PDA

Raceline vägar cyklar

Visa fullständig version: Raceline vägar cyklar

Sasha Nackovski

Hej,

Om man tittar på att köpa en post cykel på väg att komplettera min mountainbike. Någon har några åsikter
på Raceline märke cyklar, särskilt när det gäller kvalitet och hållbarhet. Speciellt
intresserade av Performance modell som verkar tämligen väl rustad för pengarna. Eventuella yttranden
mycket uppskattat.

Märkte också att Freedomachine säljer Giant OCR2 för $ 1250. Eventuella synpunkter på denna cykel?

Tack,

Sasha

någon

Sasha Nackovski <snackov@alphalink.com.au> skrev: Hej Sasha,

Min begränsade erfarenhet av Racelines är att de är just ok ...

Titta på Meridas och specialiteter cyklar ....

Mycket god valuta för pengarna ...

> Hi,
>
> Om man ska köpa en post cykel på väg att komplettera min mountainbike. Någon har
> Yttranden om Raceline märke cyklar, särskilt när det gäller kvalitet och hållbarhet.
> Särskilt intresserad av Performance modell som verkar tämligen väl rustad för pengarna.
> Alla åsikter uppskattat.
>
> Märkte också att Freedomachine säljer Giant OCR2 för $ 1250. Eventuella synpunkter på denna cykel?
>
> Thanks,
>
> Sasha

--
Andrew Morris Big Bang Theory: amorris@iname.com Ph: +61401140797 I början var det
ingenting ... UIN: 314.454 ... som exploderade

Ideal

GIANT OCR2 är OK men OCR1 har kolfibergaffel & full 105 gruppo som är så mycket bättre och du
kunna få detta under 1600 $. Om din budget kan sträcka det TCR2 är snygga
Bike i år och första ögonkast passerar en mycket dyrare cykel. Säljer inte Merida eller Raceline,
men Merida är ett globalt varumärke, mycket stor i Europa, Raceline är ett lokalt distribuerad varumärke genom
Apollo. Merida har lite mer racing kudos & jazzy lacken men sticka med aluminiumram
versioner. Steve

someone@somewhere.com skrev:
> Sasha Nackovski <snackov@alphalink.com.au> skrev: Hej Sasha,
>
> Min begränsad erfarenhet Racelines är att de är just ok ...
>
> Titta på Meridas och specialiteter cyklar ....
>
>
> Mycket god valuta för pengarna ...
>
>
>> Hi,
>
>> Om man ska köpa en post cykel på väg att komplettera min mountainbike. Någon har
>> åsikter om Raceline märke cyklar, särskilt när det gäller kvalitet och hållbarhet.
>> Särskilt intresserad Prestanda modell som verkar tämligen väl rustad för pengarna.
>> Alla åsikter uppskattat.
>
>> Märkte också att Freedomachine säljer Giant OCR2 för $ 1250. Eventuella synpunkter på denna cykel?
>
>> Thanks,
>
>> Sasha

Andrew Morris

Hej Steve,

med hänsyn till Merida, har du hört något bra, dåliga eller likgiltiga om sina
"Magnesium" serien? Jag tittade på 105 Magnesium ...

