PDA

I kinda visste att jag var för tung ...

Visa fullständig version: I kinda visste att jag var för tung ...

Sidor: [1] 2

Raptor

Jag gjorde det till slut min väg in i en CATV tävling, Sugarhouse Park Crit. 45 minuter med tre efterbehandling
varv. Kursen var belagda frisk, om
1,3 mil varv. Parken har en damm i en bassäng, så varje varv har två 50-fots klättrar. Jag har jobbat
ut hårt och ökade med 5 pounds till 185 under de senaste sex månaderna.

Eftersom jag kan göra 23-24mph solo på en bra dag, jag trodde jag skulle bli bra. Då, "Oh yeah, jag minns
här ... "från 15 år sedan, sista gången jag körde. Alla dessa speed freaks turas brännande
sig själva, vilket resulterar i en mycket het tempo från början till slut.

Jag gjorde bra klättra runt på baksidan för ungefär sex varv, nonchalant låter förslaget dra mig längs
nedförsbackar och lägenheter, och ganska lätt tävlar upp klättrar komma ikapp. Det fanns en tid där
kursen stramar upp och ett par killar i mitten fick squirly, men inga krascher.

Då hallåman kör två största varv nära varandra och plötsligt klungan är 30 yards framåt och
Jag inser att jag är klar. Jag hängde för ett flera varv innan jag drog.

Ser ut som jag behöver mer fart arbete. Jag försöker att besluta om att göra strukturerade intervallträning
på min egen, eller delta i mer träningarna i veckan tävlingar för att få hög kapacitet takt återvinning
går. Eller ska jag gå med i en lokal grupp och åka med dem?

--
--
Lynn Wallace http://www.xmission.com/ ~ lawall "Jag är inte stolt. Vi har faktiskt inte har gjort allt vi
kunde för att skydda våra kunder. Våra produkter helt enkelt inte utformade för säkerhet. "- Microsoft VP i
ansvarig för Windows OS Development, Brian Valentine.

Dashi Toshii

"Raptor" <me@attbi.com> wrote in message news: 3EE22BD7.1060107 @ attbi.com ...
> Jag äntligen gjort min väg in i en CATV tävling, Sugarhouse Park Crit. 45 minuter med tre efterbehandling
> Varv. Kursen var belagda frisk, om
> 1,3 mil varv. Parken har en damm i en bassäng, så varje varv har två 50-fots klättrar. Jag har
> Tränar hårt och ökade med 5 pounds till 185 under de senaste sex månaderna.

Du sa inte hur lång du är men om du är 6 fot eller mer du behöver gå ner ytterligare 15 pounds till
20 pounds.

Om mindre än 6 meter än vad du kommer att behöva förlora mycket mer vikt.

Dashii (6 '1 "166 pounds)

Aeklaw

"Raptor" <me@attbi.com> wrote in message news: 3EE22BD7.1060107 @ attbi.com ...
> Jag äntligen gjort min väg in i en CATV tävling, Sugarhouse Park Crit. 45 minuter med tre efterbehandling
> Varv. Kursen var belagda frisk, om
> 1,3 mil varv. Parken har en damm i en bassäng, så varje varv har två 50-fots klättrar. Jag har
> Tränar hårt och ökade med 5 pounds till 185 under de senaste sex månaderna.
>
> Eftersom jag kan göra 23-24mph solo på en bra dag, jag trodde jag skulle bli bra. Då, "Oh yeah, jag minns
> Här ... "från 15 år sedan, sista gången jag körde. Alla dessa speed freaks turas brännande
> Sig själva, vilket resulterar i en mycket het tempo från början till slut.
>
> Jag gjorde bra klättra runt på baksidan för ungefär sex varv, nonchalant låter förslaget dra mig längs
> Nedförsbackar och lägenheter, och ganska lätt tävlar upp klättrar komma ikapp. Det var en gång
> Där kursen stramar upp och ett par killar i mitten fick squirly, men inga krascher.
>
> Sedan utropare kör två största varv nära varandra och plötsligt klungan är 30 yards framåt
> Och jag inser att jag är klar. Jag hängde för ett flera varv innan jag drog.
>
> Det verkar som jag behöver mer fart arbete. Jag försöker att besluta om att göra strukturerade intervallträning
> På min egen, eller delta i mer träningarna i veckan tävlingar för att få hög kapacitet takt återvinning
> Går. Eller ska jag gå med i en lokal grupp och åka med dem?
>
> --
> --
> Lynn Wallace http://www.xmission.com/ ~ lawall "Jag är inte stolt. Vi har faktiskt inte har gjort allt vi
> Kunde för att skydda våra kunder. Våra produkter helt enkelt inte utformade för säkerhet. "- Microsoft VP
> Ansvarar för Fönstren OS Development, Brian Valentine.

