Se full versjon: Outer Banks i North Carolina - mai 2008
Dette forumet var svært nyttig å samle informasjon før min sinnsykt vellykket Florida Keys sykkel tur i fjor vår - så nå er jeg tilbake igjen, trolling og lurer på 411 for 2008's big tur!
Memorial Day (May 23-28) Helgen er valgt dato for denne sesongen mini-mega sykkeltur, og jeg har valgt Outer Banks (OB) area of North Carolina som destinasjon. Beslutningen er basert delvis på min nysgjerrighet om områdets strender, vind, vann og mat, og delvis på mitt ønske om å fullføre trippel av East Coast sealocked landformer ('06 Cape Cod, '07 Florida Keys, så '08 må the 'bankene ...) på sykkel.
So what's up? Foruten den åpenbare muligheten for trafikk problemer under Memorial Day weekend, som kjenner prisene på OB? Sjekk ut den grove rute under og gi meg beskjed om jeg bare drømmer (igjen), eller dersom denne ruten vil faktisk fly:
Ankomst Newport News, VA. Flyplassen dag én utpå formiddagen. Lei en billig bil og kjøre til Kitty Hawk, NC å hente ferdigmontert (sendt tidligere) sykkel og utstyr, sale opp og spinn ned til Oregon Inlet leirplass nær Nag's Head. (@ 25-30 miles riding)
Dag to: Ride sør 35-40 miles til Cape Point leirplass i nærheten av Buxton, NC, stopper langs veien for stranden, øl, bilder og etc. (35-40 miles riding)
Dag tre: Ride ut-og-tilbake sørvest til Ocracoke, NC via ferge, tilbringe dagen hengende ute i Ocracoke og stranden (Ocracocke Lifeguard Strand vant beste amerikanske stranden i 2007!), Deretter tilbake til Cape Point leirplass for natten. (@ 50 miles riding)
Dag fire: Nordover ridning hele dagen, tilbake til Kitty Hawk / Nag 's Head / Kill Devil Hills, eller hva - strender, øl og kanskje litt sent på kvelden drikker i byen. (@ 63 miles riding)
Dag fem: sove av drikkevarer, strand, pakke og sende utstyr til sykler, lunsj, og deretter fange 5:30 fly ut av Newport News, VA. - Hjem etter 10 pm (@ 5-10 miles riding)
Tydeligvis denne turen er ikke designet for å være "episke" i varighet, men jeg tror det har stort potensial til å være så hard-core på en bikepacking eventyr som jeg liker, med ekstra bonus å kunne kausjon for cocktails eller pizza på mange punkter langs ruten. Som Taster og Kapp turer, planlegger jeg å ta tid til å oppleve stedet, ikke bare trekke rumpa gjennom det.
Noen der ute kjent med denne ruta eller et område? Vennligst gi dine inntrykk av planen slik den foreligger nå, og hvis du har noen forslag de er velkommen helhjertet.
Skål, og hold spinning!
tg
So what's up? Foruten den åpenbare muligheten for trafikk problemer under Memorial Day weekend, som kjenner prisene på OB? Sjekk ut den grove rute under og gi meg beskjed om jeg bare drømmer (igjen), eller dersom denne ruten vil faktisk fly:
Ankomst Newport News, VA. Flyplassen dag én utpå formiddagen. Lei en billig bil og kjøre til Kitty Hawk, NC å hente ferdigmontert (sendt tidligere) sykkel og utstyr, sale opp og spinn ned til Oregon Inlet leirplass nær Nag's Head. (@ 25-30 miles riding)
> Jeg kom hit i skumringen. Hovedveien er veldig opptatt og det et tonn idioter kjører så fort de kan for å komme til sin leie. Beste alternativet er å bo ved kysten. Jeg kan ikke huske navnet på veien (Jeg tror det er rt 1), men det finnes sykkelstier på skulderen og fartsgrensen er 25mph. Du kan reise den veien til den fusjonerer med sørgående veien litt sør for Nags Head. Jeg hadde ca 500 miles på føttene da jeg kom og ble værende i Nags Head den kvelden (i mitt telt :-). Den neste dagen jeg sjekket inn på YMCA, som har 2 store bassenger og er en fantastisk innretning.
