PDA

OT Noen ammo for de som argumenterte mot bruk av 4 x 4 kjøretøy

Se full versjon: OT Noen ammo for de som argumenterte mot bruk av 4 x 4 kjøretøy

Sider: [1] 2 3 4

Vernon.Levy

Et nytt tekstutdrag på Radio Four nyheter denne morgenen var ganske interessant. Det debunked noen av
miljømessige argumenter som støtter resirkulering. Det sies at i mange tilfeller stasjonen til en
resirkulering sentrum å resirkulere flasker og aviser ofte forbrukes mer energi enn den energien som er lagret
ved å resirkulere. Videre vil en 4 x 4 eier å ha en 400 årig satsing på resirkulering til
lagre energien som 4 x 4 bruker utover det en vanlig bil.

Selvfølgelig hvis kollektivtransport ble billigere og raskere og mer ealiable så vi hadde alle avkall på bruk
biler ville vi ikke ;-)

Vernon i Leeds

Peter B

"vernon.levy" <pointless.email@dress.net> skrev i melding
nyheter: bsr90b $ p6i $ 1@newsg1.svr.pol.co.uk ...

> Det sies at i mange tilfeller til stasjonen til en resirkulering sentrum resirkulere flasker og aviser
> Ofte forbrukes mer energi enn den energien som er lagret ved å resirkulere.

Det er fordi tanken er ikke å gjøre en spesiell reise, men å bruke resirkuleringssystemer når du gjør
andre ærend som kjøring til gym ;-)

Pete

David Hansen

På Ti 30 desember 2003 07:18:51 0000 noen som kan "vernon.levy"
<pointless.email@dress.net> skrev dette: --

> Et nyheter kodebit på Radio Four nyheter denne morgenen var ganske interessant. Det debunked noen av
> miljømessige argumenter som støtter resirkulering. Det sies at i mange tilfeller stasjonen til en
> resirkulering sentrum å resirkulere flasker og aviser ofte forbrukes mer energi enn den energien som er lagret
> ved å resirkulere.

Miljømessige argumenter laget av folk som ikke er miljøvernere. Friends of the Earth ikke
advokat kjøring i en slik bil til en resirkulering sentrum.

--
David Hansen, Edinburgh | PGP e foretrukket-nummeret F566DA0E Jeg vil alltid forklare oppheves
tastene, med mindre den britiske regjeringen hindrer meg i å bruke RIP Act 2000.

Tony W

nyheter: bsr90b $ p6i $ 1@newsg1.svr.pol.co.uk ...

> A 4 x 4 eier må ha en 400 årig satsing på resirkulering å lagre den energien som
> 4 x 4 bruker utover det en vanlig bil.

Er det en 4x4 eiers, en normal persons eller en miljøverner engasjement?

Sikkert mest 4x4 eiere har ingen forpliktelse.

T

Vernon.Levy

> Sikkert mest 4x4 eiere har ingen forpliktelse.
>
Jeg er nøytral på engasjement problemet. Jeg er ikke villig til å våge engang gjette på da personlighet
4 x 4 eiere. Jeg bare spørsmålet justeringen av eierskap når de aldri får brukt til
deres tiltenkte formål.

Vernon.Levy

> Environmental argumenter laget av folk som ikke er miljøvernere. Friends of the Earth ikke
> talsmann kjøring i en slik bil til en resirkulering sentrum.
>

OK jeg ikke var klar nok ...... altfor mange mennesker foreta reiser for det formål å resirkulere glass,
papir og plast etc dermed nektende på energisparing fordelene ved resirkulering. Eierskap til et 4 x 4
var tilknyttet resirkulering reisen.

Vernon blir evironmentally uvennlig ved å sende ut store mengder metan etter en stor
karri kveld

>
>

Dave Kahn

"Peter B" <peter28@btinternet.com> skrev i melding news: <bsra36$2ri$1@hercules.btinternet.com> ...
> "Vernon.levy" <pointless.email@dress.net> skrev i melding
> News: bsr90b $ p6i $ 1@newsg1.svr.pol.co.uk ...
>
>> Det sies at i mange tilfeller til stasjonen til en resirkulering sentrum resirkulere flasker og aviser
>> Ofte forbrukes mer energi enn den energien som er lagret ved å resirkulere.
>
> Det er fordi tanken er ikke å gjøre en spesiell reise, men å bruke resirkuleringssystemer når
> Gjør andre ærend som kjøring til gym ;-)

Det er ideen, men elementet Vernon hørte var rapportering en studie som hadde oppdaget det er en
utbredt misforståelse at flasken resirkulering er det mest verdifulle bidrag en vanlig person
kan gjøre for energisparing. Så mange mennesker som resirkulerer flaskene tilsynelatende gjøre spesielle
turer å gjøre det deres bidrag er effektivt negativ, og med positive bidrag er
trivielle sammenlignet med energien rutinemessig sløst bort av gjennomsnittlig person.