Carl Sundquist

"Dashi Toshii" <Toshii@Jpn.com> wrote in message

>> 1,3 mil varv. Parken har en damm i en bassäng, så varje varv har två 50-fots klättrar. Jag har
>> Tränar hårt och ökade med 5 pounds till 185 under de senaste sex månaderna.
>
> Du har väl inte säga hur lång du är men om du är 6 fot eller mer du behöver gå ner ytterligare 15 pounds
> 20 pounds.
>
> Om mindre än 6 meter än vad du kommer att behöva förlora mycket mer vikt.
>

För en 50 fot klättra?

Intervall skulle vara mer praktiskt.

Ken Papai

"Dashi Toshii" <Toshii@Jpn.com> wrote in message news: KxqEa.102556 $ M01.53351 @ sccrnsc02 ...
>
> "Raptor" <me@attbi.com> wrote in message
news: 3EE22BD7.1060107 @ attbi.com ...
>> Jag gjorde det till slut min väg in i en CATV tävling, Sugarhouse Park Crit. 45 minuter med tre
>> Avslutande varv. Kursen var belagda frisk, om
>> 1,3 mil varv. Parken har en damm i en bassäng, så varje varv har två 50-fots klättrar. Jag har
>
> Du har väl inte säga hur lång du är men om du är 6 fot eller mer du behöver gå ner ytterligare 15 pounds
> 20 pounds.
>

Inte riktigt. £ 185 för någon 6 ", i en Cat V ras är bra. Om Wallace kan göra 23 + mph ave. platt
solo då han är mer än tillräckligt med plats och förhoppningsvis tillräckligt snabbt, och ras-smarta nog att göra mycket bra
och uppgraderar efter 5-10 Cat V startar.

>
> Dashii (6 '1 "166 pounds)

(det är ganska förbaskad skinny)

J999w

> Jag gjorde bra klättra runt på baksidan för ungefär sex varv,

Det är ditt problem.

Du ser inte Lance tillbaka dit för länge!

Få modig och sitta i förpackningen mer. Utkik efter personer med dålig kunskap och ligga steget före dem.

JW Milwaukee

Dashi Toshii

"Carl Sundquist" <carlsun@cox-internet.com> wrote in message
nyheter: ve4du88f33mu0d@corp.supernews.com ...
>
> "Dashi Toshii" <Toshii@Jpn.com> wrote in message
>
>>> 1,3 mil varv. Parken har en damm i en bassäng, så varje varv har två 50-fots klättrar. Jag har
>>> Tränar hårt och ökade med 5 pounds till 185 under de senaste sex månaderna.
>
>> Du sa inte hur lång du är men om du är 6 fot eller mer du behöver
till
>> Förlora ytterligare 15 pounds to 20 pounds.
>
>> Om mindre än 6 meter än vad du kommer att behöva förlora mycket mer vikt.
>
>
> För en 50 fot klättra?
>
> Intervall skulle vara mer praktiskt.

Inte bara för en 50 fots klättra men för det totala resultatet.

Dashii

Dashi Toshii

"Ken Papai" <ken@kenpapai.com> wrote in message news: o7rEa.898437 $ Zo.205182 @ sccrnsc03 ...
>
> "Dashi Toshii" <Toshii@Jpn.com> wrote in message news: KxqEa.102556 $ M01.53351 @ sccrnsc02 ...
>
>> "Raptor" <me@attbi.com> wrote in message
> News: 3EE22BD7.1060107 @ attbi.com ...
>>> Jag gjorde det till slut min väg in i en CATV tävling, Sugarhouse Park Crit. 45 minuter med tre
>>> Avslutande varv. Kursen var belagda frisk,
om
>>> 1,3 mil varv. Parken har en damm i en bassäng, så varje varv har två 50-fots klättrar. Jag har
>
till
>
>
> Inte riktigt. £ 185 för någon 6 ", i en Cat V ras är bra. Om Wallace kan göra 23 + mph ave. platt
> Solo då han är mer än tillräckligt med plats och förhoppningsvis tillräckligt snabbt, och ras-smarta nog att göra mycket
> Bra och uppgraderar efter 5-10 Cat V startar.

