Rammestørrelsene.
Se full versjon: Rammestørrelsene.
Jeg er ganske høy i underkant 6'2 ", er min inni leggen omtrent 34", litt mindre. Ifølge den vanlige dimensjonering formler, jeg sannsynligvis burde sitte på en 58 ramme eller deromkring.
Jeg har faktisk flere sykler, og i flere ulike størrelser. De som jeg synes å sykle mest på, av en ganske stor margin, er størrelse 63 Treks.
Det puslespill meg litt at de syklene jeg får mest makt i og opprettholde den beste hastighetene på, er grensetilfeller (minst theoretcially) for å være for stor for meg.
Noen teorier?
Placebo? Kanskje du føler deg mer selvsikker ri en større sykkel årsak til en liten penis? : eek:
Men seriøst, jeg fant høyde og den vanlige formelen arbeidet ikke for meg i den motsatte veien til deg. Jeg syntes jeg trengte å gå mindre enn normalt å få en god tur ...
Annet enn de vanlige tingene som arm og ben lengde forskjeller i alle, Jeg la også merke etter å se Tour de France tusen ganger at pro riders "ryggen bue annerledes til hverandre. Noen kommer opp rett fra bekken og forsiktig kurve frem som en kvart sirkel. Andre kommer ut rett frem på en vinkel med liten bøy i det hele tatt. Så tar for gitt sine totale høyde og innvendig ben målinger er det samme fyren med overordnede ryggen har kanskje ikke de samme nå som den andre fyren og krever derfor en kortere topp rør ...
Også du kan considder hvor du planlegger å ri. Taller sykler har problemer med cross winds. Hillers er annerledes enn flat ryttere. Noen liker å ballen opp, mens andre liker å bli strukket ut. Prøv så mange forskjellige former og størrelser som du kan tigge, låne eller stjele (vel kanskje ikke stjele).
Taller sykler har problemer med cross winds. Beklager, men jeg kan ikke se hvordan dette er mulig. :) Den nederste braketten er den samme høyden av veien, er sjåføren fortsatt den samme høyde (og fremdeles den samme avstand ovenfor veien), hjulene er i samme høyde, og gaffelen bladene har samme lengde
noen teorier? muligens større hode-rør har din barer høyere enn du er klar over, og du er derfor mer egnet til oppreist stilling. Eller du kan være mer egnet til å bli strukket ut.
muligens større hode-rør har din barer høyere enn du er klar over, og du er derfor mer egnet til oppreist stilling. Eller du kan være mer egnet til å bli strukket ut.
Jeg tenkte på disse faktorene også. Jeg alltid føler seg mest komfortabel i dråper og bare sjelden på bremsen hoods. (Som jeg tror kommer til å gi meg noen håndleddet verke problemer muligens.) Men ja jeg synes passer ganske utstrakt posisjon, som er kanskje nøkkelen.
Jeg definitivt liker ikke å sitte oppreist mye, som jeg også har en Kona Caldera og mens jeg er sikker på at det er en fin MTB, men jeg hatet det ridning posisjon og bestemte seg for å konsentrere seg om å forbedre min vei ridetur etter å eie den for om fjorten dager.
vBulletin, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by
vBSEO 3.3.0