PDA

Hjullager låsmutter

Visa fullständig version: Hjullager låsmutter

Jon Schneider

Hur dra en upp hjullager låsmuttern utan kottarna flytta? Är det verkligen nödvändigt
att klämma både axeln och kon stoppa relativ rörelse? Och i så fall vad är ett trevligt sätt att
fastspänning axeln? Ett verktyg som använder spåret i axeln?

Jag är säker på att jag använt för att kunna göra detta på ett par minuter. Jag kanske har tappat bort min touch och det har
en lång dag.

Jon

M-Gineering Imp

Jon Schneider skrev:
>
> Hur dra en upp hjullager låsmuttern utan kottarna flytta? Är det verkligen
> Nödvändigt att klämma både axeln och kon stoppa relativ rörelse? Och i så fall vad är en trevlig
> Sätt fastspänning axeln? Ett verktyg som använder spåret i axeln?
>
> Jag är säker på att jag använt för att kunna göra detta på ett par minuter. Jag kanske har tappat bort min touch och det har varit en
> Lång dag.
>
> Jon

www.m-gineering.nl/tipsoldg.htm
--
Mård

Ntlworld

> Www.m-gineering.nl/tipsoldg.htm

Spett rod? Centrering ring?

Jag tror att denna artikel hänvisar till något mycket mer fantasi än vad jag har!

Jon

John Everett

On Fri, 14 Mar 2003 23:26:06 +0100, M-Gineering import & framebouw <info@M-Gineering.nl> skrev:

> Jon Schneider skrev:
>
>> Hur dra en upp hjullager låsmuttern utan kottarna flytta? Är det verkligen
>> Nödvändigt att klämma både axeln och kon stoppa relativ rörelse? Och i så fall vad är en
>> Trevligt sätt att fastspänning axeln? Ett verktyg som använder spåret i axeln?
>
>> Jag är säker på att jag använt för att kunna göra detta på ett par minuter. Jag kanske har tappat bort min touch och det har varit en
>> Lång dag.
>
>> Jon
>
> www.m-gineering.nl/tipsoldg.htm

Några trevliga tips, men inte svaret på frågan. Vad jag gör är att ställa konen ganska tätt mot
lagren och sedan ombonad upp låsmuttern, men inte för hårt. Sedan hålla axeln församling med en
kon skiftnyckel på redan skärpt sida (den sida jag inte ta isär, antingen kon eller låsmutter) I
tillbaka ut andra konen. Låsmuttern kommer att röra sig med det om inte stramat åt för mycket. Flytta lite i
tid och kontrollera om det med känsla. När det "känns rätt" jag skärpa konen och låsmuttern mot varandra
annan. Det kan finnas vissa liten rörelse av konen i förhållande till axeln, men jag hand-våg här
bort, om det nu kommer att kompenseras för när spett dras åt. :-)

jeverett3 <at> Earthlink <DOT> netto http://home.earthlink.net/ ~ jeverett3

Gary Knighton

On Sat, 15 Mar 2003 19:34 +0000 (GMT Standard Time), som skrivit Jon Schneider hade formas:
> Grillspett?
>
> Är det här ett sätt att bygga en kebab i bakhjulet?
>

A quick release sak som gör att ett hjul som skall bifogas en grill när den inte används
Monteringen av hjulet mellan föräldrar (främre) eller stannar (bak) på en cykel.

Gary

--

E-postadressen är diskussionsgrupper ändamål och därför osannolikt att läsas.

För kontakt via e-post använda mitt riktiga namn med ett understreck separator på området CompuServe.

Automatic Translations (Powered by Powered by Google):
BulgarianCroatianCzechDanishDutchEnglishFinnishFrenchGermanItalianJapaneseKoreanNorwegianPolishPortugueseSpanishSwedish
Translated to other languages thanks to vB Enterprise Translator 3.3.1