Old Route 66 tour - snake antivenom.
Se full versjon: Old Route 66 tour - snake antivenom.
Hei alle.
I tre uker gang jeg drar på en tur tvers av USA på rute 66, (Il til Ca). Jeg var nylig rådet om å ta slange antivenom i tilfelle behovet skulle oppstå. Jeg er fullt klar slanger bare angrepet under forsvar hvis de føler seg truet og vil bo ryddet for under vekst eller klynger av stein der de er vanligvis avkjøling, men er interessert i andres synspunkter / advarsler / artikler på denne saken.: confused:
Hilsen. Mark. UK
Hei alle.
I tre uker gang jeg drar på en tur tvers av USA på rute 66, (Il til Ca). Jeg var nylig rådet om å ta slange antivenom i tilfelle behovet skulle oppstå. Jeg er fullt klar slanger bare angrepet under forsvar hvis de føler seg truet og vil bo ryddet for under vekst eller klynger av stein der de er vanligvis avkjøling, men er interessert i andres synspunkter / advarsler / artikler på denne saken.: confused:
Hilsen. Mark. UKI've DRIVEN langs Route 66 fra Chicago til California flere ganger ...
Du har sannsynligvis ikke trenger å bekymre deg for slangen biter UNNTATT for typen din dekkene kan få!
I den forbindelse, mens mange har sagt slemme ting om dem, anbefaler jeg gi deg alvorlige trodde for noen solide, Urethane dekk ... Jeg antar den lett tilgjengelige "merkevaren" som selges i Storbritannia er GREEN TYRES (http://www.greentyre.co.uk/). Avstanden mellom Chicago og Los Angeles er rundt 3000 miles (4800 km). Mens Green Dekk bør vare på avstand, kan det ikke skade å brette opp en reserve i tilfelle slite deg ut bakre dekk (Du kan rotere dem, selvfølgelig, hvis du merker slitasjen er større enn du tror ... og, du kan kjøre dem ned i 1mm av felgen siden de er solide selv om sykkel håndtering vil bli berørt på det tidspunktet). Få de feiteste de som vil passe dine felger og ramme (under fendere, selvfølgelig).
NB. Hvis du planlegger å krysse Mojave-ørkenen (mellom Kingman, Arizona og Barstow, California), så du vil gjøre dette om natten uansett tid på året (hvis du har valget) og uavhengig av hjelp av skjøte ( f.eks bil) - er det ca 90 + miles. Så må du lysene ... vel, kanskje du vil ha lys, uansett. 40 º C om natta er ikke uvanlig i Mojave, BTW.
Scorpions i ørkenen skulle være min bekymring, BTW, i stedet for slanger.
Du vil ha en høy kvalitet, Backpacker's poncho (en som går ned til knærne), som er laget av belagt nylon eller bedre stoff (ettermiddag tordenvær er uunngåelige) + briller som passer over solbriller (billig 'SHOP' briller med myk vinyl, ventilert Shell vil gjøre hvis utseende er ikke viktig) fordi når du støter på tvers av vinden (og vil! deg), du vil ha mer øyebeskyttelse enn wrap-around briller kan gi. Ikke forlat hjemmet uten heller.
Jeg tror Route 66 teoretisk ender i Barstow ... hvis du går lenger vest, til Los Angles (for eksempel), jeg er ikke sikker på hvordan du "Turplanlegger 'antydet at du forhandle miles mellom Victorville (California) og Riverside / hvor (for eksempel) .. . siden sykler er ikke tillatt på den delen av Interstate (80 + mph fart av alle biler er ikke uvanlig - og som er tillatt i California Highway Patrol - på utfor tross for teoretiske fartsgrensen). Det må være en 'overflate road' rute mellom Barstow & LA, men jeg har ikke undersøkt hva det kunne være.
Fortauet i ENKELTE strekninger kan være svært dårlig ... særlig gjennom Oklahoma (det er år siden jeg har vært på Route 66 gjennom noen deler, så delene kunne sikkert ha vært repaved). Uansett, skulder (som du skal ri på noen steder) er definitivt tøffe på noen / mange / de fleste deler av veien.
Ting du kanskje ikke har vurdert - du ønsker mer solkrem enn du tror, leppepomade med noen SPF, mer deodorant enn du skulle tro, noen kroppen talk ... muligens et ekstra par sko liners. Det er lurt å ta en ekstra vann blæren som backpackers bruk (noen boks viner bruke disse blærer og spigots!).
