Hvor mye frisk?
Se full versjon: Hvor mye frisk?
Jeg snur meg 40 år og jeg opplever den gamle mannen syndrom. Det tar lengre tid å komme seg fra hard
innsats, og jeg nylig overdid min intervalltrening. Så jeg er skeptisk til overtrening nå og har
sannsynligvis ikke trent så hardt jeg kunne / burde.
Jeg har ikke gjort en formell intervall trening for en stund, men jeg får i meg anaerob utvalg minst
en gang for alle, men hardcore utvinning treningsøkter.
Hva er standard for å ta et nei-bs utvinning dag (er)? X antall intervaller i treningen på X
intensitet. Eller er det best å bruke kroppen min som guide min? Beina vil klage hvis jeg har jobbet seg hardt
i går - skal jeg overse dem om min hvile HR virker ok den morgenen?
--
--
Lynn Wallace http://www.xmission.com/ ~ lawall "Jeg er ikke stolt. Vi egentlig ikke har gjort alt vi
kunne for å beskytte våre kunder. Våre produkter slett ikke konstruert for sikkerhet. "- Microsoft VP i
ansvaret for Windows OS Utvikling, Brian Valentine.
On Tue, 09 Jun 2003 11:40:51 -0600, Raptor <me@attbi.com> skrev:
> Jeg snur meg 40 år og jeg opplever den gamle mannen syndrom. Det tar lengre tid å komme seg fra hard
> innsats, og jeg nylig overdid min intervalltrening. Så jeg er skeptisk til overtrening nå og har
> sannsynligvis ikke trent så hardt jeg kunne / burde.
>
> Jeg har ikke gjort en formell intervall trening for en stund, men jeg får i meg anaerob utvalg minst
> en gang for alle, men hardcore utvinning treningsøkter.
>
> Hva er standard for å ta et nei-bs utvinning dag (er)? X antall intervaller i treningen på X
> intensitet. Eller er det best å bruke kroppen min som guide min? Beina vil klage hvis jeg har jobbet seg
> hardt i går - skal jeg overse dem om min hvile HR virker ok den morgenen?
>
> --
enkel.
begynne å holde en daglig logg av din våkne hjerte / puls. ta det hver morgen når du våkner
opp * før * får outta bed.
hvis hvile puls er stadig 10 taktslag eller mer per minutt over gjennomsnittet din, må du hvile.
bare hvile før du våkner pulsen faller tilbake til under 10 slag over gjennomsnittet. doesnt få noe
enklere enn det. (Selv om den 10 slo grensen er admitedly en uklar grense verdi for * alle * peeps,
Det er en fin generell retningslinje.)
go-go
ps til Lynn - fra den andre tråden "Jeg visste at jeg var for tung": du må lære å utarbeide bedre. it's
en ferdighet mange foreldre ignorerer og trenger mye forbedring på. hvis du kan avg. 23 mph, har du rikelig
egnethet til slutt lavere kategori løp, du trenger bare de ferdigheter å gjøre det.
selv om du øke din kondisjon, (alltid en god ting som martha lapskaus ville si!) du fremdeles har
å lære å slappe av i pakken for å bruke det bedre form. prøver å starte klatre fjellene i toppen
10 av flokken og forsvinner tilbake til midten av pakningen ved toppen av stigningen. skyll, skum,
Gjenta for hver runde, og du skal være sikker (og hvile!) i midten av oppdateringspakken for 75% av
rase. Det er en tøff ferdighet for å beskrive og lære 'till du ser noen faktisk kjøre det under en
rase. så det klikker for deg.
husk, hengende ut bak 1 / 2 av en pakke under et løp er svært anstrengende arbeid. it's a great
måte å kaste bort store mengder fysisk og emosjonell energi.
In article <3EE4C6A3.4070902 @ attbi.com>, Raptor <me@attbi.com> skrev:
> Jeg snur meg 40 år og jeg opplever den gamle mannen syndrom. Det tar lengre tid å komme seg fra hard
> Innsats, og jeg nylig overdid min intervalltrening. Så jeg er skeptisk til overtrening nå og har
> Sannsynligvis ikke trent så hardt jeg kunne / burde.
