SRM PCV Problemer med Cadence under 80
Se full versjon: SRM PCV Problemer med Cadence under 80
Hei, jeg har en SRM kablet MTB Professional med PCV.
Problemet er:
Hvis tråkkfrekvensen er under 80rpm, gir deretter Powerkontrol ikke mer verdi for strømmen og Cadence. Bare når jeg steg tilbake raskt (over 80rpm), verdiene kommer tilbake.
Jeg håper du forstår meg.
Takk
Hei, jeg har en SRM kablet MTB Professional med PCV.
Problemet er:
Hvis tråkkfrekvensen er under 80rpm, gir deretter Powerkontrol ikke mer verdi for strømmen og Cadence. Bare når jeg steg tilbake raskt (over 80rpm), verdiene kommer tilbake.
Jeg håper du forstår meg.
Takk
1. Historisk har SRM ikke beregnes strøm når tråkkfrekvensen er mindre enn 40 rpm.
2. Minst noen ferske SRMs ha vært utstyrt med ikke bare én, men to, siv brytere i crank, slik som å kunne telle halve omdreininger for dem som er interessert i makt over svært kort tid (f.eks spor syklister).
3. Putting 1 og 2 sammen, tror jeg forklaringen kan være at PCV mener at tråkkfrekvensen synker under 40 rpm når den synker under 80 rpm. I så fall bør du være i stand til å korrigere denne via en sjekk-boksen i PowerControl konfigurasjonen popup-vindu som er tilgjengelig via SRM programvare.
Takk, jeg vil se på SRM-programvare fordi hvis jeg ser på hva som kan endres. Jeg har SRM tysk støtte etterspørsel, og det gjør jeg, men dessverre ikke noe svar.
1. Historisk har SRM ikke beregnes strøm når tråkkfrekvensen er mindre enn 40 rpm.
2. Minst noen ferske SRMs ha vært utstyrt med ikke bare én, men to, siv brytere i crank, slik som å kunne telle halve omdreininger for dem som er interessert i makt over svært kort tid (f.eks spor syklister).
Interessant. Min SRM Spor registrerer tråkkfrekvensen ned til 29 o / min, men jeg tror 30 er effektiv begrensning på enheten min. Nedenfor det og zippo.
Hei, jeg har nyheter:
Når jeg kjører med to chainrings, enn det virker også under 40rpm!
Problemet er med tre chainrings.
Men SRM Crank må arbeide med tre chainrings -> det er en MTB versjon
Interessant. Min SRM Spor registrerer tråkkfrekvensen ned til 29 o / min, men jeg tror 30 er effektiv begrensning på enheten min. Nedenfor det og zippo.
Etter mitt opprinnelige innlegg jeg gjorde noen felt testing som skjedde for å inkludere syklet på en svært lav tråkkfrekvens, og jeg nå enig: grensen er definitivt mindre enn 40. Ikke sikker på nøyaktig hvor jeg kom opp med det nummeret ...
Hei, jeg har nyheter:
Når jeg kjører med to chainrings, enn det virker også under 40rpm!
Problemet er med tre chainrings.
Men SRM Crank må arbeide med tre chainrings -> det er en MTB versjon
Mener du at den fungerer under 40 (80?) Omdreininger når du tar av den minste chainring? Har du tilfeldigvis flytte sensoren når du gjorde det? (Komme sensoren nær nok til powermeter's plastdeksel kan være et problem med MTB versjonen ... se SRM manualer for mer info.)
Jeg tror at sensoren ikke er nær nok til plastdekselet. Men jeg kan ikke komme nærmere det, fordi sensoren berører nesten på chainring skruene fra små chainring (når jeg kjøre med 3 chainrings).
Automatic Translations (Powered by

):
vBulletin, Copyright ©2000-2010, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by
vBSEO 3.3.0 -
TalkFinance.net