Hvorfor bar end Shifters?
Se full versjon: Hvorfor bar end Shifters?
Jeg har vært en vei sykkel rytter i 25 + år.
Jeg ønsker å komme inn på langdistanse touring. Sykkelveske ... etc.
Jeg har aldri forstått hvorfor tur sykkel ryttere foretrekker bar end Shifters.
What's the deal?
Takk
Jeg tror det mer en pålitelighet problemet. Tourers tendens til å ofte være i fjerntliggende områder, fra sykkel butikker i de større byene. Baren enden Shifters kan konverteres fra indeksen til friksjon modus hvis nødvendig, og de virker mer problemfri enn brifters. Hvis du aldri ta touring sykkel langt hjemmefra, og du kjører mer i byene, brifters kan være mer til din smak.
Jeg pendler med barcons på min Surly LHT, og hadde ingen problemer med å justere. Jeg har fremdeles brifters på min CF road sykkel.
Takk .... fornuftig.
Ha en fin tur!
Jeg har vært en vei sykkel rytter i 25 + år.
Jeg ønsker å komme inn på langdistanse touring. Sykkelveske ... etc.
Jeg har aldri forstått hvorfor tur sykkel ryttere foretrekker bar end Shifters.
What's the deal?
Shimano's bar slutten Shifters er gjerne mer pålitelige enn 8-trinns Shimano STI Shifters som kunne ha satt seg fast om du var enten hamfisted eller uheldig (jeg har aldri hatt et problem med 8-trinns Shimano Shifters, men jeg kjenner en person som gav sin sykkel til noen og den kom tilbake med en fast 8-trinns Shimano shifter og jeg har lest om andre som har hatt problemer, også) ... ved min reckoniing, 9-speed Shimano Shifters hadde mindre sannsynlighet for å jamme opp, men det stigma av 8-trinns STI Shifters sviktende sikkert henger over dem. Påliteligheten til Shimano's 10-fart Shifters er minst like god som for deres 9-speed Shifters (hva det kan være !?!).
FWIW. En av grunnene til baren slutten Shifters var / er å foretrekke for touring er fordi sjåføren ikke har til vesentlig endrer sin posisjon på sykkelen å skifte g. skiftende når du bruker downtube Shifters - det vil si, det er minimalt med endring i riding posisjon - spesielt hvis hendene er allerede på dråpene - å nå Shifters siden du ikke trenger å komme ned til downtube å skifte en bar end shifter.
Et alternativ shifter (som ble sett ned på av erfarne ryttere) ville være Shifters som monteres på stammen fordi det var liten sjanse for at du potensielt kan spidde deg selv på hendlene.
BTW. Den samlede vekten av Shimano's bar ender + Bremsehendler er nær pen til vekten av to 9-speed Ultegra STI Shifters, så er det ingen vekt sparing i bruk bar ender ... og Shimano er indeksert bar slutten Shifters synes å innføre en betydelig vekt straff sammenlignet med downtube ELLER vintage (friksjon-only) Suntour Barcon Shifters.
Mens jeg har funnet ut at Shimano STI shifter balks når downshifting under belastning (dvs. går oppoverbakke) til en større cog, kan du lett "muskler" en Downshift med bar end shifter.
BTW2. Personlig, FWIW, hvis du ikke er ivrig på bar slutten Shifters så ville jeg anbefale at du vurderer 10-speed Campagnolo Shifters for touring sykkel ... Fordi jeg har funnet ut at Campagnolo Shifters kan Downshift problemfritt når under belastning ...
Og fordi 10-speed Campagnolo Shifters lett kan parret til enten 9-hastighet eller 8-trinns Shimano drivlinje komponenter eller til 10-trinns SRAM derailleurs med en 10-trinns Shimano / SRAM-kompatibel kassett. Mens 10-speed Campagnolo Shifters kan naturligvis være koblet til en 10-speed Campagnolo drivverket, den største COG på deres woosiest kassetten er bare en 29t, så hvis du vil / trenger en kassett med et bredere spekter, en Shimano (-kompatibel ) bakhjul er et bedre hensyn til touring.
Jeg bruker Campagnolo Shifters med Shimano MTB-og-road bakre derailleurs + hjul som har Shimano 9-speed & 8-trinns kassetter.
Hvis en Campagnolo shifter syltetøy opp, kan det være demontert og bygget opp og / eller ombygget med nye deler (barn, ikke prøv dette hjemme!) ...
Tilsynelatende kan du demontere og montere en SRAM shifter, men tilsynelatende er det ingen reservedeler kort av cannibalizing annen SRAM shifter.