>
> Jeg har ikke gjort en formell intervall trening for en stund, men jeg får i meg anaerob utvalg minst
> En gang for alle, men hardcore utvinning treningsøkter.
>
> Hva er standard for å ta et nei-bs utvinning dag (er)? X antall intervaller i treningen på X
> Intensitet. Eller er det best å bruke kroppen min som guide min? Beina vil klage hvis jeg har jobbet seg
> Hardt i går - skal jeg overse dem om min hvile HR virker ok den morgenen?
Hvorfor er en person som ikke rase (mye) å gjøre mer enn én dag ut på 7-10 med anaerob
intervaller? Rask vei til topp og overtrening.
Å øke utvinningen fra karuseller og mellom hardt arbeid, og for å minimere sjansen for
burnout, tilbringer mer tid gjør intervallene 5-20 slag under LT din. Min coach fikk meg gjøre dette og mine
utvinning har fått utrolig bedre. Bedre utvinning gir mer hardt arbeid under trening, men
Først må du få aerobic system utviklet nok til å hjelpe deg å bli frisk.
-WG
"warren" <warren@usvh.com> skrev i melding news: 090620031638344413% warren@usvh.com ...
> In article <3EE4C6A3.4070902 @ attbi.com>, Raptor <me@attbi.com> skrev:
>
> Hvorfor er en person som ikke rase (mye) å gjøre mer enn én dag ut på 7-10 med anaerob
> Mellomrom? Rask vei til topp og overtrening.
Hvorfor gjør det noe? Folk som ikke løp mye rir sin sykkel for moro og bør gjøre hva
føles godt. Hvis det betyr racing Freds under lunsj, så vær det.
I artikkelen <ixbFa.2890$Jw6.2031206@news1.news.adelphia.net>, Kurgan Gringioni
<kgringioni.remove.it.for.mail@hotmail.com> skrev:
> "Warren" <warren@usvh.com> skrev i melding news: 090620031638344413% warren@usvh.com ...
>> In article <3EE4C6A3.4070902 @ attbi.com>, Raptor <me@attbi.com> skrev:
>>
>> Hvorfor er en person som ikke rase (mye) å gjøre mer enn én dag ut på 7-10 med anaerob
>> Mellomrom? Rask vei til topp og overtrening.
>
>
>
>
> Hvorfor gjør det noe? Folk som ikke løp mye rir sin sykkel for moro og bør gjøre
> Det føles godt. Hvis det betyr racing Freds under lunsj, så vær det.
Han sa han gjorde anaerobe intervaller regelmessig. Det er counter-produktiv for hans uttalte mål,
ingen av disse nevnte racing Freds til lunsj.
Han sa hva han hadde gjort var i ustand. Dr. Phil ville si, "Hvordan er det blitt
Workin 'for ya? "
-WG trener for talkshow personligheter
Warren skrev:
> Hvorfor er en person som ikke rase (mye) å gjøre mer enn én dag ut på 7-10 med anaerob
> Mellomrom? Rask vei til topp og overtrening.
>
> For å øke utvinningen fra karuseller og mellom hardt arbeid, og for å minimere sjansen for
> Burnout, tilbringer mer tid gjør intervallene 5-20 slag under LT din. Min coach fikk meg gjøre dette og mine
> Utvinning har fått utrolig bedre. Bedre utvinning gir mer hardt arbeid under trening
> Men først må du få aerobic system utviklet nok til å hjelpe deg å bli frisk.
>
>-WG
Jeg synes å være der allerede. Jeg har gjort mye av den type arbeid også, men vanligvis ikke kan motstå
racing trafikken på vei hjem, eller hamring på en bratt seksjon. Jeg komme i løpet av karuseller og andre
øvelsen ganske raskt. Dessverre, det tillates utvinning perioder løpet jeg gjorde var rundt 20
sekunder for kort for meg.
