PDA

Se full versjon: Hanoi til Sapa - hvilken vei best?

Genkitravels

Hei, Newby til disse fora - takk for at du tok deg tid til å vurdere dette innlegget. Jeg kommer i Hanoi, Vietnam i slutten av denne måneden og jeg planlegger å ta mine 21 hastighet touring sykkel og sykle meg gjennom det nordlige Vietnam, Laos og Kambodsja over en ti ukers periode.

Jeg vil gjerne gjøre turen til Sapa, men med alle de bakkene jeg tenkt å bare gjøre det en vei tur. Spørsmålet mitt er dette ... Bør jeg ta toget fra Hanoi til Sapa eller Sapa til Hanoi. Jeg leter etter det minste luftmotstanden og den beste nedstigningen / oppstigningen combo. Jeg foretrekker mer bakker til uphills (jeg er morsom sånn, nei?). Min plan er å ta i det vanlige stopper (Mai Chau, Son La, Dien Bien Phu, Lai Chau osv., og også en avveksling til Tam CoC hvis mulig) og vil trolig behandle bare 60-80km om dagen.

Hvis noen har ridd dette området og kan gi råd om terreng eller ønsker å dele sine erfaringer jeg vil gjerne høre dem. Likeledes, hvis noen har hatt erfaring krysset grensen til Laos (nord for Lao Bao-Khe Sanh) på sykkel - hvordan fikk du gå? Eventuelle problemer?

En ganske obskure ber jeg vet - noen hjelp, eller peker i riktig retning vil bli verdsatt. Inntil da vil jeg holde scouring Mr Pumpy og Thorn tre steder. Takk, Terry.: O

dan66

Hei, Newby til disse fora - takk for at du tok deg tid til å vurdere dette innlegget. Jeg kommer i Hanoi, Vietnam i slutten av denne måneden og jeg planlegger å ta mine 21 hastighet touring sykkel og sykle meg gjennom det nordlige Vietnam, Laos og Kambodsja over en ti ukers periode.

Jeg vil gjerne gjøre turen til Sapa, men med alle de bakkene jeg tenkt å bare gjøre det en vei tur. Spørsmålet mitt er dette ... Bør jeg ta toget fra Hanoi til Sapa eller Sapa til Hanoi. Jeg leter etter det minste luftmotstanden og den beste nedstigningen / oppstigningen combo. Jeg foretrekker mer bakker til uphills (jeg er morsom sånn, nei?). Min plan er å ta i det vanlige stopper (Mai Chau, Son La, Dien Bien Phu, Lai Chau osv., og også en avveksling til Tam CoC hvis mulig) og vil trolig behandle bare 60-80km om dagen.

Hvis noen har ridd dette området og kan gi råd om terreng eller ønsker å dele sine erfaringer jeg vil gjerne høre dem. Likeledes, hvis noen har hatt erfaring krysset grensen til Laos (nord for Lao Bao-Khe Sanh) på sykkel - hvordan fikk du gå? Eventuelle problemer?

En ganske obskure ber jeg vet - noen hjelp, eller peker i riktig retning vil bli verdsatt. Inntil da vil jeg holde scouring Mr Pumpy og Thorn tre steder. Takk, Terry.: O
Jeg vet absolutt ingenting om riding i området: confused:, men jeg har hørt ditt valg av kjøreretning vil avhenge av når på året du har tenkt å gå. Jeg har hørt det er enorme endringer i både hastighet og retning på vinden (og regn!) Med de ulike årstidene.
Lykke til!

barrabus

Jeg har syklet en del av veien fra Hanoi til Sapa.
Veier så langt som Son La er gode (kommer ut av Hanoi er hårete).

ta en titt på denne nettsiden.
http://bradjdavies.blogspot.com/2007_04_01_archive.html

Den andre delen av Dag 5: Son La - Tuan Giou er veldig tøff. Vegen er fryktelig og bratte og lange, så ikke ta den lett.
Etter at veien fra Tuan Giou til Dein Bein Phu er greit. Og etter at resten av veien til Sapa er vakkert med en svært lang spektakulær trekke opp på den siste dagen.

Genkitravels

Jeg har syklet en del av veien fra Hanoi til Sapa.
Veier så langt som Son La er gode (kommer ut av Hanoi er hårete).

ta en titt på denne nettsiden.
http://bradjdavies.blogspot.com/2007_04_01_archive.html

Den andre delen av Dag 5: Son La - Tuan Giou er veldig tøff. Vegen er fryktelig og bratte og lange, så ikke ta den lett.
Etter at veien fra Tuan Giou til Dein Bein Phu er greit. Og etter at resten av veien til Sapa er vakkert med en svært lang spektakulær trekke opp på den siste dagen.
Hei, takk for Brad blogg henvisning. Jeg har tatt masse notater.

Begynner å helle mot å gå til Sapa med tog og ridning av høy høyden ned til havnivå (Hanoi). Minst den måten jeg kunne forlate min sykkel boks opp på togturen. Når folk sier de satte sin sykkel på en buss eller tog - hvordan det fungerer nøyaktig? Er det i kupeen med deg eller ute av syne i et mysterium vogn sted? Litt bekymret for det vil ikke slå opp på bestemmelsesstedet med meg.

barrabus

Det er i et carraige på slutten av toget.
Jeg og kjæresten min venstre to gode sykler der og de var fine, ville jeg gjerne legge igjen en god sykkel der igjen.

Bulgarian Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Italian Japanese Korean Norwegian Polish Portuguese Spanish Swedish