: eek: eeerrrkkk. Bar end Shifters! Drop barer er sikkert den siste typen du ønsker på en touring sykkel .... måtte bøye seg ned for å nå dem hver gang du vil endre, fint på et løp sykkel, men turnerer? Jeg brukte Euro touring barer på min tourer i bygget i år og passet meg bra, har dette en Rohloff hub, etter riding 3500 miles på det så langt det er ingen regrest nå på de store ut-lå.
Mark. : D
http://i409.photobucket.com/albums/pp176/yellow7/SD530890.jpg
Vel, hver til sin egen, men baren slutter og slipp barer er uten tvil mitt valg for touring. Som nevnt, de er veldig driftssikre. Jeg har brukt bar ender i ulike former for mer enn 30 år.
Drop barer tillate mer hånd stillinger - lindrende trykk - og er mer aero for de dagene når vinden er i feil retning.
Ikke det at jeg ikke har brukt rett barer på en lang tur ... Jeg har nerveskader i mine hender for å bevise det. Et kompromiss kan være hatt i trekking barer, men jeg vil gi min: eek: til rette barer.
Jeg har to sykler sportslige bar ender. Dette er min favoritt (http://www.veloweb.ca/mybikepages/blerioso.html).
Racers bruker ikke bar ender.
Jeg har bar ender på 1975 Paramount.This var en Schwinn alternativ for $ 8.95 i 1975
http://i263.photobucket.com/albums/ii125/vincev_2008/paramount3.jpg?t\u003d1246886658
Nice Paramount. Ser bare min størrelse:) Hvis mine øyne fungerer som de skal, dem ser ut som Suntour friksjon Shifters. Jeg har dem (og de er fremdeles gode, etter 32 år) på min gamle Nishiki Landau, som kan vises her (http://www.veloweb.ca/mybikes.html).
gode øyne, rett på pengene
Den eneste virkelige grunnen for touring sykler ha bar slutten Shifters på sine slipp barer er for kontroll når man kjører en ladd sykkelen, spesielt i utforkjøringer. Med bar end Shifters, trenger du ikke å ta hendene av styret mye, og så har du mindre sjanse for å miste kontroll over en tung sykkel. I kontroll situasjon ville du sannsynligvis bli ridetur i dråper allikevel, og så bar ender er nyttig for det.
Nå var det før integrerte brems / shift levers. Disse gjør det over problemet moot, fordi de er enda bedre for å opprettholde kontroll enn bar slutten spaker er. På dette tidspunktet turister som velger bar ender gjøre det mer fordi de er enklere enn integrert spaker. Men sistnevnte er ganske pålitelige dag, og mange turister turen med dem. Jeg tror det kan avhenge av hvor langt borte fra sivilisasjonen du planlegger å ri.
Jeg tror det kan avhenge av hvor langt borte fra sivilisasjonen du planlegger å ri.
Sikkert. Men hvem ønsker å håndtere gjenoppbygge shifter midt i en tur? Og de som kan bli gjenreist (Jeg har nettopp hatt min 2006 Campagnolo kentaurar renovert) gjør etterhvert bli oppbrukt kilder, de som ikke er søppel når de mislykkes.
Mens jeg ville være ganske trygg på innstillingen ut på en lang turné med ny eller ombygd integrert Shifters, ville jeg være tilbakeholden å gjøre det med noe eldre enn et par år.
Den andre tingen å vurdere foruten generell pålitelighet - Jeg har aldri hatt noen bar-ends mislykkes i 30 + år - barcons er også fleksible i tilfelle en krasj ... og jeg har krasjet flere ganger på barcon-utstyrte sykler. Den nyeste var 3 uker siden. Ikke en ripe på barcons. Det samme kan ikke sies om den tilstøtende aero levers som både led omfattende slitasje ... for ikke å glemme min overhuden. Hadde de vært STI eller Ergos, frykter jeg at de ikke ville ha vært funksjonell. Jeg har sett den (http://www.randonneurs.bc.ca/galleries/gal_2005/photo-pages/vi2-300-tsunami/photo11.html) skje.
Det er der jeg sykler m / bar ender kommet i. Rett mech for jobben.
Bevegelsen fra hetter (hvor vi tilbringer mesteparten av tiden) til shifter er ubetydelig og blir en vane. Det eneste problemet er regelmessig veksling mellom integrert og bar-ends. Etter riding, sier min Bleriot (http://www.veloweb.ca/mybikepages/blerioso.html) en stund, ved starten av en tur på min Ergopower utstyrte sykler, jeg uunngåelig rekkevidde for den ikke-eksisterende barcon . : o
Jeg kan ikke få det, hvis bekymring over manglende brifters synes å være et problem, hvorfor ikke ta med så to downtube Shifters som backup i pannier, gjør de ikke tar mye plass og veier mye. Jeg har turnert med min campy refreng brifters i tre år uten problemer, turene er støttet, men jeg tviler på at støtte mannskapene har et sett med campy kor som reservedeler. Jeg kan bringe min downtube Shifters som backup neste gang.
