yer klokken er omtrent 18 timer for fort likevel. Simon

Richard Bates

På to 13 mars 2003 19:35:24 -0000, "Simon Mason" <simon@simonmason.karoo.co.uk> i
<v71nbv9h2qd9e6@corp.supernews.com> skrev:

>
> "Richard Bates" <mail.sent.here.gets.deleted@cuddle.clara.co.uk> skrev i melding
> news: d9o37vc48c62t1rg4o5i9svp0etmf172l2@4ax.com ...
>
> Yer klokken er ca 18 timer for fort likevel. Simon
>
Det er cos min PC har vært på hele dagen. Hvis jeg hadde slått den av klokken vil trolig være kun 12
timer for fort. Tror min CMOS-batteriet kan være død.

--
@-tegnet

Tony Raven

Danny Colyer <danny@jugglersafety.net> skrev:
>
> Personlig tror jeg de er en god idé, men husk at de er ulovlig. Belysningen regs
> Stat som, med visse unntak "Ingen person skal bruke .... en lampe, reflektor eller merking som
> Er i stand til å bli flyttet av svingbare, avlede eller på annen måte mens kjøretøyet er i bevegelse. "
>

Så hva lovligheten av mitt styre montert lys? De svingbare med styre -

Tony

--

jobben sin. "

Samuel Goldwyn

Simon Mason

nyheter: 9os37vojlin3stobr4l5p9spp2nt62pqkg@4ax.com ...
> På to 13 mars 2003 19:35:24 -0000, "Simon Mason" <simon@simonmason.karoo.co.uk> i
> <v71nbv9h2qd9e6@corp.supernews.com> Wrote:
>
>>
>> "Richard Bates" <mail.sent.here.gets.deleted@cuddle.clara.co.uk> skrev i melding
>> News: d9o37vc48c62t1rg4o5i9svp0etmf172l2@4ax.com ...
>>
>> Yer klokken er ca 18 timer for fort likevel. Simon
>>
> Det er cos min PC har vært på hele dagen. Hvis jeg hadde slått den av klokken vil trolig være kun 12
> Timer for fort. Tror min CMOS-batteriet kan være død.

Du kan bruke dette programmet som skulle holde klokken oppdatert automatisk :-)
http://www.worldtimeserver.com/atomic-clock/ Simon

Jeremy Parker

Rich 'Bates sier:

Den Syklister Touring Club Publication, "Syklister og aRoundabouts, en gjennomgang av litteratur sier,
§ 7.10,

"Kjøretøy inn / syklist sirkulerende ulykker er den klart vanligste typen syklist ulykke
i rundkjøringer. Gitt at sirkulerende trafikk har prioritet over inn biler, ville det se ut
at driverne er overveiende feil. Det er behov for forskning på detaljene i cylist
ulykker i rundkjøringer, særlig i form av ulykker alvorlighetsgrad, kjøretøyets hastighet, sjåfør / syklist
egenskaper og stier av motorkjøretøyer og syklisten er involvert.

Hva rapporten ikke si noe om dette blir et problem bare om natten. Kanskje det er nettopp
like ille i løpet av dagen.

Det CTC rapporten ble skrevet tolv år siden. Jeg tror ikke forskningen rapporten krever har
vært gjort. En Dr Paul Rosen i York U har tydeligvis akkurat kommet ut med en gjennomgang av sykkel
forskning, og hva annen forskning er nødvendig, men jeg har ikke lest det. Tilsynelatende er det på
<http://www.york.ac.uk/org/satsu/Projects/whitehall/> (http://www.york.ac.uk/org/satsu/Projects/whitehall/)

Jeremy Parker

Danny Colyer

Tony Raven undret:
> Whats Så lovligheten av mitt styre montert lys? De svingbare med styre -

De er dekket av en av unntak: "en lampe eller reflektor som kan være avledet til side av
bevegelse, men ikke nødvendigvis gjennom de samme vinkel som, forhjulet eller hjul av
bilen når den er slått i den hensikt å styre bilen "

http://www.hmso.gov.uk/si/si1989/Uksi_19891796_en_3.htm

Selv ærlig, Tony, siden du generelt synes å være blant de mest kunnskapsrike folk her på
juridiske spørsmål, jeg lurer på om du spør det bare å spille djevelens advokat?

--
Danny Colyer (fjern sikkerhet å svare) (http://www.juggler.net/danny) Recumbent syklus side:
http://www.speedy5.freeserve.co.uk/recumbents/ "Den som ikke tør fornærmer ikke kan være ærlig. --
Thomas Paine

Automatic Translations (Powered by Powered by Google):
BulgarianCroatianCzechDanishDutchEnglishFinnishFrenchGermanItalianJapaneseKoreanNorwegianPolishPortugueseSpanishSwedish
Translations made by vBET Translator 3.3.1