Square axle bunn-brakett bolt dreiemoment?
Se full versjon: Square axle bunn-brakett bolt dreiemoment?
Min og jeg er allerede på jakt etter hjelp. Go figure.: Forvirret:
Jeg har en firkant-type Shimano bunn-brakett aksel og skrur. Jeg har fjernet skrur, smurt aksen, (prøvde den skrur un-smurt også) og så sette dem tilbake på bare å ha en Klunk type lyd kommer fra BB på samme sted mens spy. Når jeg kommer hjem finner jeg den bolten som holder skrur på enten har løsnet eller skrur har beveget seg videre inn på akselen. Jeg har brukt en momentnøkkel satt til £ 28-fot hver gang, men etter en 50 minutters tur jeg synes jeg må re-feste skruene.
Spørsmål: Hva bør dreiemoment være for disse bolter og jeg savner noe opplagt for you'all?
Takk!
Du er i ferd høyre med mye dreiemoment men jeg frykter at du er litt for sent.
Når de kvadratiske taper skrur løsne opp, til å fortsette ri på den det har en tendens til å velte seg ut plassen hullet i relativt myke aluminium crankarm og de er ødelagt for alltid.
Sjekk her: http://www.shimano.com.au/publish/content/australia/en/cycling/customer_support/service_diagrams/road_bike_service.MainContentPar.0018.Schematic.0001.File.tmp/bb_un25_ev.pdf
Dette kan bli bedre:
http://www.shimano.com.au/publish/content/australia/en/cycling/customer_support/service_diagrams/road_bike_service.MainContentPar.0015.Schematic.0012.File.tmp/FC-4400_4403_SI-1DM0A.pdf
305-435 in.lbs.
Takk. Jeg skal prøve å dreiemoment dem en gang - med litt blått Loctite på boltene - på den høye enden av dreiemoment utvalg: £ 36-ft.
Hvis det ikke fungerer, jeg tror jeg trenger noen nye krank armer ...!
Igjen, takk!
Takk. Jeg skal prøve å dreiemoment dem en gang - med litt blått Loctite på boltene - på den høye enden av dreiemoment utvalg: £ 36-ft.
Hvis det ikke fungerer, jeg tror jeg trenger noen nye krank armer ...!
Igjen, takk!
Du må kanskje ny krank armer ... Jeg er enig bør du prøve på nytt innstramming først. Hvorfor ikke? Du har ingenting å tape.
Plassen, konisk bunn brakett aksling / krank arm er designet for å være en forstyrrelse passform. Det vil si, en gang strammet til riktig moment spesifikasjonen, i aluminium sveiv armen skal deformeres lett og lage en lun, full kontakt passer med spindelen. Det bør også være mulig å ta ut sveiven armen bolten på det tidspunktet - men du bør la det i, i tilfelle sveiven armen løsner. Bolten holder den fra å falle av!
Det anbefales at du ikke fett på aksel eller sveiven armen før installasjonen siden dette rotet med forstyrrelser passform. Også når sveiv armen har løsnet og blitt ridd på denne måten, de myke sveiv armen vil trolig deformert litt. Dette vil også vraket framtidige forsøk på re-strammer og gjør en god forstyrrelser passform. Jeg tror dette er den situasjonen du er i akkurat nå.
Prøv å stramme. Bare ikke stram forbi det anbefalte spesifikasjoner. Det er mulig å over-stress sveiven armen og ha det sprekk / ikke bestått.
John Swanson
www.bikephysics.com (http://www.bikephysics.com)
Takk! Jeg gir den en prøve - tørr.
vBulletin, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by
vBSEO 3.3.0