Jeg sier ikke det er noe galt med enten downtube eller bar end Shifters. Bare å forklare opprinnelsen til dette valget. Det eneste jeg kan ikke forstå er noen foretrakk oppreist ridetur med flat barer eller noen av de såkalte touring barer fremfor dråper. Jeg kan ikke sitte behagelig selv for 25 miles oppsett slik, enn si et landsomfattende turné. Hvis du ikke vil bøye seg i den faller så mye som en racer gjør, bare sette drop bars høyere. Med toppene i salen nivå, bør det ikke være ubehagelig i det hele tatt å nå disse dråper. Og som jeg sa, drop barer er ikke bare for hånd posisjoner, så godt som det er. De er også god kontroll med en ladd sykkel, særlig på utforkjøringer.
Jeg er enig med en dråpe bar på en touring sykkel, jeg trenger den ekstra hånd posisjoner som det miste bar gir.
Men det synes bar ender er å foretrekke for touring over brifters, og grunnen til dette er at brifters kan sammenbrudd og blir vanskelig å opprettholde i denne situasjonen. Jeg på otherhand ikke har hatt et problem med brifter i de 4 årene jeg har eid dem på tre ulike sykler (og jeg fortsatt eie alle disse sykler). Så jeg ser ikke hva som er problemet med å ha brifters på en touring sykkel. Hvis jeg var som bekymret at de vil lykkes jeg ville holde et sett av downtube Shifters i bagen min for nødhjelp, vil dette gi en lett fikse og funksjon til jeg får en passende reparasjon.
beklager å skjene av punkt.
Det virker som bar-end Shifters er tradisjonelt veien å gå, på grunn av enkelhet.
Personlig synes jeg det er en veldig merkelig sted å legge en spak, men hvor ellers kan du legge det?
Jeg hadde ingen problem med STI på dråper på flere måneder lange turer i Storbritannia, Malaysia, og på tvers av Borneo. Jeg har nå gått til flat barer med kua horn, og Grip-shift, som jeg finner mer egnet for kontroll på New Zealand dyp grus tilbake veier.
Min eneste store feilen har vært en Topeak aluminium bar bakre rack, som raskt arbeid herdet og glefset i fire steder, som sprø nudler.
: eek: frisk jeg gikk ut og kjøpte en Fuji med sti shiftetrs Jeg har gått 500 miles med den og skiftende er ikke alltid bra i den store ringen på fronten. Jeg må holde kabelen banjo stramt. Også skift i den lille ringen på baksiden hjelper foran å hoppe opp på den store ringen. Også med sti Shifters you cant har abag på håndtaket bar. Jeg fortsatt wounld handel fordi jeg bo i mn slik reparasjon er ikke et problem
Jeg bruker Dura-ace STI 9spd på min turné tandem som har gjort over 13.000 kilometer uten problemer. Jeg har et bar-end lever i mitt verktøy bag just in case.
Du kan bruke en H / B pose med STI ved hjelp rollermajigs der kabelen kommer ut av brifter. Jeg har en ortleib medium som har gjort flere turneer
Jeg har et sett med Dura Ace 10 speed bar slutten Shifters på sykkelen - arbeidet de store.
Riding road sykler siden 1970, kan du forestille deg at jeg har hatt alle slags shifter, inkludert barends, downtubes, montert på styret stammen ... you name it. Også både integrert Shimano og Campy. Jeg har også flyttet frem og tilbake mellom forskjellige typer. Personlig opplever jeg at alt annet, inkludert Barend Shifters, føles litt merkelig og upraktisk etter bruk brifters for en stund. Det er vanskelig å gå tilbake. Jeg kan hvis jeg virkelig måtte, men jeg tror ikke jeg ville bevisst gjør at valget på dette punktet. Min full touring sykkel har downtube Shifters den opprinnelig kom med i midten av 80-tallet (Suntour ratcheting levers), og jeg faktisk foretrekker at over baren slutten Shifters.
Etter min mening, som jeg har sagt før, bar slutten Shifters vi alltid en mer kompleks oppsett på grunn av den ekstra kabler kommer av styret. Så var vi snakker ikke om enkelhet, som det av downtube Shifters. Den eneste virkelige fordelen var at det å kunne skifte uten å ta hendene fra styret ... som er nyttig noen ganger når man kjører en fullastet touring sykkel. Men moderne brifters ta seg av det kravet.
For alle med abrs som havner pekende oppover (for eksempel under stolen betjening Recumbents) they're bier knærne.
Pekefinger og tommel på tannhjul, 3 fingre til venstre for bremsene!
vBulletin, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by
vBSEO 3.3.0