--
Dave ...

Simon Brooke

"Tony W" <tonyREMOVE@chapmore.co.uk> skriver:

> "Vernon.levy" <pointless.email@dress.net> skrev i melding
> News: bsr90b $ p6i $ 1@newsg1.svr.pol.co.uk ...
>
>
>> A 4 x 4 eier må ha en 400 årig satsing på resirkulering å lagre energien som
>> 4 x 4 bruker utover det en vanlig bil.
>
> Er det en 4x4 eiers, en normal persons eller en miljøverner engasjement?
>
> Sikkert mest 4x4 eiere har ingen forpliktelse.

Du vet, jeg begynner å mislike dette? Bilen min har akkurat samme normalt pustende to
liters motor som samme produsentens mid-linje familien salong samme år. Det gjør rundt 35
miles to the gallon, som er ganske mye det samme som på midten av linjen familie sedan. Det veier nesten
200kg * mindre * enn samme produsent's mid-linje familie sedan.

Jeg trenger den for en rekke formål, men en stor en er for min frivillig arbeid som tillitsmann i en veldedig
som planter trær, og tar et par tusen tree seedlings opp på siden av en bakketopp er ikke
noe du kan gjøre i en familie salong.

Men det er ingenting, magisk eller ond, eller miljømessig forurensende i å ha en overføring boks. Den, det
ekstra teknologien involvert i en annen del tid differensial og to halfshafts er ikke stor
forskjellig fra den som er involvert i å ha et ekstra par dører og ærlig 200kg mindre vekt betyr
200kg mindre metall og andre energikrevende materialer som ble behandlet for å gjøre det. Min truck
har ikke aircondition, og det har ikke en automatisk girkasse. Det er gjort 90000 miles i
sju år og jeg planlegger å kjøre den på en annen 100.000.

Oppriktig Jeg har ingen anelse hva andel 4x4s brukes i byene, fordi (bortsett fra Edinburgh
som jeg besøker omtrent to ganger i året) Jeg har ikke vært i en by i de siste fire årene. Men mye 4x4s
brukes av folk i utkantstrøk der de er, hvis ikke strengt nødvendig, minst veldig nyttig
verktøy i hverdagen og arbeid.

Så neste gang du sitter i dette år-modellen aircondition turbo-ladet seksten ventil
fem dørs Volvo eiendom (eller hva det er du tilfeldigvis kjøre), kan du bare være litt mindre selv -
rettferdige om valgene andre mennesker gjør.

--
simon@jasmine.org.uk (Simon Brooke) http://www.jasmine.org.uk/ ~ simon /

[This. Sig forsettlig tomt]

Richard Bates

På ti 30 desember 2003 10:50:18 0000, i
<bsrlcr$8e7$1@newsg3.svr.pol.co.uk>, "vernon.levy"
<pointless.email@dress.net> skrev:

>
>> Sikkert mest 4x4 eiere har ingen forpliktelse.
>>
> Jeg er nøytral på engasjement problemet. Jeg er ikke villig til å våge engang gjette på da personlighet
> 4 x 4 eiere. Jeg bare spørsmålet justeringen av eierskap når de aldri får brukt til
> deres tiltenkte formål.

Det er det samme som MTB eiere som bare sykle på veier, bare på et større og farligere skala.
--
På grunn av en skrivefeil på Children's Hospital meny lørdag kveld tilbyr nå "Beef burger i en
boms ". Email: Sett bare ordet" Richard "før @-tegnet.

Tony W

nyheter: bsrlk7 $ kam $ 1@news8.svr.pol.co.uk ...
>
> OK jeg ikke var klar nok ...... altfor mange mennesker foreta reiser for det formål å resirkulere
> Glass, papir og plast etc dermed nektende på energisparing fordelene ved resirkulering. Eier av en
> 4 x 4 var tilknyttet resirkulering reisen.

