PDA

Se full versjon: Bør jeg selge min 1994 LiteSpeed Ultimate?

johnbamyb

Jeg rir på en LiteSpeed Ultimate som jeg har gjort komponent oppgraderinger gjennom årene, men rammen er fra 1994. Jeg pleide å rase Cat 3, men ikke for flere år så jeg egentlig ikke følger dagens teknologi. Vil en ny ramme, karbon eller titan, gjøre stor forskjell i forhold til 1994-teknologi. Jeg la merke til lagene i Tour ikke ri titan. Virker som karbonfiber er valget - Specialized Tarmac, Scott CR1 ...

Takk

alfeng

Jeg rir på en LiteSpeed Ultimate som jeg har gjort komponent oppgraderinger gjennom årene, men rammen er fra 1994. Jeg pleide å rase Cat 3, men ikke for flere år så jeg egentlig ikke følger dagens teknologi. Vil en ny ramme, karbon eller titan, gjøre stor forskjell i forhold til 1994-teknologi. Jeg la merke til lagene i Tour ikke ri titan. Virker som karbonfiber er valget - Specialized Tarmac, Scott CR1 ...

ThanksAn Alpha Q straight leg gaffel + en Campagnolo 2007 gruppe + stamme og barer av din preferanse og du bør være godt å gå for en annen 12 år.

Å, kan du like godt legge til et nytt sett med hjul etter eget valg, også.

Kraftig Pete

Vel, hva Alfeng foreslår er helt rett, men hvorfor bry seg? Oppbevar den slik den er (hva er det komponenter på Ultimate likevel?).

Hvis du virkelig føler trang, kan du oppgradere til en helt ny sykkel, gå for CF med alle midler (CF rammer i dag varierer enormt i kvalitet og ridning characteristics ... jeg og de fleste andre vil heller ri Titanium når som helst, hvis det ikke var for at pesky penger ting).

dhk2

Takk
Nei, en ny ramme vil ikke gjøre mye av en forskjell. En topp CF ramme som CR1 vil være litt lysere enn din LiteSpeed, men hva så? En halvkilo ramme vekt er ikke noe pro eller håpefulle Cat 3 ønsker å gi bort, men for de fleste av oss ikke-syklistene det vil være vanskelig å oppdage.

For meg er den viktigste fordelen med Ti på CF for en alle-hensikt ride the toughness of it's finish. Et CF ramme plukker opp riper og skraper ganske lett i mindre dråper eller krasjer, mens umalt Ti bare synes å se bra ut uansett. Flere veteran rytterne her foretrekker Ti for en samlet styrke og holdbarhet vs "plast" sykler.

En 900 g CF wonderbike ville være et fint supplement til din Ti sykkel hvis du har råd til det, men er enig med Pete .... ikke stresser for å bli kvitt LiteSpeed.

kopride

Takk
Min kompis rir en Toscana av Y2K vintage, og jeg har nettopp kjøpt en Sienna. Det er en stor forskjell i ramme geometri i disse to sykler, og noen vekt differensial, er min lettere og er en kompakt geo. Mine er raskere og synes å bli en bedre klatrer. Han har mer laid back geometri og ville bli bedre på et århundre. Han har alvorlige sykkel begjær for den nye Sienna, men det er en irrasjonell begjær.

Karbon er stor for én sesong av racing som proffene gjør. Men hvis du er en fyr som holder sin sykkel i tolv år, så hvordan slo du gjøre holdbarhet og crashworthiness / kollisjonssikkerhet av ti sykkel. For komfort, holdbarhet og den søte føler er TI the real deal, og ingen gjør det bedre enn LiteSpeed.

Ride the new LiteSpeed modeller og se om du føler noen forskjell. Hvis ikke, oppgradere Ultimate med en kompakt Krank, hvis du bor i kupert kapasitet, siden du har noen flere år på deg og at lavere Bestemor er stor. Ellers, hvis du føler en forskjell, og våren for den nye sykkelen. Uansett holde en sykkel i tolv år eller så, er det vanskelig å tro at noen sykkel skylder deg noe mer.

Bulgarian Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Italian Japanese Korean Norwegian Polish Portuguese Spanish Swedish