Visa fullständig version: Salanson dör av hjärtfel
Franska cyklisten dog av hjärtsvikt, säger läkaren
6 juni, 2003DRESDEN, Tyskland (AP) - En lovande fransk cyklist hittades död i sitt hotellrum av en
lagkamrat dog av hjärtsvikt, säger läkarna fredag. Fabrice Salanson hittades död bredvid sin
hotellsängen på tisdagen. Han förberedde för Tour Tyskland, som inleddes samma dag.
Jan Dressler vid universitetet i Dresden Medical Institute sade den 23-åriga ryttarens
död troligen orsakades av hans hjärta utvidga och kranskärlen inte pumpen
tillräckligt med blod.
`` Enligt vad vi har upptäckt hittills, den franska cykling professionella Fabrice Salanson dog
en naturlig död,''Dressler sa. Inga droger eller förbjudna ämnen hittades i kroppen, distrikt
advokat Juergen Schaer sagt fredag. Salanson, som blev proffs 2000 och betraktades som en av hans
landets största cykling talanger, hittades av rumskompis Sebastien Chavel.
> Dr Jan Dressler vid universitetet i Dresden Medical Institute sade den 23-årige rider död
> Troligen orsakades av hans hjärta utvidga och kranskärlen inte pumpa tillräckligt
> Blod.
>
Det är inte meningsfullt för mig ... han kan tävla en cykel på en professionell nivå, men hans hjärta
har inte tillräckligt stora reserver för att hålla honom vid liv under sömnen???
Jag köper inte det.
JW Milwaukee
J999w <j999w@aol.com> skrev:
>> Dr Jan Dressler vid universitetet i Dresden Medical Institute sade den 23-årige rider död
>> Troligen orsakades av hans hjärta utvidga och kranskärlen inte pumpa tillräckligt
>> Blod.
>
> Det är inte meningsfullt för mig ... han kan tävla en cykel på en professionell nivå, men hans hjärta
> Har inte tillräckligt stora reserver för att hålla honom vid liv under sömnen???
Heart utvidgningen är vanligtvis ett resultat av lunginsufficiens. Han kunde ha dött när som helst. Han
bara valde att gå lugnt i sömnen (inte skriker som passagerarna i bilen)
> Jag köper inte det.
döden är gratis, har alltid varit. senast jag hörde att det är lätt tillgänglig för alla.
> JW Milwaukee
"J999w" <j999w@aol.com> wrote in message news: 20030606183623.17667.00000081 @ mb-m23.aol.com ...
>> Dr Jan Dressler vid universitetet i Dresden Medical Institute
sa
>> 23--årig ryttare död troligen orsakades av hans hjärta
utvidga och
>> Kranskärlen inte pumpa tillräckligt med blod.
>
>
> Det är inte meningsfullt för mig ... han kan tävla en cykel på
yrkesmässig
> Nivå, men hans hjärta inte har tillräckligt stora reserver för att hålla honom vid liv
stund
> Sover???
>
> Jag köper inte det.
Du behöver inte köpa något. Det finns en risk att den här killen avancerade till alldeles för fort. Hans
muskler och lungor växte snabbare än hans Cardio system. Kan ha en genetisk problem men mer
sannolikt bara försöker få för bra för fort.
Jag undrar hur länge han hade tävlat på PRO-nivå och top amatör.
"J999w" <j999w@aol.com> wrote in message news: 20030606183623.17667.00000081 @ mb-m23.aol.com ...
>> Dr Jan Dressler vid universitetet i Dresden Medical Institute sade den 23-åriga ryttarens
>> Död troligen orsakades av hans hjärta att utvidga och
den
>> Kranskärlen inte pumpa tillräckligt med blod.
>
>
> Det är inte meningsfullt för mig ... han kan tävla en cykel på
yrkesmässig
> Nivå, men hans hjärta inte har tillräckligt stora reserver för att hålla honom vid liv under sömnen???
>
> Jag köper inte det.
Plötslig hjärtdöd i elit uthållighetsidrottare är faktiskt en välkänd (men tack och lov sällsynta)
händelse. Gör en MEDLINE sökning.