BTW. Du kan vanligvis ikke leiren steder kan være lurt. Du kan leir ved KOA campingplasser & State-eller-National Parks & "rasteplasser". Eller, hvor du skal over-natt i motell? Uansett, vil du sannsynligvis ønske å gjennomføre en kabel-lås for når du må forlate sykkelen uten tilsyn (for eksempel når du går inn i en butikk) - Jeg tror at du alltid kan bruke fasilitetene på McDonalds (nesten HVER / (annenhver) TOWN vil ha det), BTW. En selvstendig oppblåsing liggeunderlag anbefales hvis du er camping.
Jeg antar har du tenkt på en solo, FN-støttet turen - dette er en fullt lastet tur eller lett lastet tur?
FWIW. Det er vel verdt å ta en omvei til Grand Canyon (ca 100 km nord for Route 66 som skal I-40 [40 Interstate] på det punktet på banen din). Du vil nærme seg Canyon via Flagstaff, AZ og plukke opp vestover ruten via Williams, AZ ... det er en "rasteplass" mellom Flagstaff & Williams ... så kan du over-natten på rasteplass, gå videre til Williams, og deretter nordover til Grand Canyon (avstanden mellom Williams og GC er kortere ... veien mellom Flagstaff og GC er hypotenusen-of - the-trekant).
Du kan ha en trippel krank. Hvis du bare vil bruke en dobbel, så du vil ha en "kompakt" Crank + en 12-34 MTB kassett + MTB Bakgir. Du vil sannsynligvis ha en MTB kassett & Bakgir selv om du velger en trippel! Selv da kan du støte på mange steder der du kanskje vil en tur på sykkel (dvs. mellom Moriarity, New Mexico og Flagstaff, Arizona) hvis du er fullastet - høyden mellom de to stedene varierer mellom 7000 meter og om 7500 meter ned til ca 5000 fot (det er alle en del av perm Overthrust) ... Chicago er på ca 600 meter over havet.
Jeg anbefaler Campagnolo ERGO Shifters hvis du ikke bruker bar-end Shifters ... den Campagnolo Shifters kan Downshift når drivverket er under belastning.
Ta litt "ekstra" strikkhopp ledninger + en rull med tape. Ikke glem verktøy!
Det kan være lurt å legge ved en "pennant-on-a-polet" for synlighet ... Sjekk din LBS ... ELLER, bruk en reflekterende, neon-grønne "roadworker's" safety vest (de er åpne mesh - Jeg antar at vesten ville være min preferanse) ...
Det er det som kommer til hjernen ...
Håper du har en flott opplevelse!
BTW. Hvis / Når du ringer Green Dekk, si at din plan ... Kanskje de vil sponse deg ... et par dekk, minimal, i bytte for post-tur tilbakemeldinger og / eller anbefaling.
Du vil være heldig hvis du selv se en slange! Problem med antivenom er at det er bare bra for én type slange. Du måtte bære antivenom for en haug av forskjellige slanger. Nå det er sagt, har jeg reist i sørvest mye, som inkluderer mange backpacking turer, og ennå ikke sett en Rattler ennå (men det betyr ikke at du vil ikke se en, eller at de ikke er der).
Hvis du er telt camping, ville du sannsynligvis føle deg mye mer behagelig hvis du bruker et telt som har en bunn glidelås (men merk jeg brukte et telt uten bunn glidelås på 10 år og aldri hatt et problem). Jeg har et slangebitt kit, er det ganske billig.
Jeg foreslår at dere litt lesing og bakgrunnsinformasjon om slanger, vil det gjøre deg mer komfortabel, fordi det er mange misforståelser om dem. Du vil få mer problemer med hunder og drivere, så vil dere med slanger.
Takk for at du tok tid for all info, jeg har svart på viktige punkter ..
Jeg har DRIVEN langs Route 66 fra Chicago til California flere ganger ...
Du har sannsynligvis ikke trenger å bekymre deg for slangen biter UNNTATT for typen din dekkene kan få!
