PDA

mjukmedel

Visa fullständig version: mjukmedel

Bianco

min GF sätta OXO-Brite icke-klorblekmedel och Snuggle Ultra mjukmedel i min tvätt som hade cirka 3 / 4 av min cykling kläder samling. Jag fick reda på 5 minuter efter det faktum, och fick paranoid (tog mina saker ur tvätten) eftersom allt läser jag säger, inte göra det.

- Jag undrar vilken typ av skada kan uppstå till cykling kläder vid tvätt med icke-klorblekmedel och mjukmedel.

- Och det är reversibel? När hennes del av tvättmängd var gjort, jag lägger mina saker på bara för ytterligare en runda av dubbel sköljningen och hoppades att det skulle skölja ur någon fiende kemikalier.

Thx ...

tanggoman

min GF sätta OXO-Brite icke-klorblekmedel och Snuggle Ultra mjukmedel i min tvätt som hade cirka 3 / 4 av min cykling kläder samling. Jag fick reda på 5 minuter efter det faktum, och fick paranoid (tog mina saker ur tvätten) eftersom allt läser jag säger, inte göra det.

- Jag undrar vilken typ av skada kan uppstå till cykling kläder vid tvätt med icke-klorblekmedel och mjukmedel.

- Och det är reversibel? När hennes del av tvättmängd var gjort, jag lägger mina saker på bara för ytterligare en runda av dubbel sköljningen och hoppades att det skulle skölja ur någon fiende kemikalier.

Thx ...

Från vad jag hört, kommer det att förlora sin fukttransporterande egenskaper. Och dont glömma att tvätta det kallt. :)

neil0502

Jag kan inte tala med de potentiella skadorna, eller hur man vända på det, men det kan vara bra att morph tråden lite mot cykling kläder och sjukvård, allmänhet.

För mig går det i andra sidan av diskhon efter ridning. Lite kallt vatten och diskmedel är allt jag använder. Det suger natten. Jag skölj den, rulla den i en handduk och steg på den för att torka den. Den slutliga torkningen kommer från hängde upp den för resten av dagen.

Mina saker förblir ren. Den förslitning verkar ganska bra. Jag bryr inte med tvättmaskiner för cykel kläder.

Lycka till med ditt tillfrisknande. Jag kan inte tänka alltför mycket skada har skett.

RC2

Jag tar bib och jersey i duschen med mig innan svetten torkar och skölj dem, krama vattnet försiktigt, och hänga upp dem. Ingen tvål. De luktar inte illa och räcka länge. Liknande situation en gång, en GF tvättas och torkas! en bib och de spolas helt - elastisk på benen var torr och sprucken, tyg mindre motståndskraftig.

pod

Ja detta är allt nytt för mig. Jag chuck min cykling redskap i tvätta med allt annat, och har gjort så i flera år utan någon uppenbar sjuk påverkar alls.

Automatic Translations (Powered by Powered by Google):
BulgarianCroatianCzechDanishDutchEnglishFinnishFrenchGermanItalianJapaneseKoreanNorwegianPolishPortugueseSpanishSwedish
Languages translations supported by vBET 3.2.2