En fråga är att eliten uthållighetsidrottare har så stora förändringar i hjärtats morfologi som normal
standarder för screening sjuka människor får screwed up. EKG mönster att du eller jag skulle avräknas
blinkande ljus och larm är ofta (men tyvärr tydligen inte alltid) godartad i en elitidrottare.
"Dr Jan Dressler vid universitetet i Dresden Medical Institute sade den 23-årige rider död
troligen orsakades av hans hjärta utvidga och kranskärlen inte pumpa tillräckligt med blod. "
Låter som det han beskriver är hypertrofisk kardiomyopati kallas idiopatisk hypertrofisk
subvalvulär stenosis (IHSS). Detta är ett tillstånd där det tjocknar hjärtmuskeln strax under
öppnandet av aortaklaffen. Detta förtjockat område minskar den effektiva delen av aortaklaffen och
orsakar en stenos eller förträngning i blodflödet. Det finns alltid ett tryckfall efter en
striktur i flödet. Sedan öppningen för kranskärlen är bara förbi aortaklaffen detta
kan minska perfusionen tryck (differenstrycket över hjärtats kranskärl) och
Minskningen koronara blodflödet. Detta tillstånd kan förvärras med atletisk träning på grund av att
orsakar mer förtjockning av hjärtmuskeln muren, men det är något man föds med inte
något som du får från utbildning. Patienter kan vara utan symtom förrän de har en plötslig
hjärtdöd, förmodligen från ventrikulär arytmi. Det enda som inte passar är att när
personer med denna sjukdom har plötslig hjärtdöd är det i allmänhet efter en kort episod av
motion, inte i sömnen som Salanson.
--
Mike Murray
Jag köper inte det, men är på det medicinska området, och tar inget bedrägeri eller annan olaglig användning av
droger, här är min uppfattning .............. Dying in en sömn från värme misslyckande "i en person som inte är
överviktiga, fysiskt i form och förmodligen hade en frekvens sovande hjärta 40bpm eller mindre är sällsynt
inte en catestrophic skulle inträffa. Därmed återstår endast 2 möjligheter. Det kunde ha varit
en elektrolyt obalans som orsakade en arytmier eller han hade en blodpropp som spontant uppstått
i en stor kranskärl. Det senare kan drabba vem som helst och det är anledningen till att
baby aspirin en dag är så avgörande för alla vuxna att ta. Den förstnämnda är osannolikt om inte hans diet och
vätskeintag ändrades redically form tidigare ras beredning. Antingen scenario skulle förmodligen kunna
uteslutas av obduktionen. Soemthing är inte kosher ............................ dekanus
verkar göra med en "katastrofal" tappa av blodtrycket. Enligt arbetsbörda blodtrycket
ok eftersom hjärtfrekvensen upp. som corallary när sovande hjärtfrekvensen sjunker till låga resultat
i BP krasch och död .....
>> Hjärta utvidgningen är vanligtvis ett resultat av lunginsufficiens. Han kunde ha dött när som helst. Han
>> bara valde att gå lugnt i sömnen (inte skriker som passagerarna i bilen)
>
>
>
> Håll telefonen.
>
> Lunginsufficiens? Återigen, om du kan trampa en cykel på 50 km / h, hur gör du _suddenly_
> Har syrebrist att leverera krav hjärtat. Coronary artery spasm, kanske, men
> Det är inte vad "MD" rapporterade.
>
> Jag håller med om att hans hjärta var utvidgade nog, men detta i sig inte få den att sluta slå.
> Visst, om han hjärta var att "sjuk", skulle inte hjärtflimmer spåras i hans check
> Ups? (inte Frankrike har de strängaste medicinska kontroller i yrket?). Om det var
> "Rent hjärtsvikt" som hävdade ... han inte har några symptom på andfåddhet
> Andas, bröstsmärta, svullna fotleder (tecken på hjärtsvikt)?
>
> Om det var min familjemedlem, skulle jag leta efter ett andra utlåtande.
>
> FWIW.
