PDA

Nummenhet i hender

Se full versjon: Nummenhet i hender

Joel Roth

Jeg begynner å føle seg litt nummenhet i hendene under / etter ritt, både på min vei sykkel og
mountain bike.

Noen forslag? Jeg har ikke Aero-barer. Hjelpe de gjøre betydelig?

Takk.

Joel

David Kerber

In article <4045F379.9000208 @ nospam.medicine.bsd.uchicago.edu>
jroth@nospam.medicine.bsd.uchicago.edu sier ...
> Jeg begynner å føle seg litt nummenhet i hendene under / etter ritt, både på min vei sykkel og
> Terrengsykkel.
>
> Noen forslag? Jeg har ikke Aero-barer. Hjelpe de gjøre betydelig?

Det er en av grunnene til at jeg liker aero barer, selv om du ofte ikke kan tilbringe mye tid på dem
(avhengig ingen veier du ride). Hvor mye du beveger hendene dine rundt til forskjellige posisjoner?
Det er vanligvis den raskeste og enkleste måten å bidra til dette problemet, men det er ofte vanskelig på en MTB.

Hvor høye er dine barer i forhold til din sittehøyde? Ofte øke barer, slik at de er på høyde med
eller litt over setet hjelper dette mye ved å ta noen av vekten av hendene dine.

Ovennevnte forslag ikke koste noe å prøve, hvis du kan bruke litt penger, en kortere stilk
vil ofte hjelpe denne problem når enkle justeringer vil ikke. Jeg fikk en stilk bare 10mm kortere, og det
gjort en stor forskjell i hvordan mine hender følte etter en lang tur, med bar høyde nøyaktig den samme.

--
Fjern ns_ fra hvis du svarer på e-post (men holde innlegg i nyhetsgrupper hvis mulig).

Claire Petersky

"Joel roth" <jroth@nospam.medicine.bsd.uchicago.edu> skrev i melding
nyheter: 4045F379.9000208 @ nospam.medicine.bsd.uchicago.edu ...
> Jeg begynner å føle seg litt nummenhet i hendene under / etter ritt, både på min vei sykkel og
> Terrengsykkel.
>

Hvis du får nummenhet i tredje, fjerde og femte fingre, er dette ulnar nerve nevropati,
ofte kalt "styret palsy". Jeg begynte å få problemer med dette for to år siden, da opplæring
for en dobbel-tallet.

Etter å ha snakket med legen min, og lese om det (satt ulnar nerve eller styret parese i et søk
motor) og arbeide for å motvirke det, her er hva jeg anbefaler:

o Kontroller at du har håndleddene plassert riktig: du alltid vil håndleddene rett og
albuene bøyde. (Når jeg gjorde vann aerobic vi kalte dette "Barbie armer" etter 11,5 tommer
fashion doll - du vil ha en løs følelse i armene, ikke en stiv en.) Spesielt sjekk
selv når du kjører med hendene på toppen av drop barer. Det er spesielt
viktig å ha denne typen løs følelsen i armene dine når man kjører over humper - Jeg vet dette
fra å ri på veien og gå over jettegryter - det ville spesielt hvis du gjør mer
teknisk terrengsykling.

o Sørg for at sykkelen passer godt. Typiske passform problemer som kan lede deg til å lene seg på hendene med
håndleddene bøyde inkluderer: peker nese av salen din ned for mye, ha setet for høyt,
eller å ha altfor lenge på en stilk.

o Kontroller at du har mye gel i hanskene. Den Trico gel hansker har vært de beste. Hver gang
Jeg har brukt en dårlig sett med hansker for en stund nummenhet avkastning.

o Endre din hånd ofte stilling. Aerobars kunne hjelpe med dette vel, men like endring
fra å være i drops, topper, og hetter hjelp. Hvis terrengsykkel ikke har bar ender, kanskje
sette noen på ville hjelpe fordi du vil ha ekstra hånd posisjoner.

Legen min anbefalte også ikke ridning for 6 uker. Jeg tror jeg varte i to dager.

--
Warm Regards,

Claire Petersky
Vennligst erstatte Earthlink for mus-og potet. Nett for. Com

Home of the meditative syklist:
http://home.earthlink.net/ ~ cpetersky / Welcome.htm
Email meg igjen: det nye Tiferet CD (http://www.tiferet.net (http://www.tiferet.net/))

S orni

Joel roth skrev:
> Terrengsykkel.
>

I tillegg til Claire utestående råd, gjør en bevisst innsats for å lette "death grip"
på baren.

Også med terrengsykkel, rotere Bremsehendler så håndleddene er komfortabelt rett (som
motsetning til bøyd enten opp eller ned overdrevet).

Til slutt slapp skuldrene! Tightness det forårsaker trøtthet andre steder,
IME.

Bill "jacked opp min ulnar nerver da først begynte MTB-ing" S.