--
--
Lynn Wallace http://www.xmission.com/ ~ lawall "Jeg er ikke stolt. Vi egentlig ikke har gjort alt vi
kunne for å beskytte våre kunder. Våre produkter slett ikke konstruert for sikkerhet. "- Microsoft VP i
Warren skrev:
> Han sa at han gjorde anaerobe intervaller regelmessig. Det er counter-produktiv for sin uttalte
> Mål, og ingen av disse nevnte racing Freds til lunsj.
>
> Han sa hva han hadde gjort var i ustand. Dr. Phil ville si, "Hvordan er det blitt Workin '
> For ya? "
>
>-WG trener for talkshow personligheter
Jeg ville ikke si det selv, bare at jeg hadde overdrevet min intervall arbeid nylig. Jeg har pakket for mange
inn til kort tidsperspektiv, en gang eller to. Jeg trodde jeg hadde truffet en hyggelig fitness platå som ville
oppfylle mine behov, men jeg skal komme på høyere nivå. Jeg trenger å få mer systematisk
om min tilfriskning.
--
--
«Kurgan Gringioni" <kgringioni.remove.it.for.mail@hotmail.com> skrev
>
> Hvorfor gjør det noe? Folk som ikke løp mye rir sin sykkel for moro og bør gjøre
> Det føles godt. Hvis det betyr racing Freds under lunsj, så vær det.
Hva om det betyr å være en Fat Master?
"Bart" <bartvhooreb@hotmail.com> skrev i melding
nyheter: 52aa9f33.0306092313.3cb6cdd9 @ posting.google.com ...
> "Kurgan Gringioni" <kgringioni.remove.it.for.mail@hotmail.com> skrev
>>
>> Hvorfor gjør det noe? Folk som ikke løp mye rir sin sykkel for
moro
>> Og skal gjøre alt som føles godt. Hvis det betyr racing Freds under
lunsj,
>> Så vær det.
>
> Hva om det betyr å være en Fat Master?
Det er der villfarelse begynner innstillingen selv om sikkert ikke alle Masters Fatties har
en overdrevet følelse av deres betydning. Det tar bare noen få til å gjøre inntrykk.
"the gopheur" <gopher@loveboat.com> skrev i melding
nyheter: btr9evg1c8tkoe3q04in3c9s18enobk07h@4ax.com ...
> On Tue, 09 Jun 2003 11:40:51 -0600, Raptor <me@attbi.com> skrev:
>
>> Jeg snur meg 40 år og jeg opplever den gamle mannen syndrom. Det
tar
>> Lenger tid å komme fra hardt arbeid, og jeg nylig overdid min
intervall
>> Trening. Så jeg er skeptisk til overtrening nå og har sannsynligvis ikke
vært
>> Trene så hardt jeg kunne / burde.
>>
>> Jeg har ikke gjort en formell intervall trening for en stund, men jeg får
into my
>> Anaerobe område minst én gang for alle, men hardcore utvinning
treningsøkter.
>>
>> Hva er standard for å ta et nei-bs utvinning dag (er)? X-antall
av
>> Intervaller i treningen på X-intensitet. Eller er det best å bruke min
kroppen som
>> Min guide? Beina vil klage hvis jeg har jobbet seg hardt
yesterday --
>> Skal jeg overse dem om min hvile HR virker ok den morgenen?
>>
>> --
>
> Enkel.
>
> Begynne å holde en daglig logg av din våkne hjerte / puls.
ta
> Den hver morgen når du våkner * før * får outta bed.
>
> Hvis hvile puls er stadig 10 taktslag eller mer per minutt over gjennomsnittet din, må du
> Resten. bare hvile før du våkner pulsen faller tilbake til under 10 slag over gjennomsnittet.
doesnt
> Få noe enklere enn det. (Selv om den 10 beat grensen
admitedly
> En uklar grense verdi for * alle * peeps, det er en fin generell
retningslinje.)
That's it? En "lett en"? Hvile HR opp 10 slag da resten? Wow, det er en svært forenklede svar
til en av de mest grunnleggende spørsmål om trening.