Också, på Giants, vad $ $ 's förväntar vi oss att betala för TCR2? "IDEAL" <ideal@iinet.net.au>
wrote in message news: 3ECE42B6.7080309 @ iinet.net.au ...
> GIANT OCR2 är OK men OCR1 har kolfibergaffel & full 105 gruppo som är så mycket bättre och du
> Skall kunna få detta under 1600 $. Om din budget kan sträcka det TCR2 är snygga
> Bike i år och första ögonkast passerar en mycket dyrare cykel. Säljer inte Merida eller
> Raceline, men Merida är ett globalt varumärke, mycket stor i Europa, Raceline är ett lokalt distribuerad
> Varumärke genom Apollo. Merida har lite mer racing kudos & jazzy lacken men hålla fast vid sina
> Aluminiumram versioner. Steve
>
>
> Someone@somewhere.com skrev:
>> Sasha Nackovski <snackov@alphalink.com.au> skrev: Hej Sasha,
>
>> Min begränsad erfarenhet Racelines är att de är just ok ...
>
>> Titta på Meridas och specialiteter cyklar ....
>
>
>> Mycket god valuta för pengarna ...
>
>
>>> Hi,
>>>
>>> Om man ska köpa en post cykel på väg att komplettera min mountainbike. Någon har
>>> Åsikter om Raceline märke cyklar, särskilt när det gäller kvalitet och hållbarhet.
>>> Särskilt intresserad av Performance modell som verkar tämligen väl utrustad för
>>> Pengar. Eventuella yttranden mycket uppskattat.
>>>
>>> Också märkt att Freedomachine säljer Giant OCR2 för $ 1250. Eventuella synpunkter på denna cykel?
>>>
>>> Thanks,
>>>
>>> Sasha
>

Sasha Nackovski

Hej,

Verkar de allmänna slutsatsen är att Raceline cyklar är inte dålig, men inte lysande heller. Jag tror
kan hålla sig med en mer ansedda varumärke.

Steve, nämner ni att jag skulle kunna få Giant OCR1 för under $ 1600. Någon aning om var? Flesta
affärer verkar vara att sälja dem nära RRP på $ 1899. Jag håller med om att OCR1 verkar vara
extremt god valuta för pengarna.

Hade en titt på en OCR2 i butiken häromdagen, var inte så imponerad av kvaliteten på
ram. Svetsning verkade vara lite slarvig på sina ställen. Fortfarande, för $ 1.250 den troligtvis ännu inte illa
värde för pengarna.

Jag kan få en hel del på en Avanti Vivace (kolfibergaffel, Tiagra / Sora komponenter, Mavics etc). Synd
om den fula färgen systemet. Kan någon ge mig erfarenheter av denna cykel?

Tack till alla som svarade.

Sasha

On Fri, 23 Maj 2003 23:48:06 0.800, IDEAL <ideal@iinet.net.au> skrev:

> GIANT OCR2 är OK men OCR1 har kolfibergaffel & full 105 gruppo som är så mycket bättre och du
> skall kunna få detta under 1600 $. Om din budget kan sträcka det TCR2 är snygga
> Bike i år och första ögonkast passerar en mycket dyrare cykel. Säljer inte Merida eller
> Raceline, men Merida är ett globalt varumärke, mycket stor i Europa, Raceline är ett lokalt distribuerad
> varumärke genom Apollo. Merida har lite mer racing kudos & jazzy lacken men hålla fast vid sina
> aluminiumram versioner. Steve
>
>
> someone@somewhere.com skrev:
>> Sasha Nackovski <snackov@alphalink.com.au> skrev: Hej Sasha,
>
>> Min begränsad erfarenhet Racelines är att de är just ok ...
>
>> Titta på Meridas och specialiteter cyklar ....
>
>
>> Mycket god valuta för pengarna ...
>
>
>>> Hi,
>>>
>>> Om man ska köpa en post cykel på väg att komplettera min mountainbike. Någon har
>>> åsikter om Raceline märke cyklar, särskilt när det gäller kvalitet och hållbarhet.
>>> Särskilt intresserad av Performance modell som verkar tämligen väl utrustad för
>>> pengar. Eventuella yttranden mycket uppskattat.
>>>
>>> Också märkt att Freedomachine säljer Giant OCR2 för $ 1250. Eventuella synpunkter på denna cykel?
>>>
>>> Thanks,
>>>
>>> Sasha
>
>

John Staines

OCR 2 ram är exakt samma som OCR1 och OCR3.

