PDA

Vivente World Randonneur

Se full versjon: Vivente World Randonneur

pubtourer

Ved risiko for å starte en ny "som er den beste touring sykkel?" tråden, ville jeg vært takknemlig for noen erfaring / synspunkter på Vivente World Randonneur. Denne sykkelen startet livet som en Gemini i 1980-årene og var nylig badged Mongoose.

Det kommer vel spec'd på AUD1, 750, inkludert Tubus stativer foran og bak, Skvettlapper, dynamo nav STI Shifters:

http://www.viventebikes.com//product/cid/6/category/WORLD% 20RANDONNEUR/parent/0/t/product

Huben er ikke mye av en drawcard for meg som batteridrevet LED er så bra og billig i disse dager, jeg lurer på hvorfor de gidder. Er hub trolig gi problemer i form av hjulet styrke og eiker?

Ikke sikker på skrå topp rør heller - noen tanker?

Det andre valget er Surly LHT. Den er tilgjengelig her som en "komplett" sykkel i ca AUD1, 500 men gang du legger til gjørme vakter, pedaler og rack etc, kommer den til litt mer som Vivente. Det ser sikkert mer ut som en klassisk touring sykkel. Dessverre har jeg ikke vært i stand til å ri en. Jeg vet at det har en ivrig etter.

En viktig forskjell er bar-end vs STI Shifters. Jeg ville gjerne bruke bar-ends men har aldri eid en sykkel med STI.

Selvfølgelig Trek-520 er en annen mulighet, men på AUD2000 for grunnleggende sykkel, jeg tror ikke at den representerer den samme verdien og Vivinte og Surly. Har også sett på og riden en Fuji men fant det relativt billig spec'd sammenlignet med de andre.

Alle bidrag velkommen!

Takk

cyclemanx

Jeg har turnert mye på Mongoose aluminium innrammet versjon i flere år.
Selv om det i utgangspunktet en god touring sykkel. Jeg omsider montert rett barer, to større bakre hjul, lengre rekkevidde Bakgir, Skvettlapper og pannier racks.
Rammen er svært stiv og overfører mye vibrasjoner og stress til armene og overkroppen.
Min gamle stål innrammet hack er mye snillere mot meg fysisk, så jeg ønsker inderlig å passe en Vivente Chromo ramme til Randonneur.
Som du sier, er foran Dyno hub og belysning helt superflous.
Jeg har mailet Vivente flere ganger foreslå hvordan de kan gjøre en bedre touring sykkel, men de tror på sin egen hype, og ikke gidder å svare.

pubtourer

Takk for svar.

Siden mitt innlegg, min touring kompis og jeg har hver kjøpt Vivente og vi er begge fornøyd med valget vårt. De er en veldig behagelig og solid touring sykkel.

Som du pleide jeg å reise på en Al ramme - en Rayleigh Oversized Aluminium - og fant det svært tøffe sammenlignet med CrMo stålramme.

Mens jeg aldri kunne rettferdiggjøre prisen av dynamo nav og lys for den lille mengden av natten ridning som jeg gjør, må jeg si at de er fantastiske - se ved stedet blitt sett.

Den eneste mulige ulemper av deres standard spec er relativt høyt giret. Jeg elsker høye Top Gear (kan godt pedal til 70km / t), men befinner meg i bunn gir litt for fort på fjellet.

Happy touring

cyclemanx

Takk for svar.

Siden mitt innlegg, min touring kompis og jeg har hver kjøpt Vivente og vi er begge fornøyd med valget vårt. De er en veldig behagelig og solid touring sykkel.

Som du pleide jeg å reise på en Al ramme - en Rayleigh Oversized Aluminium - og fant det svært tøffe sammenlignet med CrMo stålramme.

Mens jeg aldri kunne rettferdiggjøre prisen av dynamo nav og lys for den lille mengden av natten ridning som jeg gjør, må jeg si at de er fantastiske - se ved stedet blitt sett.

Den eneste mulige ulemper av deres standard spec er relativt høyt giret. Jeg elsker høye Top Gear (kan godt pedal til 70km / t), men befinner meg i bunn gir litt for fort på fjellet.

Happy touring
Kan du priser en Cromo ramme i Australia for meg?
Selv Vivente har agenter i NZ - Jeg har ikke sett noen på lager i Auckland-området, hvor jeg bor.

pubtourer

Kan du priser en Cromo ramme i Australia for meg?
Selv Vivente har agenter i NZ - Jeg har ikke sett noen på lager i Auckland-området, hvor jeg live.Hi,

Jeg har nettopp mottatt følgende svar fra den Vivente distributør (noelmcf@geminibicycle.com.au):

Det er min intensjon å tilby en ramme og gaffel pakke - trolig sent i 2009.

Som betyr trolig at det kommer, men ikke hold pusten.

Bulgarian Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Italian Japanese Korean Norwegian Polish Portuguese Spanish Swedish