Til den originale plakaten: råd fra Gopheur er correst så langt en høyere hviler HR i
morgenen er et tegn til å ta det med ro. Men det finnes mange andre mulige tegn - som HR ikke i stand til å
klatre til forventet nivå når du trener, eller HR overdrevent høyt, eller følelse av dårlig, eller går tregt.
Nøkkelen ting er å
1) Plan enkelt dager eller hvile dager og ikke gjør noe hardt på dem.
2) Ha en logg eller annen oversikt over din trening, hvile og racing. Over tid kan du begynne å se
hvor mye utvinning du trenger fra spesifikke treningsøkter. Et nyttig verktøy hvis du bruker en windtrainer er å
gjøre en rampe test, der du gjør en serie med tre eller fire perioder på to til fire minutter
stadig raskere og registrere HR ved utgangen av hver enkelt. Så også hvile et minutt på
slutten av serien og spille inn HR. Legg opp verdiene og du får et nummer som du kan bruke
å sammenligne tilstanden til fitness og tretthet fra dag til dag. Rampen kan fungere som en oppvarming, og
i intensitet av stadiene bør flytte fra svært lett til moderat, til intensiteten av en lang
temporitt. Dette er bare en idé.
JT
--
NB: Svar til-adresse er munged
Visit http://www.jt10000.com (http://www.jt10000.com/)
I artikkelen <I3gFa.2972$Jw6.2107769@news1.news.adelphia.net>, Kurgan Gringioni
<kgringioni.remove.it.for.mail@hotmail.com> skrev:
> "Bart" <bartvhooreb@hotmail.com> skrev i melding
> News: 52aa9f33.0306092313.3cb6cdd9 @ posting.google.com ...
>> "Kurgan Gringioni" <kgringioni.remove.it.for.mail@hotmail.com> skrev
>>>
>>> Hvorfor gjør det noe? Folk som ikke løp mye rir sin sykkel for
> Fun
>>> Og skal gjøre alt som føles godt. Hvis det betyr racing Freds under
> Lunsj,
>>> Det så være.
>>
>> Hva om det betyr å være en Fat Master?
>
>
>
> Det er der den villfarelse begynner innstillingen selv om sikkert ikke alle Masters Fatties har
> En overdrevet følelse av deres betydning. Det tar bare noen få til å gjøre inntrykk.
FWIW, jeg nylig bemerket det er mer fett gutta i Senior 3s enn i 35 + 1,2,3 her
i NorCal.
"... Ikke at det er noe galt med det."
-WG
"John Forrest Tomlinson" <usenetremove@jt10000.com> skrev i melding
nyheter: 84314734.0306100144.40f64ad @ posting.google.com ...
> "The gopheur" <gopher@loveboat.com> skrev i melding
> News: btr9evg1c8tkoe3q04in3c9s18enobk07h@4ax.com ...
>> On Tue, 09 Jun 2003 11:40:51 -0600, Raptor <me@attbi.com> skrev:
>>
>
> De viktige tingene skal
>
> 1) Plan enkelt dager eller hvile dager og ikke gjør noe hardt på dem.
>
> 2) Hold en stokk eller annen oversikt over din trening, hvile og racing. Over tid kan du begynne å se
> Hvor mye utvinning du trenger fra spesifikke treningsøkter. Et nyttig verktøy hvis du bruker en windtrainer er
> Å gjøre en rampe test, der du gjør en serie med tre eller fire perioder på to til fire minutter
> Stadig raskere og registrere HR ved utgangen av hver enkelt. Så også hvile et minutt på
> Slutten av serien og spille inn HR. Legg opp verdiene og du får et nummer som du kan
> Bruke til å sammenligne tilstanden til fitness og tretthet fra dag til dag. Rampen kan tjene som
> Oppvarming, og intensiteter av stadiene bør flytte fra svært lett til moderat, til
> Intensiteten lenge rettssaken. Dette er bare en idé.
>
> JT
Jeg sier ride hvordan du føler en gang varmet opp.
Hvis du føler deg bra ri hardt, ikke så god back off a little.
Ta en dag eller to når du føler for det.
Fartlek (speedplay) fungerer.