>
> JW Milwaukee
Jag håller med möjlighet till IHSS, men jag tror att vi alla måste ta ett steg tillbaka och inse att vi är
läser en tidningsartikel med lekman tolkning. Vi försöker att läsa in i detta. Jag
arbetat med europeiska cyklister och hade journaler skickat och alla av den terminologi som skiljer
något från amerikanska versioner. Termen "hjärtsvikt" betyder olika saker. Oftast är
kroniska tillstånd som kan orsakas av många olika orsaker (dvs. kardiomyopati, skador från
hjärtattack, mångåriga hypertoni). Personer med hjärtsvikt kan vara känsliga för dödlig
arytmier (som med största sannolikhet var detta cyklister dödsorsak). Det är möjligt att ha en mild
kardiomyopati som orsakar en allvarlig arrhthmia. Denna arytmi kan uppträda under ansträngning och
vila. Det är också möjligt att ha kardiomyopati och fortfarande utvecklas starkt. Många av er kanske
ihåg ex USPS / Lotto ryttare Stive Vermaut som gick i pension tidigare i år efter diagnos av en
allvarlig arytmi (troligen från en mild kardiomyopati och / eller skada på hans hjärtmuskeln från en
Tidigare sjukdom). Han var så bra (jag tror att topp 30 i TDF) och som har arbetat med
Stive ärende här i th stater, var narkotika som inte är ett problem. Lyckligtvis var Stive's arytmi
diagnostiseras tidigt och medicinering etc ger honom möjlighet att leva ett hälsosamt liv än utan konkurrens
cykling. Förresten, jag också thimk kommentaren om fransmännen inte screening idrottare är off-base.
Nico Mattan hade en mycket gynnsam arytmi under sin genomgång för några år sedan och han var inte
tillåtet att rida igen förrän (efter ett besök i USA för vidare provning) det var bevisat att detta
avvikelse var godartad. Om någonting inför säsongen physicals var ganska stränga.
Slutligen, inte Salanson rida TDF under de senaste åren? Om jag inte misstar mig, de
utföra hjärt-ultraljud på alla startande. En betydande kardiomyopati skulle eventuellt visas upp
om detta test om det görs på rätt sätt. Emellertid hypertophy i och atletiska hjärtat kan ibland
mask kardiomyopati. "Mike Murray" <mike.murray@obra.org> wrote in message
news:% YfEa.864519 $ OV.812187 @ rwcrnsc54 ...
> "Jan Dressler vid universitetet i Dresden Medical Institute sade den 23-åriga ryttarens
> Död troligen orsakades av hans hjärta att utvidga och
den
> Kranskärlen inte pumpa tillräckligt med blod. "
>
> Det låter som det han beskriver är hypertrofisk kardiomyopati också
ringde
> Idiopatisk hypertrofisk subvalvulär stenos (IHSS). Detta är en förutsättning
var
> Det thickens hjärtmuskeln strax under inledningen av aortaklaffen.
Den här
> Förtjockat område minskar den effektiva delen av aortaklaffen och orsakar en stenos eller striktur,
> I blodflödet. Det finns alltid ett tryckfall efter en förträngning i flödet. Sedan öppningen
> För koronar
arteries
> Är bara förbi aortaklaffen detta kan minska perfusionen trycket
(den
> Differenstryck över hjärtats kranskärl) och minska koronar blodflödet. Den här
> Tillstånd kan förvärras med atletisk träning
därför
> Som orsakar mer förtjockning av hjärtmuskeln muren, men det är något som man föds med
> Inte något som man får från utbildning. Patienter kan vara utan symtom förrän de har en
> Plötslig hjärtdöd, förmodligen från ventrikulär arytmi. Det enda som inte passar är
> Att när personer med denna sjukdom har plötslig hjärtdöd är det i allmänhet efter
en
> Kort episod av motion, inte i sömnen som Salanson.
>
> --
> Mike Murray
>
Allt detta prat om ihss, eller och förstoras hjärta i förhållande till coronary cirkulationskapacitet är verkligen
Endast relavent under påfrestningar.