Visst men för att vara konkurrenskraftiga och vara en möjlig vinnare han kommer att behöva förlora vikt.

Jag menar inte genom bantning utan genom att arbeta hårt på cykeln och äta hälsosamt.

>> Dashii (6 '1 "166 pounds)
>
> (Det är ganska förbaskad skinny)

Tack men jag tror inte att jag är för mager, jag byggt mer som en mitten vikt boxare än
cyklist.

Dashii

Mike S.

"J999w" <j999w@aol.com> wrote in message news: 20030607153900.27469.00000264 @ mb-m01.aol.com ...
>> Jag gjorde bra klättra runt på baksidan för ungefär sex varv,
>
> Det är ditt problem.
>
> Du ser inte Lance tillbaka dit för länge!
>
> Få modig och sitta i förpackningen mer. Utkik efter personer med dålig kunskap och
stanna
> Framför sig.
>
> JW Milwaukee

Ännu bättre, bo i topp 20 eller så hela loppet.

1. det lättare: inga tävlar ut i hörnen.
2. Du kan se när framsidan av förpackningen accelererar och vara redo när vågen kommer till dig.
3. förarna i fronten är oftast bättre cykel hanterare och därmed säkrare
4. nämnde jag att det var lättare?
5. det lättare att se om någon är modig nog att attackera en Cat 5 lopp och prova en paus. Om du inte
såsom ridning i förpackningen, gå OTF stället för OTB! Minst OTF du har chans att vinna något
(like loppet!)

Tricket är att komma till den punkt där du kan rida på framsidan, men inte på framsidan. Låt några
andra sucker dra!

Då igen har du förmodligen redan vet allt detta, du bara inte gör det ...

Mike

Jeff Jones

"Ken Papai" <ken@kenpapai.com> wrote in message news: o7rEa.898437 $ Zo.205182 @ sccrnsc03 ...

>
>
> (Det är ganska förbaskad skinny)
>
Jag hade en vän som var 6 '2 "och vägde 130 lbs (59 kg) när han var racing (han var i sina tidiga
20's though). Han brukade gå OK på kullar, och han kunde sprint ganska bra. Han stannade cirka sex
år sedan och jag tror att han nu runt 190 £ märket.

Jeff

Tom Kunich

"Jeff Jones" <jeff@cyclingnews-punt-com> wrote in message
news: 3ee2515c 0 $ $ 10.842 $ ba620e4c@reader1.news.skynet.be ...
>
> "Ken Papai" <ken@kenpapai.com> wrote in message news: o7rEa.898437 $ Zo.205182 @ sccrnsc03 ...
>
>>>
>>> Dashii (6 '1 "166 pounds)
>
>> (Det är ganska förbaskad skinny)
>
> Jag hade en vän som var 6 '2 "och vägde 130 lbs (59 kg) när han var
Racing
> (Han var i början av 20-talet dock). Han brukade gå OK på kullar, och han
kunde
> Sprint ganska bra. Han stannade ungefär sex år sedan och jag tror
han nu
> Runt 190 £ märket.

Så detta är din "vän" i spegeln Jeff?

Dashi Toshii

"Jeff Jones" <jeff@cyclingnews-punt-com> wrote in message
news: 3ee2515c 0 $ $ 10.842 $ ba620e4c@reader1.news.skynet.be ...
>
> "Ken Papai" <ken@kenpapai.com> wrote in message news: o7rEa.898437 $ Zo.205182 @ sccrnsc03 ...
>
>>>
>>> Dashii (6 '1 "166 pounds)
>
>> (Det är ganska förbaskad skinny)
>
> Jag hade en vän som var 6 '2 "och vägde 130 lbs (59 kg) när han var
Racing
> (Han var i början av 20-talet dock). Han brukade gå OK på kullar, och han kunde sprint ganska bra.
> Han stannade ungefär sex år sedan och jag tror han är
nu
> Runt 190 £ märket.
>
> Jeff

Jag tror inte att det finns några pro ryttare över 2,3 lbs per tum.