Dashii
"Dashi Toshii" <Toshii@Jpn.com> skrev i melding
nyheter: mJpFa.110444 $ DV.125179 @ rwcrnsc52.ops.asp.att.net ...
>
> Fartlek (speedplay) fungerer.
Uenige.
Jeg spøkte om å holde en kjæreste hode under bedcovers da jeg fes og hun sa hun hadde dump
meg på stedet hvis jeg gjorde det.
«Kurgan Gringioni" <kgringioni.remove.it.for.mail@hotmail.com> skrev i melding
nyheter: uQpFa.3137 $ Jw6.2264237 @ news1.news.adelphia.net ...
>
> "Dashi Toshii" <Toshii@Jpn.com> skrev i melding
> News: mJpFa.110444 $ DV.125179 @ rwcrnsc52.ops.asp.att.net ...
>>
>> Fartlek (speedplay) fungerer.
>
>
>
>
> Uenig.
>
>
> Jeg spøkte om å holde en kjæreste hode under bedcovers når jeg
fes
> Og hun sa at hun ville dumpe meg på flekken hvis jeg gjorde det.
Nei, nei! Du tenker Fartlick (forspill) ikke Fartlek (speedplay).
Dashii
Vennligst les dette før du tenker
http://www.greglemond.com/site/gregstips.shtml
fra greg i San Mateo California
In article <20030611214209.12195.00000698 @ mb-m04.aol.com>, neptunium <neptunium@aol.com> skrev:
> Les dette først før du tenker
>
> Http://www.greglemond.com/site/gregstips.shtml
>
> Fra greg i San Mateo California
Jeg tviler på Greg LeMond aggrees med mye av det som er der siden det er feil og falske påstander i
nesten hver avdeling.
For eksempel ...
"1. Maksimal innsats (spurter): Dette arbeidet varer i 10 til 25 sekunder.
- Det ligner på en 200 meter sprint.
- Det krever 100 prosent av din maksimale puls. "
Din HR vil ikke bli 100% på bare 25 sekunder.
"2. Submaximum forsøk (ren anaerob intervall): Dette arbeidet varer i 25 sekunder til to minutter.
- Det ligner en kilometer temporitt på banen.
- Kroppen din opererer på nesten 100 prosent av din maksimale puls.
- Det anses det rent anaerob intervall.
Mange kilo ryttere vil ikke treffe sine MHR og det er godt dokumentert at 20-40% av energien utnyttes
under en kilo er aerobic, ikke 0% som angitt. Det er enda mer aerobic for en 2 minutters intervall.
"4. Middels intensitet (anaerob terskel): Denne øvelsen varer fra fire til 30 minutter.
- Det ligner på fem til 20 kilometer tempo.
- Din puls er mellom 90 og 100 prosent av full styrke.
- I denne øvelsen kroppen bruker aerob oksidasjon (oksygen formidlet via blodbanen), fordi
det er ikke i en anaerob tilstand. "
Jeg tviler på at noen kan gå til 100% av MHR når de er "ikke i en anaerob tilstand." Selv 90% av MHR
og fullstendig aerob ville være høyst uvanlig.
"5. Lysintensitet (intense aerobic): Denne øvelsen varer i 30 minutter eller mer.
- Denne øvelsen ligner på en 25 kilometer temporitt opp til en langdistanse, men intens innsats.
- Din puls er på 80 til 90 prosent av full styrke i løpet av denne øvelsen.
- Kroppen din er i et eksklusivt aerobic tilstand.
- Kroppen din vil først brenne glykogen den har lagret. Etter at du vil kjøre off fatty
syrer. Dette er den bonks (fullstendig utmattelse).
Du trenger ikke brenne glykogen og SÅ fettsyrer på denne intensiteten. Du brenner dem begge samtidig.
Hvis du går tom for glykogen vil du brenne fettsyrer, men også protein (fra muskelvev). Og
"bonks" ikke er fullstendig utmattelse.
Det høres ut som dette var oversatt fra et annet språk av noen som var en "personlig trener"
på et lokalt gym.
-WG
Automatic Translations (Powered by

):
vBulletin, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by
vBSEO 3.3.0