Shimano Exage 8 speed downtube Shifters
Se full versjon: Shimano Exage 8 speed downtube Shifters
Jeg majorly rådvill.
Tirsdag, på tur i mitt arbeid, mitt Shimano Exage 8-trinns downtube bak shifter plutselig byttet fra indeksert til friksjon modus. Det rare ting er jeg ikke tror det hele tatt fikk friksjon modus. Det er ingen liten ledning håndtak som vender opp å endre modi som det er på andre Shifters. Jeg har ridd over 5000 miles på disse Shifters. Har jeg bryte dem eller er de virkelig skal ha en friksjon modus? Hvordan er det aktivert?
Jeg fant en diskusjon om dette temaet over et år siden, men med en ubestemmelig resultat:
"Eflayer2 sa:
Vi får se hvem som er riktig. Jeg snakket med Shimano via telefon og
de sa 8 SPD Exage downtube Shifters begge er indeksert
og friksjon.
David Damerell <damerell@chiark.greenend.org.uk> skrev i
melding news: <o3A*AZwmq@news.chiark.greenend.org.uk> ...
> ZeeExSixAre <phil_leeIHEARTBASHGUARDS@hotmail.com> wrote:
>> Eflayer2 wrote:
>>> Nashbar har disse obskure ting tilgjengelig. De
>>> Annonsere dem som indeksen Shifters. Har noen her vet
>>> Hvis disse også har en friksjon innstilling for den bakre
>>> Derailleur?
>> Min 7sp Shimano DT Shifters er valgbare til
>> Index / friksjon. De har et metall loop at jeg kan vri
>> For å velge det, og jeg ikke ser det på bildet.
>
> Og, ja, ikke alle Shimano DT Shifters er så valgbar
> - Jeg har en ubrukelig reservedeler par jeg fikk før oppdage
> Dette faktum.
Aldri så en Shimano downtube indeksen shifter som ikke var dual mode. Hvis dual det skal være merket på siden av den bakre shifter.
Alle SIS Shifters har friksjon. I motsetning til STI's, uten friksjon SIS Shifters ville ikke bo i det valgte utstyret du hadde valgt, og kjeden vil alltid falle til minste COG og chainring.
Alle SIS Shifters har friksjon. I motsetning til STI's, uten friksjon SIS Shifters ville ikke bo i det valgte utstyret du hadde valgt, og kjeden vil alltid falle til minste brikke og chainring.Damm er at stadig tull. Du åpenbart ikke har en anelse om dual mode Shimano SIS Shifters gjør du? FWIW, campy indeksen downtube / Barend Shifters er bare indeksere og aldri har hatt en dobbel friksjon modus, slik at ordningen var en Shimano patent.
Aldri så en Shimano downtube indeksen shifter som ikke var dual mode. Hvis dual det skal være merket på siden av den bakre shifter.
Takk for denne info. Hvordan er det merket? Med skriving? Noen slags symbol?
Takk for denne info. Hvordan er det merket? Med skriving? Noen slags symbol? Sis og friksjon? : rolleyes:
Damm er at stadig tull. Du åpenbart ikke har en anelse om dual mode Shimano SIS Shifters gjør du? FWIW, campy indeksen downtube / Barend Shifters er bare indeksere og aldri har hatt en dobbel friksjon modus, slik at ordningen var en Shimano patent.
Sa jeg nevne campy? No Sa jeg nevne dual-modus? Nei SIS 'betyr' Shimano Index System ", som også er en Shimano patent. Det vil si jeg var reffering til Shimano, ville det ikke Boudreaux? Uten noen form for friksjon, selv en campy Shifter ikke ville bo på plass. Les innlegget igjen Minsten, og ikke munnen av før du sjekker fakta.: Rolleyes:
Sa jeg nevne campy? No Sa jeg nevne dual-modus? Nei SIS 'betyr' Shimano Index System ", som også er en Shimano patent. Det vil si jeg var reffering til Shimano, ville det ikke Boudreaux? Uten noen form for friksjon, selv en campy Shifter ikke ville bo på plass. Les innlegget igjen Minsten, og ikke munnen av før du sjekker fakta.: Rolleyes: Innrøm det ..... du ikke har en anelse gjør du? : rolleyes: Har du noen gang hørt om en Suntour makt ratchet?
sis og friksjon? : rolleyes:
Kunne man også anta at selv om det ikke er dual-modus, som du sjekkes for å sikre at du beholder bolten var stramt?