Her er et forslag, kan det være lurt å skjene av veien før du går til Oregon Inlet og gå til Roanake Island. Øya er vakker, historisk og sykkel vennlig. Jeg havnet der ved en tilfeldighet, fortapt og forvirret jeg var innom Big Al's Soda Fountain & Grill å ha 1. brus i dager og spørre om veien. Eieren (Vanessa tror jeg) viste meg hvor langt unna min sti jeg var og så den ser i mine øyne tilbød å kjøre meg tilbake til innløpet. Så pekte meg ut bakdøren, hjemme henne, sa hun kaller Big Al å vise meg hvor du skal kaste meg tent.I dusjet i bassenget huset og sov ved bukta. Du trenger DEET! Neste morgen jeg avsted for å utforske øya. Det er en verdig avstikker. Deres grillen er fantastisk å se, som ut av 50-årene.
______________________________________________________________________ _
Dag to: Ride sør 35-40 miles til Cape Point leirplass i nærheten av Buxton, NC, stopper langs veien for stranden, øl, bilder og etc. (35-40 miles riding)
> Ok .. Her er der jeg diskutere vind. Vinden er S / SW, og det kan være brutal. Jeg synes å huske turen fra Oregon Inlet å Rodanth å være den hardeste motvind og mest anstrengende delen av turen min. Jeg tror jeg reiste fra Roanoke til Rodanth vinden var soo sterk. Slik jeg så det var jeg var bare å sette i min "kontingent" for min tur / retur :-). Jeg endte opp med å bo i Rodanth den kvelden. Stoppe på en nærbutikk tvers over gaten fra der jeg bodde, drikker noen øl og bruke deres WIFI. Langs denne ruten er en National Wildlife Preserve kalt Pea Island
som har noen interessante planker for å se på fuglen. Jeg så også en død Bald Eagle på denne ruten.
Dag tre: Ride ut-og-tilbake sørvest til Ocracoke, NC via ferge, tilbringe dagen hengende ute i Ocracoke og stranden (Ocracocke Lifeguard Strand vant beste amerikanske stranden i 2007!), Deretter tilbake til Cape Point leirplass for natten. (@ 50 miles riding)
Jeg tilbrakte min natt i Hatteras og bodde på et hotell. Jeg sto opp om morgenen tok 1. ferge til Ocracoke. Jeg reservert en plass på campingplass der. Gjør deg selv en tjeneste, bruke litt tid på Ocracoke! Jeg endte opp med å tilbringe 5 eller 6 dager der. Strendene, maten nattelivet er flott og en sykkel er alt du trenger på denne øya. Jolly Roger for solnedgang øl på bukta etterfulgt av middag i Howards ... snuble hjem nummen :-)
> Avon har noen fine steder å spise på vei tilbake nordover. Det er en alt du kan spise reker spesiell på den måten som er verdt å stoppe på. Jeg gjorde en absolutt gris av meg selv der. Å ... Vinden snudde på meg, så nok en gang ... Jeg hadde motvind :-) Og på ikke-forretningsmessig rute på 1 er det et par gode restauranter.
> Jeg ledet videre nordover til Corollas. I Duck sykkelen Stien er utenfor gaten veibygging stasjonen virkelig, virkelig hyggelig. Det er en rute mindre reiste av KittyHawk publikum og eiendommen er virkelig hyggelig. Målet mitt var å gjøre hele ytre bankene og som inkluderte Corollas. Jeg var hard-core på vei nedover, øvre rammen og tunfisk for måltider .. ser dietten nøye, ingen drikking .. ect. Etter at jeg gjorde det for å Ocracoke og begynte fester ... Jeg har aldri stoppet på vei hjem med noen effekt på resultatene mine. På slutten var jeg gjorde århundre dager rygg mot rygg. Jeg elsket tur og aldri jobbe mer enn polypro hele tiden. La meg vite hvis du har flere spørsmål.
Skål, og hold spinning!
tg [/ quote]
Fryktinngytende! Flott å møte opp med noen som har vært-der-og-gjort-det. Snakker av fester, er ikke en del av OBX tørt fylke? Alle begrep der hvor skillelinjen er?
