PDA

Se full versjon: 9 speed til 10 speed oppgradere

9 speed til 10 speed oppgradere

tiddy

Litt hjelp er nødvendig - Jeg ønsker å oppgradere en 9 hastighet til 10 speed Campagnolo Centaur / Veloce - Jeg har hørt at 9 speed gear levers kan samarbeide med alle de andre 10 hastighet biter og brikke - Vet noen om dette er sant?

: rolleyes:

alfeng

Litt hjelp er nødvendig - Jeg ønsker å oppgradere en 9 hastighet til 10 speed Campagnolo Centaur / Veloce - Jeg har hørt at 9 speed gear levers kan samarbeide med alle de andre 10 hastighet biter og brikke - Vet noen om dette er sant?

: rolleyes: Ja, for det meste ...

Annet enn shifter indeks hjul, kun kassett (selvfølgelig) + kjeden & Frontgir er spesifikke, og ikke så mye med Frontgir.

Du kan sikkert bruke din nåværende 9-speed Frontgir med en 10-trinns drivverket. Jeg bruker Shimano Ultegra foran derailleurs fordi det er hva jeg hadde da jeg adoptert Campagnolo ERGO Shifters ... og arbeidet de. Noen sier arbeidet Shimano foran derailleurs bedre enn Campagnolo ... Hvis ja, kan jeg bare anta at svingarm er litt mindre tilbøyelige til å bøye ...

Den SRAM 89R kjeden er et populært erstatning for Campagnolo 10-speed kjede.

Det er noen bakhjulene hvor din eksisterende Bakgir kanskje ikke fungerer som det er på grunn av konflikter med indre skivene hjulet buret & the eiker! Derfor bør en viss forsiktighet brukes når du først tester for klarering.

Eastway82

: rolleyes:

En campag 10spd kassetten er presset inn i samme rom som en 9spd, slik indeksering er annerledes. Hvis du prøver og bruke 9spd spaker, vil fronten fungerer greit, men ryggen indekserer ikke riktig. Og selv om det gjorde det, ville det fortsatt bruker kun 9 av 10 drev, så det ville ikke være noe poeng. Så å gå 10spd trenger du en kassett (som vil passe din eksisterende hjulene ikke noe problem), en passende kjede og en høyre shifter (kjøpes separat) eller aktuelle delene å gjenoppbygge den eksisterende shifter som 10spd (kun tilgjengelig på post 2002 spaker tror jeg). Campagnolo si det er en forskjell i parallellogram geometri mellom 9spd og 10spd bak mechs og at en 9spd mech vil ikke fungere i et 10spd system (sitat: "absolutt ikke - det er et stort problem"). Vet ikke - har ikke prøvd det selv - kan fungere fint.
De sier også må du endre chainset eller har det endret, men masse folk ikke gidder og har ingen problemer. Din FD vil fungere fint - igjen Campag si før trenger 2001 FDS endring, men de vil fortsatt jobbe uten.

Så: minimum for å oppgradere til 10spd er kassettspiller / kjede / RH ergo. Da kan du fortsatt trenger å endre bak der. Eller du kan bruke pengene på hjul og dekk i stedet og føle en reell forskjell .. :-)

alfeng

En campag 10spd kassetten er presset inn i samme rom som en 9spd, slik indeksering er annerledes. Hvis du prøver og bruke 9spd spaker, vil fronten fungerer greit, men ryggen indekserer ikke riktig. Og selv om det gjorde det, ville det fortsatt bruker kun 9 av 10 drev, så det ville ikke være noe poeng. Så å gå 10spd trenger du en kassett (som vil passe din eksisterende hjulene ikke noe problem), en passende kjede og en høyre shifter (kjøpes separat) eller aktuelle delene å gjenoppbygge den eksisterende shifter som 10spd (kun tilgjengelig på post 2002 spaker tror jeg). Campagnolo si det er en forskjell i parallellogram geometri mellom 9spd og 10spd bak mechs og at en 9spd mech vil ikke fungere i et 10spd system (sitat: "absolutt ikke - det er et stort problem"). Vet ikke - har ikke prøvd det selv - kan fungere fint.
De sier også må du endre chainset eller har det endret, men masse folk ikke gidder og har ingen problemer. Din FD vil fungere fint - igjen Campag si før trenger 2001 FDS endring, men de vil fortsatt jobbe uten.

Så: minimum for å oppgradere til 10spd er kassettspiller / kjede / RH ergo. Da kan du fortsatt trenger å endre bak der. Eller du kan bruke pengene på hjul og dekk i stedet og føle en reell forskjell .. :-) Hmmmmm. Vel, kan du være rett (basert på hva Campagnolo's "reps" sier), men jeg var basere MY observasjon på parring en 10-trinns Centaur ERGO Shifter med circa-2000-9-speed / (old style) Chorus Bakgir og en 12-23 10-Speed Record kassett ... mix-and-match til NTH grad!

Indeksering was fine ... minst, i mitt sinn - skivene hjul på linje med hjul på kassett med hvert skift da sykkelen var i en workstand - men, som nevnt, den indre buret var den (potensielle) "rub" (så å si !) ... det indre buret kunne vært lett endret ved hjelp av en flat fil for å fjerne overflødig materiale på ledende / øvre kant av buret ... minst, i mitt sinn!

Dine resultater kan variere ...

NB. OY! Jeg bruker min 10-fart ERGO Shifters med Shimano bak derailleurs ... 9-speed drivetrains! Så ...

Selvfølgelig (!?!), Jeg stoler ikke på verken Campagnolo's eller Shimano's "markedsføring" avdeling ... eller hvem det er i deres respektive selskaper som gir kunden informasjon.