(dvs. det är där den steroider fyllt fotbollsspelaren faller över under våren utbildning och
katekolaminer sparkas ut från binjurarna utlösa koronarvasokonstriktion,
conduction abnormallity eller vid IHSS kramp i hjärtat ).... Det är inga
Jämfört med en cyklist som sover i ett djupt tillstånd av vila. Återigen, jag är nybörjare på cykling och
vet inte ens detta Salanson kille, men rapporten om hans död är mycket märkligt (återigen, mot bakgrund
det faktum att inga droger rapporteras )............... dekanus
Herb Dershowitz skrev:
>
> Franska cyklist dog av hjärtsvikt, säger läkaren
"heart failure" \u003d "vi har ingen aning"
Alla dör av hjärtsvikt. Det är ett symptom, inte en orsak. Något som får hjärtat att misslyckas.
När de inte kan lista ut vad det är, de bara lade "hjärtsvikt" på certifikatet eftersom de
måste lägga något.
"David Ryan" <bikerpackman@hotmail.com> wrote in message news: 3EE2F0E6.E51FBA71 @ hotmail.com ...
> Herb Dershowitz skrev:
>
>> Franska cyklisten dog av hjärtsvikt, säger läkaren
>
> "Hjärtsvikt" \u003d "vi har ingen aning"
>
> Alla dör av hjärtsvikt. Det är ett symptom, inte en orsak. Något som får hjärtat att misslyckas.
> När de inte kan lista ut vad det är, de bara lade "hjärtsvikt" på certifikatet eftersom
> De måste lägga något.
När jag var i sovsalar, en av de dudes lagt mycket fritt slappa i en annan dude öl.
Dude # 2 blev mycket sjuk och fick åka till sjukhuset. Sjukhuset pumpas ut magen och satte honom
på ett IV natten.
Deras förklaring till hans sjukdom? Mage Virus.
I grund och botten att de inte visste vad det var.
J999w skrev:
>
> Jag håller med om att hans hjärta var utvidgade nog, men detta i sig inte göra att den stannar
> Slå. Visst, om han hjärta var att "sjuk", skulle inte den oregelbundna hjärtslag detekteras i
> Hans check ups?
>
Detta är vad jag undrar tidigare.
Det finns olika typer av hjärt utvidgningen. Det är utvidgningen följer pulmonell
insufficiens (knappas Salanson s fall) och det är den utvidgning som är gemensam för
uthållighetsidrottare. Jag är säker på att en rättsläkare kan se skillnad.
"Clovis Lark" <clark@steel.ucs.indiana.edu> wrote in message
news: bbr5ap $ 3CS $ 7@hood.uits.indiana.edu ...
> J999w <j999w@aol.com> skrev:
<snip>
> Hjärta utvidgningen är vanligtvis ett resultat av lunginsufficiens. Han kunde ha dött när som helst. Han
> Valde bara att gå lugnt i sömnen (inte skriker som passagerarna i bilen)
Pulmonary otillräcklig en orsak till förstorad hjärtan hos unga, passar idrottare? Var har du fått detta
från? Hos unga idrottare död "hjärta faliure" beror vanligtvis på att hypertrofisk kardiomyopati.
D.
>> Jag köper inte det.
>
> Död är gratis, har alltid varit. senast jag hörde att det är lätt tillgänglig för alla.
>
>> JW Milwaukee
---
Utgående post är certifierat Virus Free. Justeras AVG anti-virus system (http://www.grisoft.com (http://www.grisoft.com/)).
Version: 6.0.483 / Virus Database: 279 - Release Date: 5/19/2003
Detta påstående kunde inte vara mer felaktig hjärtsvikt hänvisar till en särskild enhet och inte
till just den situation där hjärtat stannar, eller misslyckas.
--
Mike Murray MD
"David Ryan" <bikerpackman@hotmail.com> wrote in message news: 3EE2F0E6.E51FBA71 @ hotmail.com ...
> Herb Dershowitz skrev:
>
>> Franska cyklisten dog av hjärtsvikt, säger läkaren
>
> "Hjärtsvikt" \u003d "vi har ingen aning"
>
> Alla dör av hjärtsvikt. Det är ett symptom, inte en orsak. Något som får hjärtat att misslyckas.