Noensinne hørt om en Suntour makt ratchet?
WTF? Suntour? På sitt aller beste, var Suntour crap! Alle deres teknologi var en billig kopi av Shimano's deler og de fleste av Shimano's biter var kopier av Campy bits. FWIW, nei, jeg har aldri hørt om Suntour makt ratchet. Men det er fordi jeg aldri bøyde lav nok til å bruke sine deler. For eksempel ble en av de 'beste' innovasjoner kalt "powerbrake" eller noe. Det var en normal cantilever, men når oppbremsing, ville putene skyv fremover og innover sette et helvete for mye press på felger. De var så Flippin 'dum at praktisk talt alle sykkelbutikk på planeten frarådet å bruke dem som foran bremser av frykt for ryttere som flyr over barer. Kort tid etter sluttet de produksjonen. Én liten detalj, hørt om Shimano Exage? Det er det denne tråden handler om. Ikke Campagnolo, og absolutt ikke blodig Suntour.
Kunne man også anta at selv om det ikke er dual-modus, som du sjekkes for å sikre at du beholder bolten var stramt?
Den eneste gangen det ville ikke være dual-modus hvis det var friksjonen eneste typen. De (SHIMANO!) Bare gjorde dem i friksjon eller to friksjon / SIS typer. Go back to sleep Boudreaux.: Rolleyes:
Den eneste gangen det ville ikke være dual-modus hvis det var friksjonen eneste typen. De (SHIMANO!) Bare gjorde dem i friksjon eller to friksjon / SIS typer. Go back to sleep Boudreaux.: Rolleyes:
Jeg føler meg litt dum. : o jeg burde ha RTFM. Graving gjennom filene mine fant jeg den originale Tjenesten Instruksjoner ark. Den dekker både modell SL-1056-8 og SL-R400, som er den jeg har. Under "SIS operasjon" står det:
"Slå ring å velge enten SIS eller friksjon. (SL-R400 er ikke utstyrt med denne mekanismen .)..."
Så mitt Exage 8-trinns downtube shifter er SIS (indeksert) bare. Forresten, jeg kontrollere at montering bolten er stramt. Uansett hvor mye jeg løsne eller stramme det indeksering er borte. The Shifter må brytes.
WTF? Suntour? På sitt aller beste, var Suntour crap! Alle deres teknologi var en billig kopi av Shimano's deler og de fleste av Shimano's biter var kopier av Campy bits. FWIW, nei, jeg har aldri hørt om Suntour makt ratchet. Men det er fordi jeg aldri bøyde lav nok til å bruke sine deler. For eksempel ble en av de 'beste' innovasjoner kalt "powerbrake" eller noe. Det var en normal cantilever, men når oppbremsing, ville putene skyv fremover og innover sette et helvete for mye press på felger. De var så Flippin 'dum at praktisk talt alle sykkelbutikk på planeten frarådet å bruke dem som foran bremser av frykt for ryttere som flyr over barer. Kort tid etter sluttet de produksjonen. Én liten detalj, hørt om Shimano Exage? Det er det denne tråden handler om. Ikke Campagnolo, og absolutt ikke blodig Suntour.Suntour var svært nyskapende og mye kopiert til skyggen av Shimano.
Du vil argumentere med Boudreaux om fargen på himmelen.
Du vil argumentere med Boudreaux om fargen på himmelen.
