cyclocross vs road
Se full versjon: cyclocross vs road
så jeg har hatt et par terrengsykler her og der og har alltid vært interessert i Hardangervidda og touring. Jeg har lest litt om cyclocross og det høres ut som en god tid, også. Jeg ser på en brukt cross sykkel, men er bekymret for at geometrien blir noe begrenset i veien avdelingen. På den annen side, cross sykler virker ganske allsidig og holdbar (I'm 6'4 ", £ 230 og har en tendens til å slå gir opp). Jeg tror jeg lurer på hvor mye road sykkel ytelse må jeg ofre ved å sette meg på et cross sykkel. tillegg, hvor mye holdbarhet / fleksibilitet gjør jeg taper ved å få en ren road sykkel. eventuelle innspill vil bli verdsatt.
Hva vil du bruke sykkelen til? Hvis du ikke er racing cross da få en vei ramme.
Cross sykkelen ikke er mer holdbare per se. Konstruksjon og ramme materialer er mer kritiske. Ulempene ved å bruke en cross sykkel på veien er økt vekt, slappfisk geometri (som du kanskje foretrekke) og en reduksjon i aerodynamikk.
Ingenting av dette plager meg som jeg nettopp har cannibalised min vei trening sykkel for å bygge mitt kors / vei trening maskin.
Opprinnelig postet av goat6777
så jeg har hatt et par terrengsykler her og der og har alltid vært interessert i Hardangervidda og touring. Jeg har lest litt om cyclocross og det høres ut som en god tid, også. Jeg ser på en brukt cross sykkel, men er bekymret for at geometrien blir noe begrenset i veien avdelingen. På den annen side, cross sykler virker ganske allsidig og holdbar (I'm 6'4 ", £ 230 og har en tendens til å slå gir opp). Jeg tror jeg lurer på hvor mye road sykkel ytelse må jeg ofre ved å sette meg på et cross sykkel. tillegg, hvor mye holdbarhet / fleksibilitet gjør jeg taper ved å få en ren road sykkel. eventuelle innspill vil bli verdsatt.
- Selv om du ikke rase det, vil en CX sykkel tillater deg å montere bredere dekk, selv knobbies for smuss-og off-road riding, pendling, winter riding osv. Min CX sykkel posisjon er satt opp nesten identisk til min road sykkelritt, med bare en liten reduksjon er stamme lengde. Jeg slipper setet bare litt på et løp. (BTW, Redline tilbyr god verdi i en CX ramme, av bang-for-buck er viktig.)
Automatic Translations (Powered by

):
vBulletin, Copyright ©2000-2010, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by
vBSEO 3.3.0 -
TalkFinance.net