I den forbindelse, mens mange har sagt slemme ting om dem, anbefaler jeg gi deg alvorlige trodde for noen solide, Urethane dekk ... Jeg antar den lett tilgjengelige "merkevaren" som selges i Storbritannia er GREEN TYRES (http://www.greentyre.co.uk/ (http://www.greentyre.co.uk/)). Avstanden mellom Chicago og Los Angeles er rundt 3000 miles (4800 km). Mens Green Dekk bør vare på avstand, kan det ikke skade å brette opp en reserve i tilfelle slite deg ut bakre dekk (Du kan rotere dem, selvfølgelig, hvis du merker slitasjen er større enn du tror ... og, du kan kjøre dem ned i 1mm av felgen siden de er solide selv om sykkel håndtering vil bli berørt på det tidspunktet). Få de feiteste de som vil passe dine felger og ramme (under fendere, selvfølgelig).
Jeg har brukt Schwalbe 'Marathon pluss på tidligere turer, selv om disse har vært på fransk asfalt (de setter vår skam!). Jeg hadde kommet over disse dekkene i løpet av min "dekk forsker 'sessions, men valgte den Schwalbe som alltid kommer ut topper på historier fra andre tourers.
NB. Hvis du planlegger å krysse Mojave-ørkenen (mellom Kingman, Arizona og Barstow, California), så du vil gjøre dette om natten uansett tid på året (hvis du har valget) og uavhengig av hjelp av skjøte ( f.eks bil) - er det ca 90 + miles. Så må du lysene ... vel, kanskje du vil ha lys, uansett. 40 º C om natta er ikke uvanlig i Mojave, BTW.
Jeg hadde planlagt på tidlig gjorde 5-6 am starter på disse delene som ridning på kvelden ville bety ikke opplevelsesrik (eller burde det være sand!) ... Og skorpioner, men min sykkel har lys via front hub dynamo, brukes også for lading av kamera / mp3 batterier.
Scorpions i ørkenen skulle være min bekymring, BTW, i stedet for slanger.
Du vil ha en høy kvalitet, Backpacker's poncho (en som går ned til knærne), som er laget av belagt nylon eller bedre stoff (ettermiddag tordenvær er uunngåelige) + briller som passer over solbriller (billig 'SHOP' briller med myk vinyl, ventilert Shell vil gjøre hvis utseende er ikke viktig) fordi når du støter på tvers av vinden (og vil! deg), du vil ha mer øyebeskyttelse enn wrap-around briller kan gi. Ikke forlat hjemmet uten heller.
Jada, jeg ble advart av disse et år tilbake da jeg begynte å planlegge turen. Jeg har kjøpt noen maskin-shop vernebriller og gaffer-tapet pusten mesh å forsegle dem.
Jeg tror Route 66 teoretisk ender i Barstow ... hvis du går lenger vest, til Los Angles (for eksempel), jeg er ikke sikker på hvordan du "Turplanlegger 'antydet at du forhandle miles mellom Victorville (California) og Riverside / hvor (for eksempel) .. . siden sykler er ikke tillatt på den delen av Interstate (80 + mph fart av alle biler er ikke uvanlig - og er [u] tillatt i California Highway Patrol - på utfor tross for teoretiske fartsgrensen). Det må være en 'overflate road' rute mellom Barstow & LA, men jeg har ikke undersøkt hva det kunne være.
Ruten helt til Santa Monica. Jeg har gjort omfattende google-jording og Microsofts 'Streets & Trips' for å navigere ruten bort fra Interstates som best mulig. Jeg har gjort omfattende forskning og sikkert lagt merke til den delen du høydepunkt å se ut som en syklist mareritt. På Victorville vil jeg være på Mariposa Rd at paralleller til I15 for 13 miles til der I15 deler (Oak Hill Rd), og bruk deretter I15 for en "frekk" 2 mile sprint (!) Hvor det er en ' service rd 'som følger mellom / går under både East & West baner bringer meg til "Cajon Junction', så en annen I15 sprint til 'Lytle Creek' hvor jeg tilbake på den gamle innretting, ned til San Bernando på 'Cajon blvd 'og deretter' Foothill blvd 'mot kaoset i LA.
Jeg fant et nyttig dokument som viser sykkelruter gjennom LA, som tilfeldigvis følger mye av min planlagte rute, noen er bare veien skuldrene og har lest å være forsiktig så de fleste ulykker skyldes bilist ikke bruke sine speilets og åpne dører eller trekke ut! !
Jeg har "Here it is 'kart stille og lese boken min Michael Wallis (ingen sammenheng), er jeg nesten på" route 66 overload "minnet mitt banker er fulle!
