PDA

Undervisning en voksen å ri

Se full versjon: Undervisning en voksen å ri

JulieMarie

Hei,

Kan noen hjelpe meg med dette? Min partner som er 65 år gammel har aldri lært å sykle, men jeg (som er ganske mye yngre!) Vil kunne gå ut på sykler ritt med ham. Har noen noen ideer om hvordan å undervise en moden voksen å sykle? Jeg lurte på om det kan være en voksen versjon av stabilisatorer eller om stikker ham på ryggen av en tandem kan fungere. Jeg er ikke så sikker på om tandem ideen om fordi han er ganske tung, og jeg er smallish og kortere enn han er og jeg ville ikke ønske noen av oss å bli skadet. Eventuelle forslag takknemlig mottatt.

Thanks a lot.

J

jhuskey

Hei,

Kan noen hjelpe meg med dette? Min partner som er 65 år gammel har aldri lært å sykle, men jeg (som er ganske mye yngre!) Vil kunne gå ut på sykler ritt med ham. Har noen noen ideer om hvordan å undervise en moden voksen å sykle? Jeg lurte på om det kan være en voksen versjon av stabilisatorer eller om stikker ham på ryggen av en tandem kan fungere. Jeg er ikke så sikker på om tandem ideen om fordi han er ganske tung, og jeg er smallish og kortere enn han er og jeg ville ikke ønske noen av oss å bli skadet. Eventuelle forslag takknemlig mottatt.

Thanks a lot.

J

Kan du ikke sjekke ut et 3 hjul liggende? Minst å starte med.

xilios

Hvorfor ikke få LBS eller mekaniker for å gjøre deg et par trening hjul basert på modellene som brukes for barn. De trenger bare å ha lengre utvidelser for å kompensere for de større hjul.

Lurifaks

JulieMarie, samme måte oss alle brukes til å lære å ri tilbake i dagene før opplæring hjul "ble rundt. Ved behov kan noen gå langs sykkel holder den opp av styret og setet til rytter er i bevegelse, og rytteren akseptere at treffer bakken en gang eller tre, mens få taket på bo oppreist er ikke verdens ende!

For en voksen, den "fetere" hjul på en terrengsykkel og en fast men Tunet suface vil redusere den potensielle skade av det.

Opplæring hjul suger, også for barn. 90% eller mer av mennesker som gir barna sine sykler med trening hjul ende opp med barn ridning sykler før de er klar til og wobbling overalt på dem fordi de ikke har hatt dem riktig justert eller lært å sitte riktig på dem.

Sørg for at ektemannen er start og stopp på riktig måte:

http://www.sheldonbrown.com/starting.html

og det er halve slaget. Straks han klarer å holde det oppreist mens pedalling it's all good derfra:)

Eden

Et forslag er å låne en sykkel som er liten nok til at du kan legge setet ned lav nok til at personen til å sette føttene flatt på bakken til å begynne med - de skal ikke engang prøve å pedal først, bare trykk seg selv sammen med sine føtter før de får behagelig å plukke beina opp for lengre og lengre perioder. Når det føles behagelig, og deretter begynne å bruke pedalene. Når det er behagelig, flytte setet opp til en normal høyde.

xilios

[QUOTE = Lurifaks]
Opplæring hjul suger, også for barn. 90% eller mer av mennesker som gir barna sine sykler med trening hjul ende opp med barn ridning sykler før de er klar til og wobbling overalt på dem fordi de ikke har hatt dem riktig justert eller lært å sitte riktig på dem.
QUOTE]

Jeg måtte uenig i dette, det er en Différance mellom en 5yo og 65yo, den første wont master balanse så raskt, er litt vanskeligere å undervise og deres ben dont break så fort:)

Lurifaks

Læring på en mindre sykkel ville sikkert være en god idé hvis det er mulig å gjøre det. Tillit ville være mye lettere å bygge på den måten.

Xilios, du er kanskje små nok til å tro at 65 er en måte "skrøpelige eldre"? Mens folk skiller seg fra den ene til den andre, det er generelt ikke et punkt hvor folk vanligvis er tilbøyelige til å bryte beina hver gang de nys voldsomt!

På 56, jeg raskt se at 'alderen pensjon' valgbarhet komme nærmere, og full forventer å være fortsatt være svært aktiv på det tidspunktet. Jada, blåmerker, humper og slikt tar litt lengre tid å lege enn de gjør for en yngre fyr, men en kar burde ikke være så krymper fra aktivitet i frykt for lett ødelagt bein:)

xilios

Xilios, du er kanskje små nok til å tro at 65 er en måte "skrøpelige eldre"? Mens folk skiller seg fra den ene til den andre, det er generelt ikke et punkt hvor folk vanligvis er tilbøyelige til å bryte beina hver gang de nys voldsomt!

LOL Jeg skulle ønske jeg var "ung nok". Kanskje jeg gikk litt over bord med den bemerkning om beinknusing: D

Automatic Translations (Powered by Powered by Google):
BulgarianCroatianCzechDanishDutchEnglishFinnishFrenchGermanItalianJapaneseKoreanNorwegianPolishPortugueseSpanishSwedish
Translations delivered by vB Enterprise Translator 3.2.2