Skål

John

Sasha Nackovski skrev:
>
> Hi,
>
> Verkar de allmänna slutsatsen är att Raceline cyklar är inte dålig, men inte lysande heller. Jag tror
> Jag kan hålla sig med en mer ansedda varumärke.
>
> Steve, nämner ni att jag skulle kunna få Giant OCR1 för under $ 1600. Någon aning om var?
> De flesta affärer verkar vara att sälja dem nära RRP på $ 1899. Jag håller med om att OCR1 verkar
> Vara mycket god valuta för pengarna.
>
> Hade en titt på en OCR2 i butiken häromdagen, var inte så imponerad av kvaliteten på
> Ramen. Svetsning verkade vara lite slarvig på sina ställen. Fortfarande, för $ 1.250 den troligtvis ännu inte
> Dålig valuta för pengarna.
>
> Jag kan få en hel del på en Avanti Vivace (kolfibergaffel, Tiagra / Sora komponenter, Mavics etc). För
> Bad om den fula färgen systemet. Kan någon ge mig erfarenheter av denna cykel?
>
> Tack till alla som svarade.
>
> Sasha
>
> On Fri, 23 maj 2003 23:48:06 0.800, IDEAL <ideal@iinet.net.au> skrev:
>
>> Giant OCR2 är OK men OCR1 har kolfibergaffel & full 105 gruppo som är så mycket bättre &
>> Du bör kunna få detta under 1600 $. Om din budget kan sträcka det TCR2 är en stor
>> Letar cykel i år och första ögonkast passerar en mycket dyrare cykel. Säljer inte Merida
>> Eller Raceline, men Merida är ett globalt varumärke, mycket stor i Europa, Raceline är ett lokalt
>> Distribueras varumärke genom Apollo. Merida har lite mer racing kudos & jazzy lacken men hålla fast
>> Deras aluminiumram versioner. Steve
>
>
>> Someone@somewhere.com skrev:
>>> Sasha Nackovski <snackov@alphalink.com.au> skrev: Hej Sasha,
>>>
>>> Min begränsad erfarenhet Racelines är att de är just ok ...
>>>
>>> Titta på Meridas och specialiteter cyklar ....
>>>
>>>
>>> Mycket god valuta för pengarna ...
>>>
>>>
>>>> Hi,
>>>>
>>>> Om man ska köpa en post cykel på väg att komplettera min mountainbike. Någon har
>>>> Åsikter om Raceline märke cyklar, särskilt när det gäller kvalitet och hållbarhet.
>>>> Särskilt intresserad av Performance modell som verkar tämligen väl utrustad för
>>>> Pengar. Eventuella yttranden mycket uppskattat.
>>>>
>>>> Också märkt att Freedomachine säljer Giant OCR2 för $ 1250. Eventuella synpunkter på denna cykel?
>>>>
>>>> Thanks,
>>>>
>>>> Sasha
>>>
>>>

Tezza

Ursprungligen postat av Sasha Nackovski
Hej,

Om man tittar på att köpa en post cykel på väg att komplettera min mountainbike. Någon har några åsikter
på Raceline märke cyklar, särskilt när det gäller kvalitet och hållbarhet. Speciellt
intresserade av Performance modell som verkar tämligen väl rustad för pengarna. Eventuella yttranden
mycket uppskattat.

Märkte också att Freedomachine säljer Giant OCR2 för $ 1250. Eventuella synpunkter på denna cykel?

Tack,

Sasha

Hej Sasha,
Jag gick igenom dessa frågor själv inte så länge sedan och jag föreslår att du tar dig tid att testa så många cyklar som du kan. The Giant är OK men försöker gå till minst Shimano 105 löpverk snarare än Tiagra nivå. Jag uppmanar er att kolla Merida Road 904. De är en fantastisk cykel. Full Shimano 105 drivutrustning, en sub 10kg vikt, gafflar kol och en uppsättning starka Ritchey hjul. Vid ungefär 1.800 $ det kanske kostar lite mer än jätten men enligt min mening är det en mycket bättre cykel med överlägsen ram geometri.

Bulgarian Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Italian Japanese Korean Norwegian Polish Portuguese Spanish Swedish