Fortauet i ENKELTE strekninger kan være svært dårlig ... særlig gjennom Oklahoma (det er år siden jeg har vært på Route 66 gjennom noen deler, så delene kunne sikkert ha vært repaved). Uansett, skulder (som du skal ri på noen steder) er definitivt tøffe på noen / mange / de fleste deler av veien.
Ting du kanskje ikke har vurdert - du ønsker mer solkrem enn du tror, leppepomade med noen SPF, mer deodorant enn du skulle tro, noen kroppen talk ... muligens et ekstra par sko liners. Det er lurt å ta en ekstra vann blæren som backpackers bruk (noen boks viner bruke disse blærer og spigots!).
Min sykkel bærer tre 1 liter flasker og jeg har en Ortleib 2 liter veske, og kan frakte mer i retning av 2 liter platic koks flasker hvis nødvendig.
BTW. Du kan vanligvis ikke leiren steder kan være lurt. Du kan leir ved KOA campingplasser & State-eller-National Parks & "rasteplasser". Eller, hvor du skal over-natt i motell? Uansett, vil du sannsynligvis ønske å gjennomføre en kabel-lås for når du må forlate sykkelen uten tilsyn (for eksempel når du går inn i en butikk) - Jeg tror at du alltid kan bruke fasilitetene på McDonalds (nesten HVER / (annenhver) TOWN vil ha det), BTW.
Jeg har alltid bære en god lås, er det en tilpasset sykkel som jeg bruker og koste meg en arm og ett ben ... eller flere like 2 armer og 2 ben!
En selvstendig oppblåsing liggeunderlag anbefales hvis du er camping.
Jeg normalt bare tur med en 9 mm skum madrass, er det lett og problemfri.
Jeg antar har du tenkt på en solo, FN-støttet turen - dette er en fullt lastet tur eller lett lastet tur?
Sure, solo. Sortering av Midt-lastet, så lett som mulig, men ikke poenget med gram-knipe prøver å spare vekt når problemer kan oppstå som et resultat.
FWIW. Det er vel verdt å ta en omvei til Grand Canyon (ca 100 km nord for Route 66 som skal I-40 [40 Interstate] på det punktet på banen din). Du vil nærme seg Canyon via Flagstaff, AZ og plukke opp vestover ruten via Williams, AZ ... det er en "rasteplass" mellom Flagstaff & Williams ... så kan du over-natten på rasteplass, gå videre til Williams, og deretter nordover til Grand Canyon (avstanden mellom Williams og GC er kortere ... veien mellom Flagstaff og GC er hypotenusen-of - the-trekant).
Jeg har tenkt på en dag-off på Williams & bruk Grand Canyon Railway for et besøk der.
Du kan ha en trippel krank. Hvis du bare vil bruke en dobbel, så du vil ha en "kompakt" Crank + en 12-34 MTB kassett + MTB Bakgir. Du vil sannsynligvis ha en MTB kassett & Bakgir selv om du velger en trippel! Selv da kan du støte på mange steder der du kanskje vil en tur på sykkel (dvs. mellom Moriarity, New Mexico og Flagstaff, Arizona) hvis du er fullastet - høyden mellom de to stedene varierer mellom 7000 meter og om 7500 meter ned til ca 5000 fot (det er alle en del av perm Overthrust) ... Chicago er på ca 600 meter over havet.
Jeg anbefaler Campagnolo ERGO Shifters hvis du ikke bruker bar-end Shifters ... den Campagnolo Shifters kan Downshift når drivverket er under belastning.
Min sykkel har en Rohloff fart hub, ess bit of kit, jeg brukte en Surly rustfritt 44 tann chainring og 16 tann bak drivhjul, som leveres med hub. For to måneder siden jeg syklet fra Nord-Frankrike til Barcelona (Pyrenese krysset) og viste seg helt riktig, men 1ste gear aldri fått en titt inn selv ... kanskje på denne turen!
Ta litt "ekstra" strikkhopp ledninger + en rull med tape. Ikke glem verktøy!
Oh sure. Jeg jobber som elek / mech service ingeniør. Aldri over ser det åpenbare og være forberedt på det verste scenariet.
Det kan være lurt å legge ved en "pennant-on-a-polet" for synlighet ... Sjekk din LBS ... ELLER, bruk en reflekterende, neon-grønne "roadworker's" safety vest (de er åpne mesh - Jeg antar at vesten ville være min preferanse) ...
God ide, vi har dem på jobben, skal jeg ta en!