> När de inte kan lista ut vad det är, de bara lade "hjärtsvikt" på certifikatet eftersom
> De måste lägga något.
Min mor fick diagnosen gång med "hjärtsvikt". Vid tiden läkarna nästan dödade henne med en
digitalis att överdosering sätta henne på sjukhuset i två veckor, föreslog jag att det kan vara relaterat
en thyroid villkor påstås botas med en "atomär cocktail" 40 år tidigare. Visst räcker det
hade kommit tillbaka och hon behövde en andra. Hon återhämtade sig från digitalis, återvände hennes hjärta
normal och hon fortfarande lever.
Så, Doc, berätta om det.
Mike Murray skrev:
>
> Detta påstående kunde inte vara mer felaktig hjärtsvikt hänvisar till en särskild enhet och inte
> Till just den situation där hjärtat stannar, eller misslyckas.
> --
> Mike Murray MD
>
> "David Ryan" <bikerpackman@hotmail.com> wrote in message news: 3EE2F0E6.E51FBA71 @ hotmail.com ...
>> Herb Dershowitz skrev:
>>>
>>> Franska cyklisten dog av hjärtsvikt, säger läkaren
>
>> "Hjärtsvikt" \u003d "vi har ingen aning"
>
>> Alla dör av hjärtsvikt. Det är ett symptom, inte en orsak. Något som får hjärtat att
>> Misslyckas. När de inte kan lista ut vad det är, de bara lade "hjärtsvikt" på intyget
>> Eftersom de måste sätta något.
Tyreotoxikos, den patologiska tillstånd med hög sköldkörtel nivåer, är en ovanlig orsak till hjärtat
misslyckande. Oftast hjärtsvikt orsakas av primär hjärtsjukdomar som minskar pumpning
förmåga hjärtat. Mindre vanligt är hjärtsvikt orsakad av ökad efterfrågan på ett hjärta som
har mer normal pumpning funktion. Tyreotoxikos är ett exempel på detta. Andra exempel är sepsis,
vätskeretention och några överdoser narkotika. Skilja ut skillnaden mellan dessa två saker kan
vara svårt att göra utan invasiva test.
Digitalis var, under den senaste tiden, standardbehandling för hjärtsvikt. I de flesta fall har nu
ersatts av bättre läkemedel. En anledning till att andra droger är bättre är att digitalis har
mycket smalt terapeutiskt fönster giftiga nivån överlappar till terapeutisk nivå. Digitalis
toxicitet var vanligt och ett stort problem med användning av läkemedlet.
Summan av kardemumman är att det låter som om du mamma faktiskt hade hjärtsvikt förorsakad
av tyreotoxikos. Sänka sköldkörteln nivå genom att behandla henne med radioaktivt jod bort
orsaken till hjärtsvikt.
--
Mike Murray
"David Ryan" <bikerpackman@hotmail.com> wrote in message news: 3EE4E4FF.F779623A @ hotmail.com ...
> Min mor fick diagnosen gång med "hjärtsvikt". Vid tiden läkarna nästan dödade henne med
> En digitalis överdos som satte henne på sjukhuset i två veckor, föreslog jag att det kan bli
> Relaterade till en thyroid villkor påstås botas med en "atomär cocktail" 40 år tidigare. Säker
> Nog det hade kommit tillbaka och hon behövde en andra. Hon återhämtade sig från digitalis, hennes hjärta
> Återgått till det normala och hon fortfarande lever.
>
> So, Doc, berätta om det.
>
> Mike Murray skrev:
>
>> Detta uttalande inte kunde vara mer felaktigt eftersom hjärtsvikt hänvisar till
en
>> Specifik enhet och inte bara situationen där hjärtat stannar, eller misslyckas.
>> --
>> Mike Murray MD
>
>> "David Ryan" <bikerpackman@hotmail.com> wrote in message news: 3EE2F0E6.E51FBA71 @ hotmail.com ...