Luigi de Guzman

On Wed, 03 Mar 2004 17:58:06 GMT, "S-Ørn i"
<sorni@bite-me.san.rr.com> skrev:

> Joel roth skrev:
>> Jeg begynner å føle seg litt nummenhet i hendene under / etter ritt, både på min vei sykkel og
>> Terrengsykkel.
>>
>> Noen forslag? Jeg har ikke Aero-barer. Hjelpe de gjøre betydelig?
>
> I tillegg til Claire utestående råd, gjør en bevisst innsats for å lette "death grip"
> på baren.
>

Amen. Slapp av, slapp av, slapp av, slapp av.

Jeg synes at min far, som ikke har kjørt sykkel i kanskje to av mitt liv, har en hard tid
avslappende hans viselike grep på barer, uansett hvor mye jeg be ham. Jeg antar denne typen ting
skjer bare med tillit. Det synes å være en terskel som du krysser: ett minutt du
redd, det neste minuttet your'e oppslaget opp av salen og bare la sykkelen rulle over
humper i stedet for å henge på for harde livet og få hamret.

-Luigi

Rick Onanian

On Wed, 03 Mar 2004 09:02:17 -0600, Joel roth
<jroth@nospam.medicine.bsd.uchicago.edu> skrev:
> terrengsykkel.

De to svarene jeg har lest allerede har dekket det meste av hva jeg har å si, bortsett fra på stilken lengde.
Begge foreslå en altfor lang stamme kan føre til det. Jeg må legge til at en altfor kort stammen vil også føre
det.

En altfor kort stamme kan kreve armene å presse kroppen din tilbake, ikke ulikt hvordan en sal pekte ned
ville også. En altfor lang stamme, OTOH, forlater kroppen avhengig av hendene til å bære for mye
vekt. Enten kan man føre hånden smerter / nummenhet.

Ja. Selv om du ikke kan bo i dem for lenge, lar de deg til å bruke et helt annet sett av
muskler for å støtte kroppen din, og gi den vanlige muskler en _complete_ hardt tiltrengt hvile.
--
Rick Onanian

Bare Zis Guy

On Wed, 03 Mar 2004 09:02:17 -0600, Joel roth
<jroth@nospam.medicine.bsd.uchicago.edu> skrev i melding
<4045F379.9000208 @ nospam.medicine.bsd.uchicago.edu>:

> terrengsykkel. Noen forslag?

The Dark Side ringer. Vind motstand er nytteløst! The Dark Side er kraftigere enn UCI ...

--
Fyr
\u003d\u003d\u003d
Kan inneholde spor av ironi. Innhold ansvarlig for å avgjøre etter postering.
http://chapmancentral.demon.co.uk (http://chapmancentral.demon.co.uk/)

88% av hjelm statistikk er gjort opp, 65% av dem ved Washington University

Luigi de Guzman

On Wed, 03 Mar 2004 20:37:27 +0000, "Just Zis Guy, vet du?
<outlook.bugs@microsoft.com> skrev:

> On Wed, skrev 03 Mar 2004 09:02:17 -0600, Joel roth <jroth@nospam.medicine.bsd.uchicago.edu> i
> melding <4045F379.9000208 @ nospam.medicine.bsd.uchicago.edu>:
>
>> Jeg begynner å føle seg litt nummenhet i hendene under / etter ritt, både på min vei sykkel og
>> terrengsykkel. Noen forslag?
>
> The Dark Side ringer. Vind motstand er nytteløst! The Dark Side er kraftigere enn UCI ...

... men ikke sterkere enn bankens balanse.

-Luigi

Mike

> Hvor høy er din barer i forhold til din sittehøyde? Ofte øke barer, slik at de er på høyde med
> Eller noe over setet hjelper dette mye ved å ta noen av vekten av hendene dine.

I second dette rådet - Jeg hadde mye problemer med hånden nummenhet selv når man kjører på treneren min. Jeg
målt høydeforskjell mellom sete og barer, og fant det å være 2,5 "(mer som en rase passer). Jeg har forandret det
til 0.5 "og har laget en verden av forskjell. Mike

Tom Sherman

Bare Zis Guy, vet du? wrote:

> On Wed, skrev 03 Mar 2004 09:02:17 -0600, Joel roth <jroth@nospam.medicine.bsd.uchicago.edu> i
> Melding <4045F379.9000208 @ nospam.medicine.bsd.uchicago.edu>:
>
>> terrengsykkel. Noen forslag?
>
> The Dark Side ringer. Vind motstand er nytteløst! The Dark Side er kraftigere enn UCI ...

Fyr,

Det er uhøflig å nevne "R-ordet" rundt lidelse oppreist ryttere. ,)

Tom Sherman - Quad Cities (Illinois Side)

Bulgarian Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Italian Japanese Korean Norwegian Polish Portuguese Spanish Swedish