Det er det som kommer til hjernen ...
Håper du har en flott opplevelse!
Mange takk
"hvis du vet du kan oppnå en utfordring,
hva poenget i å starte det "!
Mark Wallis.
Takk for at du tok tid for all info, jeg har svart på viktige punkter ..
Jeg har DRIVEN langs Route 66 fra Chicago til California flere ganger ...
I den forbindelse, mens mange har sagt slemme ting om dem, anbefaler jeg gi deg alvorlige trodde for noen solide, Urethane dekk ... Jeg antar den lett tilgjengelige "merkevaren" som selges i Storbritannia er GREEN TYRES (http://www.greentyre.co.uk/ (http://www.greentyre.co.uk/)). Avstanden mellom Chicago og Los Angeles er rundt 3000 miles (4800 km). Mens Green Dekk bør vare på avstand, kan det ikke skade å brette opp en reserve i tilfelle slite deg ut bakre dekk (Du kan rotere dem, selvfølgelig, hvis du merker slitasjen er større enn du tror ... og, du kan kjøre dem ned i 1mm av felgen siden de er solide selv om sykkel håndtering vil bli berørt på det tidspunktet). Få de feiteste de som vil passe dine felger og ramme (under fendere, selvfølgelig).
Jeg har brukt Schwalbe 'Marathon pluss på tidligere turer, selv om disse har vært på fransk asfalt (de satte ours til skamme! [No]). Jeg hadde kommet over disse dekkene i løpet av min "dekk forsker 'sessions, men valgte den Schwalbe som alltid kommer ut topper på historier fra andre tourers.
Jeg hadde planlagt på tidlig gjorde 5-6 am starter på disse delene som ridning på kvelden ville bety ikke opplevelsesrik (eller burde det være sand!) ... Og skorpioner, men min sykkel har lys via front hub dynamo, brukes også for lading av kamera / mp3 batterier.
Gode nyheter og dårlige nyheter ...
Route 66 er tydeligvis bare ~ 2450 miles lange ... men, er avstanden mellom Needles (California) og Barstow tilsynelatende ~ 145 miles (kontra det ~ 90 + miles jeg husket for større avstand mellom Kingman & Barstow ... det har vært 10 år siden jeg kjørte denne delen ... Unødvendig å si, det er en ganske signficant forskjell hvis du reiser gjennom Mojave av sykkel!)
FWIW. Jeg pleier å forsøkte å få tiden Mojave krysset (når posisjon West) så jeg ville komme i Barstow når noen butikker er åpne (minimal, en bensinstasjon!) ... alltid, en natt krysset ... fordi jeg ønsket å treffe LA trafikk i lull (egentlig ikke) like etter morgenen "rushtid" ...
Uansett er min erindring at det er en bensinstasjon "plaza" om 22 (?) Miles vest for Needles (det var "nytt" om 10 år siden og jeg antar den er der fortsatt ... Det virker som det adkomstveien er om en mil lang, men det er sannsynligvis kortere ... det er lett å se fra veien (spesielt om natten) ... det er på nordsiden av Interstate om min hukommelse serverer meg ... som kan være et sted du kan Hunker ned og hvile før du begynner å krysse - det vil gjøre den lange etappe (120 + miles) for å krysse litt mer håndterlig.
Jeg har krysset går East under både dag og natt ...
Ikke for å redusere skjønnheten du ser (eller, jeg har sett det for mange ganger), men det er ikke mye å se fra Interstate gjennom det meste av Mojave ... bortsett fra fjellkjedene i det fjerne og noen kaktus.
Det virket som det var minst én (eller flere) falske flat (e) som var / (var) 20 + miles lang ... det vil være oppoverbakke går Vesten om min erindring er riktig.
Gangen via sykkel (tillater en optimistisk 12mph) vil være ca 10 + timer hvis du går fra bensinstasjon plaza som er vest for Needles.
Etter å ha sett kilometerstand diagrammet, vil jeg nå, faktisk forventer en 16 timers krysset, en toto, mellom Needles & Barstow med sykkel ... så, har du sannsynligvis ikke kan få nok vann med deg - 4 gallon er min anbefaling. Noen dråper sitron eller andre lozenges, kan være bra å ha når du rir over ørkenen ... det er disse "ekstra" seks timer som kommer til å bli mordere.