>>> Herb Dershowitz skrev:
>>>>
>>>> Franska cyklisten dog av hjärtsvikt, säger läkaren
>>>
>>> "Hjärtsvikt" \u003d "vi har ingen aning"
>>>
>>> Alla som dör av hjärtsvikt. Det är ett symptom, inte en orsak. Något som får hjärtat att
>>> Misslyckas. När de inte kan lista ut vad det är, de bara lade "hjärtsvikt" på intyget
>>> Eftersom de måste sätta något.
Varsågod, ta en jävla läkare att säga att vi alla bör ta en aspirin per dag.
Jag antar att när jag mår lite sjuk jag borde ta lite hostmedicin, när jag känner en klåda, benedryl,
när jag har en orolig mage jag borde ta lite Pepto, när jag känner mig ledsen jag skulle ta lite Prozak.
Eller kanske skall jag låta min kropp ta hand om det och behandla sig själv så jag inte blir beroende av medicinen
för varje liten sak som AILS mig. Jag har inte tagit något läkemedel för över 8 år, och jag känner
bättre än någonsin,
oh well,
Rope
"realdean" <realdean@hotmail.com> wrote in message
news: f29a30e3.0306062328.6323a321 @ posting.google.com ...
> Jag köper inte det, men är på det medicinska området, och tar inget bedrägeri eller annan olaglig användning av
> Droger, här är min uppfattning .............. Dying in en sömn från värme misslyckande "i en person som är
> Inte överviktigt, fysiskt i form och förmodligen hade en frekvens sovande hjärta 40bpm eller mindre är
> Sällsynt om inte en catestrophic skulle inträffa. Därmed återstår endast 2 möjligheter. Det kanske
> Varit en elektrolyt obalans som orsakade en arytmier eller han hade en blodpropp som spontant
> Inträffade i en stor kranskärl. Det senare kan drabba vem som helst och det är
> Anledning att en baby aspirin per dag är så avgörande för alla vuxna att ta. Den förstnämnda är osannolikt
> Såvida hans kost-och vätskeintag förändrades redically form tidigare ras beredning. Vilken
> Scenario skulle förmodligen kunna uteslutas på obduktionen. Soemthing är
> Kosher ............................ Dean
I artikel <f23e9c900c0119f8a4fd8d783141de74@unlimited.ultrafeed.com>, Rope
<cfbill@charterBLAHBLAH.net> skrev:
> Varsågod, ta en jävla läkare att säga att vi alla bör ta en aspirin per dag.
>
> Jag antar att när jag mår lite sjuk jag borde ta lite hostmedicin, när jag känner en klåda,
> Benedryl, när jag har en orolig mage jag borde ta lite Pepto, när jag känner mig ledsen jag skulle ta
> Några Prozak.
>
> Eller kanske skall jag låta min kropp ta hand om det och behandla sig själv så jag inte blir beroende av
> Medicin för varje liten sak som AILS mig.
Ja, lite aspirin för att tunna ut blodet, vilket kan vara bra om det? Våra förfäder inte behövde några
läkare eller förebyggande medicin och de levde till mogen ålder av 57. Låter bra.
-WG
Warren <warren@usvh.com> wrote in message news: <100620031526190384% warren@usvh.com> ...
> Jag vet att jag svarar på någon som har någon kunskap om cirka
farmakologi, utan för det sitt värde höra det går ........... Aspirin inte blodförtunnande! Det GÖR
förhindra trombocytaggregation, vilket är bra speciellt om någon är dum nog att
onödigt ta EPO skott. Acetylsalicylsyra i lågdos (81mg per dag) terapi stör de organ
cycloxygenase system som orsakar vasokonstriktion och trombocytaggregationen De bevis
föreslår att ta högre doser kan faktiskt förneka denna förmån. I vart fall statistiskt för
icke-diabetiker bästa 2 saker som alla kan göra för att leva ett långt och hälsosamt liv är (1)
ta en baby asdpirin en dag och (2) hålla ditt kolesterol så låga som möjligt. Göra dessa 2 tings
outways fördelarna av att vitaminer, antioxdants, kontrollera vikt, motion, støping
rökning och listan fortsätter.
vBulletin, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by
vBSEO 3.3.0