Ja - men argumentet til BBC stykket var at du kjører en 4x4 var 400 år med resirkulering verre
enn å kjøre en vanlig liten salong.

T

Vernon.Levy

> Det er det samme som MTB eiere som bare sykle på veier, bare på et større og farligere skala.
>

Nice one :-)

WK

"Richard Bates" <mail.sent.here.gets.deleted@cuddle.clara.co.uk> skrev i
melding news: opm2vvcsji2va62v6b1pjsv5mvfn8e1tbi@4ax.com ...
> På ti 30 desember 2003 10:50:18 0000, i <bsrlcr$8e7$1@newsg3.svr.pol.co.uk>, "vernon.levy"
> <pointless.email@dress.net> Wrote:
>
>>
>>> Sikkert mest 4x4 eiere har ingen forpliktelse.
>>>
>> Jeg er nøytral på engasjement problemet. Jeg er ikke villig til å våge engang gjette på så personlighet
>> Av 4 x 4 eiere. Jeg bare spørsmålet justeringen av eierskap når de aldri venne
>> For deres tiltenkte formål.
>
> Det er det samme som MTB eiere som bare sykle på veier, bare på et større og farligere skala.

Nei, de er billige og noen folk har troen på at suspensjonen vil gjøre dem mye mer
komfortabel.

hva med - road race sykkel eiere som ikke rase eller vil aldri komme noen vei i nærheten av å vinne et løp.

Vernon.Levy

> Hva med - road race sykkel eiere som ikke rase eller vil aldri komme noen vei i nærheten av å vinne et løp.
>

Men de fungerer i sin hensikt miljø.

>
>

Zog The Undenia

Peter B skrev:

> Det er fordi tanken er ikke å gjøre en spesiell reise, men å bruke resirkuleringssystemer når
> Gjør andre ærend som kjøring til gym ;-)

Eller supermarkedet - de fleste har flaske banker, kan banker etc. Gjøre en spesiell tur er bare dumt.

-Lsqnot Svare

På ti 30 desember 2003 10:50:18 0000, "vernon.levy"
<pointless.email@dress.net> skrev:

>
>>
> Jeg er nøytral på engasjement problemet. Jeg er ikke villig til å våge engang gjette på da personlighet
> 4 x 4 eiere. Jeg bare spørsmålet justeringen av eierskap når de aldri får brukt til
> deres tiltenkte formål.

min kone insisterer på å kjøre 4x4. Jeg hater det, og tror bygge kvalitet av samme merke eiendommene
Hun pleide å kjøre var mye bedre. hennes begrunnelse er ganske klart, men, de kommer med 7 seter
og et høyt opp kjørestilling og hun likte ikke MPV alternativ.

jeg regner med bilen hennes er å møte sine presise 'tiltenkt formål'; skolen løpe, shopping og alt annet
hun gjør for å fylle sin tid. disse moderne 4x4s med skinnseter, klimaanlegg, sat-nav, cd, tv
osv. er laget for akkurat det, ikke off road treet hale eller hva. de er ingenting som
utilitarian LANDROVER jeg pleide å bruke.

Jeg har ikke et stort problem med 4x4s, de er bare et symptom på det virkelige problemet, en transport
politikk som er orientert nesten helt rundt privatbil. i Utopia min hvor du finner
ekte modal choice, jeg kunne ikke vare mindre hvilken type bil er brukt av de som bestemmer ikke
reiser på rikelig busser, trikker og tog eller, selvsagt, på vei med sykkel. privat bil
roadspace, subsidiert parkering og hastigheter kan alle bli litt redusert i utopi, though.

Jeg er ikke svaiet av "er det mer sannsynlig å bli drept hvis truffet av en 4x4" argumentet, heller. veier trenger
å bli tregere og sikrere, det kommer til blodige vondt uansett hva du blir truffet av. 'ban 4x4s i navnet til
trafikksikkerheten 'er like nærsynt som "Bruk hjelm for å fremme trafikksikkerheten.

Dave Larrington

Jeg tror ikke noen (i sitt rette sinn) er klager om bruken av 4x4s for henting og
bæring og off-road kjøring og generelt gjøre den slags ting som folk / / brukes til å gjøre med
dem i gamle dager.

