PDA

Se full versjon: Oppgradering Deraileurs, Shifters & Cassettes

MVP

Jeg er helt nytt for sykling, im bare lurte på hvor vanskelig / lett det er å oppgradere kassett, Shifters og deraileurs? Kan jeg oppgradere hver av disse compoenents individuelt eller må jeg matche dem alle og kjøpe dem sammen?

PeterF

Jeg er helt nytt for sykling, im bare lurte på hvor vanskelig / lett det er å oppgradere kassett, Shifters og deraileurs? Kan jeg oppgradere hver av disse compoenents individuelt eller må jeg matche dem alle og kjøpe dem sammen? Det spørs hva du har. Hvis du bor hos samme selskap, bytte ut er enkelt nok, bare sørge for at det er 9 speed for 9 speed eller 10 10. De tre beste gruppene for Campy (Record, Chorus, Centaur) og Shimano (Dura Ace, Ultegra og 105) er funtionally samme. og utskiftbare. Jeg har en sykkel som er en kombo Record, Chorus og Centaur.

MVP

Det spørs hva du har. Hvis du bor hos samme selskap, bytte ut er enkelt nok, bare sørge for at det er 9 speed for 9 speed eller 10 10. De tre beste gruppene for Campy (Record, Chorus, Centaur) og Shimano (Dura Ace, Ultegra og 105) er funtionally samme.
Ok, vel jeg har Shimano Sora 8 sp casssette & bak avspore, Sora Shifters & sora front avspore med 3 sp sveiv.

kan jeg oppgradere visse individuelle komponenter? Ie. hvis jeg ønsker å forbedre kvaliteten på skiftende, eller få mer tannhjul, hva lengden vil jeg være nødt til å gå gjennom for å erstatte komponenter?

PeterF

Ok, vel jeg har Shimano Sora 8 sp casssette & bak avspore, Sora Shifters & sora front avspore med 3 sp sveiv.

kan jeg oppgradere visse individuelle komponenter? Ie. hvis jeg ønsker å forbedre kvaliteten på skiftende, eller få mer tannhjul, hva lengden vil jeg være nødt til å gå gjennom for å erstatte komponenter?
Alle tre på en gang (kassett, Shifters og bak der) hvis du vil gå med 9 eller 10 hastighet. Det crank bør være ok, selv om 9 og 10 hastigheter bruke en smalere kjede. Jeg hadde en eldre 8 fart satt opp og kjøpte en 9-speed upgrade kit. Det var en god avtale, og akkurat nå er det fortsatt nok av Shimano 9 speed der ute til rabatterte priser.

Retro Grouch

Det var en god avtale, og akkurat nå er det fortsatt nok av Shimano 9 speed der ute til rabatterte priser.
Egentlig er det slag av en interessant punkt. Med Dura Ace, Ultegra og 105 nå ved 10-hastighet, hvor mye lenger er det øverste nivået brifters skal være lett tilgjengelig? Jeg har nylig kjøpt et par Ultegra 9-speed brifters bare for å beholde som reservedeler.

capwater

Hold telefonen .... Først må du svare på et par pre-screening spørsmålene. 1) hva rammen er det du prøver å oppgradere og 2) hvorfor du ønsker å oppgradere? Det ,02 er at oppgradering store grupper ikke gir vanligvis fornuftig fordi en ny sykkel ofte kommer til å bli billigere og også ramme kan ikke være i ame klassen som oppgraderinger. Enhver oppgradering til DA er bortkastet penger uansett. Som andre har nevnt, bor i samme sped kategorien innrømmer stykkevis oppgradering. Den beste ut av pengene er hjulene fordi du kan flytte dem mellom rammer veldig enkelt. Huske en $ 1000 bilstereoen i '74 Pinto betyr at du fortsatt kjører en '74 Pinto.

MVP

Alle tre på en gang (kassett, Shifters og bak der) hvis du vil gå med 9 eller 10 hastighet. Det crank bør være ok, selv om 9 og 10 hastigheter bruke en smalere kjede. Jeg hadde en eldre 8 fart satt opp og kjøpte en 9-speed upgrade kit. Det var en god avtale, og akkurat nå er det fortsatt nok av Shimano 9 speed der ute til rabatterte priser.
Hvilke deler har du fått som en del av 9-speed upgrade kit? Hva settet fikk du? Hvor mye?

Jeg tror jeg kan gå ned denne banen ...

MVP

Hold telefonen .... Først må du svare på et par pre-screening spørsmålene. 1) hva rammen er det du prøver å oppgradere og 2) hvorfor du ønsker å oppgradere?
Jeg oppgraderer en GIANT 06 'OCR3 ramme. Jeg er ikke sikker på om jeg vil oppgradere ennå, fordi jeg har noen problemer med skiftende mine større chainring, holder kjeden kommer av, men jeg hørte dette kan ordnes med et skikkelig tune opp uansett. Men jeg la merke til noen folk si at SORA kvaliteten er "crap", slik at jeg tenker kanskje jeg bør oppgradere, jeg nylig kjøpte sykkel, er det fremdeles under garanti, men jeg ville bare undersøke om jeg kunne kjøpe deler billig på eBay eller noe og oppgradere fordi jeg vet de er dyre å kjøpe nye.

Bulgarian Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Italian Japanese Korean Norwegian Polish Portuguese Spanish Swedish