Allikevel ... basert på forslag vi har endret tur rute til å omfatte minst én natts opphold i Ocracoke - Jeg hadde mistanke om at Ocra var "der den er på" minst på sørkysten. Jeg har også gjort oppmerksom på spiser du nevnte, spesielt at i Ocracoke - solnedgang øl høres ut som en don't-miss for meg ...
La meg komme med mannskap meg og få noen følger opp spørsmålene sammen for deg - jeg er sikker på at du kan gi oss enda mer innsikt i hvordan du kan gjøre turen det er best. Et spørsmål for nå ... Hvor smal / uvanlig var Herbert Bonner Bridge nær Oregon Inlet? Jeg hørte det scoret et "2" på en sikkerhetsfaktor målestokk "1-100" i fjor - ikke at tilliten inspirerende. Alt annet du vil dele ville være stor, og som jeg sa, vil jeg få litt Q's sammen for deg snart.
Takk en million!
tg
> Jeg ledet videre nordover til Corollas. I Duck sykkelen Stien er utenfor gaten veibygging stasjonen virkelig, virkelig hyggelig. Det er en rute mindre reiste av KittyHawk publikum og eiendommen er virkelig hyggelig. Målet mitt var å gjøre hele ytre bankene og som inkluderte Corollas. Jeg var hard-core på vei nedover, øvre rammen og tunfisk for måltider .. ser dietten nøye, ingen drikking .. ect. Etter at jeg gjorde det for å Ocracoke og begynte fester ... Jeg har aldri stoppet på vei hjem med noen effekt på resultatene mine. På slutten var jeg gjorde århundre dager rygg mot rygg. Jeg elsket tur og aldri jobbe mer enn polypro hele tiden. La meg vite hvis du har flere spørsmål.
Skål, og hold spinning!
tg [/ quote] [/ quote]
Fryktinngytende! Flott å møte opp med noen som har vært-der-og-gjort-det. Snakker av fester, er ikke en del av OBX tørt fylke? Alle begrep der hvor skillelinjen er?
Allikevel ... basert på forslag vi har endret tur rute til å omfatte minst én natts opphold i Ocracoke - Jeg hadde mistanke om at Ocra var "der den er på" minst på sørkysten. Jeg har også gjort oppmerksom på spiser du nevnte, spesielt at i Ocracoke - solnedgang øl høres ut som en don't-miss for meg ...
[/ Quote] [/ quote] Det var et moratorium på brennevin i Ocracoke, tror jeg i fjor var 1. gang den ble servert. Jeg møtte en Yeager-monster på Howards Pub og fikk litt av en regning, så skudd ble $ 6,00 hver. Så BYO brennevin hvis det er gift. Andre da at jeg ikke synes å huske noe problem å kjøpe vin eller øl. En mer mat anbefaling, ved siden av Rogger det er en utendørs bar, rett på bukta. Jeg hadde en stor hamburger der, eller jeg var sulten!
Såvidt brua du nevnte, var det ikke så ille, så trafikken kan se deg. La meg nevne en feil jeg gjorde på min tur. Brua du nevnte kryssar å Pea Island, en øko reserve. Going sør, spennende broen for 2 miles det nye fortauet med nesten ingen skulder. Dette var på returen, og dermed reiste jeg nordover. Jeg har nådd Rodanth nær skumringen, hadde masse energi og bestemte seg for å ta turen til Inlet. To miles sør for brua ender i skulderen, det er mørkt, og trafikken er rett og slett skummelt. Spesielt ser motgående trafikk, fart og forbikjøringer kjøretøy ble jeg glatt redd. Skulderen faller bort som 10 "i sand, og jeg har gjort en stor feil. Jeg skal til å ringe Highway Patrol når en SUV trekker opp, stopper og spør om han kan hjelpe. Kastet jeg meg sykkel og bob i Forerunner og han tok meg til Inlet. Det var den eneste feilen jeg har gjort hele turen og jeg ble hjulpet av en annen langrenn syklist.
vBulletin, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by
vBSEO 3.3.0