Senking 'Bad' Kolesterol

 
 
LinkBack Trådverktøy Search this Thread Display Modes
  #1  
Old 02-25.-2004
Doe
 
Innlegg: n / a
Default Senking 'Bad' Kolesterol

Orange Juice beriket med plantesteroler Found til nedre "dårlig" kolesterol i friske frivillige

SACRAMENTO, Calif, 20 februar / PRNewswire / - plantesteroler - anerkjent for sitt kolesterol -
senking strøm når legges til margarines, salat dressinger og annet fett - er like effektive
i å redusere low-density lipoprotein, eller "dårlig" kolesterol nivåer, da lagt til appelsinjuice,
sier forskere ved UC Davis School of Medicine and Medical Center. Resultatene, basert på en 10 --
uke studie av 72 friske frivillige med mildt forhøyet kolesterol nivåer, er publisert i
den 8 mars nummer av American Heart Association's journal Arteriosclerosis, blodpropp og
Vascular Biology (tilgjengelig på Internett http://www.atvbaha.org ). "Senke LDL kolesterol er en
godt akseptert middel for å redusere sannsynligheten for hjertesykdommer, sier Sridevi Devaraj, en
assisterende professor i patologi og etterforsker i laboratoriet for Atherosclerosis and
Metabolske Forskning ved UC Davis Medical Center som ledet Sterol studien. "Befestet appelsinjuice
med plantesteroler er en enkel og effektiv måte å øke en diett er LDL-kamper makten i
individer med mildt forhøyet kolesterolnivå. "Femti prosent av amerikanerne har mildt
forhøyet kolesterol nivåer, definert som å ha en total kolesterol lesning av mer enn 200
mg / dl. Inkludering av steroler i appelsinjuice gir et viktig alternativ behandling uten
økende mettet fett og samtidig gi vitamin C, flavonoider og andre
essensielle næringsstoffer. "The American Heart Association og National Cholesterol Education Program
anbefaler et kosthold som er lite mettet fett og kolesterol og rik i løselig fiber og
plantesteroler å hjelpe individer reduserer risikoen for hjertesykdom. Steroler er tilstede i
små mengder i en rekke matvarer, blant annet frukt, grønnsaker, nøtter, frø, korn og
belgfrukter. Kjemisk lik kolesterol er, steroler tenkt å senke LDL nivået i kroppen
ved å begrense opptaket av kolesterol i tarmen. UC Davis studien er den første til å vise
kolesterol-reduserende effekter av plantesteroler i et nonfat drikke. For studien, UC
Davis forskere registrert friske frivillige i alderen 20 til 73 med mildt forhøyet kolesterol
nivåer. De frivillige ble bedt om å spise normalt kosthold, men å drikke en kopp juice sammen
med hva de hadde til frokost og middag. Halvparten av gruppen fikk Sterol-forsterkede
appelsinjuice mens de andre drakk vanlig appelsinjuice fra samme produsent. Fasting blood
tester ble tatt før og etter undersøkelsen å fastslå total kolesterol, total triglyserid,
LDL kolesterol, high-density lipoprotein kolesterol og apolipoprotein B nivåer. "Volunteers
som drakk Sterol-befestede appelsinjuice hadde en 7,2-prosent reduksjon i totalkolesterol, 12,4 -
prosent reduksjon i LDL kolesterol og
7,8 prosent nedgang i ikke-high-density lipoprotein nivåer i forhold til baseline og til gruppen
som fikk ikke-Sterol appelsinjuice gruppe, sa hun. "Appelsinjuice har bred appell fordi det
brukes av personer i alle aldre, fra tidlig barndom til alderdom. Og for personer som
ønsker ikke å ta narkotika for mildt forhøyet kolesterol, kan dette gi en sunn og
attraktivt alternativ. "Tidligere studier ved andre institusjoner har vurdert plantesteroler i
yoghurt og andre lav-fett og ikke-fete matvarer, med variable resultater. UC Davis studien kan være
unike i at det ikke plassere frivillige på en spesiell diett og bare spurte at de drikker
juice med sine normale måltider. "The fett i måltidene kan ha bidratt til å emulsify den steroler, men
videre forskning må gjøres for å bestemme måltid relevans, sier Ishwarlal Jialal,
professor i patologi og indremedisin og direktør ved Laboratorium for Atherosclerosis
og metabolske Forskning ved UC Davis Medical Center. "Vi ønsker å undersøke om
steroler kan legge til LDL-reduserende effektene av statin narkotika i høyere risiko individer. Sterol -
befestet appelsinjuice potensielt kan aktivere flere pasienter for å møte kolesterolnivået mål som
skissert av National Cholesterol Education Program. "

Denne undersøkelsen ble støttet med tilskudd fra National Institutes of Health og Minute Maid - The
Coca Cola Company.

KILDE UC Davis Health System Web Site: http://www.news.ucdavis.edu

-------------------------------------------------- ------------------------
------

Who loves ya. Tom Jesus var vegetarianer! http://jesuswasavegetarian.7h.com Man er en Planteetar!
http://pages.ivillage.com/ironjustice/manisaherbivore DEAD PEOPLE WALKING
http://pages.ivillage.com/ironjustice/deadpeoplewalking
 

Bokmerker

Trådverktøy Search this Thread
Search this Thread:

Avansert søk
Display Modes

Posting Rules
Du kanskje ikke starte nye tråder
Du kanskje ikke post replies
Du kanskje ikke post vedlegg
Du kanskje ikke redigere innleggene dine

BB-kode er
Smilefjes er
[IMG] kode Av
HTML code is Av
Trackbacks er
Pingbacks er
Refbacks er



Alle klokkeslett er GMT -4. Klokken er 04:09.
Oversatt til andre språk takk til vB Enterprise Translator 3.2.2
Powered by: vBulletin Copyright © 2000 - 2009, Jelsoft Enterprises Ltd
Search Engine Friendly nettadresser ved vBSEO 3.3.0
Copyright © 2001 - 2009 cyclingforums.com

Automatisk Translations (Powered by Powered by Google):
Bulgarian Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Italian Japanese Korean Norwegian Polish Portuguese Spanish Swedish