"Big Mig" Miguel Indurain var cirka 2,4 lbs per tum.

Dashii

Nick Burns

"Raptor" <me@attbi.com> skrev i brevet:

<snip>

"Oh yeah, jag minns det här ..." från 15 år sedan, den sista gången jag
> Tävlade. Alla dessa speed freaks turas bränner sig själva, vilket resulterar i en mycket het takt från
> Start till mål.

Den sortens definierar krit racing.

>
> Jag gjorde bra klättra runt på baksidan för ungefär sex varv, nonchalant låter förslaget dra mig längs
> Nedförsbackar och lägenheter, och ganska lätt tävlar upp klättrar komma ikapp. Det var en gång
> Där kursen stramar upp och ett par killar i mitten fick squirly, men inga krascher.
>
> Sedan utropare kör två största varv nära varandra och plötsligt klungan är 30 yards framåt
>
> Det verkar som jag behöver mer fart arbete. Jag försöker att besluta om att göra strukturerade intervallträning
> På min egen, eller delta i mer träningarna i veckan tävlingar för att få hög kapacitet takt återvinning
> Går. Eller ska jag gå med i en lokal grupp och åka med dem?

Gruppen rider och några tävlingar där du har inget mål, utan att förbättra varje utflykt.

>
> --
> --
> Lynn Wallace http://www.xmission.com/ ~ lawall "Jag är inte stolt. Vi har faktiskt inte har gjort allt vi
> Kunde för att skydda våra kunder. Våra produkter helt enkelt inte utformade för säkerhet. "- Microsoft VP

Nick Burns

Ja, det finns några. Tour vinnare kan vara en annan historia.

"Dashi Toshii" <Toshii@Jpn.com> wrote in message
news: w6wEa.612560 $ Si4.554224 @ rwcrnsc51.ops.asp.att.net ...
>
> "Jeff Jones" <jeff@cyclingnews-punt-com> wrote in message
> News: 3ee2515c 0 $ $ 10.842 $ ba620e4c@reader1.news.skynet.be ...
>
>> "Ken Papai" <ken@kenpapai.com> wrote in message news: o7rEa.898437 $ Zo.205182 @ sccrnsc03 ...
>
>>>>
>>>> Dashii (6 '1 "166 pounds)
>>>
>>> (Det är ganska förbaskad skinny)
>>>
>> Jag hade en vän som var 6 '2 "och vägde 130 lbs (59 kg) när han var
> Racing
>> (Han var i början av 20-talet dock). Han brukade gå OK på kullar, och han
kunde
> Sprint ganska bra. Han stannade ungefär sex år sedan och jag tror han är
> Nu
>> Runt 190 £ märket.
>
>> Jeff
>
> Jag tror inte att det finns några pro ryttare över 2,3 lbs per tum.
>
> "Big Mig" Miguel Indurain var cirka 2,4 lbs per tum.
>
> Dashii

Raptor

Dashi Toshii skrev:
> "Raptor" <me@attbi.com> wrote in message news: 3EE22BD7.1060107 @ attbi.com ...
>
>> Jag gjorde det till slut min väg in i en CATV tävling, Sugarhouse Park Crit. 45 minuter med tre efterbehandling
>> varv. Kursen var belagda frisk, om
>
>
> 20 pounds.
>
>
> Dashii (6 '1 "166 pounds)

I'm 5'10 ". Min kropp sammansättning är ganska bra, jag är bara väldigt biffiga för en cykel racer, särskilt en
försöker gå upp kullar. Jag kan gå upp kullar mycket snabbare än jag har gjort tidigare, men det är verkligen svårt
hängande med flyweights.

( "Real hård" \u003d "omöjliga" åtminstone på denna punkt. Jag är villig att höra om det är sant att det är
nästan omöjligt för någon med mina bygga för att hålla uppe på bergen, men att förlora vikt är inte att
mycket av en prioritering
jag. Min bygga är stort, men ser ganska bra IMO. Jag vill hellre suger på Bike Racing, tror jag.)

