PDA

Se full versjon: Wheels - hva du skal se etter?

BenMelb

Jeg tror noen shimanno R500 i, på sykkelen min for tiden og jeg har oppgradert min dekk til gp4000 for rides på veien, men jeg også ri på noen sykkelstier og noen er litt grov

Jeg trodde jeg ville forlate min gamle dekk på min R500 hjul for disse stiene og på Turbo
og kjøpe et annet sett for bruk på veien og hobby løp med min gp4000

Men når jeg så på 'bedre' hjul jeg fant ut ganske raskt jeg har ingen anelse om, hvorfor de er bedre eller hva jeg sikte på å komme seg ut av det andre settet.

I dont vil bruke hauger! men hvis de vil bare være på samme nivå som min nåværende hjul da jeg wont bother med mine 2 hjul valgmuligheten.

Jeg ser på Mavic hjulene som de virker så populært og jeg trodde det ville være en god start for å få en ide om hva jeg møtte.

Jeg så på --
Mavic Cosmic Elite £ 240
Mavic Cosmos £ 158
Ksyrium Elite 2 £ 282

Dette er bare straight from probikekit

Er du sikter til lav vekt, profil og styrke?

Jeg er bare 65 kg, så en lett rytter - sykkel er bare en OCR1 men jeg ville like å bære slike hjul med meg hvis jeg oppgradere min sykkel til en TCR komp. eller lignende.

takk for hjelp eller ideer

Eastway82

Decent hjul og dekk vil sannsynligvis gjøre mer forskjell enn noe annet i måten din sykkel føles og håndtak. Høres ut som du ikke trenger å bekymre deg for mye om ren aerodynamikk eller ulrimate stivhet, men bør være på utkikk etter noe lett, men solid og med god ri kvalitet (noen hjul - som min radial spoked FSA RD-400-tallet - er så stive at de overfører hver lille bit av vibrasjoner til barer som er bokstavelig talt en smerte). Hvis du har fått penger, vil jeg si gå for Krysiums. Prøv www.cyclingbargains.com for en bedre pris - under £ 260 og deres porto prisene er veldig billig også (£ 3.95 flat sats for UK ordre).

bikecoach

Jeg tror noen shimanno R500 i, på sykkelen min for tiden og jeg har oppgradert min dekk til gp4000 for rides på veien, men jeg også ri på noen sykkelstier og noen er litt grov

Jeg trodde jeg ville forlate min gamle dekk på min R500 hjul for disse stiene og på Turbo

Men når jeg så på 'bedre' hjul jeg fant ut ganske raskt jeg har ingen anelse om, hvorfor de er bedre eller hva jeg sikte på å komme seg ut av det andre settet.

I dont vil bruke hauger! men hvis de vil bare være på samme nivå som min nåværende hjul da jeg wont bother med mine 2 hjul valgmuligheten.

Jeg ser på Mavic hjulene som de virker så populært og jeg trodde det ville være en god start for å få en ide om hva jeg møtte.

Jeg så på --
Mavic Cosmic Elite £ 240
Mavic Cosmos £ 158
Ksyrium Elite 2 £ 282

Jeg er bare 65 kg, så en lett rytter - sykkel er bare en OCR1 men jeg ville like å bære slike hjul med meg hvis jeg oppgradere min sykkel til en TCR komp. eller lignende.

På 65 kg er du ganske lett så Ksyriums kunne være et godt alternativ. De er rimelig lette og har fint aero eiker. Jeg kjørte på elitene i det siste og funnet de var en meget hyggelig hjul å ri.

Phill P

Prøv og få Neuvations. Navnet høres kanskje ikke det beste, men de er reportidly veldig solid, og svært godt priset. Stor vekt (spec for prisen) aero, og fra hva jeg har sett på en annen listers nettsted at de har gode kulelager også.

bobbyOCR

Neuvations har Enduro kulelager som brukes av en stor prosentandel av sykkelen industrien, pluss de er Abec 5 slik at de ruller godt. Jeg elsker min spesialtilpassede DT hjul med mange eiker, veldig lett rim, best kvalitet hubber og alle et hår under 1600g. Kanskje ikke så lett, men felgen og brystvortene er lettere enn Mavic's, og det er der det betyr mest.

BenMelb

Er disse Neuvations avalible i Storbritannia, har jeg gjort noen google søk med lite hell, har jeg imidlertid funnet noen fine anmeldelser

ScienceIsCool

Excellent spørsmål! Hva gjør en god hjul? Hva gjør en bedre hjul?

Noen ytelse parametere som jeg tenkte på var: vekt, sideveis stivhet, vridnings stivhet, treghetsmoment, bærende kvalitet og aerodynamikk. På webområdet mitt, jeg prøvde å måle noen av disse kjennetegnene, og deretter sette dem i perspektiv etter hvor viktige de egentlig er.

En ting som jeg tynn er viktig, men kan ikke helt finne ut hvordan å kvantifisere er holdbarhet ... Forslag?

John Swanson
www.bikephysics.com (http://www.bikephysics.com)

Jeg så på --
Mavic Cosmic Elite £ 240
Mavic Cosmos £ 158
Ksyrium Elite 2 £ 282

buckybux

Excellent spørsmål! Hva gjør en god hjul? Hva gjør en bedre hjul?

Noen ytelse parametere som jeg tenkte på var: vekt, sideveis stivhet, vridnings stivhet, treghetsmoment, bærende kvalitet og aerodynamikk. På webområdet mitt, jeg prøvde å måle noen av disse kjennetegnene, og deretter sette dem i perspektiv etter hvor viktige de egentlig er.

En ting som jeg tynn er viktig, men kan ikke helt finne ut hvordan å kvantifisere er holdbarhet ... Forslag?

John Swanson
www.bikephysics.com (http://www.bikephysics.com) Også på bærende kvalitet, er det ikke bare kvalitet, men holdbarheten. Holdbarhet synes å være en funksjon av rytter vekt, type ridning og kvaliteten på overflaten. Offeret er vekt / penger for holdbarhet, og kunsten blir å finne den beste verdi. Dessverre inn i ligningen holdbarheten avgjør betydelig mer kompleks og annerledes for hver rytter.

Du kunne bare sette opp tre eller fire ridning stiler (vekt, type og kvalitet) å sammenligne.

Bulgarian Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Italian Japanese Korean Norwegian Polish Portuguese Spanish Swedish