Tvilsomt. Fargen på himmelen varierer fra dag til dag. Ikke gå ta parti, ikke Boudreaux så mye krangler som jeg gjør, og han vanligvis starter dem.
Tvilsomt. Fargen på himmelen varierer fra dag til dag. Ikke gå ta parti, ikke Boudreaux så mye krangler som jeg gjør, og han vanligvis starter dem.
Ikke for å ta parti, men mens Boudreaux innlegg Svar pepret med uhøflighet og noen ganger mangler i tilstrekkelig detalj for nybegynner til lett å forstå, må jeg si at det i flere måneder at jeg har vært overvåking og delta i dette forumet, jeg tror ikke at Jeg har sett ham etter noe som ikke var riktig.
Og for øvrig var Suntour Power Ratchet shifter / er et utmerket produkt. Jeg fortsatt bruke dem på en 22 år gammel stålramme Trek og de fungerer utmerket med en Campy Veloce 9s triple drivverket. På begynnelsen av 80-tallet, for de samme pengene, etter min mening Suntour gjort et bedre produkt enn Shimano.
Jeg føler meg litt dum. : o jeg burde ha RTFM. Graving gjennom filene mine fant jeg den originale Tjenesten Instruksjoner ark. Den dekker både modell SL-1056-8 og SL-R400, som er den jeg har. Under "SIS operasjon" står det:
"Slå ring å velge enten SIS eller friksjon. (SL-R400 er ikke utstyrt med denne mekanismen .)..."
Så mitt Exage 8-trinns downtube shifter er SIS (indeksert) bare. Forresten, jeg kontrollere at montering bolten er stramt. Uansett hvor mye jeg løsne eller stramme det indeksering er borte. The Shifter må brytes.
Oh well, synes Boudreaux og jeg var begge feil. Never mind.: O
Oh well, synes Boudreaux og jeg var begge feil. Never mind.: OActually, Boudreaux ikke var galt. Boudreaux bare sa at han aldri hadde sett en Shimano indeks downtube shifter som ikke var dobbelt mode.See Innlegg # 2 som du synes å bli forvirret dersom ikke mentalt forkrøplede. : rolleyes: Boudreaaux gjør ikke krav på å ha sett everything.See Innlegg # 11 for hvor feil du var omtrent det eneste dual-modus eller friksjon ..... Men du sikker stakk en fjær i hatten din tosk med BS om Suntour .... hehe.
Tvilsomt. Fargen på himmelen varierer fra dag til dag. Ikke gå ta parti, ikke Boudreaux så mye krangler som jeg gjør, og han starter vanligvis them.I aldri ta parti.
Egentlig Boudreaux ikke var galt. Boudreaux bare sa at han aldri hadde sett en Shimano indeks downtube shifter som ikke var dobbelt mode.See Innlegg # 2 som du synes å bli forvirret dersom ikke mentalt forkrøplede. : rolleyes: Boudreaaux gjør ikke krav på å ha sett everything.See Innlegg # 11 for hvor feil du var omtrent det eneste dual-modus eller friksjon ..... Men du sikker stakk en fjær i hatten din tosk med BS om Suntour .... hehe.
OK. Jeg innrømmer at jeg ser rare ut over hele SIS ting. Med hensyn til Suntour, er jeg ikke budgin. De suger.
OK. Jeg innrømmer at jeg ser rare ut over hele SIS ting. Med hensyn til Suntour, er jeg ikke budgin. De suck.SunTour gjort gode ting en gang, og de oppfant skrå parallellogram Bakgir som alle andre har kopiert siden. Kvaliteten pleide å være så godt som Shimano, jeg vet ikke om noen av deres nye ting er opp til mye, bortsett fra at du ikke ser det på dyre sykler.
Automatic Translations (Powered by

):
vBulletin, Copyright ©2000-2010, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by
vBSEO 3.3.0 -
TalkFinance.net