Det finnes et par små "stopper" Like før får Barstow - Newberry Springs er omtrent 20 miles øst for Barstow & Daggett er omtrent 10 miles øst for Barstow. BEGRENSET facilities ... du skal reise oppover på en "falsk flat".
Hvis dagtid temps er i Mojave er prognosen skal være i 45 º C rekkevidde, så jeg anbefaler at du vurderer å fange en Greyhound (Trailways?) Buss fra punkt A til-punkt-B ... det er et tog, men jeg vet ikke hvor du ville fange den.
Når du er i ørkenen, er dagen tid til natten temperaturen svinger rundt 30 º F/54 º C fra høyt til lavt ...
The Sun vil legge til ca 20 º til effektive temp (sikkert, til selve fortauet temperatur) ... hvis det er 100 º i skyggen, vil det være det samme som 120 º når du ikke er skyggelagt ... som vil bli veldig tøft på deg og dine dekk.
Jeg tror at når du er i Mojave, at du virkelig ikke ønsker å ri mellom kl 10 og 3pm, hvis mulig - det vil trolig være den varmeste delen av dagen ... en paraply kan faktisk være en god ting å ha og bruke den som en parasoll når du blir stoppet langs veien dersom det ikke er noen annen skygge (hvor du kan være under hele vandringen).
Så, hvis mulig, jeg faktisk anbefale at du prøver å forlate Needles området (gjerne kalt "plaza" som ligger vest for Needles) nærmere midnatt, fordi du vil forsøke å komme til Barstow (minst, Newberry Springs) av 10am rundt.
Den gode nyheten er at jeg tror du vil være i snitt godt over 20mph (30kph) mellom Williams & Seligman:
http://www.americansouthwest.net/maps/route66map.gif
http://www.americansouthwest.net/arizona/route_66/index.html
BTW. Bare for posten, jeg har lagt ved et bilde av den typen butikk beskyttelsesbriller at jeg henviser til ... lys, veldig billig og mer eller mindre uknuselige.
Jeg vil vurdere å pakke noen hvite styret tape over hva tape din sykkel før har Mojave krysset ... kanskje, ha noen hvite bomull, hagearbeid (dvs. full finger) hansker (for etter 9am og før 4pm) ... og har en lang-ermet, LØSNER hvit T-skjorte til slitasje. Du vil sannsynligvis føle deg som om du er svett excessivley med ekstra lag, men du vil miste LESS kroppen fuktighet.
Jeg vil ikke bruke visir på meg hjelm når jeg rir, men jeg sannsynligvis ville hvis jeg var krysset Mojave med sykkel.
FYI. Toget mellom Grand Canyon og Willams er trukket av et damplokomotiv, så jeg tror det beveger seg mellom 30mph & 40mph - så er det sannsynligvis en to timers tur i hver retning.
Jeg hadde planlagt på tidlig gjorde 5-6 am starter på disse delene som ridning på kvelden ville bety ikke opplevelsesrik (eller burde det være sand!)
BEGGE soloppgang og solnedgang bør fantastisk ... uansett hvor du er, men særlig i ørkenen.
Jeg hadde planlagt på tidlig gjorde 5-6 am starter på disse delene som ridning på kvelden ville bety ikke opplevelsesrik (eller burde det være sand!) ... BTW. Jeg vet ikke hvor fort du planlegger å ta turen, men her er info du kanskje vil vite: August Lunar Cycle 8 / 1 (6:13 EDT) New Moon
8 / 8 (4:20 pm EDT) Waxing kvarter
8 / 16 (5:16 pm EDT) Full Moon
8 / 23 (7:50 pm EDT) Minkende kvarter
8 / 30 (3:58 pm EDT) New Moon
September Lunar Cycle
9 / 7 (10:04 pm EDT) Waxing kvarter
9 / 15 (5:13 am EDT) Full Moon
9 / 22 (1:04 am EDT) Minkende kvarter
9 / 29 (4:12 am EDT) New Moon
Hvis du er i Mojave i midten av september temps vil bli litt kjøligere og du vil kunne reise med månelyset (bra).
Ørkenen vil bli mer bemerkelsesverdig om natten enn om dagen ... så lenge du ikke er utmattet - fatigue ville trolig føre til uønskede hallusinasjoner.
BTW. ALL-eller-delen av motorveien gjennom Mojave har rumble strips skar inn i "midten" delen av skuldrene ...
Du kan ikke ta noen frukt i California.
vBulletin, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by
vBSEO 3.3.0