Så, prøv nåværende Bakgir før springing etter en ny ... kanskje det vil fungere ... og, kanskje det vil ikke.

BTW. My apologies hvis jeg var uklar om behovet for en 10-speed shifter ELLER en ny 10-speed indeksering cog for shifter ...

Eastway82

Hmmmmm. Vel, kan du være rett (basert på hva Campagnolo's "reps" sier), men jeg var basere MY observasjon på parring en 10-trinns Centaur ERGO Shifter med circa-2000-9-speed / (old style) Chorus Bakgir og en 12-23 10-Speed Record kassett ... mix-and-match til NTH grad!

Indeksering was fine ... minst, i mitt sinn - skivene hjul på linje med hjul på kassett med hvert skift da sykkelen var i en workstand - men, som nevnt, den indre buret var den (potensielle) "rub" (så å si !) ... det indre buret kunne vært lett endret ved hjelp av en flat fil for å fjerne overflødig materiale på ledende / øvre kant av buret ... minst, i mitt sinn!

Dine resultater kan variere ...

NB. OY! Jeg bruker min 10-fart ERGO Shifters med Shimano bak derailleurs ... 9-speed drivetrains! Så ...

Selvfølgelig (!?!), Jeg stoler ikke på verken Campagnolo's eller Shimano's "markedsføring" avdeling ... eller hvem det er i deres respektive selskaper som gir kunden informasjon.

Så, prøv nåværende Bakgir før springing etter en ny ... kanskje det vil fungere ... og, kanskje det vil ikke.

BTW. My apologies hvis jeg var uklar om behovet for en 10-speed shifter ELLER en ny 10-speed indeksering cog for shifter ...

Ja, jeg tror ikke vi er uenige :-)
Hvis 10sp oppsettet jobbet med en 9sp bak der da trolig så vil den opprinnelige Medlemets - selv om jeg tror pre-2000 campag 9spd ders hadde en annen trekke forhold til senere enere, så kanskje det har en effekt på kompatibilitet også. Som deg, vil jeg si prøve det og se før springing for en ny.
Det er selvsagt i Campag (og Shimano's) interesser å fortelle folk at de må endre alt på en gang, men for å være rettferdige Campag er vanligvis ganske gode til å peke på hvor ting kan være got runde (endre indeks hjul å mikse og matche eller oppgradering) .

PeterF

: rolleyes: FWIW, den eneste oppgraderingen jeg har gjort var å gå fra Shimano 105 downtube 8 hastighet til 9 speed STI. Jeg kjøpte et oppgraderingssett (Shifters, Bakgir, kassett og kjede), og med det utstyr produsenten anbefalte chainging den iner kjeden ringen Kranksett min også. Jeg hadde flyttet fra leiligheten ridning av byen til det kuperte 'burbs, så jeg var ute etter å hange min 42t indre ringen for en 39t likevel, men jeg gjetter at den smalere kjeden kan sette seg fast mellom ringene. Jeg pleier å tenke at endringen 9-10 ville være litt mer subtilt (om jeg lærte noe i High School matematikk). Jeg er ikke så sikker med Campy fordi alle mine campy stuff (to sykler) er 10 hastighet. Bare en mening (ikke at du spurte, og jeg vanligvis hater når folk dispensere råd, men ikke svare på spørsmålet i hånden), 9 speed campy er svært tilgjengelig, kassetter, kjeder reservedeler, så jeg ville ikke være opptatt av ukurans . Også jeg har lagt merke til at selv om Campy ting er rebuildable, delene er pen pris. Så hva betyr det egentlig koster å slå en 9 hastighet i en 10 hastighet kontra bare å kjøpe en Centaur 10 10 speed upgrade kit?

tiddy

Takk til alle for å ta bryet og tid til å svare på mine spørsmål - grunnen til at jeg kan oppgradere er at jeg kjøpte nye felger (Eurus 2006 Kramper) på min nye 10 speed sykkel (Tifosi CK5) men jeg har også en lettere Trek 5500 (bygget med Campagnolo 9 speed deler; tenkte det ville hjelpe hjulet swopping etc hvis alle systemene var 10 speed kompatibel.

Egentlig kan ikke oppgradere som Shemals på Trek synes å være lysere eller så lys som Eurus men jeg har ikke veid dem ennå - takk igjen for alle svarene.

Eastway82

Takk til alle for å ta bryet og tid til å svare på mine spørsmål - grunnen til at jeg kan oppgradere er at jeg kjøpte nye felger (Eurus 2006 Kramper) på min nye 10 speed sykkel (Tifosi CK5) men jeg har også en lettere Trek 5500 (bygget med Campagnolo 9 speed deler; tenkte det ville hjelpe hjulet swopping etc hvis alle systemene var 10 speed kompatibel.

Egentlig kan ikke oppgradere som Shemals på Trek synes å være lysere eller så lys som Eurus men jeg har ikke veid dem ennå - takk igjen for alle svarene.

Fair kommentar at det ville hjelpe å bytte hjul å ha både sykler samme - Jeg har en 9spd (pluss kone to 9spd) og en 10spd også, og det er litt vondt hvis jeg ønsker å bytte hjul mellom de to (eller som sist helg da jeg trengte en ekstra 10spd bak å holde på støtten bil for et løp (se: www.duonormand.com og skriv inn neste år hvis du kan komme til Frankrike - se deg der!) og måtte bytte kassetter på én av 9spd hjul. Herdet at nå ved å kjøpe en bakre FSA RD200 og 10spd campag kassett fra fransk Ebay for € 46 varen!

Bulgarian Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Italian Japanese Korean Norwegian Polish Portuguese Spanish Swedish