Men om lag 90% av 4x4s aldri gå off-road. Minst, det er hva 4x4 eiere fortalte BMW når
de var utformingen av X5. Dette er grunnen til sin offroad-evne er ubetydelig, men i motsetning til de fleste av sine
konkurrenter, den ikke oppfører seg som en republikk hvalross når presentert med en krok.

Jeg registrerer med interesse at de hensynsløst pragmatisk folk, fransk, ikke har en gallisk
tilsvarer en Land-Rover, til tross for deres store befolkningen på landsbygda, og i stedet setter sin lit til
gamle varebiler og i Extremis den firehjulsdrevne versjonen av Renault Kangoo ...

--
Dave Larrington - http://www.legslarry.beerdrinkers.co.uk/
================================================== =========
Redaktør - British Human Power Club Nyhetsbrev
http://www.bhpc.org.uk/
================================================== =========

WK

"Simon Brooke" <simon@jasmine.org.uk> skrev i melding
nyheter: 87oetqzhum.fsf @ gododdin.internal.jasmine.org.uk ...

>
> Du vet, jeg er virkelig begynner å mislike dette?
...
> Så neste gang du sitter i dette år-modellen aircondition turbo-ladet seksten ventil
> Fem dørs Volvo eiendom (eller hva det er du tilfeldigvis kjøre), kan du bare være litt mindre selv -
> Rettferdige om valgene andre mennesker gjør.

OK da. Få en bil. med mindre du virkelig trenger en traktor.

Peter B

"Dave Kahn" <dkahn400@yahoo.co.uk> skrev i melding
nyheter: 57db8bde.0312300326.365318d3 @ posting.google.com ...
> "Peter B" <peter28@btinternet.com> skrev i melding
nyheter: <bsra36$2ri$1@hercules.btinternet.com> ...
>> Det er fordi tanken er ikke å gjøre en spesiell reise, men å bruke resirkuleringssystemer når
>> Gjør andre ærend som kjøring til gym
;-)

> Som mange mennesker som resirkulerer flaskene tydeligvis gjøre spesielle turer til å gjøre det deres bidrag
> Er effektivt negativ, og med positive bidrag er småpenger sammenlignet med energi
> Rutinemessig sløst bort av gjennomsnittlig person.

Dave, jeg prøver å ta pisse ut av folk kjøring til gym å bruke stasjonære sykluser som
mye som å ta det ut av dem som gjør spesielle turer til gjenvinning sentre.

Jeg forstår pointlessness av spesielt å kjøre et sted å sette inn en glassrute for
resirkulering og Vernons ta på den og er ikke overrasket over funnene i R4.

Pete

Peter B

nyheter: bsrlcr $ 8e7 $ 1@newsg3.svr.pol.co.uk ...
>
>>
> Jeg er nøytral på engasjement problemet. Jeg er ikke villig til å våge engang gjette på så personlighet
> Av 4 x 4 eiere. Jeg bare spørsmålet justeringen av eierskap når de aldri får brukt til
> Deres tiltenkte formål.

Yebbut de ikke trenger å rettferdiggjøre dem hvis det er det de ønsker og kjøpe og kjøre over dem
er lovlig. Meg, jeg kan ikke stå stygge monstrosites og tenke en stor stasjonsvogn langt mer praktisk
men det er en personlig ting.

Selv om emnet relative drivstofforbruk vi normalt gå til vår mtb jaunts i en dieseldrevet bil som
har et drivstofforbruk avlesning. Normalt 2 sykler dra på taket (og man går normalt i
bil) som returnerer en sparsomme 35 mpg, i går hadde vi bare 2 sykler som begge gikk i rygg og
den samme bilen returnerte 45 mpg.

Pete

Vernon.Levy

> Så neste gang du sitter i dette år-modellen aircondition turbo-ladet seksten ventil
> fem dørs Volvo eiendom (eller hva det er du tilfeldigvis kjøre), kan du bare være litt mindre selv -
> rettferdige om valgene andre mennesker gjør.
>
>
Du er ikke lider Cabin Fever er du? :-)

Klart du trenger for å få ut mer!

Jeg trodde begrepet "seige Scot" var en løgn til nå :-)

Vernon (trekvart Scot - resten mennesket)

Automatic Translations (Powered by Powered by Google):
BulgarianCroatianCzechDanishDutchEnglishFinnishFrenchGermanItalianJapaneseKoreanNorwegianPolishPortugueseSpanishSwedish
Translated to other languages supported by vBET Translator 3.3.1