PDA

Se full versjon: Circuiting Britain, er jeg gal?

lomuland

Hei alle.
Jeg planlegger å sykle rundt i Norge, inkludert de fleste store øyer som Orknøyene, Shetland, Ytre Hebridene etc.

Jeg har aldri gjort turné før, og har sannsynligvis aldri ridd mer enn 30km på en dag! Men jeg er i ganske god form fra jobb, tydeligvis det vil ta en stund for mine muskler for å justere men det er fint.

Min sykkel vil være en tilbakelent, etter å ha blitt inspirert av en bok kalt Off the Rails, omtrent to Aussies som red 10000 km over hele Asia, fra Moskva til Beijing på recumbents. Jeg lener mot HP Velo Streetmachine men det er et emne for tilbakelent forum I guess.

Så jeg har møysommelig tegnet en rute i Storbritannia på et AA kart og deretter målt avstanden. Det kommer ca 11600 kms! Jeg har unngått den blå og grønn (hovedveier) så mye som mulig, men noen ganger er de uunngåelige hvis man prøver å kjøre nær kysten.

Ironisk nok (?) De store veiene som er vanskelig å unngå for det meste i sparsley befolket Skottland. Har noen hatt erfaring med A9 mellom Clashmore & Wick, det A835 Ullapool - Braemor, a87 på Skye, A830 Mallaig - Lochailort, A816 Oban - Lochgilphead, a83 Lochgilphead - Campbeltown, a77 Turnberry - Stanraer, A487 Aberystwyth - Llanarth. Er de cyclable eller for risikabelt?

Eller hvis du føler for å tilby noen tips generelt, kan du gå videre!

Også jeg vil gjerne dele reise deler av eller hele veien hvis det er noen ivrige! Oh yeah å gi deg en idé om tidsramme, vil jeg være på vei fra Nord-London i april.

happy sykling
Nathan

pksapper

Hei Nathan,

Ikke sikker på om det er noen hjelp, men jeg kjenner en rekke personer med recumbents her i Cambridge som jeg tror vil gjerne at du har en tur, hvis det hjelper med å gjøre et valg. Redd for at jeg aner ikke hva de er, men kan enkelt be for deg. Også 'Airnimal' utgangspunkt her, og jeg husker å ha en spiller på et Titanium tilbakelent - mye til deres åpenbare uro! Allikevel tror jeg du ri lyder utmerket og ville være interessert i å bli med opp for litt av det minst. PK

Bulgarian Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Italian Japanese Korean Norwegian Polish Portuguese Spanish Swedish