--
--
Lynn Wallace http://www.xmission.com/ ~ lawall "Jag är inte stolt. Vi har faktiskt inte har gjort allt vi
kunde för att skydda våra kunder. Våra produkter helt enkelt inte utformade för säkerhet. "- Microsoft VP i

Raptor

Tack alla för råd. Det är vettigt.

Jag var inte redo att mingla nära samarbete med klungan. Jag är smidig nog på min cykel men jag är inte
används för att nära håll. Hängande över ryggen är lika mycket en tjänst till min medryttare som det var för
Min känsla av säkerhet.

Jag tror att jag ska göra praktiken tävlingar som min huvudsakliga utbildning (liksom de vanliga lång solo "nöje"
rides). Jag hämtar intervall / hastighet arbete och bli bättre på att rida i klungan i god tid.

Jag kan inte säga att jag är förvånad över vad som hände, bara lite bummed. Min styrka (marschfart) ledde mig
att tro att jag kunde göra bättre.

--
--

Jeff Jones

"Tom Kunich" <tkunich@earthlink.net> wrote in message
news: wTtEa.39298 $ Io.3424168 @ newsread2.prod.itd.earthlink.net ...
>
> Så det här är din "vän" i spegeln Jeff?
>
Nope. Han var 2 "längre än mig för en start och 20 £ ljusare (just då). Situationen är
något reversed nu!

Jeff

Howard Kveck

I artikeln <3ee2efac 0 $ $ 278 $ ba620e4c@reader0.news.skynet.be>, "Jeff Jones"
<jeff@cyclingnews-punt-com> skrev:

> "Tom Kunich" <tkunich@earthlink.net> wrote in message
> News: wTtEa.39298 $ Io.3424168 @ newsread2.prod.itd.earthlink.net ...
>
>> Så det här är din "vän" i spegeln Jeff?
>
> Nope. Han var 2 "längre än mig för en start och 20 £ ljusare (just då). Situationen är
> Något reversed nu!
>
> Jeff
>
>

Ah, så du har blivit fyra inches, Jeff?

--
tanx, Howard

Läsa. Tänka. Typ. Skicka.

bort dina skor svar, k?

För vissa människor är kvantitet kvalitet ...

Kyle Legat

Raptor skrev:
>
> Jag gjorde bra klättra runt på baksidan för ungefär sex varv, ...
>
snip
>
> Det verkar som jag behöver mer fart arbete ....
>
Det ser ut som du behöver inte slänga bort baksidan av förpackningen. Det är inte smart racing.

Dashi Toshii

"Raptor" <me@attbi.com> wrote in message news: 3EE2DB1C.6030004 @ attbi.com ...
> Dashi Toshii skrev:
>> "Raptor" <me@attbi.com> wrote in message
news: 3EE22BD7.1060107 @ attbi.com ...
>
>>> Jag gjorde det till slut min väg in i en CATV tävling, Sugarhouse Park Crit. 45 minuter med tre
>>> Avslutande varv. Kursen var belagda frisk, om
>
>
till
>
>
>
> I'm 5'10 ". Min kropp sammansättning är ganska bra, jag är bara väldigt biffiga för en cykel racer, särskilt
> Ett försök att gå upp kullar. Jag kan gå upp backar mycket snabbare än jag har gjort tidigare, men det verkliga
> Hängande hårt med flyweights.
>
> ( "Real hård" \u003d "omöjliga" åtminstone på denna punkt. Jag är villig att höra om det är sant att det är
> Nästan omöjligt för någon med mina bygga för att hålla uppe på bergen, men att förlora vikt är inte att
> Mycket av en prioritering
> Me. Min bygga är stort, men ser ganska bra IMO. Jag vill hellre suger på Bike Racing, tror jag.)

Om du inte menar allvar med att vinna tävlingar och njuta av idrotten som du sedan gå ner i vikt är inte
nödvändigt.

Dashii
>
> --
> --

Bulgarian Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Italian Japanese Korean Norwegian Polish Portuguese Spanish Swedish